Mage Wars - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
prorock
Posty: 26
Rejestracja: 23 maja 2011, 18:31
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mage Wars

Post autor: prorock »

Hej, po rozegraniu kilku partii w MW Akedemia pojawiły się pewne wątpliwości dotyczące "zachwiania" i "słabości' (podstawka, bez rozszerzeń, podstawowe karty)
- czy żeton zachwiana znika po jednej turze? Nie trzeba go usuwać kartą czy maną? W instrukcji wymieniony jest koszt, gdzieś tam jest napisane, że usunięcie wymaga dodatkowych zaklęć .... jest to trochę niezrozumiałe. 'Wszystkie żetony zachwiania można usunąć na końcu ...."
- czy żetony słabości leżą na karcie do końca gry?
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Mage Wars

Post autor: KonradT »

Żeton zachwiania jest ściągany po aktywacji a słabości zostaje do usunięcia czarem lub zdolnością.
_Jarek_
Posty: 108
Rejestracja: 25 maja 2015, 14:38
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 3 times

Re: Mage Wars

Post autor: _Jarek_ »

Dopóki nie zostało zadanie pytanie dotyczące Zachwiania, nie zauważyłem, że rzeczywiście opis sposobu usuwania tego żetonu może budzić wątpliwości.
Chciałbym więc poprosić o dokładniejsze wyjaśnienia.

W polskiej instrukcji jest "żetony zachwiania można usunąć na końcu następnej aktywacji stworzenia [...] Koszt usunięcia żetonu Zachwiania wynosi 2".
Uznałem, że oznacza to, że do następnej aktywacji nie można usuwać, a potem można, ale płacąc koszt.

Teraz zajrzałem do wersji angielskiej:
"Remove all Stagger conditions at the end of the creature’s next activation. If a creature receives Stagger during its current activation, it must wait until the end of its next activation to remove it. Stagger has a removal cost of 2."
Tu jest więc wyraźnie "usuń", a nie "można usunąć". Czyli po aktywacji usuwamy żaton(-y)... za darmo, czy płacimy? Jeśli płacimy, to w sumie 2, czy za każdy żeton?
A może płacimy jeśli chcemy się pozbyć żetonu szybciej, a po następnej aktywacji robimy to za darmo?

I co dokładnie znaczy "po następnej aktywacji"? Skoro Mniejsze stworzenia z Zachwianiem nie mogą atakować, ani zostać Strażnikiem, to znaczy, że je w takiej sytuacji aktywujemy, ale nie możemy nic zrobić (ewentualnie wykorzystać specjalne zdolności), ale w ten sposób pozbywamy się żetonu(-ów)?
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Mage Wars

Post autor: KonradT »

Jeśli tekst zdolności lub czaru nie mówi o płaceniu kosztu usunięcia, to usuwasz żeton za darmo.
_Jarek_ pisze: 13 sie 2018, 13:12 I co dokładnie znaczy "po następnej aktywacji"? Skoro Mniejsze stworzenia z Zachwianiem nie mogą atakować, ani zostać Strażnikiem, to znaczy, że je w takiej sytuacji aktywujemy, ale nie możemy nic zrobić (ewentualnie wykorzystać specjalne zdolności), ale w ten sposób pozbywamy się żetonu(-ów)?
Zgadza się.
_Jarek_
Posty: 108
Rejestracja: 25 maja 2015, 14:38
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 3 times

Re: Mage Wars

Post autor: _Jarek_ »

KonradT pisze: 14 sie 2018, 01:11 Jeśli tekst zdolności lub czaru nie mówi o płaceniu kosztu usunięcia, to usuwasz żeton za darmo.
Ale tam (tzn. w definicji Zachwiania) jest: "Koszt usunięcia żetonu Zachwiania wynosi 2". Czyli mogę zapłacić 2, żeby usunąć żeton od razu (bez czekania do następnej aktywacji)?
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Mage Wars

Post autor: KonradT »

Nie. Koszt usunięcia jest używany tylko jeśli zdolność lub czar o nim wspomina. W dodatku z kapłanką będzie czar pozwalający usunąć żeton płacąc jego koszt usunięcia.
Awatar użytkownika
shivetay
Posty: 193
Rejestracja: 25 wrz 2012, 13:17

Re: Mage Wars

Post autor: shivetay »

tylko czar znosi żeton. No chyba, że konkretny stan sam spada po aktywacji/akcji
Awatar użytkownika
piotrest
Posty: 162
Rejestracja: 01 lut 2010, 14:03
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Re: Mage Wars

Post autor: piotrest »

KonradT pisze: 23 lip 2018, 20:13
_Jarek_ pisze: 23 lip 2018, 14:23.:
"Stworzenie, które zostaje Strażnikiem, zyskuje dodatkowo umiejętność kontrataku! Jeśli stworzenie posiada szybki atak wręcz, to atak ten zyskuje cechę Kontratak. Pamiętaj, że ataków wymagających pełnej akcji, a także ataków dystansowych nie można użyć jako kontrataków."
Początkowo myślałem, że pierwsze i drugie zacytowane zdania są niezależne, tzn. Kontratak zyskuje zarówno Strażnik, jak i każdy z szybkim atakiem wręcz. Po pełnej lekturze doszedłem jednak do wniosku, że trzeba to chyba rozumieć inaczej - należy spełnić oba warunki jednocześnie: być strażnikiem (albo posiadać zapisaną lub uzyskaną umiejętność Kontratak) i jednocześnie mieć szybki atak wręcz. Jeśli strażnikiem zostanie np. ktoś z atakiem dystansowym, to i tak nie może kontratakować. Mam rację?
Każde stworzenie może zostać strażnikiem. Jeśli ma szybki atak wręcz to dodatkowo zyskuje cechę kontratak.
Ale czy każde stworzenie z szybkim atakiem wręcz otrzymuje kontratak (chyba tylko takie są w podstawce), czy tylko takie, które jest strażnikiem?

Czy rzucając Czar Ataku - stworzenie atakowane rzuca K12 jeśli ma umiejetność Obrona?
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Mage Wars

Post autor: KonradT »

Stworzenie ma kontratak tylko jeśli
  • ma napisane to na karcie, lub
  • jest strażnikiem i ma szybki atak wręcz lub
  • inny czar lub zdolność daje temu stworzeniu kontratak.
Stworzenie, które ma tylko atak dystansowy lub pełny atak wręcz, może zostać strażnikiem ale nie będzie miało kontrataku.



Jeśli obrona działa na ataki dystansowe to obrońca może rzucić kością.
Argue
Posty: 436
Rejestracja: 06 lis 2017, 18:07
Lokalizacja: Orzesze
Has thanked: 7 times
Been thanked: 85 times

Re: Mage Wars

Post autor: Argue »

Pytanie co do Zachwiania i słabości w Mage Wars Akademia.

W instrukcji mamy informację, że aby usunąć dany efekt należy zapłacić koszt 2.
Tylko czego 2?

Na żetonie słabości jest 2 i czaszka, na zachwianiu sama "2" - czy dobrze dedukuję, że zatem, aby usunąć żeton słabości mam poświęcić 2 punkty obrażeń, a przy zachwianiu 2 punkty many?
prorock
Posty: 26
Rejestracja: 23 maja 2011, 18:31
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mage Wars

Post autor: prorock »

Poczytaj kilka wcześniejsxych wypowiedzi
varrol
Posty: 20
Rejestracja: 05 paź 2018, 16:03

Re: Mage Wars

Post autor: varrol »

Czy stosujecie jakiś dodatkowy mechanizm na poprawę losowości? W sensie np. ograniczonej liczby tokenów (jak w Talismanie) umożliwiających ponowny rzut, lub modyfikacje wyniku/przerzucenie opłacane maną. Trochę losowości jest dobre, ale tutaj wydaje mi się mieć za duży udział.
Awatar użytkownika
shivetay
Posty: 193
Rejestracja: 25 wrz 2012, 13:17

Re: Mage Wars

Post autor: shivetay »

Argue pisze: 30 wrz 2018, 20:14 Pytanie co do Zachwiania i słabości w Mage Wars Akademia.

W instrukcji mamy informację, że aby usunąć dany efekt należy zapłacić koszt 2.
Tylko czego 2?

Na żetonie słabości jest 2 i czaszka, na zachwianiu sama "2" - czy dobrze dedukuję, że zatem, aby usunąć żeton słabości mam poświęcić 2 punkty obrażeń, a przy zachwianiu 2 punkty many?
Płacisz maną.

Czy stosujecie jakiś dodatkowy mechanizm na poprawę losowości? W sensie np. ograniczonej liczby tokenów (jak w Talismanie) umożliwiających ponowny rzut, lub modyfikacje wyniku/przerzucenie opłacane maną. Trochę losowości jest dobre, ale tutaj wydaje mi się mieć za duży udział.
Jak dla mnie nie ma to sensu. MW jest grą na tyle intuicyjną i logiczną(można tak to ująć), że jestem skłonny przyjąć panującą w niej losowość. Pomyśl..jak rzucałbyś czar, to zawsze jest pewne ryzyko, że coś pójdzie nie tak :)
Z magią nie ma żartów :D
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 16 times

Re: Mage Wars

Post autor: Leszy2 »

Mage Wars Arena PL i dodatkowe karty

Gdzie można znaleźć opisy do dodatkowych cech znajdujących się na niektórych bonusowych kartach?
Roztrzaskanie (Serce Grawikoru, Gepard Faraona)
Zacieniony (Słoniowa trawa)
Skażenie (Skorpion Trupia Główka)
Krwawienie (Wolverin, Kolczasta zbroja)
Korozja (Strumień kwasu)
Wrodzone życie (Wzmocnienie)
Niezdarny, Niezmordowany (Ryczący Zombie)
Burza (Kostur burz)
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Mage Wars

Post autor: KonradT »

Piszę z pamięci. Polskie nazwy mogę mylić.
Roztrzaskanie (Slam): kreatura jest obezwładniona. Przy aktywacji zamień na Oszołomienie.
Zacieniony (Obscured): Nie może być celem powyżej 1 strefy odległości.
Skażenie (Tainted): Liczy się jako 3 obrażenia. Może być uleczone jedynie poprzez zdjęcie znacznika. Typ trucizna
Krwawienie (Bleed): Działa tylko na żywe stworzenia, nierośliny. W fazie utrzymania dostaje 1 obrażenie. Kiedy stworzenie jest leczone możesz zmniejszyć leczenie o jeden punkt by usunąć jeden znacznik krwawienia (możesz to zrobić dla każdego znacznika osobno).
Korozja (Corrode): Zbroja -1. Jeśli w momencie położenia znacznika obiekt nie ma zbroi otrzymuje jedno obrażenie kwasu zamiast znacznika. Obiekt nigdy nie może mieć tyle znaczników Korozji by jego zbroja spadła poniżej zera. Typ kwas. Nie działa na niematerialne.
Wrodzone życie (Innate Life): Jak życie+X tylko, że obchodzi skończone życie.
Niezdarny (Lumbering): Może wykonać tylko jedną akcję ruchu podczas aktywacji.
Niezmordowany (Resilient): Ignoruje obrażenia niekrytyczne z ataków.
Burza - nic, po prostu licznik

Aktualny spis statusów i zwrotów kluczowych po angielsku: https://www.arcanewonders.com/wp-conten ... dex3.1.pdf
Więcej materiałów do gry: https://www.arcanewonders.com/game/mage-wars-arena/
koczkodan
Posty: 232
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Mage Wars

Post autor: koczkodan »

czy dobrze rozumiem, ze zetonu slabosci nie da sie usunac grajac podstawowymi kartami z akademii?
Awatar użytkownika
shivetay
Posty: 193
Rejestracja: 25 wrz 2012, 13:17

Re: Mage Wars

Post autor: shivetay »

Week można usunąć tylko czarem lub umiejętnością. Nie pamiętam czy w akademii(nie wiem czy w dodatkach tez coś jest) jest karta podobno do Purify (arena), ale nie ma innej opcji.
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Mage Wars

Post autor: KonradT »

Niestety Akademia była przygotowywana jako dwa zestawy podstawowe, które miały wyjść równocześnie. W tym drugim, który został rozbity na dwa dodatki wydane później, miały być karty pozwalające na zdejmowanie znaczników statusu.
koczkodan
Posty: 232
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Mage Wars

Post autor: koczkodan »

dziekuje!

jeszcze jedno mnie natchnelo - zmylka. czy ta karta blokuje atak? z tekstu karty to nie wynika. jedyna korzysc to 3 many? jaki jest sens tracenia akcji szybkiego czaru na zagranie karty wartej 2 many tylko po to zeby dostac 3 many?

mistyczna bariera - przywraca punkty many przeciwnikowi ale nie przywraca zuzytej akcji?
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Mage Wars

Post autor: KonradT »

Zmyłka nie blokuje ataku jeśli dobrze kojarzę kartę. Mage Wars pozwala na bycie kreatywnym jeśli chodzi o czary. Zastanów się jak dla przeciwnika wygląda zagranie przez Ciebie Zmyłki.
Mistyczna Bariera nie przywraca akcji.
koczkodan
Posty: 232
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Mage Wars

Post autor: koczkodan »

tym razem pytanie do areny

str. 29 instrukcji dzial Straznicy
"ponadto stworzenie moze zaatakowac siebie lub dolaczony do swojej kart obiekt..."

to jest jakis blad? stworzenie moze zaatakowac siebie? a czy stworzenia moga atakowac inne przyjazne stworzenia?
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Mage Wars

Post autor: KonradT »

Nie, to nie jest błąd. Można atakować przyjazne stworzenia i obiekty. W ten sposób najczęściej się budzi ofiarę Uśpienia.
Jeśli w strefie jest strażnik przeciwnika nie możesz zaatakować innych przyjaznych stworzeń.
Awatar użytkownika
shivetay
Posty: 193
Rejestracja: 25 wrz 2012, 13:17

Re: Mage Wars

Post autor: shivetay »

koczkodan pisze: 01 lut 2019, 14:23 tym razem pytanie do areny

str. 29 instrukcji dzial Straznicy
"ponadto stworzenie moze zaatakowac siebie lub dolaczony do swojej kart obiekt..."

to jest jakis blad? stworzenie moze zaatakowac siebie? a czy stworzenia moga atakowac inne przyjazne stworzenia?
Każdy czar działający na strefę, atakuje również "przyjazne" stworzenia
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 16 times

Re: Mage Wars

Post autor: Leszy2 »

Karta "Amulet medytacyjny" - jaki sens ma ta karta? Mam zapłacić 4 many i zużyć duży czar by zyskać 3 many? Przecież to bez sensu!
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Mage Wars

Post autor: KonradT »

Rzucasz Amulet i możesz użyć pełnej akcji by zyskać 3 many. Możesz to robić co rundę, więc już po dwóch użyciach jesteś do przodu z maną.
ODPOWIEDZ