Strona 1 z 1

Trudvang: Legendy - pytania i wątpliwości

: 28 paź 2024, 20:23
autor: osimaru
Jestem po dwóch przygodach i nasunęły mi się 2 wątpliwości.

1. Czy karta bloku liczy się jako umiejętność? Jedna z postaci w mojej drużynie ma kartę, której działanie zależy od tego czy użyła umiejętności podczas walki. Kilka razu użyła karty wyczynu typu blok, a nasze zdania były podzielone w kwestii czy to się liczy :wink: Z tego co widzę z instrukcji i FAQ, blok to "defensywna umiejętność", więc ja bym to zaliczył.

2. Gdy rozpatrujemy atak we wroga, który ma blok to zmniejszamy zadane obrażenia o wartość bloku, np. atak zadaje 3 obrażenia, wróg ma blok równy 1, więc ostatecznie dostaje 2 obrażenia. Jako wojownik mam przedmiot startowy, który za 2K zadaje 3 obrażenia. Czy użycie przedmiotu jest traktowane jako atak i powinno się wtedy brać pod uwagę pancerz wroga? Jeśli jest to traktowane jako atak, to znaczyłoby też że można "wzmocnić" obrażenia z przedmiotu umiejętnościami typu "atak dowolnego gracza zadaje +2 obrażenia"...

3. W ramach jednej z umiejętności otrzymuję 2 stany, jeden pozytywny (niebieski), drugi negatywny (czerwony). Karta mówi "Otrzymaj [czerwony] i [niebieski]. Czy to narzuca kolejność w jakiej otrzymuje te stany, czy mogę wybrać który kładę pierwszy na tor?

Re: Trudvang: Legendy - pytania i wątpliwości

: 28 paź 2024, 22:31
autor: ath3na
osimaru pisze: 28 paź 2024, 20:23 Jestem po dwóch przygodach i nasunęły mi się 2 wątpliwości.

1. Czy karta bloku liczy się jako umiejętność? Jedna z postaci w mojej drużynie ma kartę, której działanie zależy od tego czy użyła umiejętności podczas walki. Kilka razu użyła karty wyczynu typu blok, a nasze zdania były podzielone w kwestii czy to się liczy :wink: Z tego co widzę z instrukcji i FAQ, blok to "defensywna umiejętność", więc ja bym to zaliczył.

2. Gdy rozpatrujemy atak we wroga, który ma blok to zmniejszamy zadane obrażenia o wartość bloku, np. atak zadaje 3 obrażenia, wróg ma blok równy 1, więc ostatecznie dostaje 2 obrażenia. Jako wojownik mam przedmiot startowy, który za 2K zadaje 3 obrażenia. Czy użycie przedmiotu jest traktowane jako atak i powinno się wtedy brać pod uwagę pancerz wroga? Jeśli jest to traktowane jako atak, to znaczyłoby też że można "wzmocnić" obrażenia z przedmiotu umiejętnościami typu "atak dowolnego gracza zadaje +2 obrażenia"...

3. W ramach jednej z umiejętności otrzymuję 2 stany, jeden pozytywny (niebieski), drugi negatywny (czerwony). Karta mówi "Otrzymaj [czerwony] i [niebieski]. Czy to narzuca kolejność w jakiej otrzymuje te stany, czy mogę wybrać który kładę pierwszy na tor?
Gram w ang. wersję i moim zdaniem (nie jest to poparte wątkami z BGG i rozmowami z autorami itp. :P):
Ad.1
Block to "ability", a podejrzewam, że bonus, o którym mówisz dotyczy kart "Skill".
Ad.2
Jest to atak, uwzględniający blok przeciwnika i uważam, że można go wzmocnić.
EDIT:
w FAQ jest zapisek o modyfikatorach
"Modiefiers on Feats only affect the Hero's other Feats, unless they specify state otherwise" więc już nie jestem pewny z tym wzmocnieniem :/
Ad.3
W tym przypadku potraktowałbym to literalnie, czyli najpierw dołożył czerwony, a potem niebieski (który ten czerwony i tak spycha w tył, więc na plus dla gracza).

Re: Trudvang: Legendy - pytania i wątpliwości

: 29 paź 2024, 10:47
autor: osimaru
ath3na pisze: 28 paź 2024, 22:31 Gram w ang. wersję i moim zdaniem (nie jest to poparte wątkami z BGG i rozmowami z autorami itp. :P):
Ad.1
Block to "ability", a podejrzewam, że bonus, o którym mówisz dotyczy kart "Skill".
Ad.2
Jest to atak, uwzględniający blok przeciwnika i uważam, że można go wzmocnić.
EDIT:
w FAQ jest zapisek o modyfikatorach
"Modiefiers on Feats only affect the Hero's other Feats, unless they specify state otherwise" więc już nie jestem pewny z tym wzmocnieniem :/
Ad.3
W tym przypadku potraktowałbym to literalnie, czyli najpierw dołożył czerwony, a potem niebieski (który ten czerwony i tak spycha w tył, więc na plus dla gracza).
1. Hmmm, ma to sens. Skill jest tłumaczone na umiejętność i to jest jeden z rodzajów kart wyczynów. Kolejny to Block (blok). Natomiast oba nazywane są zdolnościami w instrukcji. Bonus, o którym mówię faktycznie tyczy się słowa "Umiejętność", zatem wychodzi na to że Blok się nie liczy :wink:

2. No właśnie to ma sens, albo traktujemy jako atak i możemy wzmacniać i brać pod uwagę blok przeciwnika. Alternatywnie nie traktujemy tego jako atak (co też ma sens, bo jako atak możemy rozumieć karty wyczynów typu Atak :lol:) tylko jako zadawanie obrażeń i wtedy ignorujemy bloki przeciwnika, ale nie możemy też wzmocnić. Poszperam jeszcze na BGG, ewentualnie zapytam tam, bo nie daje mi to spokoju.

3. Też tak robiłem do tej pory. Może później będą jakieś karty w bardziej jednoznaczny sposób wymuszające kolejność, wtedy uznam że tu można tę kolejność wybrać :P

Re: Trudvang: Legendy - pytania i wątpliwości

: 05 lut 2025, 16:45
autor: miras23
Pytanie o ataki wroga.
Jeśli wylosuje się karta „pudło” lub jeśli wartość ataku spadnie do zera/ponizej zera, to czy mogę aktywować swoje bloki w celu uzyskania efektów z nich?

Re: Trudvang: Legendy - pytania i wątpliwości

: 23 lut 2025, 21:49
autor: Strk89
miras23 pisze: 05 lut 2025, 16:45 Pytanie o ataki wroga.
Jeśli wylosuje się karta „pudło” lub jeśli wartość ataku spadnie do zera/ponizej zera, to czy mogę aktywować swoje bloki w celu uzyskania efektów z nich?
Ja grałem tak, że pudło nie aktywuje bloku, ale atak z modyfikatorami który się wyzerował daje możliwość aktywacji bloków