
Little Town - pytania o zasady
Little Town - pytania o zasady
Mam pytanie czy jeżeli wykorzystam wszystkie przydzielone mi znaczniki budynków to ich już nie mogę budować? 

- RUNner
- Posty: 4296
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 668 times
- Been thanked: 1132 times
Re: little town
Nie możesz budować, jak nie masz już domków. Instrukcja, ostatnie zdanie, strona 6.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- RUNner
- Posty: 4296
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 668 times
- Been thanked: 1132 times
Re: little town
Trochę nie rozumiem postawionego pytania.
Surowce dobierasz w momencie postawienia pionka na planszy. Zbierasz surowce z okolicznych pól, możesz aktywować swoje budynki, lub budynki rywala (płacąc mu 1 sztukę złota). Kolejność tych zbiorów ustalasz samodzielnie.
Surowce dobierasz w momencie postawienia pionka na planszy. Zbierasz surowce z okolicznych pól, możesz aktywować swoje budynki, lub budynki rywala (płacąc mu 1 sztukę złota). Kolejność tych zbiorów ustalasz samodzielnie.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: little town
A czy znaczników budynków zawsze ma się do dyspozycji tylko określoną ilość czy po zakończeniu rundy można dobrać znaczniki budynków?
- RUNner
- Posty: 4296
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 668 times
- Been thanked: 1132 times
Re: little town
Znaczniki budynków są ograniczone, więc trzeba nimi gospodarować na całą rozgrywkę. Nie odzyskujesz ich na końcu rundy, dlatego akcja budowy musi być dobrze przemyślana.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Little Town - pytania o zasady
Co oprócz 10 punktów zwycięstwa daje ten posąg mi się wydaje że nic a czy z ostatniego podanego budynku tego z pytajnikiem mogę korzystać wiele razy wykorzystując wolne pola?https://zapodaj.net/77895950ccb94.jpg.html
- Kurczu
- Posty: 373
- Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 83 times
Re: Little Town - pytania o zasady
Posąg daje tylko 10 pubktów, a ten ostatni budynek daje punkty tylko na koniec rundy.
3 pytania do gry Little Town
Hej, mam trzy pytania dotyczące gry Little Town:
1.) Jedna z kart celu: Zbuduj łącznie po 1 budynku sąsiadującym odpowiednio z jeziorem, górami i lasem. To znaczy, że to mogą być nawet 3 budynki po jednym do każdego, lub 2 budynki, np. jeden obok lasu i jeziora, a drugi obok gór? Lub nawet 5 budynków na planszy, byle tylko łącznie sąsiadowały z tymi 3 wymienionymi rzeczami? Dla mnie ten cel jest kompletnie niejasny z opisu.
2.) Budynki, które działają na koniec rundy, (katedra i rezydencja) działają przed wykarmieniem, czy po? Na 99 procent stawiam, że przed, ale wolę się dopytać.
3.) Budynek rezydencji (na koniec rundy możesz skorzystać z działania dowolnych budynków znajdujących się na jednym z 8 sąsiednich pól). Pytanie jest, czy można skorzystać 2 razy z tego samego budynku, czy to działa jak robotnik, że tylko pojedynczo za jednym razem (czyli w tym przypadku pod koniec rundy)?
1.) Jedna z kart celu: Zbuduj łącznie po 1 budynku sąsiadującym odpowiednio z jeziorem, górami i lasem. To znaczy, że to mogą być nawet 3 budynki po jednym do każdego, lub 2 budynki, np. jeden obok lasu i jeziora, a drugi obok gór? Lub nawet 5 budynków na planszy, byle tylko łącznie sąsiadowały z tymi 3 wymienionymi rzeczami? Dla mnie ten cel jest kompletnie niejasny z opisu.
2.) Budynki, które działają na koniec rundy, (katedra i rezydencja) działają przed wykarmieniem, czy po? Na 99 procent stawiam, że przed, ale wolę się dopytać.
3.) Budynek rezydencji (na koniec rundy możesz skorzystać z działania dowolnych budynków znajdujących się na jednym z 8 sąsiednich pól). Pytanie jest, czy można skorzystać 2 razy z tego samego budynku, czy to działa jak robotnik, że tylko pojedynczo za jednym razem (czyli w tym przypadku pod koniec rundy)?
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 00:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 82 times
Re: 3 pytania do gry Little Town
Hej,dude2332 pisze: ↑30 gru 2020, 16:09 Hej, mam trzy pytania dotyczące gry Little Town:
1.) Jedna z kart celu: Zbuduj łącznie po 1 budynku sąsiadującym odpowiednio z jeziorem, górami i lasem. To znaczy, że to mogą być nawet 3 budynki po jednym do każdego, lub 2 budynki, np. jeden obok lasu i jeziora, a drugi obok gór? Lub nawet 5 budynków na planszy, byle tylko łącznie sąsiadowały z tymi 3 wymienionymi rzeczami? Dla mnie ten cel jest kompletnie niejasny z opisu.
2.) Budynki, które działają na koniec rundy, (katedra i rezydencja) działają przed wykarmieniem, czy po? Na 99 procent stawiam, że przed, ale wolę się dopytać.
3.) Budynek rezydencji (na koniec rundy możesz skorzystać z działania dowolnych budynków znajdujących się na jednym z 8 sąsiednich pól). Pytanie jest, czy można skorzystać 2 razy z tego samego budynku, czy to działa jak robotnik, że tylko pojedynczo za jednym razem (czyli w tym przypadku pod koniec rundy)?
Odpowiem, jak ja gram i jak rozumiem te zasady.
1. Należy zbudować łącznie 3 budynki, każdy sąsiadujący z innym typem terenu.
2. Zakładam, ze przed, czyli np rezydencja może nam dodać jedzenia.
3. Rezydencja działa jak robotnik. Przy czym mam wrażenie, ze mylisz turę z rundą. Zapis w instrukcji, ze robotnik może korzystać raz na turę z danego budynku jest zbędny i wprowadza zamieszanie.
Re: 3 pytania do gry Little Town
1. To nie rozumiem po co jest słowo: "łącznie", już lepiej było dać: "co najmniej", skoro ta zasada ma w taki sposób działać. Chociaż ja dalej mam wątpliwości, co autor miał na myśli.LukaszLozz pisze: ↑30 gru 2020, 16:53
1. Należy zbudować łącznie 3 budynki, każdy sąsiadujący z innym typem terenu.
2. Zakładam, ze przed, czyli np rezydencja może nam dodać jedzenia.
3. Rezydencja działa jak robotnik. Przy czym mam wrażenie, ze mylisz turę z rundą. Zapis w instrukcji, ze robotnik może korzystać raz na turę z danego budynku jest zbędny i wprowadza zamieszanie.
3. Nie pomyliłem, wiem, że runda jest na końcu po turach (w zależności od liczby graczy i robotników). Wiem też, że robotnicy są stawiani co turę. Zastanawiałem się tylko, czy ten budynek działa jak robotnik.
- Kurczu
- Posty: 373
- Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 83 times
Re: Little Town - pytania o zasady
Odnośnie 1. to na angielskiej karcie jest napisane, że to muszą być 3 budynki.
Re: Little Town - pytania o zasady
Czy pole zboża to budynek? Nie mogę tego rozstrzygnąć.
Na czuja zakładam, że nie, ale z drugiej strony nigdzie nie mogę znaleźć informacji takowej i współgracze nie do końca zgadzają się z moją interpretacją..
Na czuja zakładam, że nie, ale z drugiej strony nigdzie nie mogę znaleźć informacji takowej i współgracze nie do końca zgadzają się z moją interpretacją..
- Kurczu
- Posty: 373
- Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 83 times
Re: Little Town - pytania o zasady
Zdecydowanie tak
Czyli znowu Pola Zboża to Budynki.Ułóż z 5 płytek z Polem Zboża stos i umieść go na Targu.
Wymieszaj pozostałe płytki Budynków.
- Kurczu
- Posty: 373
- Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 83 times
Re: Little Town - pytania o zasady
Jeśli tak bardzo nie chcesz sobie pomóc robiąc akcję, to chociaż postaw ludzika przy silniczku przeciwników i zajmij im miejsce
Re: Little Town - pytania o zasady
Czesc,
Czy dzialania z budynkow nalezy rozpatrywac jako "jednorazowe"?
Np. kafelek z bydynkiem, który pozwala mi wydać 1 monetę by dostać 2 drewna. Czy jeśli mam 2 monety, moge wymienić je na 4 drewna? (Nie wiem czy jest dokladnie takie działanie na którymś budynku, chodzi mi tylko o przykład,dla zobrazowania zasady, o co mi chodzi)
Dzięki!
Czy dzialania z budynkow nalezy rozpatrywac jako "jednorazowe"?
Np. kafelek z bydynkiem, który pozwala mi wydać 1 monetę by dostać 2 drewna. Czy jeśli mam 2 monety, moge wymienić je na 4 drewna? (Nie wiem czy jest dokladnie takie działanie na którymś budynku, chodzi mi tylko o przykład,dla zobrazowania zasady, o co mi chodzi)
Dzięki!
Re: Little Town - pytania o zasady
Masz w instrukcji napisane:tekknoboy pisze: ↑31 lip 2022, 11:57 Czesc,
Czy dzialania z budynkow nalezy rozpatrywac jako "jednorazowe"?
Np. kafelek z bydynkiem, który pozwala mi wydać 1 monetę by dostać 2 drewna. Czy jeśli mam 2 monety, moge wymienić je na 4 drewna? (Nie wiem czy jest dokladnie takie działanie na którymś budynku, chodzi mi tylko o przykład,dla zobrazowania zasady, o co mi chodzi)
Dzięki!
Jeden Robotnik może tylko raz skorzystać z Budynku - czyli możesz skorzystać z Działania co najwyżej raz w swojej turze.