Primal The Awakening - pytania o zasady
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9206
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3107 times
- Been thanked: 2705 times
- Kontakt:
Primal The Awakening - pytania o zasady
Wow, właśnie się zorientowałem, że tak duży ameritrash, nie ma swojego tematu z pytaniami.
Nie znalazłem na BGG, albo inaczej - znalazłem, ale odpowiedź nie wyczerpuje wszystkich pytań.
Chodzi o karty Rampage.
Nie pamiętam już, bo ostatni raz grałem kilka miesięcy temu, jak wygląda sprawa z odpalaniem kart Behavior, jeśli jest np. taka sytuacja:
Na stole jest karta czerwona, niebieska i Behavior, jeden z graczy zagrał czerwoną kartę ataku.
Rozpatrujemy czerwoną kartę oraz rampage - wiadomo. No ale powiedzmy, że uzupełniamy karty Behavior i dochodzą nam dwie kolejne Rampage. Rozpatrujemy je i wchodzi jeszcze kolejna i np. żółta. Rozpatrujemy rampage...
Chyba już wiecie, o co mi chodzi? Czy karty Rampage, które wchodzą na plansze w miejsce już rozpatrzonych kart Behavior, rozpatrujemy do bólu? Jeśli się tak nieszczęśliwie zdarzy, że będą ułożone np. 4 takie karty, jedna po drugiej, to odpalamy 4? A jeśli nie, to gdzie się zatrzymujemy?
Przykład z podręcznika jest niewystarczający.
Nie znalazłem na BGG, albo inaczej - znalazłem, ale odpowiedź nie wyczerpuje wszystkich pytań.
Chodzi o karty Rampage.
Nie pamiętam już, bo ostatni raz grałem kilka miesięcy temu, jak wygląda sprawa z odpalaniem kart Behavior, jeśli jest np. taka sytuacja:
Na stole jest karta czerwona, niebieska i Behavior, jeden z graczy zagrał czerwoną kartę ataku.
Rozpatrujemy czerwoną kartę oraz rampage - wiadomo. No ale powiedzmy, że uzupełniamy karty Behavior i dochodzą nam dwie kolejne Rampage. Rozpatrujemy je i wchodzi jeszcze kolejna i np. żółta. Rozpatrujemy rampage...
Chyba już wiecie, o co mi chodzi? Czy karty Rampage, które wchodzą na plansze w miejsce już rozpatrzonych kart Behavior, rozpatrujemy do bólu? Jeśli się tak nieszczęśliwie zdarzy, że będą ułożone np. 4 takie karty, jedna po drugiej, to odpalamy 4? A jeśli nie, to gdzie się zatrzymujemy?
Przykład z podręcznika jest niewystarczający.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Koshiash
- Posty: 1134
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 212 times
Re: Primal The Awakening - pytania o zasady
Temat jest poruszony m.in. w tym wątku: https://boardgamegeek.com/thread/334868 ... iple-times - w myśl tej interpretacji, odpalamy rampage do bólu.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9206
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3107 times
- Been thanked: 2705 times
- Kontakt:
Re: Primal The Awakening - pytania o zasady
A za to z tego wątku wynika, że nie. Ale nie wiem dlaczego.
https://boardgamegeek.com/thread/3317961/rampage-2x
https://boardgamegeek.com/thread/3317961/rampage-2x
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- bu2
- Posty: 71
- Rejestracja: 27 sie 2020, 11:58
- Lokalizacja: Borówiec k. Poznania
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Primal The Awakening - pytania o zasady
Hej,
też miałem ten problem i powiem szczerze nie szukałem odpowiedzi, tylko ustaliliśmy, że odpalamy tylko to, co już leży na stole.
Oczywiście jeśli po odpaleniu np czerwonej karty + Rampage dociąganęliśmy kolejny Rampage i kartę, która się odpala np przy obrocie, to odpalamy obie przy obrocie.
Mam wrażenie, że są potworzy, przy których koncepcja odpalania wszystkiego do oporu byłaby zabójcza...
też miałem ten problem i powiem szczerze nie szukałem odpowiedzi, tylko ustaliliśmy, że odpalamy tylko to, co już leży na stole.
Oczywiście jeśli po odpaleniu np czerwonej karty + Rampage dociąganęliśmy kolejny Rampage i kartę, która się odpala np przy obrocie, to odpalamy obie przy obrocie.
Mam wrażenie, że są potworzy, przy których koncepcja odpalania wszystkiego do oporu byłaby zabójcza...
- Koshiash
- Posty: 1134
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 212 times
Re: Primal The Awakening - pytania o zasady
No dobra, w sumie przykład na stronie 34 zawiera podpowiedź. W przykładzie:
1. aktywowana jest reakcja,
2. dobrana jest rampage,
3. aktywowana jest druga reakcja,
4. dopiero w tym momencie odpalone zostaje rampage.
Zatem "Trigger any rampage cards in play." można potraktować dosłownie jako "odpal rampage, które w momencie odpalenia reakcji są już na karcie potwora".
1. aktywowana jest reakcja,
2. dobrana jest rampage,
3. aktywowana jest druga reakcja,
4. dopiero w tym momencie odpalone zostaje rampage.
Zatem "Trigger any rampage cards in play." można potraktować dosłownie jako "odpal rampage, które w momencie odpalenia reakcji są już na karcie potwora".
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9206
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3107 times
- Been thanked: 2705 times
- Kontakt:
Re: Primal The Awakening - pytania o zasady
No ale w tym przykładzie jest też odpalana karta Rampage, która dopiero weszła na stół...
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Koshiash
- Posty: 1134
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 212 times
Re: Primal The Awakening - pytania o zasady
Właśnie rzecz w tym, że nie jest. Nie odpala rampage zaraz po dodaniu, tylko wykłada na planszę potwora. Odpalenie następuje w wyniku aktywowania kolejnej karty w pkt. 3. W tym rozumieniu można założyć, że zaznaczamy wszystkie reakcje, które mają się odpalić i tylko je odpalamy, nawet jeżeli dojdą nowe karty. Z wyjątkiem wykrzyknika (wiadomo) oraz rampage, które po wyłożeniu jest uruchamiane aktywowaniem kolejnej reakcji. Faktycznie przydałoby się rozstrzygnięcie w FAQ.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9206
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3107 times
- Been thanked: 2705 times
- Kontakt:
Re: Primal The Awakening - pytania o zasady
Hmm, czyli prawidłowa interpretacja jest zdaje się taka, że odpalamy to co jest wyłożone, nie uzupełniamy kart na bieżąco i dopiero jak już wszystko ogarniemy to robimy refill i wtedy to co wejdzie już się nie odpala? Intrygujące. W domu rzucę okiem jeszcze raz do manuala.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Ardel12
- Posty: 4085
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1419 times
- Been thanked: 2971 times
Re: Primal The Awakening - pytania o zasady
Nie...przeczytaj jeszcze raz posty powyżej.Curiosity pisze: ↑20 cze 2025, 17:22 Hmm, czyli prawidłowa interpretacja jest zdaje się taka, że odpalamy to co jest wyłożone, nie uzupełniamy kart na bieżąco i dopiero jak już wszystko ogarniemy to robimy refill i wtedy to co wejdzie już się nie odpala? Intrygujące. W domu rzucę okiem jeszcze raz do manuala.
Przykład z mojej strony:
Mamy B(lue) B i R(ampage)
Gracz zagrywa kartę niebieską.
Kładziemy znaczniki odpalenia na kartach B B
Wybieramy, które B odpalimy jako pierwsze.
Po odpaleniu B przechodzimy do odpalenia WSZYSTKICH kart R.
Uzupełniamy wszystkie sloty czyli 2
Doszły nam: obrót, R, więc mamy O R B(posiada znaczni odpalenia)
Odpalamy B
Odpalamy R
Uzupełniamy
I teraz jakby przez odpalenie po pierwszym uzupełnieniu stworek by się obrócił to też odpali się karta obrotu.
Można przelecieć czasem całą talię wroga i są nawet niektóre stworki tak zrobione by było to częstsze.
A te dwa przykłady z BGG są poprawne i odpowiadają jak się zachowa system w danym układzie. Zasady imho są dość klarownie napisane, więc polecam wrócić i prześledzić sytuację z nimi.
- Koshiash
- Posty: 1134
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 212 times
Re: Primal The Awakening - pytania o zasady
Rozumiem, że teraz piszesz o kolejnym zdarzeniu (obrót), które może wywołać kolejne reakcje. Dylemat dotyczył raczej tego, czy rampage niebędące na stole w chwili odpalenia reakcji odpali się samoistnie po dołożeniu, czy będzie czekać na kolejne zdarzenie aktywujące. Tu, jak rozumiem, interpretujesz to tak, że dołożone R czeka na zainicjowanie przez drugie B, a nie odpala się w momencie dokładania?
- Ardel12
- Posty: 4085
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1419 times
- Been thanked: 2971 times
Re: Primal The Awakening - pytania o zasady
No i to jasno opisałem. Obrót był w osobnym punkcie by uzmysłowić, że maszynka może się kręcić w sumie w nieskończoność.Koshiash pisze: ↑20 cze 2025, 21:03 Rozumiem, że teraz piszesz o kolejnym zdarzeniu (obrót), które może wywołać kolejne reakcje. Dylemat dotyczył raczej tego, czy rampage niebędące na stole w chwili odpalenia reakcji odpali się samoistnie po dołożeniu, czy będzie czekać na kolejne zdarzenie aktywujące. Tu, jak rozumiem, interpretujesz to tak, że dołożone R czeka na zainicjowanie przez drugie B, a nie odpala się w momencie dokładania?
Odpowiadając ponownie na pytanie. Dokładnie tak jak napisałeś. Przecież jasno w zasadach mamy to podzielone na punkty. Pojedyncza aktywacja to:
1. Odpalenie karty, która aktywowalismy jakaś akcja, czyli reakcja stwora.
2. Odpalenie wszystkich kart rampage.
3. Uzupełnienie slotów.
I potem jeśli jakaś karta dalej ma znacznik aktywacji to jedziemy od nowa i sprawdzamy wszystkie punkty.
Czemu karta rampage miałaby się odpalić samoistnie po dołożeniu?
EDIT: Tym bardziej nie rozumiem zagwozdki jak na stronie 34 zasad macie przykład jasno wskazujący jak to działa w rozpatrywanym przypadku.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9206
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3107 times
- Been thanked: 2705 times
- Kontakt:
Re: Primal The Awakening - pytania o zasady
No bo... no bo na stronie 34 dokładnie tak się dzieje.
Są wyłożone następujące karty: czerwona, czerwona i zielona.
W pierwszym kroku, gracz, który zagrał czerwony atak, rozpatruje pierszą od lewej czerwoną kartę. Po jej rozpatrzeniu, dokłada na jej miejsce Rampage. Potem rozpatruje drugą czerwoną, a jako trzecią - właśnie dołożoną Rampage.
EDIT:
Ardel12 pisze: ↑20 cze 2025, 20:46
Gracz zagrywa kartę niebieską.
Kładziemy znaczniki odpalenia na kartach B B
Wybieramy, które B odpalimy jako pierwsze.
Po odpaleniu B przechodzimy do odpalenia WSZYSTKICH kart R.
Uzupełniamy wszystkie sloty czyli 2
Doszły nam: obrót, R, więc mamy O R B(posiada znaczni odpalenia)
Odpalamy B
Odpalamy R
I jeszcze z tym się raczej nie zgadzam. Jeśli po rozpatrzeniu wszystkich Rampage, dołożona została karta BLUE, to ona nie powinna być już odpalana. Skończylismy z niebieskimi, teraz uruchamiamy tylko Rampage.
EDIT2:
Okay, chyba znalazłem. Ta osoba udzielała się sporo w dyskusjach o zasadach więc raczej wie co mówi. Wklejam screena i dziękuję za rzeczową dyskusję.

Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Ardel12
- Posty: 4085
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1419 times
- Been thanked: 2971 times
Re: Primal The Awakening - pytania o zasady
Widzę ścianę w zrozumieniu xD
Karta rampage, która doszła do słota została odpalona przez odpalenie drugiej czerwonej karty. Spełnił się jej warunek i tyle. Nie myl położenie znacznika triggera na karcie z jej odpaleniem.
Gdyby nie odpalenie drugiej czerwonej, to rampage, który doszedł by się nie odpalił.
A finalnie wklejasz to co napisałem xD gratulacje dojścia w końcu do poprawnego rozwiązania. Smutno, że koledze z forum nie uwierzyłeś a jeszcze nie przeczytałeś że zrozumieniem xD odechciewa się udzielać w tym wątku...
No i gdzie tu masz inaczej niż to co Ci wyłożyłem wyżej?Curiosity pisze: ↑20 cze 2025, 22:06 No bo... no bo na stronie 34 dokładnie tak się dzieje.
Są wyłożone następujące karty: czerwona, czerwona i zielona.
W pierwszym kroku, gracz, który zagrał czerwony atak, rozpatruje pierszą od lewej czerwoną kartę. Po jej rozpatrzeniu, dokłada na jej miejsce Rampage. Potem rozpatruje drugą czerwoną, a jako trzecią - właśnie dołożoną Rampage
Karta rampage, która doszła do słota została odpalona przez odpalenie drugiej czerwonej karty. Spełnił się jej warunek i tyle. Nie myl położenie znacznika triggera na karcie z jej odpaleniem.
Gdyby nie odpalenie drugiej czerwonej, to rampage, który doszedł by się nie odpalił.
Były dwie niebieskie od początku, więc czym to się różni od przykładu z dwiema czerwonymi z instrukcji? Niebieska gdyby została dołożona nie zostałaby odpalona, to jest fakt.
A finalnie wklejasz to co napisałem xD gratulacje dojścia w końcu do poprawnego rozwiązania. Smutno, że koledze z forum nie uwierzyłeś a jeszcze nie przeczytałeś że zrozumieniem xD odechciewa się udzielać w tym wątku...
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9206
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3107 times
- Been thanked: 2705 times
- Kontakt:
Re: Primal The Awakening - pytania o zasady
Jeśli "finalnie wklejam to co napisałeś" to gratuluję wiedzy. To jeszcze pozostaje pytanie, czy reszta osób udzielająca się tutaj ma poważne problemy z mysleniem/rozumieniem, czy może nie przekazałeś tego w wystarczająco przystępnej formie.
Raz już podziękowałem za pomoc (może Ci umknęło), ale nie mam problemu z tym, żeby podziękował jeszcze raz - za chęci podzielenia się wiedzą.
Raz już podziękowałem za pomoc (może Ci umknęło), ale nie mam problemu z tym, żeby podziękował jeszcze raz - za chęci podzielenia się wiedzą.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Ardel12
- Posty: 4085
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1419 times
- Been thanked: 2971 times
Re: Primal The Awakening - pytania o zasady
Nie wiem jak można bardziej lopatologicznie to wyłożyć. Dałem przykład, swój opis działania oraz stronę z przykładem z instrukcji
Gra ma bardziej złożone timimgi, więc radzę sprawdzić czy odpalanie postaci jak i kart wroga w dobrej kolejności robicie, bo tam jest łatwo się pogubić. Ja grałem z tym diagramem kolejności z zasad by nie zmascić
EDIT: A żeby podkreślić gdzie problem, to wyciągnięto dwie wypowiedzi z BGG poprawnie interpretujące zasady przed moim wpisem i dalej nie było konsensusu. Co lepsze, stwierdzono ich sprzeczność. Jak 3 różne osoby mówią to samo i dalej jest problem to pytanie z kim faktycznie był problem :p

Gra ma bardziej złożone timimgi, więc radzę sprawdzić czy odpalanie postaci jak i kart wroga w dobrej kolejności robicie, bo tam jest łatwo się pogubić. Ja grałem z tym diagramem kolejności z zasad by nie zmascić

EDIT: A żeby podkreślić gdzie problem, to wyciągnięto dwie wypowiedzi z BGG poprawnie interpretujące zasady przed moim wpisem i dalej nie było konsensusu. Co lepsze, stwierdzono ich sprzeczność. Jak 3 różne osoby mówią to samo i dalej jest problem to pytanie z kim faktycznie był problem :p