Strona 1 z 14
Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 30 gru 2024, 23:47
autor: majami
Zaczęliśmy samouczek, po 2 misji mamy postać z 1 HP. W zleceniu z karty J001
Teraz zaczynamy 3 misje i postać zaczyna z 0 życia.
Ta postać zaczyna jako poległa i trzeba ją ocucić na początku misji? Jak się leczyć w samouczku?
Ewentualnie gdy później nie będzie zasobów żeby się leczyć i postać będzie miała 0 życia to co w takim przypadku? Zaczyna misję jako nieprzytomna?
Re: Łowcy a.d. 1492 / The Hunters a.d. 1492 pytania i wątpliwości
: 31 gru 2024, 09:09
autor: Sarna
Chyba w opisie po 1 misji nasz info, że po misji postać odzyskuje 1 HP.
Re: Łowcy a.d. 1492 / The Hunters a.d. 1492 pytania i wątpliwości
: 31 gru 2024, 13:16
autor: majami
Po misji tak, ale zlecenie nie jest pełnoprawną misją a to właśnie przez zlecenie postać została z 0hp. Ale mamy już odpowiedź od twórcy

:
Chociaż szkoda, że chyba nie ma tego nigdzie ujętego w instrukcji.
Re: Łowcy a.d. 1492 / The Hunters a.d. 1492 pytania i wątpliwości
: 31 gru 2024, 18:43
autor: Sarna
O widzisz, nie doczytałem, ale fajnie, że mamy odpowiedź prosto od autora, dzięki za wrzucenie tutaj.
Re: Łowcy a.d. 1492 / The Hunters a.d. 1492 pytania i wątpliwości
: 01 sty 2025, 19:50
autor: shuji
Hejka, rozpakowałem całość w odpowiednie miejsca i mam wielką pustkę w jednej wyprasce. Jakiś pomysł na co to może być miejsce ?

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 05 sty 2025, 09:56
autor: mordajeza
Czy dobrze rozumiem, że:
Siła ataku = kości + nasza statystyka (siła/zręczność/itp),
więc wyrzucając zero na kościach, wciąż nasza siła ataku wynosi tyle, co nasza statystyka (bo jest tam "plus", a nie "razy")? I to samo dotyczy wrogów?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 05 sty 2025, 12:32
autor: Sarna
Dokładnie tak.
Warto dodać, że siłe naszego ataku modyfikujeny o obronę naszego przeciwnika, dopiero wtedy obliczany obrażenia.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 05 sty 2025, 21:24
autor: majami
Jak rozumieć sformułowanie z księgi fabuły: "otrzymujecie wskazówkę I" ? Co dokładnie otrzymujemy? Jakąś kartę, żeton?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 05 sty 2025, 21:42
autor: arian
majami pisze: ↑05 sty 2025, 21:24
Jak rozumieć sformułowanie z księgi fabuły:
"otrzymujecie wskazówkę I" ? Co dokładnie otrzymujemy? Jakąś kartę, żeton?
Wśród żetonów jest pięć pięciokątnych oznaczonych cyframi rzymskimi. Zakładam, że chodzi o te. Są jeszcze czerwone oznaczone normalnymi cyframi, ale te służą do oznaczania celów misji.
Znalazłem dwa spore błędy. Pierwszy dotyczy braku jednego pola, na którym rozstawiamy bandytę albo kusznika, ale zapomniałem od razu zapisać, która to misja i będę musiał to odszukać.
Drugi błąd dotyczy misji 48. Na mapie zaznaczone jest miejsce na tylko jeden żeton znaleziska, tymczasem księga misji mówi o rozłożeniu trzech. Do tego mamy rozłożyć żeton celu, który symbolizuje pewien przedmiot, ale też nie ma wskazanego miejsca, gdzie go ułożyć. Ja na razie poradziłem sobie wykładając zeton celu w miejscu, które wydało mi się logiczne fabularnie, a dodatkowe żetony znalezisk w miejscach, gdzie na mapie są namalowane skrzynie.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 06 sty 2025, 09:50
autor: matio2007
arian pisze: ↑05 sty 2025, 21:42
majami pisze: ↑05 sty 2025, 21:24
Jak rozumieć sformułowanie z księgi fabuły:
"otrzymujecie wskazówkę I" ? Co dokładnie otrzymujemy? Jakąś kartę, żeton?
Wśród żetonów jest pięć pięciokątnych oznaczonych cyframi rzymskimi. Zakładam, że chodzi o te. Są jeszcze czerwone oznaczone normalnymi cyframi, ale te służą do oznaczania celów misji.
Znalazłem dwa spore błędy. Pierwszy dotyczy braku jednego pola, na którym rozstawiamy bandytę albo kusznika, ale zapomniałem od razu zapisać, która to misja i będę musiał to odszukać.
Drugi błąd dotyczy misji 48. Na mapie zaznaczone jest miejsce na tylko jeden żeton znaleziska, tymczasem księga misji mówi o rozłożeniu trzech. Do tego mamy rozłożyć żeton celu, który symbolizuje pewien przedmiot, ale też nie ma wskazanego miejsca, gdzie go ułożyć. Ja na razie poradziłem sobie wykładając zeton celu w miejscu, które wydało mi się logiczne fabularnie, a dodatkowe żetony znalezisk w miejscach, gdzie na mapie są namalowane skrzynie.
Hej,
Poniżej wrzucam wyjaśnienia:
1. Wskazówki, tak jak przedmówca napisał, oznaczamy żetonami fabuły (brązowe pięciokąty z rzymskimi cyframi).
2. Brak bandyty na mapie to misja nr 42 (magazyn). Bandyta w ostatnim magazynie od podwórza (pole sąsiadujące na skos z żetonem misji 3) powinien mieć oznaczenie "2x" (na tym polu rozstawiamy 2 bandytów). Natomiast brakujący żeton znaleziska powinien być na tym samym polu, co żeton misji nr 3.
3. Misja 48 - Na mapie z prawej strony jest mała komnata składająca się z 3 pól ułożonych pionowo. Na 2 miejscach w tej komnacie, na samej górze i na dole, leżą znaleziska. A przedmiot fabularny na środkowym miejscu w tej komnacie (pomiędzy polami ze znaleziskami).
Przepraszam za pomyłki, przygotowujemy już erratę gdzie wszystkie takie błędy zostaną opisane i wyjaśnione.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 06 sty 2025, 22:08
autor: tomekmani3k
Jak działa reakcja, która zagrywa się w turze sojusznika, która dodaje mu obronę? Na dole karty jest opis "Zagraj na sojusznika podczas obliczania obrony". Czy działa to tylko na atak przez odskok od wroga? Czy chodzi o coś innego?
Czy można zagrać reakcję wpływającą na atak, która ma napis "twoja tura" podczas ataku karnego w turze przeciwnika?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 06 sty 2025, 22:14
autor: Sarna
Ja mam dwa pytania. Czy bohater, który otrzymał smiertelną ranę, może użyć reakcji w tej właśnie turze wroga?
Czy jeżeli wróg ginie w czasie wykonywania swojej akcji (np wszedł w pułapkę) to rozpatrujemy całą jego akcje czy kończyny na ruchu?
Edit
Kolejne pytanie:
Mała karta fabuły ma na sobie oznaczenie 13-23, czy to oznacza, że mogę ją przeczytać tylko w tym przedziale czasowym? Bo trochę nie zgrywa mi się polecenie z księgi misji, zrób coś za 3 dni, odkryj tę kartę, ale nie wychodzi mi dzień z przedziału 13-23
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 07 sty 2025, 18:37
autor: matio2007
tomekmani3k pisze: ↑06 sty 2025, 22:08
Jak działa reakcja, która zagrywa się w turze sojusznika, która dodaje mu obronę? Na dole karty jest opis "Zagraj na sojusznika podczas obliczania obrony". Czy działa to tylko na atak przez odskok od wroga? Czy chodzi o coś innego?
Czy można zagrać reakcję wpływającą na atak, która ma napis "twoja tura" podczas ataku karnego w turze przeciwnika?
Jeżeli reakcja ma napisane "Zagraj na sojusznika podczas obliczania obrony" oraz do tego "tura przeciwnika" (tak jest zazwyczaj), wtedy możesz zagrać ją podczas jakiegokolwiek ataku, którego celem jest sojusznik i który ma miejsce w turze przeciwnika. Wtedy zwiększasz bronę sojusznika podczas tego ataku. Najważniejsze aby, w pierwszej kolejności był spełniony warunek odpowiedniej tury (twoja/przeciwnika/sojusznika), a potem patrzysz na uszczegółowienie na dole karty.
Sarna pisze: ↑06 sty 2025, 22:14
Ja mam dwa pytania. Czy bohater, który otrzymał smiertelną ranę, może użyć reakcji w tej właśnie turze wroga?
Czy jeżeli wróg ginie w czasie wykonywania swojej akcji (np wszedł w pułapkę) to rozpatrujemy całą jego akcje czy kończyny na ruchu?
Edit
Kolejne pytanie:
Mała karta fabuły ma na sobie oznaczenie 13-23, czy to oznacza, że mogę ją przeczytać tylko w tym przedziale czasowym? Bo trochę nie zgrywa mi się polecenie z księgi misji, zrób coś za 3 dni, odkryj tę kartę, ale nie wychodzi mi dzień z przedziału 13-23
Bohater, który stał się nieprzytomny, natychmiast po przesunięcia zdrowia na 0 staje się nieaktywny. Czyli po zakończeniu tej akcji/czynności nie może już niczego zagrać. Ale może zagrać reakcję do tej akcji/czynności która taką ranę by miała hipotetycznie zadać. Np. wróg wykonuje atak, który ma pozbawić bohatera 2 ostatnich punktów zdrowia. Bohater do tego ataku zagrywa reakcję zmniejszająca otrzymywane obrażenia o połowę. Efekt jest taki, że obrażenia zamiast 2 wynoszą 1 i bohater wciąż stoi na nogach.
Jeżeli wróg zginie, natychmiast po otrzymaniu ostatniego obrażenia jest usuwany z planszy. nie ma znaczenia czy jakaś akcja mu jeszcze została w turze.
Jeżeli karta fabuły ma oznaczenie np. 13-23, oznacza, że jeżeli w tych dniach ją odsłonisz, to nie będziesz miał problemu z zakończeniem głównej misji przed końcem gry. Ale możesz oczywiście ją odsłonić wcześniej, nic nie stoi na przeszkodzie. To jest tylko sugestia wskazująca, na jakim etapie wątku głównego jesteś i na co możesz sobie pozwolić (np.widzisz, ze masz jeszcze dużo czasu i możesz zdecydować się na wykonanie jakiejś misji pobocznej)
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 07 sty 2025, 19:20
autor: tomekmani3k
matio2007 pisze: ↑07 sty 2025, 18:37
tomekmani3k pisze: ↑06 sty 2025, 22:08
Jak działa reakcja, która zagrywa się w turze sojusznika, która dodaje mu obronę? Na dole karty jest opis "Zagraj na sojusznika podczas obliczania obrony". Czy działa to tylko na atak przez odskok od wroga? Czy chodzi o coś innego?
Czy można zagrać reakcję wpływającą na atak, która ma napis "twoja tura" podczas ataku karnego w turze przeciwnika?
Jeżeli reakcja ma napisane "Zagraj na sojusznika podczas obliczania obrony" oraz do tego "tura przeciwnika" (tak jest zazwyczaj), wtedy możesz zagrać ją podczas jakiegokolwiek ataku, którego celem jest sojusznik i który ma miejsce w turze przeciwnika. Wtedy zwiększasz bronę sojusznika podczas tego ataku. Najważniejsze aby, w pierwszej kolejności był spełniony warunek odpowiedniej tury (twoja/przeciwnika/sojusznika), a potem patrzysz na uszczegółowienie na dole karty.
Chodzi mi np. o karte MA05. Jest reakcja w turze sojusznika i dodaje obronę na atak dystansowy i magiczny do zagrania na sojusznika podczas obliczania obrony. To w sumie nawet nie pasuje do ataku karnego bo one są na walke wręcz. Sytuację którą opisałeś rozumiem dobrze.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 07 sty 2025, 19:58
autor: matio2007
tomekmani3k pisze: ↑07 sty 2025, 19:20
matio2007 pisze: ↑07 sty 2025, 18:37
tomekmani3k pisze: ↑06 sty 2025, 22:08
Jak działa reakcja, która zagrywa się w turze sojusznika, która dodaje mu obronę? Na dole karty jest opis "Zagraj na sojusznika podczas obliczania obrony". Czy działa to tylko na atak przez odskok od wroga? Czy chodzi o coś innego?
Czy można zagrać reakcję wpływającą na atak, która ma napis "twoja tura" podczas ataku karnego w turze przeciwnika?
Jeżeli reakcja ma napisane "Zagraj na sojusznika podczas obliczania obrony" oraz do tego "tura przeciwnika" (tak jest zazwyczaj), wtedy możesz zagrać ją podczas jakiegokolwiek ataku, którego celem jest sojusznik i który ma miejsce w turze przeciwnika. Wtedy zwiększasz bronę sojusznika podczas tego ataku. Najważniejsze aby, w pierwszej kolejności był spełniony warunek odpowiedniej tury (twoja/przeciwnika/sojusznika), a potem patrzysz na uszczegółowienie na dole karty.
Chodzi mi np. o karte MA05. Jest reakcja w turze sojusznika i dodaje obronę na atak dystansowy i magiczny do zagrania na sojusznika podczas obliczania obrony. To w sumie nawet nie pasuje do ataku karnego bo one są na walke wręcz. Sytuację którą opisałeś rozumiem dobrze.
To niestety błąd na karcie

, powinna by "Reakcja: tura wroga". Wpisuję do erraty, która właśnie przygotowuję. Przepraszam za pomyłkę.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 07 sty 2025, 21:21
autor: Koshiash
Trochę pomniejszych błędów się przewinęło, niestety nie zapisywałem na bieżąco. To, co zapamiętałem:
- misja 19 - gdzie rozstawiamy łowców?
- któraś karta drogi ma, zależnie od decyzji, wybór opcji B albo wybór opcji B

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 07 sty 2025, 21:40
autor: matio2007
Koshiash pisze: ↑07 sty 2025, 21:21
Trochę pomniejszych błędów się przewinęło, niestety nie zapisywałem na bieżąco. To, co zapamiętałem:
- misja 19 - gdzie rozstawiamy łowców?
- któraś karta drogi ma, zależnie od decyzji, wybór opcji B albo wybór opcji B
Dzięki, mam te 2 rzeczy już zapisane.
Ta opcja B/B to karta "Guślarz".
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 08 sty 2025, 06:40
autor: Sarna
Chce się upewnić z jedną rzeczą, bo na filmikach promocyjnych z gameplayem na uczcie można było porozmawiać z dwoma osobami, czy dobrze widzę, że zostało to zmienione i można roznawiać ze wszystkimi czterema? Czy qjradł się błąd?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 08 sty 2025, 08:13
autor: matio2007
Sarna pisze: ↑08 sty 2025, 06:40
Chce się upewnić z jedną rzeczą, bo na filmikach promocyjnych z gameplayem na uczcie można było porozmawiać z dwoma osobami, czy dobrze widzę, że zostało to zmienione i można roznawiać ze wszystkimi czterema? Czy qjradł się błąd?
Można było rozmawiać ze wszystkimi, tylko chcieliśmy pokazać różne elementy gry więc ograniczyliśmy rozmowę do 2.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 12 sty 2025, 16:04
autor: matio2007
Hej! Przygotowaliśmy erratę PL 1.0. Poniżej możecie ją pobrać (wrzucimy też w najbliższej aktualizacji oraz na BGG), przepraszam za wszelkie zaistniałe błędy:
https://www.dropbox.com/scl/fi/l303yebj ... 4ehjb&dl=0
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 13 sty 2025, 12:43
autor: deshitm
Mam takie pytanie:
Czy w powyższej sytuacji jeżeli wróg wykonuje ruch (2) w moim kierunku i jego celem jest Zaklinaczka, to czy mogę zdecydować że przechodzi do niej przez pole z bombą? Odległość według zasad gry jest taka sama
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 13 sty 2025, 13:27
autor: Sarna
Czy na tego potwora działają utrudnienia terenu? Bo jeżeli tak, to jak najbardziej powinien przejść przez pole z pułapka, w innym wypadku musiałby zatrzymać się na przeszkodzie, no chyba, że ten potwór nie zatrzymuje się na trudnym terenie? Wtedy logicznie by było, że biegnie przed siebie.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 13 sty 2025, 13:50
autor: deshitm
No tak, jeżeli są utrudnienia to rozumiem że wtedy idzie tak, żeby dojść do celu - czyli przejdzie przez pułapkę.
Ale załóżmy że nie ma utrudnień na mapie w ogole.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 13 sty 2025, 19:07
autor: matio2007
deshitm pisze: ↑13 sty 2025, 12:43
Mam takie pytanie:
Czy w powyższej sytuacji jeżeli wróg wykonuje ruch (2) w moim kierunku i jego celem jest Zaklinaczka, to czy mogę zdecydować że przechodzi do niej przez pole z bombą? Odległość według zasad gry jest taka sama
Cześć, zarówno w sytuacji z trudnym terenem (jak na zdjęciu), jak i z terenem bez żadnych trudności, w przypadku tego samego dystansu ruchu gracze mogą wybrać, którędy ma się poruszyć wróg. Czyli może przejść przez pułapkę.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 13 sty 2025, 22:07
autor: Sarna
Czy bohaterowie również mogą wykonać karny atak względem odskakującego wroga?