
Game Designers: Stephen Rangazas & Non-Breaking SpaceStarting from the view that the heart of CC is Chad’s random scenario generator (RSG) design, Combat Commander: Vietnam captures the immense diversity of units, regions, and periods during the Indochina conflicts from 1961-1975. We harnessed the ingenuity of the RSG system and extensive research of perspectives from all sides to provide one of the most representative depictions of the Vietnam War (plus Laotian and Cambodian civil wars) to date. Whether famous or lesser-known, comprehensive coverage of nearly all relevant units, engagements, and periods is provided by 6 factions, 24 scenarios, a full RSG system, and a new Campaign mode tailored to fit the Vietnam War. For additional coverage we could not cram into the already stuffed base game box, Battle Packs and an expansion are already being devised. We are happy to introduce players to the first step in the broader Vietnam Experience of games by adapting a classic wargaming system to explore the dynamics of small-unit engagements.
Original System Designer: Chad Jensen
Game Developer: Joe Dewhurst
Series Developer: Kai Jensen
No to GMT dorzuciło do pieca. Nowy Combat Commander w Wietnamie. Dostajemy do tego 24 scenariusze, generator scenariuszy i zupełną nowość czyli tryb kampanii gdzie mamy symulować miesiąc operacji naszej jednostki. 8 kampanii do wyboru, jest też generowana losowo. Wygląda na to, że oprawa graficzna/styl map zostanie zachowany i będzie przypominał poprzednie odsłony. Tutaj sam nie wiem czy to dobrze czy źle, niby czytelnie, ale dobitnie staroszkolnie, chyba chciałbym jednak odświeżenia.
Można dołączyć do P500 pod adresem:
https://www.gmtgames.com/p-1160-combat- ... etnam.aspx
Jednak na pewno się na tym nie zaoszczędzi, a gra pewnie za chwile przekroczy próg, więc wsparcie nie jest jakieś krytyczne w tym przypadku, bo szykuje się best seller.