Gatunek: "szybki" 4X
Ilość graczy: 2-6
Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/353 ... planetfall


Gra komputerowa jest jakby połączeniem Cywilizacji i Heroesów, gdzie 6 frakcji (z dodatkami

Gra planszowa pewnie będzie wykorzystywała rasy z podstawki wersji komputerowej (choć osobiście liczę też na te z dodatków: reptyliańskich Szakarnów i paladynowatych Nieugiętych):
- Awangarda: klasyczni ludzie, którzy przetrwali katastrofę będąc w hibernacji podczas wieloletniej misji daleko pzoa granicami federacji.
- Kir'ko: rój inteligentnych insektów, którzy byli niewolnikami i eksperymentami federacji, teraz chcący zbudować własną historię.
- Amazonki: frakcja kobiet, która przetrwała udoskonalając swoje DNA, głęboko związana z naturą i zawdzięczająca jej przetrwanie.
- Dvarowie: w dużym skrócie "ruskie krasnoludy" z ciężkim sprzętem, zamiłowaniem do górnictwa obita w falloutowe pancerze
- Zgromadzenie: roboty i cyborgi z fanatycznym dążeniem do udoskonalenia wszelkiego życia poprzez jego syntetyfikację
- Sandykat: zespół moebiusowych frakcji handlowych, wykorzystujące dyplomację, szpiegostwo, niewolnictwo i zdolności psioniczne do generowania zysku i życia w luksusie
Projektant dla mnie totalnie nieznany, ale jestem dobrej myśli. Warto jeszcze zaznaczyć, że od dłuższego czsu producent gry Triumph Studio jest w rękach Paradoxu, więc można to traktować jako kolejną grę z ich stajni i projektu planszowienia wszystkich ich tytułów, więc można chyba śmiało porównywać tę grę to Europy Universalis, Crusader's Kinga i Stellarisa (którego kampania zyskała duże zainteresowanie w zeszłym roku), choć chyba żadna dotychczasowa gra nie rozbiłą banku ( o ile zdążyła wyjść).