Mage Wars - pytania i wątpliwości
Re: Mage Wars
Hej, po rozegraniu kilku partii w MW Akedemia pojawiły się pewne wątpliwości dotyczące "zachwiania" i "słabości' (podstawka, bez rozszerzeń, podstawowe karty)
- czy żeton zachwiana znika po jednej turze? Nie trzeba go usuwać kartą czy maną? W instrukcji wymieniony jest koszt, gdzieś tam jest napisane, że usunięcie wymaga dodatkowych zaklęć .... jest to trochę niezrozumiałe. 'Wszystkie żetony zachwiania można usunąć na końcu ...."
- czy żetony słabości leżą na karcie do końca gry?
- czy żeton zachwiana znika po jednej turze? Nie trzeba go usuwać kartą czy maną? W instrukcji wymieniony jest koszt, gdzieś tam jest napisane, że usunięcie wymaga dodatkowych zaklęć .... jest to trochę niezrozumiałe. 'Wszystkie żetony zachwiania można usunąć na końcu ...."
- czy żetony słabości leżą na karcie do końca gry?
Re: Mage Wars
Dopóki nie zostało zadanie pytanie dotyczące Zachwiania, nie zauważyłem, że rzeczywiście opis sposobu usuwania tego żetonu może budzić wątpliwości.
Chciałbym więc poprosić o dokładniejsze wyjaśnienia.
W polskiej instrukcji jest "żetony zachwiania można usunąć na końcu następnej aktywacji stworzenia [...] Koszt usunięcia żetonu Zachwiania wynosi 2".
Uznałem, że oznacza to, że do następnej aktywacji nie można usuwać, a potem można, ale płacąc koszt.
Teraz zajrzałem do wersji angielskiej:
"Remove all Stagger conditions at the end of the creature’s next activation. If a creature receives Stagger during its current activation, it must wait until the end of its next activation to remove it. Stagger has a removal cost of 2."
Tu jest więc wyraźnie "usuń", a nie "można usunąć". Czyli po aktywacji usuwamy żaton(-y)... za darmo, czy płacimy? Jeśli płacimy, to w sumie 2, czy za każdy żeton?
A może płacimy jeśli chcemy się pozbyć żetonu szybciej, a po następnej aktywacji robimy to za darmo?
I co dokładnie znaczy "po następnej aktywacji"? Skoro Mniejsze stworzenia z Zachwianiem nie mogą atakować, ani zostać Strażnikiem, to znaczy, że je w takiej sytuacji aktywujemy, ale nie możemy nic zrobić (ewentualnie wykorzystać specjalne zdolności), ale w ten sposób pozbywamy się żetonu(-ów)?
Chciałbym więc poprosić o dokładniejsze wyjaśnienia.
W polskiej instrukcji jest "żetony zachwiania można usunąć na końcu następnej aktywacji stworzenia [...] Koszt usunięcia żetonu Zachwiania wynosi 2".
Uznałem, że oznacza to, że do następnej aktywacji nie można usuwać, a potem można, ale płacąc koszt.
Teraz zajrzałem do wersji angielskiej:
"Remove all Stagger conditions at the end of the creature’s next activation. If a creature receives Stagger during its current activation, it must wait until the end of its next activation to remove it. Stagger has a removal cost of 2."
Tu jest więc wyraźnie "usuń", a nie "można usunąć". Czyli po aktywacji usuwamy żaton(-y)... za darmo, czy płacimy? Jeśli płacimy, to w sumie 2, czy za każdy żeton?
A może płacimy jeśli chcemy się pozbyć żetonu szybciej, a po następnej aktywacji robimy to za darmo?
I co dokładnie znaczy "po następnej aktywacji"? Skoro Mniejsze stworzenia z Zachwianiem nie mogą atakować, ani zostać Strażnikiem, to znaczy, że je w takiej sytuacji aktywujemy, ale nie możemy nic zrobić (ewentualnie wykorzystać specjalne zdolności), ale w ten sposób pozbywamy się żetonu(-ów)?
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Wars
Jeśli tekst zdolności lub czaru nie mówi o płaceniu kosztu usunięcia, to usuwasz żeton za darmo.
Zgadza się._Jarek_ pisze: ↑13 sie 2018, 13:12 I co dokładnie znaczy "po następnej aktywacji"? Skoro Mniejsze stworzenia z Zachwianiem nie mogą atakować, ani zostać Strażnikiem, to znaczy, że je w takiej sytuacji aktywujemy, ale nie możemy nic zrobić (ewentualnie wykorzystać specjalne zdolności), ale w ten sposób pozbywamy się żetonu(-ów)?
Re: Mage Wars
Ale tam (tzn. w definicji Zachwiania) jest: "Koszt usunięcia żetonu Zachwiania wynosi 2". Czyli mogę zapłacić 2, żeby usunąć żeton od razu (bez czekania do następnej aktywacji)?
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Wars
Nie. Koszt usunięcia jest używany tylko jeśli zdolność lub czar o nim wspomina. W dodatku z kapłanką będzie czar pozwalający usunąć żeton płacąc jego koszt usunięcia.
- piotrest
- Posty: 162
- Rejestracja: 01 lut 2010, 14:03
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 7 times
Re: Mage Wars
KonradT pisze: ↑23 lip 2018, 20:13_Jarek_ pisze: ↑23 lip 2018, 14:23.:
"Stworzenie, które zostaje Strażnikiem, zyskuje dodatkowo umiejętność kontrataku! Jeśli stworzenie posiada szybki atak wręcz, to atak ten zyskuje cechę Kontratak. Pamiętaj, że ataków wymagających pełnej akcji, a także ataków dystansowych nie można użyć jako kontrataków."
Początkowo myślałem, że pierwsze i drugie zacytowane zdania są niezależne, tzn. Kontratak zyskuje zarówno Strażnik, jak i każdy z szybkim atakiem wręcz. Po pełnej lekturze doszedłem jednak do wniosku, że trzeba to chyba rozumieć inaczej - należy spełnić oba warunki jednocześnie: być strażnikiem (albo posiadać zapisaną lub uzyskaną umiejętność Kontratak) i jednocześnie mieć szybki atak wręcz. Jeśli strażnikiem zostanie np. ktoś z atakiem dystansowym, to i tak nie może kontratakować. Mam rację?Ale czy każde stworzenie z szybkim atakiem wręcz otrzymuje kontratak (chyba tylko takie są w podstawce), czy tylko takie, które jest strażnikiem?Każde stworzenie może zostać strażnikiem. Jeśli ma szybki atak wręcz to dodatkowo zyskuje cechę kontratak.
Czy rzucając Czar Ataku - stworzenie atakowane rzuca K12 jeśli ma umiejetność Obrona?
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Wars
Stworzenie ma kontratak tylko jeśli
Jeśli obrona działa na ataki dystansowe to obrońca może rzucić kością.
- ma napisane to na karcie, lub
- jest strażnikiem i ma szybki atak wręcz lub
- inny czar lub zdolność daje temu stworzeniu kontratak.
Jeśli obrona działa na ataki dystansowe to obrońca może rzucić kością.
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 06 lis 2017, 18:07
- Lokalizacja: Orzesze
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 85 times
Re: Mage Wars
Pytanie co do Zachwiania i słabości w Mage Wars Akademia.
W instrukcji mamy informację, że aby usunąć dany efekt należy zapłacić koszt 2.
Tylko czego 2?
Na żetonie słabości jest 2 i czaszka, na zachwianiu sama "2" - czy dobrze dedukuję, że zatem, aby usunąć żeton słabości mam poświęcić 2 punkty obrażeń, a przy zachwianiu 2 punkty many?
W instrukcji mamy informację, że aby usunąć dany efekt należy zapłacić koszt 2.
Tylko czego 2?
Na żetonie słabości jest 2 i czaszka, na zachwianiu sama "2" - czy dobrze dedukuję, że zatem, aby usunąć żeton słabości mam poświęcić 2 punkty obrażeń, a przy zachwianiu 2 punkty many?
Re: Mage Wars
Czy stosujecie jakiś dodatkowy mechanizm na poprawę losowości? W sensie np. ograniczonej liczby tokenów (jak w Talismanie) umożliwiających ponowny rzut, lub modyfikacje wyniku/przerzucenie opłacane maną. Trochę losowości jest dobre, ale tutaj wydaje mi się mieć za duży udział.
Re: Mage Wars
Płacisz maną.Argue pisze: ↑30 wrz 2018, 20:14 Pytanie co do Zachwiania i słabości w Mage Wars Akademia.
W instrukcji mamy informację, że aby usunąć dany efekt należy zapłacić koszt 2.
Tylko czego 2?
Na żetonie słabości jest 2 i czaszka, na zachwianiu sama "2" - czy dobrze dedukuję, że zatem, aby usunąć żeton słabości mam poświęcić 2 punkty obrażeń, a przy zachwianiu 2 punkty many?
Jak dla mnie nie ma to sensu. MW jest grą na tyle intuicyjną i logiczną(można tak to ująć), że jestem skłonny przyjąć panującą w niej losowość. Pomyśl..jak rzucałbyś czar, to zawsze jest pewne ryzyko, że coś pójdzie nie takCzy stosujecie jakiś dodatkowy mechanizm na poprawę losowości? W sensie np. ograniczonej liczby tokenów (jak w Talismanie) umożliwiających ponowny rzut, lub modyfikacje wyniku/przerzucenie opłacane maną. Trochę losowości jest dobre, ale tutaj wydaje mi się mieć za duży udział.
Z magią nie ma żartów
Re: Mage Wars
Mage Wars Arena PL i dodatkowe karty
Gdzie można znaleźć opisy do dodatkowych cech znajdujących się na niektórych bonusowych kartach?
Roztrzaskanie (Serce Grawikoru, Gepard Faraona)
Zacieniony (Słoniowa trawa)
Skażenie (Skorpion Trupia Główka)
Krwawienie (Wolverin, Kolczasta zbroja)
Korozja (Strumień kwasu)
Wrodzone życie (Wzmocnienie)
Niezdarny, Niezmordowany (Ryczący Zombie)
Burza (Kostur burz)
Gdzie można znaleźć opisy do dodatkowych cech znajdujących się na niektórych bonusowych kartach?
Roztrzaskanie (Serce Grawikoru, Gepard Faraona)
Zacieniony (Słoniowa trawa)
Skażenie (Skorpion Trupia Główka)
Krwawienie (Wolverin, Kolczasta zbroja)
Korozja (Strumień kwasu)
Wrodzone życie (Wzmocnienie)
Niezdarny, Niezmordowany (Ryczący Zombie)
Burza (Kostur burz)
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Wars
Piszę z pamięci. Polskie nazwy mogę mylić.
Roztrzaskanie (Slam): kreatura jest obezwładniona. Przy aktywacji zamień na Oszołomienie.
Zacieniony (Obscured): Nie może być celem powyżej 1 strefy odległości.
Skażenie (Tainted): Liczy się jako 3 obrażenia. Może być uleczone jedynie poprzez zdjęcie znacznika. Typ trucizna
Krwawienie (Bleed): Działa tylko na żywe stworzenia, nierośliny. W fazie utrzymania dostaje 1 obrażenie. Kiedy stworzenie jest leczone możesz zmniejszyć leczenie o jeden punkt by usunąć jeden znacznik krwawienia (możesz to zrobić dla każdego znacznika osobno).
Korozja (Corrode): Zbroja -1. Jeśli w momencie położenia znacznika obiekt nie ma zbroi otrzymuje jedno obrażenie kwasu zamiast znacznika. Obiekt nigdy nie może mieć tyle znaczników Korozji by jego zbroja spadła poniżej zera. Typ kwas. Nie działa na niematerialne.
Wrodzone życie (Innate Life): Jak życie+X tylko, że obchodzi skończone życie.
Niezdarny (Lumbering): Może wykonać tylko jedną akcję ruchu podczas aktywacji.
Niezmordowany (Resilient): Ignoruje obrażenia niekrytyczne z ataków.
Burza - nic, po prostu licznik
Aktualny spis statusów i zwrotów kluczowych po angielsku: https://www.arcanewonders.com/wp-conten ... dex3.1.pdf
Więcej materiałów do gry: https://www.arcanewonders.com/game/mage-wars-arena/
Roztrzaskanie (Slam): kreatura jest obezwładniona. Przy aktywacji zamień na Oszołomienie.
Zacieniony (Obscured): Nie może być celem powyżej 1 strefy odległości.
Skażenie (Tainted): Liczy się jako 3 obrażenia. Może być uleczone jedynie poprzez zdjęcie znacznika. Typ trucizna
Krwawienie (Bleed): Działa tylko na żywe stworzenia, nierośliny. W fazie utrzymania dostaje 1 obrażenie. Kiedy stworzenie jest leczone możesz zmniejszyć leczenie o jeden punkt by usunąć jeden znacznik krwawienia (możesz to zrobić dla każdego znacznika osobno).
Korozja (Corrode): Zbroja -1. Jeśli w momencie położenia znacznika obiekt nie ma zbroi otrzymuje jedno obrażenie kwasu zamiast znacznika. Obiekt nigdy nie może mieć tyle znaczników Korozji by jego zbroja spadła poniżej zera. Typ kwas. Nie działa na niematerialne.
Wrodzone życie (Innate Life): Jak życie+X tylko, że obchodzi skończone życie.
Niezdarny (Lumbering): Może wykonać tylko jedną akcję ruchu podczas aktywacji.
Niezmordowany (Resilient): Ignoruje obrażenia niekrytyczne z ataków.
Burza - nic, po prostu licznik
Aktualny spis statusów i zwrotów kluczowych po angielsku: https://www.arcanewonders.com/wp-conten ... dex3.1.pdf
Więcej materiałów do gry: https://www.arcanewonders.com/game/mage-wars-arena/
Re: Mage Wars
Week można usunąć tylko czarem lub umiejętnością. Nie pamiętam czy w akademii(nie wiem czy w dodatkach tez coś jest) jest karta podobno do Purify (arena), ale nie ma innej opcji.
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Wars
Niestety Akademia była przygotowywana jako dwa zestawy podstawowe, które miały wyjść równocześnie. W tym drugim, który został rozbity na dwa dodatki wydane później, miały być karty pozwalające na zdejmowanie znaczników statusu.
Re: Mage Wars
dziekuje!
jeszcze jedno mnie natchnelo - zmylka. czy ta karta blokuje atak? z tekstu karty to nie wynika. jedyna korzysc to 3 many? jaki jest sens tracenia akcji szybkiego czaru na zagranie karty wartej 2 many tylko po to zeby dostac 3 many?
mistyczna bariera - przywraca punkty many przeciwnikowi ale nie przywraca zuzytej akcji?
jeszcze jedno mnie natchnelo - zmylka. czy ta karta blokuje atak? z tekstu karty to nie wynika. jedyna korzysc to 3 many? jaki jest sens tracenia akcji szybkiego czaru na zagranie karty wartej 2 many tylko po to zeby dostac 3 many?
mistyczna bariera - przywraca punkty many przeciwnikowi ale nie przywraca zuzytej akcji?
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Wars
Zmyłka nie blokuje ataku jeśli dobrze kojarzę kartę. Mage Wars pozwala na bycie kreatywnym jeśli chodzi o czary. Zastanów się jak dla przeciwnika wygląda zagranie przez Ciebie Zmyłki.
Mistyczna Bariera nie przywraca akcji.
Mistyczna Bariera nie przywraca akcji.
Re: Mage Wars
tym razem pytanie do areny
str. 29 instrukcji dzial Straznicy
"ponadto stworzenie moze zaatakowac siebie lub dolaczony do swojej kart obiekt..."
to jest jakis blad? stworzenie moze zaatakowac siebie? a czy stworzenia moga atakowac inne przyjazne stworzenia?
str. 29 instrukcji dzial Straznicy
"ponadto stworzenie moze zaatakowac siebie lub dolaczony do swojej kart obiekt..."
to jest jakis blad? stworzenie moze zaatakowac siebie? a czy stworzenia moga atakowac inne przyjazne stworzenia?
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Wars
Nie, to nie jest błąd. Można atakować przyjazne stworzenia i obiekty. W ten sposób najczęściej się budzi ofiarę Uśpienia.
Jeśli w strefie jest strażnik przeciwnika nie możesz zaatakować innych przyjaznych stworzeń.
Jeśli w strefie jest strażnik przeciwnika nie możesz zaatakować innych przyjaznych stworzeń.
Re: Mage Wars
Karta "Amulet medytacyjny" - jaki sens ma ta karta? Mam zapłacić 4 many i zużyć duży czar by zyskać 3 many? Przecież to bez sensu!