
Hoplomachus: Remastered to nowa gra z serii Hoplomachus amerykańskiego wydawnictwa Chip Theory Games (CTG), znanego z Too Many Bones, Cloudspire, burncycle etc. Hoplomachusy uchodzą za najłatwiejsze z dużych gier CTG, zasad jest o wiele mniej niż w Too Many Bones, o burncycle i Cloudspire nie wspominając...
Hoplomachus Remastered to gra przedstawiająca walki drużyn gladiatorów na jednej z dwóch ogromnych aren (rzymskie Koloseum i amfiteatr Flawiuszów w Pozzuoli-Neapolu), którą osadzono w pierwszym wieku naszej ery, ale mocno zmitologizowanym (są bezpośrednie odwołania do ówczesnego Cesarstwa Rzymskiego, ale i bardzo luźne do różnych istniejących wówczas i później kultur i tworów państwowych). W grze gra się jedną z siedmiu dostępnych frakcji, które składają się z bohatera (jednostki elitarnej) oraz 8 klasycznych gladiatorów oraz jednej bestii i jednego poskramiacza bestii (łącznie 10 jednostek nieelitarnych). Każda frakcja ma przyporządkowany zestaw taktyk, które może zagrywać podczas walki.
Gra oferuje 5 modeli rozgrywki:
- nawałnica (onslaught) - dostępny do grania w trybie solo i w trybie dla 2 graczy kooperatywnie. Walczy się z nieśmiertelnymi i ich pomocnikami. Nieśmiertelni mogą być ranieni tylko pośrednio, przez ubijanie ich ziomków. Gdy pokonamy jednego, wchodzi na arenę kolejny z ekipą. Gramy, by przetrwać jak najwięcej fal. Każdy z nieśmiertelnych ma unikalne umiejętności, opisane na żetonie oraz na karcie pomocy nieśmiertelnych.
- wniebowstąpienie (ascension) - dostępny do grania w trybie solo i w trybie dla 2 graczy kooperatywnie. Walczymy z jednym z kilku boskich tytanów oraz ich sprzymierzeńcami. Każdy z tytanów ma dedykowaną kartę opisującą zasady jego ruchu, atakowania, umiejętności specjalne etc.
- potyczka (skirmish) - tryb kompetetywny dla dwóch graczy. Każdy z graczy wybiera frakcje, którą będzie walczył i ... rozpoczyna się epickie starcie aż do ubicia jednego z głównych bohaterów każdego z graczy.
- piekło (pandemonium) - tryb kompetetywny dla 3-4 graczy. Każdy z graczy wybiera frakcje i staje do szaleńczej walki na arenie, w której każdy walczy z każdym.
- sojusz (alliance) - tryb kompetetywno-kooperacyjny dla 4 graczy. Podobny do modelu potyczki, w którym stają na siebie po dwie drużyny z każdej strony.
Hoplomachus: Remastered został wydany jako nowe, epickie wydanie tego, co wyszło najlepszego jak dotąd w serii gier Hoplomachus, a przede wszystkim w Hoplomachus: The Lost Cities i Hoplomachus: The Rise of Rome. Hoplomachusy to były pierwsze gry wydane przez CTG, wówczas jeszcze półprofesjonalne wydawnictwo. Ich standard wydania, choć zawieral już maty neoprenowe i ważone żetony pokerowe, był jednak dość siermiężny graficznie (np. darmowe grafiki na żetonach). Kuzynom Carlsonom (Adamowi i Joshowi) od lat zależało, żeby ich pierworodnemu dziecku nadać właściwą formę, taką by nie odbiegało one od obecnego standardu wydawniczego. Dlatego też Holomachus: Remastered zawiera wygładzone zasady gry i nową spójną szatę graficzną żetonów, kart tytanów oraz aren. Wciąż jest to jednak przede wszystkim gra oferująca możliwość prowadzenia epickich starć na wielkich arenach, w których poruszamy się po heksach stosami żetonów pokerowych, przedstawiających naszych gladiatorów, ich punkty życia, ew. zagrane na nich albo przeciw nim taktyki.
Holomachus: Remastered został ufundowany w tej samej kampanii na Kickstarterze, co Hoplomachus: Victorum - kampanijna gra solo. Obie gry są częściowo kompatybilne. Victorum wzbogaca Remastered o dodatkowego bohatera oraz 6 zwykłych gladiatorów dla każdej frakcji (to działa też w drugą stronę - szczegółowy opis integracji komponentów z obu gier jest dostępny na stronie supportu CTG).
W spojlerze kilka fotek z rozgrywki