Ilość graczy: 1
Szacowany czas rozgrywki - 360 - 600 minut

Ciężkość: 3.00
Pozwolę sobie wkleić przetłumaczony opis gry z BGG:
Podobnie jak rzeczywisty prezydent, będziesz miał do dyspozycji szereg sojuszników i zasobów, które pomogą ci poruszać się zarówno po korytarzach władzy w stolicy kraju, jak i niepewnych stosunkach międzynarodowych. Ci sojusznicy i zasoby będą się różnić w zależności od gry, ale zawsze będziesz mógł polegać na swoim Sekretarzu Stanu i Sekretarzu Obrony, którzy pomogą Ci w polityce zagranicznej oraz z wykorzystaniem, tam gdzie uznasz to za konieczne, siły bojowej wojska USA. Będziesz także mieć w Kongresie grono doradców krajowych i przyjaciół, którzy pomogą Ci poradzić sobie z wieloma wyzwaniami w Kongresie, życiu domowym i polityce. I zawsze będziesz mieć dostęp do co najmniej jednego naprawdę wyjątkowego talentu (to też będzie się różnić w zależności od gry), kogoś, kto wyróżnia się w swojej konkretnej pracy i jest dla ciebie „mnożnikiem siły” na swój własny, wyjątkowy sposób. Sposób, w jaki prowadzisz i wykorzystujesz tę mieszankę talentów i doświadczenia, które masz do dyspozycji, będzie stanowić długą drogę do określenia twojego sukcesu lub porażki podczas twojej szansy na zostanie panem prezydentem.
Rozgrywka
Mapa. Mapa gry pozwala zobaczyć i śledzić sytuację wewnętrzną i światową, którą tworzy gra. Jest podzielona na sekcje:
1. Kongres. Tutaj możesz śledzić postępy w legislacji, a także swoich przyjaciół i przeciwników w Kongresie.
2. Doradcy i aktywa. Ta część mapy jest miejscem przetrzymywania wszystkich twoich doradców, dostępnych punktów akcji i zasobów wojskowych.
3. Zarządzanie kryzysowe. Tutaj zarządzasz kartami kryzysów i śledzisz stan kryzysu oraz to, jak dobrze poradziłeś sobie z każdym kryzysem.
4. Część mapy świata (około połowa mapy) jest podzielona na osiem regionów świata, z dodatkowymi sekcjami dla Rosji i Chin (twoje kluczowych potencjalnych antagonistów w grze). Oto spojrzenie na region Ameryki Południowej jako przykład wyświetlaczy regionalnych:
Karty kryzysów. Sercem Mr. President jest ponad 150 kart kryzysów, które pomagają stworzyć fabułę dla każdej gry. Karty te — patrz 12 przykładowych kart na tej stronie — są kombinacją kart reprezentujących kryzysy krajowe lub światowe, wydarzenia terrorystyczne, nieoczekiwane korzyści i możliwości. Karty Kryzysów pomagają kierować fabułą w każdej grze, ale nie kontrolują jej w pełni.
Wygląda na bardzo rozbudowany arkusz kalkulacyjny na planszy


Mocno zastanawiam się nad takim poświęceniem żeby kupić i grać w tego molocha. Nie wiem czy kiedykolwiek udało by mi się ukończyć cały scenariusz przy takim rozmiarze gry, zasad i ogólnej rozpiętości. Co sądzicie?
Gra w prototypie jest OLBRZYMIA. Zobaczcie zdjęcia:

Fragment planszy:

Przykładowy region:

Prototypy kart kryzysów:

Prototyp okładki:

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/183 ... -2001-2020
GMT Games: https://www.gmtgames.com/p-555-mr-presi ... -2020.aspx