Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Przygotuj się do poruszania się po niebezpiecznym świecie Westeros z Tiny Epic Game of Thrones, gdzie sojusze są kruche, zdrady powszechne, a los twojego domu wisi na włosku. Gracze wcielą się w potężne rody Siedmiu Królestw, z których każdy walczy o władzę, wpływy i kontrolę nad Żelaznym Tronem.
Wcielając się w kultowe postacie, będziesz musiał stawić czoła trudnym dylematom, zaangażować się w skomplikowane manewry polityczne i toczyć epickie bitwy o dominację. Czy będziesz zawierać potężne sojusze z innymi szlacheckimi rodami, czy też będziesz spiskować ich upadek, aby przejąć ich ziemie i zasoby? Wybory, których dokonasz, będą miały daleko idące konsekwencje, wpływając nie tylko na twój ród, ale na całe królestwo. Czy uda ci się przechytrzyć rywali i zapewnić przetrwanie i dobrobyt swojego rodu w bezlitosnej Grze o Tron?
W Tiny Epic Game of Thrones gracze wykorzystują innowacyjny mechanizm kości o ograniczonej liczbie akcji, aby strategicznie wybierać akcje, takie jak spisek, szept, wydarzenie, marsz i żegluga. Z opcją śledzenia działań innych graczy, gracze będą zaangażowani w każdej turze.
Co więcej, gracze będą władać ogromną mocą swoich Domów dzięki wszechstronnej ręce kart wielokrotnego użytku, które pozwalają graczom spiskować przeciwko wpływowym domom Westeros, organizować wielkie wydarzenia i brać udział w ekscytujących bitwach. Będą prowadzić wojnę w całym Westeros, oblegając zamki, zdobywając ziemie i zawierając kluczowe sojusze, a wszystko to, aby mieć szansę zasiąść na Żelaznym Tronie. Po sześciu rundach jeden z graczy zostanie Władcą Siedmiu Królestw i zwycięzcą!
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Udało mi się zagrać dwukrotnie, więc takie małe pierwsze wrażenie:
tl;tr jest bardzo dobrze
Gra jest szybka, intuicyjna, z dobrze napisaną instrukcją i do tego fajnie wydana. Ogółem nie jestem fanem serii Tiny Epic. jestem graczem, który lubi mieć na bogato, w deluxe itp Wiadomo mechanika najważniejsza, ale wszelkie ulepszenia wyglądu to duży plus. Tutaj gra mi naprawdę siadła i oczywiście mam pewne uwagi tak mechanicznie bardzo siadło.
Mechanika
Typowe Area Control z dodatkiem sojuszy z NPC (ale o tym zaraz). Gracz rozpoczynający rzuca kośćmi i przekazuje je do gracza po prawej, ten wybiera 1 i przekazuje dalej. Robimy tak, aż kości wrócą do gracza rozpoczynającego i będzie miał on 2 kości (na więcej graczy odpadają kości, nie wiem wg jakiej logiki, bo nie grałem w mniej niż 4 osoby). Następnie gracz wybiera jedną kość i kładzie na planszetce akcji (wspólnej). Tam sa opisany wszystkie akcje wraz z slotami na kości. Gracz ten wykonuje akcję, która jest napisana przy polu na które położył, a następnie wszyscy gracze wykonują akcję z kości (więc gracz, który kładł kość robi 2 akcje, reszta 1). Następnie przekazuje drugą kość graczowi po lewej i ten to powtarza. Proste, fajne i przyjemne.
Jeśli chodzi o byciem area control to klasyka nad klasyki - pola dają profity, walczymy o nie, by dostawać kasę lub punkty, rekrutujemy jednostki, poruszamy się lądem lub morzem, mamy karty, które odpalają eventy lub służą do bitki (wartości siły + specjalne jak ucieczka, losowy topdeck karty lub dodanie siły z sąsiednich pól). Czyli mamy stałe i intyicyjne zasady, ale jednocześniej bez skomplikowanych rzeczy. Idealny wg mnie balans między trudnością, a funem prostoty rozgrywki.
Największą nowością są dla mnie sojusze. W grze zawsze jest 8 domów. Gracze mają po 1, a pozostałe są po prostu niczyje. Te domy mają swoje armie, ale nie robią akcji. To my możemy zdobywać ich wpływy (walką lub specjalną akcją) i zdobywając ich wystarczająco dużo stajemy się sojusznikami. Wtedy traktujemy takowe wojska jak swoje i tak naprawdę to jest core tej gry wg mnie. Dużym plusem też jest przemiał karty. Nigdy nie jest tak, że utknąłeś z kartami na ręce, które są bardzo sytuacje albo na late game. Jest akcja wymiany ręki wraz z zarobkiem, więc stale tutaj karty latają i przejście całej talii nawet z 2 razy podczas gry to nie jest nic dziwnego.
Losowość
Tylko i wyłącznie w postaci doboru kart z wspólnej talii oraz topdecki w bitwach.
Wykonanie
Tiny Epic każdy wie jakie jest. Z jednej strony drewienka bardzo fajne, planszetki również (na minus brak karty pomocy), mega mi się podobają grafiki (podobne do serialu, ale nie 1:1), są one rysowane. Tutaj jednak leży też minus. Plansza wg mnie nie wygląda najlepiej i dodatkowo przez to, że jest z 6 kart to się rozlatuje. O wiele lepiej gdyby była normalna, tekturowa. Na minus też liczenie kasy i przesuwanie monety. Owszem nie zdarzyło nam się, że ktoś walnął ręką i nie wie ile ma kasy, ale łatwo o to. Niestety ze względu na mechanikę gry ciężko by było zwykłe monety (bo z powodu zasad mamy ograniczone ile można mieć max monet zależnie od warunków). Na plus, że ta 1 moneta co jest to metal. Figurki spoko, ot takie małe. Dla mnie gra mogła by być po prostu większa, przez co lepiej widoczna. Owszem na 4 osoby wystaczy malutki stół, ale sam miałem problem dostrzec pewne rzeczy na planszy.
Podsumowanie
Bardzo fajne area control, w którym tematyka sojuszy działa bardzo dobrze i naprawdę czuć ją w grze. Przyczepiłem się do wykonania, ale drugim minusem jest czas gry. Partia potrafi na 4 graczy trwać nawet 3h. Owszem tłumaczenie jest krótkie (20 min?) i graliśmy najpierw pierwszy raz, a potem drugi raz dwie osoby i dwie nowe, ale no spodziewałbym się krótszej rozgrywki. Finalnie jestem zadowolony, zostaje w kolekcji i będzie grane i sprawdzane jak wytrzyma upływ czasu. Po dwóch partiach to bym wstępnie dał takie 8/10
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Hardkor pisze: ↑10 mar 2025, 12:08
Finalnie jestem zadowolony, zostaje w kolekcji i będzie grane i sprawdzane jak wytrzyma upływ czasu. Po dwóch partiach to bym wstępnie dał takie 8/10
Korzystałeś z dodatków z nowymi bohaterami albo Ice & Fire? Możesz coś o nich napisać?
Hardkor pisze: ↑10 mar 2025, 12:08
Finalnie jestem zadowolony, zostaje w kolekcji i będzie grane i sprawdzane jak wytrzyma upływ czasu. Po dwóch partiach to bym wstępnie dał takie 8/10
Korzystałeś z dodatków z nowymi bohaterami albo Ice & Fire? Możesz coś o nich napisać?
Nie użyłem jeszcze żadnego dodatku.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Tiny Epic każdy wie jakie jest. Z jednej strony drewienka bardzo fajne, planszetki również (na minus brak karty pomocy), mega mi się podobają grafiki (podobne do serialu, ale nie 1:1), są one rysowane.
Tutaj jednak leży też minus. Plansza wg mnie nie wygląda najlepiej i dodatkowo przez to, że jest z 6 kart to się rozlatuje. O wiele lepiej gdyby była normalna, tekturowa.
Spoiler:
Na minus też liczenie kasy i przesuwanie monety. Owszem nie zdarzyło nam się, że ktoś walnął ręką i nie wie ile ma kasy, ale łatwo o to. Niestety ze względu na mechanikę gry ciężko by było zwykłe monety (bo z powodu zasad mamy ograniczone ile można mieć max monet zależnie od warunków). Na plus, że ta 1 moneta co jest to metal. Figurki spoko, ot takie małe. Dla mnie gra mogła by być po prostu większa, przez co lepiej widoczna. Owszem na 4 osoby wystaczy malutki stół, ale sam miałem problem dostrzec pewne rzeczy na planszy.
Nie jestem pewny czy byłaby lepsza. W Tiny Epic Vikings jest taka, i jest wiecznie wygięta.
Mnie tam bardziej boli biała ramka tych kart
Sa dwa rozwiązania tematu - wdrożyłem oba.
Jedno to kupienie maty na aliexpress za kilka-kilkanaście PLN
A drugie. Zakoszulkowanie tych kart i sklejenie krawędzi w odpowiedni sposób, by utworzyły rozkładaną planszę. Oczywiście trzeba to zrobić odpowiednio, aby się ładnie składało, ale to dobry sposób, by zabezpieczyć planszę bez ingerencji w elementy gry. Jak ktoś lubi Hardkory (celowo użyte słowo ) może po prosu skleic same karty
Zagrałem na razie raz, ale się zakochałem. Jest kilka irytacji, ale trzeba się wczuć w klimat i zasady i po prostu pod nie grać (utracenie sojuszu = wygnanie własnymi jednostkami, nawet jeśli mamy przewagę i nawet jeśli to "nasz" dom).
Atamán pisze: ↑28 mar 2025, 14:44
Małe pytanko, bo śledziłem tematu: czy to wyjdzie po polsku? Coś wiadomo? Są jakieś informacje?
Prawie na pewno nie. Twórcy mają licencję tylko na angielską wersję i pisali, że innych nie będzie.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)