mat_eyo pisze: ↑14 lut 2024, 08:16
weźmiemy tym razem scenariusz z agresją 4/4 i zobaczymy, może tam reagowanie będzie prostsze.
Ja nie jestem przekonany, że to do końca tak zadziała. Patrzę sobie na 3 scenariusze X043, X053 i X063 - 3 osoby 4/4 Agresji.
1. X043: W sumie albo operujesz w ramach 3 systemów albo lecisz zająć Świątynię - ale one niespecjalnie wiele daje vs koszt odsłonięcia swojego drugiego sektora. Może Kradamorowi, ale patrząc, że to jedyna frakcja bez dodatkowej floty w tym scenariuszu, to wątpię by się zdecydowali. Nie ma też techów dla Fregat, są Sentries - moim zdaniem skończy się na bunkrowaniu. Ewentualnie jako Shiveus może bym poleciał zdobyć Światynię i sąsiadujące z nią swiaty dla tokenów +3, ale chyba wolałbym grać inną frakcją.
2. X053: znów trochę popychana agresja z bonusami za inwazję. Aczkolwiek tu faktycznie są dwie linie - świątynia i wormhole. Ale w sumie dosc atrakcyjnie wyglądają dla mnie sektory sasiadujace z Drugim Domowym z Influence 3 tokenem - daja baze wypadową na specjalne płytki ale też na raid po tokenach influence o wart. 4 - w tych sektorach dwie z rekomendowanych frakcji rozpatrza po 3 tokeny reclaim. Meh chyba Shiveusem takie cos bym zrobił, ale tutaj jednak ten sektor z Infl 3 sąsiaduje zarówno z asteroidami jak i z fallen house - w sumie więcej ekspansji nie potrzeba i jest bunkrowanie się ponownie. Tym bardziej, że mamy Starbases i Cloning.
3. X063: tutaj już trochę inna zabawa. Mamy Megapolis - to jest 12 Credits Production Capacity - tu jest o co się bić (no chyba, że grasz Zenorem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
). A poza tym, aby dotrzeć do Megapols odsłaniasz sobie tyly - pierwszy ruch z Drugiego Domowego daje Ci sektor sąsiadujący z Wormhole A i możliwosć wyjscia do analogicznej lokalizacji u przeciwników, co ich odcina od Megapolis. Tutaj taka agresja może być niezła... ale... Gracz 1 odetnie Gracza 2 i wtedy Gracz 3 "bezpiecznie" pójdzie do Megapolis. Moim zdaniem najmniejsza szansa na bunkrowanie sie. Oczywiście można zając sektor obok domowego i w tym o którym mówiłem zbudowac bunkier i też będzie OK - tylko on będzie graniczył z Voidbornem i będzie celem skirmishu. Szczególnie Asotran z DSM może się tak bronić i kto się przez to przebije? Komu będzie sens?
No a piszę to wszystko, bo moim ulubionym scenariuszem PvP jest Through the Altered Space X073
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Grałem go już 3 razy i nie mam dosyć. Jeden ruch z Sektora Domowego i masz wyjście na 7 dobrych sektorów: 2 przeciwników (o analogicznym znaczeniu), 4 specjalne (Asteroidy, Ruiny, Megapolis, Gaja) i 1 Fallen House. Ma techy zarówno do bunkrowania się, jak i przebijania (Carriers + Techy Corvettes). Ja ten polecam jako PvP bo bardzo łatwo jest tu zareagować na odchodzącego lidera i duze znaczenie ma polityka.
Z drugiej strony jak popatrzyłem na X063 to też już mam ochotę zagrać
Jak widzicie powyższe? Macie podobne zdanie, czy coś przegapiłem istotnego? I ja wiem, że najważniejsze jest punktować z Agendy - powyższe ma raczej na celu poszukać "sensu" konfliktu i/lub "sposobu na zasadzkę" w scenariuszach wskazanych jako te o wysokiej agresji.