Demeter - zasady pytania i wątpliwości
-
- Posty: 2792
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1217 times
- Been thanked: 555 times
Demeter - zasady pytania i wątpliwości
Czy jest jakiś limit uzyskania korzyści z budynku w rundzie?
Przykładowo biorę kartę, która daje mi naukowca, ale mam wcześniej uniwersytet (czy jak tam się nazywa to niebieskie coś) - dzięki temu zamiast jednego, to zamalowuje dwóch. Ale potem mam fazę bonusa - to była akurat niebieska karta, taka co daje 2 naukowców. Czy ponownie używam dopalenia z uniwerku i zamalowuje trzech?
Czy akcję i bonus należy potraktować całościowo i dostaję tylko jednego dodatkowego? Czy to jednak rozdzielne rzeczy i dostaję dwóch dodatkowych?
Przykładowo biorę kartę, która daje mi naukowca, ale mam wcześniej uniwersytet (czy jak tam się nazywa to niebieskie coś) - dzięki temu zamiast jednego, to zamalowuje dwóch. Ale potem mam fazę bonusa - to była akurat niebieska karta, taka co daje 2 naukowców. Czy ponownie używam dopalenia z uniwerku i zamalowuje trzech?
Czy akcję i bonus należy potraktować całościowo i dostaję tylko jednego dodatkowego? Czy to jednak rozdzielne rzeczy i dostaję dwóch dodatkowych?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- moriagames
- Posty: 27
- Rejestracja: 03 paź 2021, 21:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Demeter - zasady pytania i wątpliwości
Na stronie 9 w instrukcji jest wyboldowane, że zdolność budynku można aktywować raz na rundę
Bazując na Twoim przykładzie, jeśli dorysujesz dodatkowego Naukowca z karty, to już później z bonusu nie, bo to się nie kumuluje.

Bazując na Twoim przykładzie, jeśli dorysujesz dodatkowego Naukowca z karty, to już później z bonusu nie, bo to się nie kumuluje.
-
- Posty: 2792
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1217 times
- Been thanked: 555 times
Re: Demeter - zasady pytania i wątpliwości
Ok.
Ogólnie instrukcja przyznam mnie nieco pokonała - ciężko mi było znaleźć, co oznaczają pewne symbole na planszy, wolałbym aby to było w jednym miejscu omówione, a nie gdzieś porozrzucane.
Ogólnie instrukcja przyznam mnie nieco pokonała - ciężko mi było znaleźć, co oznaczają pewne symbole na planszy, wolałbym aby to było w jednym miejscu omówione, a nie gdzieś porozrzucane.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Posty: 2792
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1217 times
- Been thanked: 555 times
Re: Demeter - zasady pytania i wątpliwości
Kolejne pytanie: bonus za rząd pionowy - instrukcja nakazuje go użyć ZANIM WYKONAMY AKCJĘ. Tyle, że to jest dziwne - zanim wykonamy akcję, to ostatnia w rzędzie kratka nie jest jeszcze zamalowana, tylko obtoczona kwadratem, czyli nie mamy spełnionego warunku odpalenia bonusa pionowego.
Bo najpierw zaznaczamy kwadratem rodzaj wybranej karty, potem wykonujemy akcję, a potem zamalowujemy pole na górze i wykonujemy bonus.
Jak rozumiem - "bonus pionowy" mamy aktywować ZANIM zamalujemy bonus normalny, niejako antycypując jego zamalowanie? No bo skoro PRZED AKCJĄ, która jest przed zamalowaniem ostatniej w pionie kratki, to...?
A może "bonus pionowy" aktywujemy PRZED AKCJĄ w kolejnej RUNDZIE? Bo wtedy już mamy zamalowane wszystkie kratki w pionie.
Bo najpierw zaznaczamy kwadratem rodzaj wybranej karty, potem wykonujemy akcję, a potem zamalowujemy pole na górze i wykonujemy bonus.
Jak rozumiem - "bonus pionowy" mamy aktywować ZANIM zamalujemy bonus normalny, niejako antycypując jego zamalowanie? No bo skoro PRZED AKCJĄ, która jest przed zamalowaniem ostatniej w pionie kratki, to...?
A może "bonus pionowy" aktywujemy PRZED AKCJĄ w kolejnej RUNDZIE? Bo wtedy już mamy zamalowane wszystkie kratki w pionie.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- sydonia
- Posty: 371
- Rejestracja: 28 maja 2017, 15:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 431 times
- Kontakt:
Re: Demeter - zasady pytania i wątpliwości
Po zakreśleniu kratki, czyli po wyborze karty, a przed wykonaniem akcji głównej z niej. Pokazuje to przykład na tej samej stronie.Miszon pisze: ↑09 mar 2023, 20:21 Kolejne pytanie: bonus za rząd pionowy - instrukcja nakazuje go użyć ZANIM WYKONAMY AKCJĘ. Tyle, że to jest dziwne - zanim wykonamy akcję, to ostatnia w rzędzie kratka nie jest jeszcze zamalowana, tylko obtoczona kwadratem, czyli nie mamy spełnionego warunku odpalenia bonusa pionowego.
Bo najpierw zaznaczamy kwadratem rodzaj wybranej karty, potem wykonujemy akcję, a potem zamalowujemy pole na górze i wykonujemy bonus.
Jak rozumiem - "bonus pionowy" mamy aktywować ZANIM zamalujemy bonus normalny, niejako antycypując jego zamalowanie? No bo skoro PRZED AKCJĄ, która jest przed zamalowaniem ostatniej w pionie kratki, to...?
A może "bonus pionowy" aktywujemy PRZED AKCJĄ w kolejnej RUNDZIE? Bo wtedy już mamy zamalowane wszystkie kratki w pionie.
-
- Posty: 2792
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1217 times
- Been thanked: 555 times
Re: Demeter - zasady pytania i wątpliwości
Tak grałem, ale było to dziwne (bo ja zakreślam dopiero po akcji głównej, żeby wiedzieć że jeszcze nie wykonałem bonusa).
I jakoś patrzyłem na ten przykład, ale tego nie widziałem
.
I jakoś patrzyłem na ten przykład, ale tego nie widziałem

planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- Veridiana
- Posty: 3257
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 88 times
- Kontakt:
Re: Demeter - zasady pytania i wątpliwości
Zdolność łazika: zamień jeden raz symbol łapy na symbol uniwersalny.
Jeśli na karcie jest akcja np. CZERWONA ŁAPA x 2, to mogę oba razy potraktować jako symbol uniwersalny (czyli np. zamalować niebieską i zieloną), czy tylko raz (np. zieloną i musowo czerwoną)?
Jeśli na karcie jest akcja np. CZERWONA ŁAPA x 2, to mogę oba razy potraktować jako symbol uniwersalny (czyli np. zamalować niebieską i zieloną), czy tylko raz (np. zieloną i musowo czerwoną)?
-
- Posty: 2792
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1217 times
- Been thanked: 555 times
Re: Demeter - zasady pytania i wątpliwości
Wg mnie jak jeden raz to dosłownie jeden raz
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- Veridiana
- Posty: 3257
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 88 times
- Kontakt:
Re: Demeter - zasady pytania i wątpliwości
Wątpliwość bierze się stąd, że to "raz" oznacza raz na rundę, a symbol jest jeden, tylko z mnożnikiem. symboli można zyskać więcej w trakcie rundy, więc myślałam, że być może to się odnosi do pojedynczego symbolu, a mnożnik to szczęśliwy w tym wypadku dodatek 

- Julian Paleolog
- Posty: 218
- Rejestracja: 03 mar 2012, 13:01
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 2 times
Demeter: Autumn & Winter - pytania o zasady
Czy bonus expert scientist jest dostępny
Do odblokowania po zbudowaniu stegozaura, czy też jest od razu dostępny dla akcji upgrade?
Do odblokowania po zbudowaniu stegozaura, czy też jest od razu dostępny dla akcji upgrade?
- JollyRoger90
- Posty: 731
- Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1374 times
- Been thanked: 336 times
Re: Demeter: Autumn & Winter - pytania o zasady
Z tego co widze, to Stegozaur jets dostęny tylko w mapce zimowej.Julian Paleolog pisze: ↑10 lut 2025, 19:01 Czy bonus expert scientist jest dostępny
Do odblokowania po zbudowaniu stegozaura, czy też jest od razu dostępny dla akcji upgrade?
Wg instrukcji, aby móc zakreślać cokolwiek w polu nad nim, musisz je najpierw odblokować, zakreslając pole z kluczem (jest ich kilka na mapie). Po tym możesz w dowolnej kolejności zakreślać bonusy z tego.
Jeśli się mylę, to proszę o poprawienie.