Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Gry gdzie mamy ruch w turze każdego gracza - nie mam na myśli rozwiązania równoległego jak w 7 cudów świata.
Tylko o działania podobne jak w Abyss, gdy jeden gracz robi eksplorację to reszta może w tym czasie też wykonać jakąś akcję (kupna karty). Jest to dla mnie genialne rozwiązanie. Nie zwracam uwagi na interkację w postaci podbierania lordów, czy zdobycia względów lorda-żołnieża, który negatywnie działa na innych graczy, tylko na sam mechanizm uczestniczenia w turze innego gracza.
Nie znam innych podobnych gier więc gorąca prośba do współbraci o pomoc w poszukiwaniu tytułów z takim trybem rozgrywki (swoją drogą jak się to coś nazywa?).
Jakby się trafiło jeszcze coś z małą ilością losowości i mniej skomplikowana od mage knight to od razu lecę do sklepu
Mechanizm ten nie ma chyba nazwy, aczkolwiek przydałby się, bo to ciekawa mechanika. Występuje jeszcze w Puerto Rico, Na Chwałę Rzymu, Race 4 The Galaxy, Małych Epickich Królestwach, Ark & Noah czy Eminent Domain.
Edit: a chyba jednak ma nazwę: Variable Phase Order, chociaż jest to trochę bardziej ogólne określenie.
BartP pisze:Mechanizm ten nie ma chyba nazwy, aczkolwiek przydałby się, bo to ciekawa mechanika. Występuje jeszcze w Puerto Rico, Na Chwałę Rzymu, Race 4 The Galaxy, Małych Epickich Królestwach, Ark & Noah czy Eminent Domain.
Edit: a chyba jednak ma nazwę: Variable Phase Order, chociaż jest to trochę bardziej ogólne określenie.
Widzę dużo tytułów do zbadania... Super!
Czytałem na forum opinie o oraz recenzje "Na chwalę rzymu", ludzie nie zwracali uwagi na taki rodzaj interkacji tylko na legionistów, podbieranie budynków. Po Twoim poście jednak muszę zobaczyć rozgrywkę
Co do variable phase order to na początku myślałem, że to to, ale nie do końca mi pasuje do tego typu akcji. Bardziej - jak pisałeś - jako ogólne stwierdzenie.
BartP pisze:Mechanizm ten nie ma chyba nazwy, aczkolwiek przydałby się, bo to ciekawa mechanika. Występuje jeszcze w Puerto Rico, Na Chwałę Rzymu, Race 4 The Galaxy, Małych Epickich Królestwach, Ark & Noah czy Eminent Domain.
Edit: a chyba jednak ma nazwę: Variable Phase Order, chociaż jest to trochę bardziej ogólne określenie.
Koledze chyba nie o to chodzi. Te gry (przynajmniej te, które znam jak RftG Puerto Rico) nie pozwalają wykonywać ruchu specyficznego w turze przeciwnika, a po prostu wszyscy gracze jednocześnie wykonują akcje w danej rundzie. To bardziej zbliżone do 7 cudów chyba niż do Abyss, gdzie akcja w turze innego gracza jest specyficzna i niewykonalna w swojej turze.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
BartP pisze:Mechanizm ten nie ma chyba nazwy, aczkolwiek przydałby się, bo to ciekawa mechanika. Występuje jeszcze w Puerto Rico, Na Chwałę Rzymu, Race 4 The Galaxy, Małych Epickich Królestwach, Ark & Noah czy Eminent Domain.
Edit: a chyba jednak ma nazwę: Variable Phase Order, chociaż jest to trochę bardziej ogólne określenie.
Koledze chyba nie o to chodzi. Te gry (przynajmniej te, które znam jak RftG Puerto Rico) nie pozwalają wykonywać ruchu specyficznego w turze przeciwnika, a po prostu wszyscy gracze jednocześnie wykonują akcje w danej rundzie. To bardziej zbliżone do 7 cudów chyba niż do Abyss, gdzie akcja w turze innego gracza jest specyficzna i niewykonalna w swojej turze.
Dokładnie jak wyżej. W swojej turze skupiam się już na trochę innych rzeczach niż w turach innych graczy i ruch nie jest wykonywany równolegle z innymi graczami.
admi99 pisze:Gry gdzie mamy ruch w turze każdego gracza - nie mam na myśli rozwiązania równoległego jak w 7 cudów świata.
Tylko o działania podobne jak w Abyss, gdy jeden gracz robi eksplorację to reszta może w tym czasie też wykonać jakąś akcję (kupna karty).
admi99 pisze:Gry gdzie mamy ruch w turze każdego gracza - nie mam na myśli rozwiązania równoległego jak w 7 cudów świata.
Tylko o działania podobne jak w Abyss, gdy jeden gracz robi eksplorację to reszta może w tym czasie też wykonać jakąś akcję (kupna karty).
Port Royal, Szklany Szlak.
Dzięki za podpowiedź. Zapoznałem się z tymi grami.
Szklany szlak, ma podobny mechanizm decyzyjny jak "race for the galaxy" oraz "na chwałę rzymu" (mimo iż te 3 gry są kompletnie inne pod resztą względów). W odróżnieniu do The Abyss (głębia) tutaj gracze decydują co przeciwnicy będą mogli zrobić jeśli zechcą, a w Głębii jest to elementem niezależnym od gracza mającego aktualnie turę.
Port Royal to bardzo dobry przykład podobnego mechanizmu, tylko z większą gamą losowości, ale wydaje się być fajną grą z tego co doczytałem. Chętnie spróbuję, przyda się wiedza
Może ktoś jeszcze pomoże z propozycją gry planszowej (nie samej karcianki) z w/w mechanizmem?
admi99 pisze:
Port Royal to bardzo dobry przykład podobnego mechanizmu, tylko z większą gamą losowości, ale wydaje się być fajną grą z tego co doczytałem. Chętnie spróbuję, przyda się wiedza
Może ktoś jeszcze pomoże z propozycją gry planszowej (nie samej karcianki) z w/w mechanizmem?
Losowość faktycznie jest, ale można ją do pewnego stopnia łagodzić. Generalnie to lekka gierka. Można ją wypróbować online: http://www.yucata.de/en/Rules/PortRoyal
admi99 pisze:
Port Royal to bardzo dobry przykład podobnego mechanizmu, tylko z większą gamą losowości, ale wydaje się być fajną grą z tego co doczytałem. Chętnie spróbuję, przyda się wiedza
Może ktoś jeszcze pomoże z propozycją gry planszowej (nie samej karcianki) z w/w mechanizmem?
Losowość faktycznie jest, ale można ją do pewnego stopnia łagodzić. Generalnie to lekka gierka. Można ją wypróbować online: http://www.yucata.de/en/Rules/PortRoyal
Nie zrozum mnie źle bardzo dobrze, że ją przytoczyłeś. Na pewno zagram
Chciałbym też odkryć planszowe gry mające ten super (jak dla mnie) mechanizm, który nie jest zależny od gracza aktualnie rozgrywającego oraz niweluje czekanie na swoją turę