Promowanie Monopoly jako gry o radzeniu sobie z emocjami

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 963
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 336 times
Been thanked: 363 times

Promowanie Monopoly jako gry o radzeniu sobie z emocjami

Post autor: yrq »

https://www.creativereview.co.uk/kessel ... -monopoly/

Opisywana w linku kampania podkreśla zalety z mierzenia się z negatywnymi emocjami. Nie znam się na psychologii, pewnie jest w tym jakiś sens. Są w końcu prowadzone np. warsztaty czerpania z gniewu.

Dla mnie jednak (jako gracza i rodzica) taka kampania jest antyreklamą. Celem wspólnej gry, którą kupuję dla rodziny (swojej, czy np. na prezent) jest przede wszystkim rozrywka, a dopiero później walory edukacyjne, rozwojowe, logiczne myślenie, planowanie, i inne - to ma "wyjść przy okazji".

Radzenie sobie z przegraną (indywidualną czy wspólną) jest oczywiście częścią gier i tematem do przepracowania. Ważne są powody przegranej: czy to niefortunny rzut kostką, mało korzystne zaplanowanie ruchu, wymuszony konflikt z innym graczem, czy złośliwość.

Nie chcę powtarzać licznych dyskusji o tym czy Monopoly to zła czy dobra gra i dlaczego. Chodzi mi o sam aspekt promowania gry jako wyzwalacza niechcianych emocji.

1. Czy ta kampania przekonuje Was do zakupu gry? Czy aktywnie zniechęca?
2. Jeśli znacie się na psychologii - na ile taka świadoma ekspozycja na negatywne emocje przy wspólnym stole ma sens i pozytywne działanie? Może macie jakieś linki do badań na poparcie / zaprzeczenie tezy z artykułu?
Darkstorm
Posty: 865
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 139 times
Been thanked: 217 times

Re: Promowanie Monopoly jako gry o radzeniu sobie z emocjami

Post autor: Darkstorm »

Zdecydowanie zniechęca. Granie ma u mnie wyzwalać pozytywne emocje i dawać przyjemność.