Strona 1 z 31

Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 08:38
autor: Michito
ŁOWCY A. D. 1492!!!
Od kilku miesięcy pracujemy nad nową grą, korzystającą z podobnej mechaniki do poprzednich "Łowców". Tytuł brzmi "Łowcy A. D. 1492", i sugeruje czasy, w których będzie toczyć się rozgrywka.
Świat będzie mocno osadzony w historii przełomu średniowiecza i renesansu, alternatywnej, mrocznej i postapokaliptycznej, z elementami fantastycznymi. Pod koniec miesiąca opublikujemy kolejne informacje. Poniżej możecie zobaczyć pierwszą lustrację (autorem jest Tomasz Ryger), według nas perfekcyjnie oddaje klimat, który zaplanowaliśmy 🙂
Spoiler:
Wow! To dopiero news. Świetny pomysł - uwielbiam klimaty średniowiecza 🙂 Czy wspieraczka w tym półroczu czy raczej Q3-Q4? Albo 2023?
Zobaczymy jak się uda szybko ze wszystkim uporać, prawdopodobnie koniec Q2 2022
Spis treści wątku:

Przykładowa organizacja elementów w pudełku: Ramzeseba Autor na Gamefound
Zestawienie rozmiarów i wagi pudełek: lisek2000
Ilościowe zestawienie rozmiarów kart: lisek2000
Jak uniknąć spojletów odnośnie bestii (poza pudełkiem z figurką) DatGuyRedux

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 08:39
autor: Yuri
Setting wersji futurystycznej mnie kompletnie nie interesował, marzyłem o tej grze właśnie w innym enturażu i teraz wchodzę all-in z pewnością. Rewelacyjna dla mnie wiadomość, nic nie czytałem wcześniej o tym fakcie. Gdyby ktoś coś wiedział to dzielcie się proszę informacjami.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 09:15
autor: Yuri
U mnie kompletnie jest na odwrót :) uwielbiam postapo, ale bardziej "klasyczne" ala MadMax. Gryza mi się lasery, cyberwszczepy itd. No co kto lubi po prostu i rozumiem Twój do gry afekt, bo mechanicznie też do mnie moooocno przemawia.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 09:28
autor: Hardkor
Słyszałem dużo dobrego o grze i prawie już ją kupiłem, jednak ten klimat postapo nie jest do końca dla mnie. Wersja ze średniowieczem? Jak odpowiednio wyceniona to pewnie wezmę :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 10:20
autor: lotheg
Mam Łowców, ale ciągle czekają na swoją kolej, żeby wjechać na stół, bo pewnie od razu na dłużej. Ciekaw jestem najbardziej zmian w mechanikach, bo tylko jeśli będą jakieś i to nie kosmetyczne to będzie szansa, że obie gry będą miały miejsce u mnie na półce.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 11:24
autor: gogovsky
Yuri pisze: 04 lut 2022, 09:15 U mnie kompletnie jest na odwrót :) uwielbiam postapo, ale bardziej "klasyczne" ala MadMax. Gryza mi się lasery, cyberwszczepy itd. No co kto lubi po prostu i rozumiem Twój do gry afekt, bo mechanicznie też do mnie moooocno przemawia.
jest różnica pomiędzy postapo lata 1980, a postapo 2033, a postapo 2114, jakby nie było rożnicy to dopiero byłoby bez sensu:D Dorośnij Juri, Madmax najlepszy, bo oglądałeś za dzieciaka i tyle.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 12:24
autor: Yuri
gogovsky pisze: 04 lut 2022, 11:24
Yuri pisze: 04 lut 2022, 09:15 U mnie kompletnie jest na odwrót :) uwielbiam postapo, ale bardziej "klasyczne" ala MadMax. Gryza mi się lasery, cyberwszczepy itd. No co kto lubi po prostu i rozumiem Twój do gry afekt, bo mechanicznie też do mnie moooocno przemawia.
jest różnica pomiędzy postapo lata 1980, a postapo 2033, a postapo 2114, jakby nie było rożnicy to dopiero byłoby bez sensu:D Dorośnij Juri, Madmax najlepszy, bo oglądałeś za dzieciaka i tyle.
A najmniejszego zamiaru nie mam dorastać :d Mnie się baaardzo dobrze egzysuje z moimi wszelkimi naleciałościami z dzieciństwa i młodości :) mam w co grać i zupełnie nie muszę się na siłę przekonywać do jakiegoś settingu "bo warto". No nie pasuje mi i tyle :) Nie znaczy to że to zła gra itd. Wręcz przeciwnie po prostu tylko mojej skromnej osobie z tą jej alteracja nie jest po drodze po prostu.
Zagram sobie w wersję anno domini 1492 i będzie też git.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 13:12
autor: jediwolf
Bardzo ciekawa informacja. Chciałem kupić Łowców podczas drugie zbiórki, ale finanse mi nie pozwalały. Może teraz się uda :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 14:23
autor: Moonday
Nie miałem pojęcia i jestem pozytywnie zaskoczony. Okres historyczny bardzo mi pasuje i ma tylko nadzieję, że nie będzie aż tak futurystyczny, jak np. Lords Of Hellas. Zamierzam bacznie się przyglądać i mam nadzieję, że możemy spodziewać się materiałów w internetach z prezentacją gry i gameplayem, jak to miało miejsce w przypadku Łowców. Czekam na więcej informacji.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 14:34
autor: sasquach
Świat będzie mocno osadzony w historii przełomu średniowiecza i renesansu, alternatywnej, mrocznej i postapokaliptycznej, z elementami fantastycznymi.
Brzmi jak Warhammer bez licencji. Ja już czekam. Poprzedni Łowcy byli fajnym Falloutem bez licencji. A Warhammer lubię jeszcze bardziej niż Fallouta :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 14:37
autor: tapczan0
Taktyczna kropka. Tylko mam nadzieje, że zdążę ograć wszystko z pułki wstydu zanim to wydadzą.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 14:45
autor: Emil_1
Kupię na 100% :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 14:49
autor: garg
Spędziliśmy z dziećmi przy oryginale mnóstwo godzin, więc tutaj to nawet nie jest kwestia, "Czy" kupię, a raczej "Kiedy i za ile". :D .

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 15:20
autor: Emil_1
Może autor coś więcej zdradzi;) jest wśród nas Mateusz;)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 15:25
autor: sasquach
shuji pisze: 04 lut 2022, 15:03 Jaki fallout, to neuroshima !
Wszystko się zgadza. Neuroshima w końcu bazowała m.in. na Falloucie z tego co pamiętam.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 04 lut 2022, 21:30
autor: Reku_
Super,
ja osobiście podobnie jak przedmówcy. Na Łowcom się przyglądałem z chęcią zakupu, nawet już o mało co nie wziąłem, ale ten klimat mnie nie kupił. Teraz jestem jeszcze bardziej zainteresowany.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 05 lut 2022, 13:55
autor: Dhel
Ja tylko mam nadzieję, że trochę wygładzą reguły powrotu do bazy, które w oryginale były średnio opłacane do zastosowania i kafle walki nie będą dobijały swoją bylejako-szaroburo-nudnością. No i jakby do końca fabuły było tak samo ciekawie jak na początku gry to byłoby super, obserwuję.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 05 lut 2022, 20:36
autor: Khag
Czy ma to być gra scenariuszowa? Legacy? Jak z teoretyczna regrywalnością tytułu?

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 05 lut 2022, 21:34
autor: Moonday
Warto też dodać, że w przypadku Łowców w drugiej wspieraczce dostaliśmy dodatek z zupełnie nową kampania. Gra jest tak skonstruowana, że tych kampanii może być więcej, bo wszystkie opierają się na kartach, a całą resztę komponentów dostarcza podstawka. Wszystko w rękach autora, ale też naszych, bo zakładam, że dobre wsparcie pozwoli grze pożyć nieco dłużej.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 05 lut 2022, 23:47
autor: jediwolf
Ja mam nadzieję, że rozwiną znaczenie bazy/osady/miasta. Sporo ludzi narzekało, że baza w Łowcach była mało przydatna.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 06 lut 2022, 00:22
autor: Dhel
Eeee, ja chyba źle grałem, ale:

'Przez kilkadziesiąt godzin ogrywasz misje jedna po drugiej' trochę nie łapie się w ogrywanie przeze mnie na 2 bohaterów - 14 godzin i po kampanii.
Co nie zmienia faktu, że kampania, zwłaszcza początek i środek bardzo fajna, końcówka to niestety już w pewnym momencie latanie od walki do walki, co było żmudne i nudne i trochę obniżyło moją ogólną ocenę Łowców. (którzy dalej są bardzo dobrą grą!)
A Mateusza za to jak prowadził kampanię naprawdę pozostaje tylko pochwalić, czekam na więcej info o tym projekcie.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 06 lut 2022, 23:27
autor: matio2007
Cześć dziewczyny i chłopaki!
Dziękuję za założenie tematu, przeglądałem sobie dziś forum, a tu taka niespodzianka :)
Na razie nie mogę wiele zdradzić poza opublikowaną już informacją, ale podaję kilka rzeczy, które chcemy zmienić w stosunku do Łowców A.D. 2114:
- wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami, i który będziemy mogli rozwijać aby wytwarzać nowe przedmioty
- nie będzie kości obrony, zamiast nich obrona będzie automatycznie zmniejszać obrażenia o odpowiednią wartość
- poruszać się będziemy po mapie utworzonej z kart (jak w Tainted Grail/Destinies itd), ale tu jeszcze się mocno zastanawiamy, bo poprzedni system też miał swoje zalety
- planszetki bohaterów będą dwuwarstwowe
Terminów jeszcze nie podaję.
Tyle na dziś :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 06 lut 2022, 23:29
autor: gogovsky
matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:27
- wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami, i który będziemy mogli rozwijać aby wytwarzać nowe przedmioty
Coś jak wóż w Darkest Dungeon 2?:)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 06 lut 2022, 23:44
autor: matio2007
gogovsky pisze: 06 lut 2022, 23:29
matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:27
- wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami, i który będziemy mogli rozwijać aby wytwarzać nowe przedmioty
Coś jak wóż w Darkest Dungeon 2?:)
Ktoś już mi o tym mówił ostatnio :) Ale szczerze mówiąc nie znam tej gry, więc nie wiem czy jest to podobnie rozwiązane.
Założenie jest takie, że na wozie rozwijamy pewne strefy np. narzędzia w warsztacie, lub sprzęt alchemiczny, i możemy za ich pomocą wytwarzać nowy ekwipunek, mikstury itd. Nie rozwijamy wozu jako środka lokomocji (typu lepsze koła), tylko jako bazę.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 06 lut 2022, 23:54
autor: jediwolf
matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:44
gogovsky pisze: 06 lut 2022, 23:29
matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:27
- wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami, i który będziemy mogli rozwijać aby wytwarzać nowe przedmioty
Coś jak wóż w Darkest Dungeon 2?:)
Ktoś już mi o tym mówił ostatnio :) Ale szczerze mówiąc nie znam tej gry, więc nie wiem czy jest to podobnie rozwiązane.
Założenie jest takie, że na wozie rozwijamy pewne strefy np. narzędzia w warsztacie, lub sprzęt alchemiczny, i możemy za ich pomocą wytwarzać nowy ekwipunek, mikstury itd. Nie rozwijamy wozu jako środka lokomocji (typu lepsze koła), tylko jako bazę.
Czyli całkowicie zrezygnujecie ze stałej bazy? Trochę szkoda, zawsze to lubiłem w rpegach. Że ma się swój kąt do którego można wrócić i coś tam porobić :)