Istotne różnice
ISS ma wyraźny podział na cześć statku i planety. Każda część ma swoją długość i kroki które należy wykonać. SG ma jedna wielka kampanię, gdzie ciągle robisz te same rzeczy (ogólnie bo istnieje też jakiś podział na czytanie paragrafów i walkę ale są to krótkie czynności).
ISS to klimat kosmiczny, SG to pływanie statkiem od wyspy do wyspy i okrywanie nowych miejsc.
W SG sami decydujemy gdzie chcemy podróżować, i mamy tutaj całkowita dowolność. Chcemy płynąć w najgorsze miejsca? Proszę bardzo, nie ma ograniczeń. W ISS jest fabuła, która wymusza progres i mimo pewnej dowolności kierunku mamy wspólne cele niezależnie od podjętych decyzji. Nie da się od razu robić pewnych rzeczy jeżeli nie odkryjemy czegoś wczesniej.
Osobiście wyżej oceniam SG przez to że pojedyncza kampania ma dla mnie idealną długość. Nie przytłacza, nie męczy ale kilka wieczorów się dobrze bawiłem i wiem, że jest sens wracać bo nie da się odkryć wszystkiego za jednym razem. Przez brak wyraźnych podziałów na planete/statek tury są szybkie i łatwo decydować czy chcę rozegrać jeszcze turę czy robię przerwę. W ISS są miejsca do których chcemy dojść by zrobić przerwę.
SG skończyłem dwa razy. W ISS obstawiam, że jestem za połowa i jakoś nie mogę się zebrać żeby znowu rozłożyć grę
