Time of Empires (David Simiand, Pierre Voye)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1632
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 14 times
Been thanked: 248 times

Time of Empires (David Simiand, Pierre Voye)

Post autor: Furan »

Pearl Games ma na ten rok zapowiedzianą grę cywilizacyjną z użyciem klepsydr i zabawy z czasem rzeczywistym. Ambitny projekt - ma już instrukcję. Wygląda to cokolwiek intrygująco

Instrukcja

Link BGG
jakiCHś - w tym słowie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Mecz Stulecia, Ape Town, Paco Sako
tomg
Posty: 456
Rejestracja: 02 gru 2019, 00:00
Has thanked: 154 times
Been thanked: 225 times

Re: Time of Empires (David Simiand, Pierre Voye)

Post autor: tomg »

Ktoś może już grał w to ?
Mało informacji w sieci.
Co by nie powiedzieć, pomysł oryginalny.
Awatar użytkownika
Tachion
Posty: 433
Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 188 times
Been thanked: 211 times

Re: Time of Empires (David Simiand, Pierre Voye)

Post autor: Tachion »

tomg

No ja mam za sobą jedna partie 2os. Wykonanie bardzo fajne. Klepsydry trzymają czas 30sek +/- 1 sek.
Gra jest dosyć chaotyczna. Trzeba bardzo łopatologicznie wytłumaczyć akcje, każda kartę. Zatrzymywanie gry w trakcie jest upierdliwe. Trzeba kliknąć w appke, położyć na boku klepsydry. Potem i tak nikt nie pamięta czy zrobil już dana akcje czy nie. Totalnie tego nie polecam. Ale jak gracz się zawiesi to straci cala runde albo sporo ruchów i to żadna zabawa. Dlatego twórcy przewidzieli żeby rundę pierwsza grac jak normalny worker placement. Kładziemy klepsydrę jako meeple i ignorujemy piasek.
To pomaga, ALE. Kolejne ery mają nowe karty z nowymi akcjami. Dochodzą nowi Liderzy, nowa karta punktowania itd. Po każdej rundzie warto przy punktacji dokładnie wytłumaczyć co i za co dostaniemy. I przejrzeć karty które mogą się pojawić.
Więc 9 minut grania, drugie tyle przerwy na schowanie kart z poprzednie ery, dołożenie nowych i dotlumaczenie. Myślę że problem zniknie po kilku partiach. Zdecydowanie nie jest to gra na raz.
Co do kart to balansu nie ocenie po 1 grze, gdzie widzialem tylko po kilka kart na erę (na dwie osoby pojawilo sie malo kart). Zetknąłem się natomiast z problemem, że dobieram kartę, która da mi później możliwość budowy konkretnego budynku, ale sama karta daje akcje, która jest mi totalnie nieprzydatna, bo np. nie stoję obok miasta przeciwnika, więc jej nie zrealizuję. A nie mam do wyboru innej karty tego samego typu, a budynku potrzebuje. Albo żona poszła mocno w Liderów i w te kilkanaście sekund na akcje nie pamiętała, że ma całe tableau już pod rękę, które zmienia jej akcje czy dodaje nowe. Ponadto naprawdę nie ma czasu patrzeć co robi przeciwnik na mapie. Ja poszedłem mocno w rozwinięcie się po mapie i budynki, ale jak przeciwnik nie podchodził do mnie to dopiero w ostatniej erze udało mi się zaatakować. Na więcej osób pewnie jest więcej interakcji, ale też większą mapa i większy chaos. Nie każdy też jest sprawny w grze na tyle żeby wykonać tyle samo akcji per Era. Co z tego, że masz teoretycznie 36 akcji jak ty zrobisz tyle, ale przeciwnik tylko 30, bo nie nadąża. Niby jest zobowiązany przesunąć klepsydry jak czas się skończy, ale czasem trzeba pomyśleć. No i ewidentnie jest pole do popisu na koniec żeby w końcowym czasie każdej Ery dokonywać strategicznych ruchów na planszy.
Podsumowując te chaotyczna wypowiedz. W grę polecam zagrać, bo to swieze doświadczenie. Ale raczej do grania w stałym składzie.
SeekerKuba
Posty: 331
Rejestracja: 12 wrz 2022, 11:36
Has thanked: 61 times
Been thanked: 155 times

Re: Time of Empires (David Simiand, Pierre Voye)

Post autor: SeekerKuba »

Poratowałby ktos fotkami angielskiego tekstu na kartach? Zamówiłem francuza w promocji a w necie ani na TTS angielskich kart nie znalazłem.
Jak już będe robił jakieś wkładki do kart to pewnie bym je spolszczył odrazu...
Udostępnione na BGG polskie instrukcje, karty a czasem też żetony do:
Power Plants, Hands in the Sea, Triumph & Tragedy Atlantis Rising, Polis, Churchill, Yellow & Yangtze,
Tytani,Path of Glory, Concordia: Rzym i Sycylia oraz Balearica i Cyprus
SeekerKuba
Posty: 331
Rejestracja: 12 wrz 2022, 11:36
Has thanked: 61 times
Been thanked: 155 times

Re: Time of Empires (David Simiand, Pierre Voye)

Post autor: SeekerKuba »

Tłumaczenie kart do gry Time of Empires.

https://drive.google.com/file/d/1yokwTh ... sp=sharing

Podziękowania dla SzybkiGonzalez za zdjęcia angielskich kart (ja miałem francuza).
Udostępnione na BGG polskie instrukcje, karty a czasem też żetony do:
Power Plants, Hands in the Sea, Triumph & Tragedy Atlantis Rising, Polis, Churchill, Yellow & Yangtze,
Tytani,Path of Glory, Concordia: Rzym i Sycylia oraz Balearica i Cyprus
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1632
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 14 times
Been thanked: 248 times

Re: Time of Empires (David Simiand, Pierre Voye)

Post autor: Furan »

Dobra. Zagrałem raz na 2 graczy w Time of Empires i jestem zauroczony. Nie jest to tytuł do rozgryzania, cudów wianków, głębokich strategii, taktyczny w czasie rzeczywistym. To tak kompletnie inne doświadczenie niż jakakolwiek inna planszówka (TAMSK najbliższy; na swój sposób też Space Alert, ale tam presja czasu ma inny charakter), że zostanie w kolekcji, ze względu na tę inność. Przy okazji - wciąga. I męczy. Bo to 3x po 9 minut intensywnego biegania, jak mrówka po planszy z klepsydrą. :)
Ale gra budzi emocje. A o to chodzi.
jakiCHś - w tym słowie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Mecz Stulecia, Ape Town, Paco Sako
ODPOWIEDZ