Opinie o klubach, kawiarniach
Opinie o klubach, kawiarniach
Może to nie jest sklep, ale po dzisiejszej wizycie opinia się należy.
Byłem na chwilę w warszawskiej kawiarni Kawadzieścia i jestem zniesmaczony.
Po moim "dzień dobry" gość za ladą zwraca się do mnie "co chciałeś?" I cała rozmowa jest na zasadzie jakbyśmy się już znali bardzo długo.
Z kolei po moim "do widzenia" gość za ladą odpowiada "nara".
Szacun za jakże wysoki poziom braku kultury...
Nie polecam....
Byłem na chwilę w warszawskiej kawiarni Kawadzieścia i jestem zniesmaczony.
Po moim "dzień dobry" gość za ladą zwraca się do mnie "co chciałeś?" I cała rozmowa jest na zasadzie jakbyśmy się już znali bardzo długo.
Z kolei po moim "do widzenia" gość za ladą odpowiada "nara".
Szacun za jakże wysoki poziom braku kultury...
Nie polecam....
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 06 paź 2015, 20:26
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Re: Opinie o sklepach
O
a czy to działa w obie strony?
1. Siema nie usłyszałes
2. Tak atmosfera w knajpie jest mocno na luzie co na całe szczęście odpowiafa ludziom którzy przychodzą również na luzie tu pograć
3. Tak, traktuje moich klientów jak starych znajomych, patrz punkt 2
4. Nie jest to oczywiście dla każdego. Znów punkt 2
5. Nie wpadles też do kawiarni pograć albo napić się kawy tylko odebrać "Pegana" którego grzecznościowo (dla japańczka) wydaje ludziom.
6. Tak jak większości (i szacun dla mniejszości) nawet do głowy Ci nie przyszło żeby w jakikolwiek sposób wesprzeć lokal w którym za darmoche możesz odbierać rzeczy ze sklepów lub od innych osób.
7. Nara to jednak stanowczo nie jest "oddal się w podskokach"
Na całe szczęście są inne knajpy z grami, gdzie zapewne obsługa kłania się w pas i całuje rączki. Tu traktujemy się poprostu po ludzku. Oraz następnym razem popros Kubę o wysyłkę i problem z głowy

1. Siema nie usłyszałes
2. Tak atmosfera w knajpie jest mocno na luzie co na całe szczęście odpowiafa ludziom którzy przychodzą również na luzie tu pograć
3. Tak, traktuje moich klientów jak starych znajomych, patrz punkt 2
4. Nie jest to oczywiście dla każdego. Znów punkt 2
5. Nie wpadles też do kawiarni pograć albo napić się kawy tylko odebrać "Pegana" którego grzecznościowo (dla japańczka) wydaje ludziom.
6. Tak jak większości (i szacun dla mniejszości) nawet do głowy Ci nie przyszło żeby w jakikolwiek sposób wesprzeć lokal w którym za darmoche możesz odbierać rzeczy ze sklepów lub od innych osób.
7. Nara to jednak stanowczo nie jest "oddal się w podskokach"

Na całe szczęście są inne knajpy z grami, gdzie zapewne obsługa kłania się w pas i całuje rączki. Tu traktujemy się poprostu po ludzku. Oraz następnym razem popros Kubę o wysyłkę i problem z głowy

Klubokawiarnia Kawadzieścia - 700+ gier, planszówkowy klimat i blisko Metra
- miker
- Posty: 782
- Rejestracja: 03 maja 2019, 16:55
- Lokalizacja: Ząbki k. Warszawy
- Has thanked: 651 times
- Been thanked: 487 times
Re: Opinie o sklepach
Jak na właściciela lokalu, to odpowiedź dość agresywna. Nie każdy musi lubić klimat skejciarski, z którym „siema” mi się kojarzy. Może to przez mój wiek, a może przez co innego… I oczywiście, że działa to w dwie strony, ale taką odpowiedzią raczej zrażasz do lokalu niż zapraszasz. Każdy jest inny i trzeba to zrozumieć i szanować. Nie trzeba lubić.Jes ibn Jester pisze: ↑14 lis 2023, 17:53 Oa czy to działa w obie strony?
1. Siema nie usłyszałes
2. Tak atmosfera w knajpie jest mocno na luzie co na całe szczęście odpowiafa ludziom którzy przychodzą również na luzie tu pograć
3. Tak, traktuje moich klientów jak starych znajomych, patrz punkt 2
4. Nie jest to oczywiście dla każdego. Znów punkt 2
5. Nie wpadles też do kawiarni pograć albo napić się kawy tylko odebrać "Pegana" którego grzecznościowo (dla japańczka) wydaje ludziom.
6. Tak jak większości (i szacun dla mniejszości) nawet do głowy Ci nie przyszło żeby w jakikolwiek sposób wesprzeć lokal w którym za darmoche możesz odbierać rzeczy ze sklepów lub od innych osób.
7. Nara to jednak stanowczo nie jest "oddal się w podskokach"
Na całe szczęście są inne knajpy z grami, gdzie zapewne obsługa kłania się w pas i całuje rączki. Tu traktujemy się poprostu po ludzku. Oraz następnym razem popros Kubę o wysyłkę i problem z głowy![]()
Powyższa odpowiedź jest w stylu: „jak ci nie pasi, to się bujaj”.
Dla mnie bardzo słabe…
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9145
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3042 times
- Been thanked: 2657 times
- Kontakt:
Re: Opinie o sklepach
No to mnie akurat zachęcił, lubię taką luźną atmosferę. Ja nawet do obcych ludzi często mówię na "ty", o ile nie są ode mnie sporo starsi. Za dzieciaka na podwórku byłem jednym z najstarszych (albo i najstarszym) i taka forma "per ty" dłuuugo mi towarzyszyła. A odkąd w Polsce przybyło osób ukraińsko/rosyjsko języcznych i tych mówiących po angielsku, to się to jeszcze pogłębiło, bo w tych językach typowe "pan" nie występuje.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Otorek
- Posty: 917
- Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 309 times
- Been thanked: 515 times
Re: Opinie o sklepach
Jako, że nie wiem nic o rosyjskim i ukraińskim to nie będe drążył, ale z "typowym pan" to masz na myśli również język angielski? Bo nie chce rzucać absurdem zanim się nie upewnię.
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 06 paź 2015, 20:26
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Re: Opinie o sklepach
Żeby nie kręcić dramy, mam gości którzy przy pierwszej interakcji dali jasno znać, że raczej preferują "old skoolowe" podejście do klienta (pozdro Siwy) i jak najbardziej jesteśmy sobie na pan/pani i każdy jest zadowolony. Wystarczy tylko zakomunikować to najlepiej odrazu 
A co do "każdy jest inny i trzeba to zrozumieć i szanować" działa w obie strony. Jestem inny niż oczekujesz i trzeba to zrozumieć i szanować. A jeżeli uważasz że wypowiedź jest agresywna to widać nie rozumiesz i nie szanujesz
Pozdro Misie Słodkie (- powiedział, zapewne obrażając pół forum
)

A co do "każdy jest inny i trzeba to zrozumieć i szanować" działa w obie strony. Jestem inny niż oczekujesz i trzeba to zrozumieć i szanować. A jeżeli uważasz że wypowiedź jest agresywna to widać nie rozumiesz i nie szanujesz

Pozdro Misie Słodkie (- powiedział, zapewne obrażając pół forum

Klubokawiarnia Kawadzieścia - 700+ gier, planszówkowy klimat i blisko Metra
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 29 sie 2022, 10:24
- Has thanked: 521 times
- Been thanked: 288 times
Re: Opinie o sklepach
Jakbym chciał bez frytek, to bym chyba powiedział poproszę bez fryte, nie?Jes ibn Jester pisze: ↑15 lis 2023, 00:31 Żeby nie kręcić dramy, mam gości którzy przy pierwszej interakcji dali jasno znać, że raczej preferują "old skoolowe" podejście do klienta (pozdro Siwy) i jak najbardziej jesteśmy sobie na pan/pani i każdy jest zadowolony. Wystarczy tylko zakomunikować to najlepiej odrazu
Re: Opinie o sklepach
Ja rozumiem różne podejście - mam jednak pewien zgrzyt w głowie, gdy podchodzę do lady i witam się "Dzień dobry", po czym w odpowiedzi dostaję "Siema" 
Tylko to już raczej mój problem - teraz jest promowane podejście do klienta w bardziej bezpośredni sposób. W sumie lepiej tak niż podejście z urzędów typu "czego!?"

Tylko to już raczej mój problem - teraz jest promowane podejście do klienta w bardziej bezpośredni sposób. W sumie lepiej tak niż podejście z urzędów typu "czego!?"

- kuleczka91
- Posty: 510
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 879 times
- Been thanked: 578 times
Re: Opinie o sklepach
Ja zdecydowanie wolę zwyczajowe "dzień dobry", na "siema" czy "cześć" to mogę przejść po czasie jeśli bywam w danym miejscu dosyć często i wcale to nie oznacza, że mam kołek w d....po prostu tak jest dla mnie grzeczniej. Dobrym przykładem dla mnie jest Mepel, na dzień dobry zawsze odpowiedzą, a rozmowa w dalszym toku jest już bardziej w moim przypadku na luzie jeśli pytam o konkretne rzeczy, ale mnie tam już znają na tyle dobrze, że nawet nie muszę podawać nazwiska pod jakie podpiąć zamówienie xD. Póki co nie trafiłam, żeby jakiemuś klientowi mówili "cześć" no chyba, że klient sam się przywitał z nimi w ten sposób dając im do zrozumienia, że taka forma mu odpowiada i takie podejście jest dla mnie jak najbardziej w porządku 

Re: Opinie o sklepach
Tak właśnie powinny wyglądać relacje z nieznajomymi. Zbytnie spoufalanie się prowadzi w konsekwencji do mniejszego szacunku do kogoś. Lepiej brzmi np. "Pani Krysiu, czy mogłaby mi Pani użyczyć łyżkę..." niż "ej krycha kopsnij łyche".Ja zdecydowanie wolę zwyczajowe "dzień dobry", na "siema" czy "cześć" to mogę przejść po czasie jeśli bywam w danym miejscu dosyć często i wcale to nie oznacza, że mam kołek w d....po prostu tak jest dla mnie grzeczniej.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2023, 16:38 przez litk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gizmoo
- Posty: 4404
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 3131 times
- Been thanked: 3059 times
Re: Opinie o sklepach
Może jestem nieobiektywny, bo bywam w Kawadzieścia minimum trzy razy w tygodniu, ale...
Być w kawiarni i nie kupić pysznej kawy i nie spróbować KULTOWEGO serniczka!?
To nie tyle skandal, co ZBRODNIA! Na miejscu Marcina zamiast "siema", opowiedziałbym na do widzenia bajkę o wężu.
Być w kawiarni i nie kupić pysznej kawy i nie spróbować KULTOWEGO serniczka!?
To nie tyle skandal, co ZBRODNIA! Na miejscu Marcina zamiast "siema", opowiedziałbym na do widzenia bajkę o wężu.

- psia.kostka
- Posty: 4857
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 558 times
- Been thanked: 1284 times
Re: Opinie o sklepach
A moze tez prowadzic do nieporozumien:Zbytnie spoufalanie się prowadzi w konsekwencji do mniejszego szacunku do kogoś.
"Pani Krysiu, czy mogłaby mi Pani użyczyć łyżkę..."
Spoiler:
"ej krycha kopsnij łyche".
Spoiler:
W aleplanszowki poprawilo sie troche pakowanie gier do transportu.
Sprzedam (importowane, nowe): Harmony, Courtisans, Sea Salt & Paper, Rivages, Solstis, Tikal, Furnace, Knarr, Eddie z Iron Maiden (zestaw PL pod konkretna gre) +inne
- Irka
- Posty: 783
- Rejestracja: 23 wrz 2022, 01:27
- Lokalizacja: CZ
- Has thanked: 1018 times
- Been thanked: 396 times
Re: Opinie o sklepach
Być może całe nieporozumienie wynika z tego, że na forach internetowych domyślne jest bycie na "ty". Tutaj coś innego może być nawet odebrane jako niegrzeczne z różnych względów, prawda?
Pewnie osoby z kawiarni traktują ją jako zwykłe przedłużenie internetowego świata. To super sprawa, tylko
może warto to jakoś miło na wstępie wyjaśnić nowym osobom, albo napisać na plakacie.
Dla mnie to też egzotyka, ale chętnie bym na to przystała, gdyby tylko nie było tego niemiłego elementu zaskoczenia (wtedy odbieram to jako narzucanie mi czegoś).

Przy takim podejściu to radzę po prostu ustalić cennik za pośrednictwo i nikt nie będzie rozczarowany.
A jeśli chodzi o dobrowolne datki - nie czuję przymusu. Czasem coś grubszego wrzucam dopiero po kilku wizytach, szczególnie jeśli obsługa jest miła.
edit: pomyślałabym sobie też może, że masz już z japanczykiem ustaloną jakąś formę wynagrodzenia, ew. "przysługa za przysługę".
Pewnie osoby z kawiarni traktują ją jako zwykłe przedłużenie internetowego świata. To super sprawa, tylko

Dla mnie to też egzotyka, ale chętnie bym na to przystała, gdyby tylko nie było tego niemiłego elementu zaskoczenia (wtedy odbieram to jako narzucanie mi czegoś).
Obawiam się, że po takim culture clash serniczek też nie przeszedłby mi przez gardło

To w końcu darmocha czy nie?Jes ibn Jester pisze: ↑14 lis 2023, 17:536. Tak jak większości (i szacun dla mniejszości) nawet do głowy Ci nie przyszło żeby w jakikolwiek sposób wesprzeć lokal w którym za darmoche możesz odbierać rzeczy ze sklepów lub od innych osób.

Przy takim podejściu to radzę po prostu ustalić cennik za pośrednictwo i nikt nie będzie rozczarowany.
A jeśli chodzi o dobrowolne datki - nie czuję przymusu. Czasem coś grubszego wrzucam dopiero po kilku wizytach, szczególnie jeśli obsługa jest miła.
edit: pomyślałabym sobie też może, że masz już z japanczykiem ustaloną jakąś formę wynagrodzenia, ew. "przysługa za przysługę".
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5773
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1648 times
- Been thanked: 1829 times
Re: Opinie o sklepach
Nie będę ukrywał, że po pierwszej odebranej paczce wracam do Kawadzieścia raczej z konieczności niż potrzeby.
Jest pewne spektrum postaw pomiędzy:
- Dzień dobry szanownemu Panu.
a
- Elo ziomeczku, kiego głowę zawracasz?
Np. dość neutralne obecnie "Cześć", ale to nie mój biznes i skoro obecnym bywalcom to pasuje, to nie forsuję innego traktowania.
Jest pewne spektrum postaw pomiędzy:
- Dzień dobry szanownemu Panu.
a
- Elo ziomeczku, kiego głowę zawracasz?
Np. dość neutralne obecnie "Cześć", ale to nie mój biznes i skoro obecnym bywalcom to pasuje, to nie forsuję innego traktowania.
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5773
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1648 times
- Been thanked: 1829 times
Re: Opinie o klubach, kawiarniach
W sumie przy wczorajszej wizycie, jak już człowiek wie czego się spodziewać, to jest dużo lepiej 

- AkitaInu
- Posty: 4142
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 37 times
Re: Opinie o sklepach
Czekaj, najpierw napisałeś że trzeba szanować dwie strony .... a potem pokazujesz że nie szanujesz zdania drugiej strony "bo nie rozumie" ? Troche mi to tu nie graJes ibn Jester pisze: ↑15 lis 2023, 00:31 Żeby nie kręcić dramy, mam gości którzy przy pierwszej interakcji dali jasno znać, że raczej preferują "old skoolowe" podejście do klienta (pozdro Siwy) i jak najbardziej jesteśmy sobie na pan/pani i każdy jest zadowolony. Wystarczy tylko zakomunikować to najlepiej odrazu
A co do "każdy jest inny i trzeba to zrozumieć i szanować" działa w obie strony. Jestem inny niż oczekujesz i trzeba to zrozumieć i szanować. A jeżeli uważasz że wypowiedź jest agresywna to widać nie rozumiesz i nie szanujesz
Pozdro Misie Słodkie (- powiedział, zapewne obrażając pół forum)

Tak czy siak odpowiedz słaba, jak na kogoś kto prowadzi lokal dla ludzi. I nie mówie że to jest nieakceptowalne, ale nie znając kogoś to średnio z takimi tekstami wyskakiwać.
- Fyei
- Posty: 481
- Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 241 times
Re: Opinie o sklepach
Przejaskrawiasz w drugą stronę. Można równie dobrze powiedzieć "czy możesz mi podać łyżkę?". Ta forma pytania również omija zwrot pan/pani i w moim odczuciu w żadnym wypadku nie umniejsza rozmówcy.litk pisze: ↑15 lis 2023, 16:20Tak właśnie powinny wyglądać relacje z nieznajomymi. Zbytnie spoufalanie się prowadzi w konsekwencji do mniejszego szacunku do kogoś. Lepiej brzmi np. "Pani Krysiu, czy mogłaby mi Pani użyczyć łyżkę..." niż "ej krycha kopsnij łyche".Ja zdecydowanie wolę zwyczajowe "dzień dobry", na "siema" czy "cześć" to mogę przejść po czasie jeśli bywam w danym miejscu dosyć często i wcale to nie oznacza, że mam kołek w d....po prostu tak jest dla mnie grzeczniej.
"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Re: Opinie o klubach, kawiarniach
To ja się też pożalę:
Na "nowy" Hex we Wrocławiu. Kiedyś "stary" Hex to była super knajpa na Nadodrzu, fajni przyjaźni i pomocni ludzie, fajni klimat. Teraz przenieśli się na Dworzec Świebodzki - byłem dwa razy, dwa razy niesympatycznie. W stylu:
ja: Dzień dobry!
pan: [cisza, patrzy się z grobową miną]
ja: Czy jest otwarte?
pan: A czytać umie?
Przyszedłem przed otwarciem (nie zauważyłem tabliczki na drzwiach z godzinami), ale można klienta jakoś grzeczniej poinformować, żeby przyszedł za godzinę... Wtedy tak się zirytowałem podejściem pana, że po prostu poszedłem gdzie indziej. Ale dałem drugą szansę - pomyślałem sobie, że pan miał zły dzień, nie ma co się obrażać. Nauczony doświadczeniem przyszedłem po otwarciu, ale też pan burczał i ogólnie było jakoś tak nieprzyjemnie. No nic, stracili klienta. A szkoda, bo "stary" Hex był moim ulubionym planszówkowym miejscem we Wrocławiu.
Na "nowy" Hex we Wrocławiu. Kiedyś "stary" Hex to była super knajpa na Nadodrzu, fajni przyjaźni i pomocni ludzie, fajni klimat. Teraz przenieśli się na Dworzec Świebodzki - byłem dwa razy, dwa razy niesympatycznie. W stylu:
ja: Dzień dobry!
pan: [cisza, patrzy się z grobową miną]
ja: Czy jest otwarte?
pan: A czytać umie?
Przyszedłem przed otwarciem (nie zauważyłem tabliczki na drzwiach z godzinami), ale można klienta jakoś grzeczniej poinformować, żeby przyszedł za godzinę... Wtedy tak się zirytowałem podejściem pana, że po prostu poszedłem gdzie indziej. Ale dałem drugą szansę - pomyślałem sobie, że pan miał zły dzień, nie ma co się obrażać. Nauczony doświadczeniem przyszedłem po otwarciu, ale też pan burczał i ogólnie było jakoś tak nieprzyjemnie. No nic, stracili klienta. A szkoda, bo "stary" Hex był moim ulubionym planszówkowym miejscem we Wrocławiu.
Re: Opinie o sklepach
W tego typu stwierdzeniach jest niewypowiedziane Ty.Fyei pisze: ↑17 lis 2023, 13:45Przejaskrawiasz w drugą stronę. Można równie dobrze powiedzieć "czy możesz mi podać łyżkę?". Ta forma pytania również omija zwrot pan/pani i w moim odczuciu w żadnym wypadku nie umniejsza rozmówcy.litk pisze: ↑15 lis 2023, 16:20Tak właśnie powinny wyglądać relacje z nieznajomymi. Zbytnie spoufalanie się prowadzi w konsekwencji do mniejszego szacunku do kogoś. Lepiej brzmi np. "Pani Krysiu, czy mogłaby mi Pani użyczyć łyżkę..." niż "ej krycha kopsnij łyche".Ja zdecydowanie wolę zwyczajowe "dzień dobry", na "siema" czy "cześć" to mogę przejść po czasie jeśli bywam w danym miejscu dosyć często i wcale to nie oznacza, że mam kołek w d....po prostu tak jest dla mnie grzeczniej.
- Fyei
- Posty: 481
- Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 241 times
Re: Opinie o sklepach
Owszem, ale nie oznacza to z automatu braku szacunku w stosunku do rozmówcy, czy też mniejszym lub większym poszanowaniu. To nie użycie konkretnych zwrotów w zdaniu o tym świadczy. Dla porównania dwa inne zdania:litk pisze: ↑17 lis 2023, 17:07W tego typu stwierdzeniach jest niewypowiedziane Ty.
1. Panie, zjeżdżaj pan z mojego miejsca.
2. Przepraszam siedzisz na moim miejscu, możesz się przesiąść?
Chyba nie powiesz, że pierwsze zdanie świadczy o kulturze i szanowaniu rozmówcy

Ostatnio zmieniony 18 lis 2023, 11:38 przez Fyei, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
- Irka
- Posty: 783
- Rejestracja: 23 wrz 2022, 01:27
- Lokalizacja: CZ
- Has thanked: 1018 times
- Been thanked: 396 times
Re: Opinie o klubach, kawiarniach
Powyżej argumentacja, która doprowadza rozmowę do absurdu.
A neutralne (bez ukrytego ty) to byłoby dopiero "Proszę o łyżkę".
PS. To neutralne niektórzy opanowują do perfekcji, kiedy rozmawiają z teściami
A neutralne (bez ukrytego ty) to byłoby dopiero "Proszę o łyżkę".
PS. To neutralne niektórzy opanowują do perfekcji, kiedy rozmawiają z teściami
