Tajemnicze Domostwo / Mysterium (Oleksandr Nevskiy, Oleg Sidorenko)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Tajemnicze Domostwo
@kdsz
wiem, że to już inna gra jest - zresztą o tym pisałem:)
Problem jest taki, że samo odgadywanie i rozpoznawanie skojarzeń + warstwa wizualna TD są tak wciągające, że nie mogliśmy się powstrzymać i z grupą programowo odrzucającą kooperację trochę grę "uzdatnialiśmy" Konfrontacyjność rozwiązuje również problem, który się pojawia kiedy grupa z trudem daje się w dyskusję wciągać i raczej każdy koncentruje się na "swojej" zagadce. Od takiego stylu gry (a jedna z ekip z którą gram to właśnie tacy introwertycy) wystarczy zrobić jeden czy dwa małe kroki i zmiany w zasadach i już mamy przyzwoicie chodzącą grę ze współzawodnictwem (w każdym razie nam się podobała:).
wiem, że to już inna gra jest - zresztą o tym pisałem:)
Problem jest taki, że samo odgadywanie i rozpoznawanie skojarzeń + warstwa wizualna TD są tak wciągające, że nie mogliśmy się powstrzymać i z grupą programowo odrzucającą kooperację trochę grę "uzdatnialiśmy" Konfrontacyjność rozwiązuje również problem, który się pojawia kiedy grupa z trudem daje się w dyskusję wciągać i raczej każdy koncentruje się na "swojej" zagadce. Od takiego stylu gry (a jedna z ekip z którą gram to właśnie tacy introwertycy) wystarczy zrobić jeden czy dwa małe kroki i zmiany w zasadach i już mamy przyzwoicie chodzącą grę ze współzawodnictwem (w każdym razie nam się podobała:).
Re: Tajemnicze Domostwo
Mnie bardziej zastanawia drugi wariant - zagrać w Tajemnicze Domostwo kartami z Dixita.adam_k27 pisze:Swoją droga może dałoby się zagrać w reguły Dixita kartami od Tajemniczego Domostwa?
- adam_k27
- Posty: 721
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 19 times
Re: Tajemnicze Domostwo
Chyba się nie da W Tajemniczym Domostwie masz karty snów z abstrakcyjnymi rysunkami podobne nieco do tych z Dixita. Ale oprócz tego są jeszcze karty przedmiotów, miejsc i postaci. Plansze biegłych możnaby w zasadzie pominąć - dałoby się grać bez nich, ale bez kart przedmiotów, miejsc i postaci raczej nie widzę możliwości grania.m4c14s pisze:Mnie bardziej zastanawia drugi wariant - zagrać w Tajemnicze Domostwo kartami z Dixita.adam_k27 pisze:Swoją droga może dałoby się zagrać w reguły Dixita kartami od Tajemniczego Domostwa?
- jenny70
- Administrator
- Posty: 170
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 21:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Tajemnicze Domostwo
A czy ktos już tego próbował? Bo - jak się domyślam - karty snów powinny w jakiś sposób kojarzyć się z przedmiotami/lokacjami i osobami - czy te od Dixita zdadzą ezgamin?m4c14s pisze:Dokładnie, karty dixita używać jako karty snów - reszta bez zmian.
- Malash
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
- Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 19 times
Re: Tajemnicze Domostwo
karty snów nijak się nie kojarzą z kartami postaci/miejsc/postaci. kojarzenie ich ze sobą to zwykłe strzały w ciemno, najczęściej nietrafiane, ponieważ duch zwyczajnie "nie miał nic pasującego na ręku".
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Re: Tajemnicze Domostwo
Gdyby się nijak nie kojarzyły to gra nie miała by sensu i była losowym wykładaniem kartMalash pisze:karty snów nijak się nie kojarzą z kartami postaci/miejsc/postaci. kojarzenie ich ze sobą to zwykłe strzały w ciemno, najczęściej nietrafiane, ponieważ duch zwyczajnie "nie miał nic pasującego na ręku".
Skojarzenia to co prawda kwestia indywidualna, ale u mnie w 8 osobowej grupie, graczom zawsze jakieś karty się kojarzyły i nie było ślepych strzałów. Oczywiście może być tak że czasem karty kiepsko podejdą, ale trzeba zwracać uwagę na szczegóły które są bardzo pomocne. Wymaga to oczywiście większego zaangażowania ze strony ducha (musi te szczegóły odnaleźć) i grających (również muszą je znaleźć).
- jenny70
- Administrator
- Posty: 170
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 21:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Tajemnicze Domostwo
No i właśnie o to mi chodzi. Czy takie skojarzenia da się znaleźć używając kart od Dixita? Bo zakładam, że karty Tajemniczego Domostwa jakoś były projektowane z myślą o możliwych skojarzeniach, ale czy ktoś próbował grać w to kartami od Dixita?Karit pisze:Skojarzenia to co prawda kwestia indywidualna, ale u mnie w 8 osobowej grupie, graczom zawsze jakieś karty się kojarzyły i nie było ślepych strzałów. Oczywiście może być tak że czasem karty kiepsko podejdą, ale trzeba zwracać uwagę na szczegóły które są bardzo pomocne. Wymaga to oczywiście większego zaangażowania ze strony ducha (musi te szczegóły odnaleźć) i grających (również muszą je znaleźć).
- kdsz
- Posty: 1401
- Rejestracja: 17 gru 2010, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 455 times
- Been thanked: 303 times
Re: Tajemnicze Domostwo
Myślę, że nie. Skojarzenia nie mogą się same narzucać, bo wówczas gra nie stanowiłaby żadnego wyzwania. Wydaje mi się, że karty z Dixita powinny się sprawdzić. Oczywiście ucierpi nieco klimat, bo ilustracje w TD są w większości utrzymane w konwencji, powiedzmy, niepokojącej, a Dixit jest raczej bajkowyjenny70 pisze:Bo zakładam, że karty Tajemniczego Domostwa jakoś były projektowane z myślą o możliwych skojarzeniach
Re: Tajemnicze Domostwo
Dokładnie o tym samym pomyślałem po otwarciu pudełka z TDkdsz pisze:Myślę, że nie. Skojarzenia nie mogą się same narzucać, bo wówczas gra nie stanowiłaby żadnego wyzwania. Wydaje mi się, że karty z Dixita powinny się sprawdzić. Oczywiście ucierpi nieco klimat, bo ilustracje w TD są w większości utrzymane w konwencji, powiedzmy, niepokojącej, a Dixit jest raczej bajkowyjenny70 pisze:Bo zakładam, że karty Tajemniczego Domostwa jakoś były projektowane z myślą o możliwych skojarzeniach
U nas były już 4 partie, zawsze grał inny duch i efekty były bardzo skrajnie. Od wygranej po mizerne ruszenie z miejsca. Wniosek mamy taki sam jak KArit. Szczegóły, szczegóły i jeszcze raz szczegóły + pełne zaangażowanie wszystkich graczy po obu stronach egzystencjiKarit pisze:Gdyby się nijak nie kojarzyły to gra nie miała by sensu i była losowym wykładaniem kartMalash pisze:karty snów nijak się nie kojarzą z kartami postaci/miejsc/postaci. kojarzenie ich ze sobą to zwykłe strzały w ciemno, najczęściej nietrafiane, ponieważ duch zwyczajnie "nie miał nic pasującego na ręku".
Skojarzenia to co prawda kwestia indywidualna, ale u mnie w 8 osobowej grupie, graczom zawsze jakieś karty się kojarzyły i nie było ślepych strzałów. Oczywiście może być tak że czasem karty kiepsko podejdą, ale trzeba zwracać uwagę na szczegóły które są bardzo pomocne. Wymaga to oczywiście większego zaangażowania ze strony ducha (musi te szczegóły odnaleźć) i grających (również muszą je znaleźć).
- adam_k27
- Posty: 721
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 19 times
Re: Tajemnicze Domostwo
Karty snów w TD zawierają dużo szczegółów, drobnych detali, często umieszczonych gdzieś w tle, na dalszym planie które można powiązać z rozmaitymi lokacjami, osobami czy przedmiotami. Karty od Dixita nie mają chyba tylu detali i może być problem gdyby ktoś próbował nimi grać.
Re: Tajemnicze Domostwo
W końcu TD trafiło na mój stół. Muszę przyznać, że styl kart snu idealnie pasują i nadają klimatu tej grze. Użycie kart z Dixita w jakimś stopniu zwiększyłoby regrywaloność zwłaszcza w „stałym” gronie graczy dla których konkretna karta po wielu grach może się już z czymś kojarzyć. Jednak gra chyba sporo straci grając „cukierkowymi” kartami z Dixita.
Re: Tajemnicze Domostwo
Zagrałem tak dzisiaj i potwierdzam, że się da. Aczkolwiek jak dla mnie nie było czuć klimatu TD. Całe to poszukiwanie mordercy jakoś mi nie pasowało do kolorowych kart z dixita.m4c14s pisze:Mnie bardziej zastanawia drugi wariant - zagrać w Tajemnicze Domostwo kartami z Dixita.adam_k27 pisze:Swoją droga może dałoby się zagrać w reguły Dixita kartami od Tajemniczego Domostwa?
Re: Tajemnicze Domostwo
Ale dlaczego masz wówczas szukać mordercy? Możesz np. wcielić się w postać Alicji w krainie czarów i szukacie postaci która was wyprowadzi do rzeczywistościtomiz123 pisze:Zagrałem tak dzisiaj i potwierdzam, że się da. Aczkolwiek jak dla mnie nie było czuć klimatu TD. Całe to poszukiwanie mordercy jakoś mi nie pasowało do kolorowych kart z dixita.m4c14s pisze:Mnie bardziej zastanawia drugi wariant - zagrać w Tajemnicze Domostwo kartami z Dixita.adam_k27 pisze:Swoją droga może dałoby się zagrać w reguły Dixita kartami od Tajemniczego Domostwa?
Re: Tajemnicze Domostwo
Hehehehe - czyli do rzeczywistości wyprowadzi nas np. Kucharz, dokona tego za pomocą szurikenów a wszystko dokona sie w ogrodzieOuragan pisze: Ale dlaczego masz wówczas szukać mordercy? Możesz np. wcielić się w postać Alicji w krainie czarów i szukacie postaci która was wyprowadzi do rzeczywistości
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Tajemnicze Domostwo
Seans spirytystyczny dla detektywów, czyli recenzja "Tajemniczego Domostwa" na blogu CiekaweGry.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
Re: Tajemnicze Domostwo
Widzisz... Wszystko da się połączyć ze sobą w logiczną całość?Karit pisze:Hehehehe - czyli do rzeczywistości wyprowadzi nas np. Kucharz, dokona tego za pomocą szurikenów a wszystko dokona sie w ogrodzieOuragan pisze: Ale dlaczego masz wówczas szukać mordercy? Możesz np. wcielić się w postać Alicji w krainie czarów i szukacie postaci która was wyprowadzi do rzeczywistości
Re: Tajemnicze Domostwo
Gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości czy to dobra gra
http://www.gamesfanatic.pl/2014/01/26/t ... przed-lat/
http://www.gamesfanatic.pl/2014/01/26/t ... przed-lat/
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Tajemnicze Domostwo
Właśnie sobie przeczytałem tę reckę na głównej, natychmiast kilka kolejnych i wow. Dixit + Cluedo! Zdecydowanie chcę w to zagrać!
Jestem w szoku, jak przy chyba codziennej obecności na forum udało mi się ominąć ośmiostronnicowy wątek o tej grze. Przypuszczam, że z racji tytułu gry, który brzmi za bardzo ameritrashowo-erpegowsko kojarząc się z Posiadłością Szaleństwa czyli czymś od czego z definicji warto trzymać się z daleka. Ej, Portalu, a było dać Zbrodnię w tytule ...
Jestem w szoku, jak przy chyba codziennej obecności na forum udało mi się ominąć ośmiostronnicowy wątek o tej grze. Przypuszczam, że z racji tytułu gry, który brzmi za bardzo ameritrashowo-erpegowsko kojarząc się z Posiadłością Szaleństwa czyli czymś od czego z definicji warto trzymać się z daleka. Ej, Portalu, a było dać Zbrodnię w tytule ...
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- adam_k27
- Posty: 721
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 19 times
Re: Tajemnicze Domostwo
Też grę omijalem bo tytuł sprawił że szybko zaszufladkowalem ją jako sequel Posiadłości Szaleństwa (czyt. "Nic ciekawego"). Na szczęście odkryłem swoją pomyłkę w ostatni dzień trwania przedsprzedaży w sklepie na 3.
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Tajemnicze Domostwo
Posiadłością Szaleństwa czyli czymś od czego z definicji warto trzymać się z daleka.
Panowie, a można wiedzieć dlaczego? Dwa razy mnie kumpel zapraszał do posiadłości szaleństwa, ale mu musiałem podziękować, bo byłem zajęty. Co jest nie tak z tą grą?zaszufladkowalem ją jako sequel Posiadłości Szaleństwa (czyt. "Nic ciekawego")
tak, robię offtop. Ja, który zawsze unika nawet ich czytania
- adam_k27
- Posty: 721
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 19 times
Re: Tajemnicze Domostwo
Bo Ameritrash, Czyli gra której otoczka fabularno-klimatyczna dużo obiecuje ale mechanika to nudne rzucanie kostkami przy każdej okazji, dużo chaotycznych zasad i wyjątków od tychże zasad. Do tego czas rozgrywki ponad 2 godziny dyskwalifikuje jak dla mnie grę, (nawet jeśli to Euro) zwyczajnie nie było by czasu aby ją dokonczyc, ani samozaparcia aby ją rozgrywać na raty.powermilk pisze:Posiadłością Szaleństwa czyli czymś od czego z definicji warto trzymać się z daleka.Panowie, a można wiedzieć dlaczego? Dwa razy mnie kumpel zapraszał do posiadłości szaleństwa, ale mu musiałem podziękować, bo byłem zajęty. Co jest nie tak z tą grą?zaszufladkowalem ją jako sequel Posiadłości Szaleństwa (czyt. "Nic ciekawego")
tak, robię offtop. Ja, który zawsze unika nawet ich czytania
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Tajemnicze Domostwo
I ja już nie mam nic do dodania.adam_k27 pisze: Bo Ameritrash, Czyli gra której otoczka fabularno-klimatyczna dużo obiecuje ale mechanika to nudne rzucanie kostkami przy każdej okazji, dużo chaotycznych zasad i wyjątków od tychże zasad.
Ja to chyba nawet jakąś wideorecenzję obejrzałem (bo jakoś hurtem oglądałem), pojawiło się tam słowo Arkham i już było jasne, że to nie moja bajka.
Nic przeciw ameritrashom, można się przy tym pobawić, czemu nie, ale nie da się przy tym pograć.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2014, 22:40 przez FortArt, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- Malash
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
- Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 19 times
Re: Tajemnicze Domostwo
Ja akurat z Posiadłością mam miłe doświadczenie(ale było to dawno) - niby przygodówka, turlanka, ale:adam_k27 pisze:tak, robię offtop. Ja, który zawsze unika nawet ich czytania
Bo Ameritrash, Czyli gra której otoczka fabularno-klimatyczna dużo obiecuje ale mechanika to nudne rzucanie kostkami przy każdej okazji, dużo chaotycznych zasad i wyjątków od tychże zasad. Do tego czas rozgrywki ponad 2 godziny dyskwalifikuje jak dla mnie grę, (nawet jeśli to Euro) zwyczajnie nie było by czasu aby ją dokonczyc, ani samozaparcia aby ją rozgrywać na raty.
- w grze są mini gierki co jakiś czas(np przy otwieraniu specjalnych drzwi, czy skrytki), które są tym łatwiejsze im moja postać ma więcej intelektu,
- fabuła i jakaś tajemnica do rozwiązania.
To drugie poczułem nieco w Mice&Mystics i napędzało dalszą grę, zaś tego pierwszego nie uświadczyłem nigdzie...
Moje doświadczenie przygodówkowe to: Posiadłość Sz., Mice&Mystics, Descent, Talisman i Zombicide,
z czego przy Zombicide się dobrze bawię, w Posiadłość bym jeszcze zagrał, resztę odradzam...
a na codzień tylko euro i zero losowości.
Tyle mojego offtopu.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.