Strona 1 z 1

Steam Power (Martin Wallace)

: 26 sie 2023, 13:00
autor: warlock
Nowa gra kolejowa od Martina Wallace'a. Optymizm umiarkowany, ale będę śledzić rozwój wydarzeń ;).

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/391752/steam-power
Draft kampanii: https://gamefound.com/en/projects/marti ... ref=search
In Steam Power, players "race" to build the best rail network to meet their contractual obligations and make the most money.

On your turn, you can perform two actions from a selection of choices, letting you lay tracks, build factories, fulfill contracts, earn money, or collect more contracts. Building a factory brings resources to the board that all players have access to...at a price.

The game ends when a certain number of contracts are fulfilled, which varies by player count. The player with the most points (and money, which converts to points) wins.

Re: Steam Power (Martin Wallace)

: 26 sie 2023, 13:33
autor: siepu
Tez jestem zdania, że Wallace skończył się na Kill'em All, ale gra trafia dokładnie w moje zainteresowania. Można już grać na tabletopii/tts + premiera w 2025 więc ostrożny optymizm z mojej strony.

Re: Steam Power (Martin Wallace)

: 26 sie 2023, 13:39
autor: khuba
Znowu zdecydowali się na planszę z materiału (podobnie jak w Bloodstones którego produkcja jakoś teraz się kończy). Ciekawe jak to się sprawdzi w praktyce.

Re: Steam Power (Martin Wallace)

: 22 lut 2024, 21:14
autor: kkuba71
Pojawiła się polska instrukcja gry do pobrania na stronie kampanii na GameFound / Wydawnictwa.
https://www.wallacedesigns.com.au/steam-power-rules/

Re: Steam Power (Martin Wallace)

: 03 mar 2024, 19:34
autor: kkuba71
Gra się ufundowała na Game Found. W wersji Deluxe jest trochę drogo, ale 6 map w pudełku i akrylowe znaczniki. Podstawka w sumie ładnie wydana, są od razu znaczniki drewniane. W podstawce są tylko dwie mapy, ale można poszerzyć ich ilość przez dodatkowy pakiet. Moim zdaniem grze będzie trudno o polskiego wydawcę, na rynku pełno jeszcze jest Age of Steam. Jako miłośnik gier kolejowych powiem, że szkoda i to zarówno Age of Steam jaki Steam Power. Obie chorują na to samo - słaba promocja w naszym kraju, a ta pierwsza na stracie miała jeszcze kosmiczną cenę.

W Steam Power bardzo fajnie wygląda nałożenie mechaniki sieci z Brassa na budowę torów z Age of Steam. Gra wygląda na płynniejszą z niższym progiem wejścia, ale zachowuje sporą interakcje znaną Age of Steam. Raczej negatywną... :lol:
Jak ktoś chce to kampania na Game Found jest tu:
https://gamefound.com/projects/martin-w ... CIdBSf5hIQ
Przyznaje się, że uległem wersji All in One, koty będą dla Żony. Jak nie wiecie o co chodzi – zobaczcie :wink:

Re: Steam Power (Martin Wallace)

: 03 mar 2024, 19:53
autor: siepu
Przeczytałem instrukcję, prymitywny pick up & deliver z minimalną interakcją. Może mapy coś zmieniają, ale z mojej strony pas.

Re: Steam Power (Martin Wallace)

: 03 mar 2024, 21:34
autor: kkuba71
To chyba jednak troszkę krzywdząca opinia. To nie jest ani Brass, ani Age of Steam, tylko coś prostszego, ale w mojej ocenie całkiem sprytnie uproszczonego. Mnie akurat ten koncept, po wielu nerwowych partiach Age of Steam akurat się podoba.

Re: Steam Power (Martin Wallace)

: 03 mar 2024, 22:21
autor: khuba
tak - gra jest bardzo prosta (4 osobowa rozgrywka z tłumaczeniem zasad w 1h) i bliżej jej do TTR niż do AoS ale "minimalna interkacja" to bzdura...

Re: Steam Power (Martin Wallace)

: 03 mar 2024, 23:42
autor: siepu
khuba pisze: 03 mar 2024, 22:21 tak - gra jest bardzo prosta (4 osobowa rozgrywka z tłumaczeniem zasad w 1h) i bliżej jej do TTR niż do AoS ale "minimalna interkacja" to bzdura...
Czemu? Korzystanie z cudzych torów jest właściwie darmowe. Zasoby znikają globalnie, ale nie wiesz, które są komu potrzebne, bo kontrakty są tajne. Nudne ćwiczenie w efektywności.

Re: Steam Power (Martin Wallace)

: 04 mar 2024, 01:18
autor: khuba
siepu pisze: 03 mar 2024, 23:42
Czemu? Korzystanie z cudzych torów jest właściwie darmowe. Zasoby znikają globalnie, ale nie wiesz, które są komu potrzebne, bo kontrakty są tajne. Nudne ćwiczenie w efektywności.
Korzystanie z cudzych torów w sytuacji gdy twoja sieć jest daleko od zasobów może być kosztowne, interakcja jest też przy budowie fabryk + decyzji z których fabryk będziemy zaciągali sami zasoby (one się dość szybko kończą). To czy to nudne czy nie to już inna kwestia.