Scythe (Jamey Stegmaier)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- citmod
- Posty: 716
- Rejestracja: 11 gru 2014, 15:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 103 times
Re: Scythe
Jutro będziemy grać pierwszy raz w Scythe, stąd chciałbym wiedzieć, czy są jakieś błędy w instrukcji, na kartach, na mapie itp. lub innego rodzaju? Pytam profilaktycznie, bo nie widzę sensu czytania 90 kilku stron wątku w celu sprawdzenia czy przypadkiem nie było jakichś błędów/pomyłek.
Re: Scythe
Scythe ma prawie idealną instrukcję. Pamiętajcie, że jeśli zbuduje ktoś młyn, to może wraz z ulepszeniem produkować surowce nawet na 4 heksach. A oprócz tego młyn traktowany jest jak robotnik. Trochę mało intuicyjna jest też grafika Klanu Albionu zdolności mecha: Nory. Ale jest to dobrze narysowane i opisane w instrukcji (o ile gracie z NzDK).
- citmod
- Posty: 716
- Rejestracja: 11 gru 2014, 15:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 103 times
Re: Scythe
Dzięki za odpowiedź. Też właśnie mam wrażenie, że jest to jedna z najlepiej napisanych instrukcji jakie czytałem, jeśli nie najlepsza.StanleyStone pisze: ↑09 lis 2018, 00:34 Scythe ma prawie idealną instrukcję. Pamiętajcie, że jeśli zbuduje ktoś młyn, to może wraz z ulepszeniem produkować surowce nawet na 4 heksach. A oprócz tego młyn traktowany jest jak robotnik. Trochę mało intuicyjna jest też grafika Klanu Albionu zdolności mecha: Nory. Ale jest to dobrze narysowane i opisane w instrukcji (o ile gracie z NzDK).
Mam już co prawda dwa pierwsze dodatki, ale na razie planujemy zagrać w samą podstawkę.
- brazylianwisnia
- Posty: 4259
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 988 times
Re: Scythe
Jeśli kto ogra Fenrisa to prosiłbym o opinię czy moduły z tego dodatku mogą podnieść rozbudowanie podstawki? Gra jest u mnie na granicy wylotu z kolekcji przez to że brakuje mi tu trudnych decyzji i ciekawych akcji. Dlatego jestem ciekaw jak te moduły mogą wpłynąć na sama grę w trybie zwykłej rozgrywki a nie kampanii.
Sprzedam:ATO, Oathsworn, Lords of Ragnarok,eurasy, inne
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
-
- Posty: 2344
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1655 times
- Been thanked: 991 times
Re: Scythe
Wydaje mi się, że mogą. Fenris dodaje sporo zmiennych, w tym też takie, które nieco zmieniają samą rozgrywkę, a nie tylko rozwój frakcji.brazylianwisnia pisze: ↑11 lis 2018, 11:23 Jeśli kto ogra Fenrisa to prosiłbym o opinię czy moduły z tego dodatku mogą podnieść rozbudowanie podstawki? Gra jest u mnie na granicy wylotu z kolekcji przez to że brakuje mi tu trudnych decyzji i ciekawych akcji. Dlatego jestem ciekaw jak te moduły mogą wpłynąć na sama grę w trybie zwykłej rozgrywki a nie kampanii.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 07 sty 2018, 18:21
- Has thanked: 22 times
- YuZ
- Posty: 328
- Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 23 times
Re: Scythe
W tej chwili widzę wersję PL w przynajmniej w czterech sklepach online (w tym bezpośrednio o wydawcy).
Re: Scythe
Niedawno kupiłem podstawkę od osoby prywatnej, nową w folii za 280zl. Łatwiej jest zaś z dodatkiem Fenris, który można nabyć wszędzie. Obowiązkowy duet
Re: Scythe (Jamey Stegmaier)
Ja się z kolei bardzo cieszę, że The Rise of Fenris po angielsku trafił z powrotem do sklepów.
Tydzień temu to była jeszcze beznadziejna sprawa, bo niestety jestem posiadaczem tej angielskiej wersji.
Tydzień temu to była jeszcze beznadziejna sprawa, bo niestety jestem posiadaczem tej angielskiej wersji.
- brazylianwisnia
- Posty: 4259
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 988 times
Re: Scythe (Jamey Stegmaier)
Piszesz tak jakby Legacy i Euro to były różne gatunki podczas gdy Legacy to podgatunek.
Kampania to tylko przykrywka. Fenris dodaje wiele modułów do Scythe które zmieniają grę. Aby nie spojlowac sprawdź na BGG.
Kampania to tylko przykrywka. Fenris dodaje wiele modułów do Scythe które zmieniają grę. Aby nie spojlowac sprawdź na BGG.
Sprzedam:ATO, Oathsworn, Lords of Ragnarok,eurasy, inne
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
-
- Posty: 2344
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1655 times
- Been thanked: 991 times
Re: Scythe (Jamey Stegmaier)
Nie tworzy Legacy, bo nic permanentnie się nie zmienia. Wprowadza kilka modułów i dodatkowych elementów, z których możesz, ale nie musisz korzystać. Elementy te są także wprowadzane w trakcie kampanii, która z jednej strony opowiada jakąś historię w świecie Scythe, a z drugiej strony pełni rolę tutoriala do wspomnianych modułów. Jak lubisz Scythe, to polubisz najprawdopodobniej też Fenrisa. Jak nie lubisz... to pewnie raczej też nie polubisz .
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 71 times
Re: Scythe (Jamey Stegmaier)
W dodatku Fenris są:
W to możesz grać w ramach kampanii gdzie co grę masz coś nowego, rozwijasz frakcję itp albo wybierasz sobie coś z tego i włączasz do normalnej gry.
Spoiler:
- brazylianwisnia
- Posty: 4259
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 988 times
Re: Scythe (Jamey Stegmaier)
Może nie którzy nie chcą spojlerow? Wiecej walki w ekonomicznym Eurasie? To by była profanacja ale coś tam jest w temacie
Fenris jest złożony z wielu modułów. Można grać jako kampanie a można odrazu wszystko rozpakować i używać w normalnych grach.
Uwaga w spojlerze zawartosc
Fenris jest złożony z wielu modułów. Można grać jako kampanie a można odrazu wszystko rozpakować i używać w normalnych grach.
Uwaga w spojlerze zawartosc
Spoiler:
Sprzedam:ATO, Oathsworn, Lords of Ragnarok,eurasy, inne
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- wilczelyko
- Posty: 174
- Rejestracja: 04 cze 2004, 09:28
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 39 times
Re: Scythe (Jamey Stegmaier)
Potrzebuję podzielić się pewnym głębokim zdziwieniem. Otóż nie ogarniam, czemu Chanat Krymski miałby być najlepszą frakcją, jak to wynika z kilku dyskusji na bgg, jakie czytałem. Co gorsza, podobnie uważają autorzy gry. W Fenris powstaje (nie zdradzając nic) jest moduł, w którym grający poszczególnymi państwami dostają różne ilości kasy, ewidentnie wg siły ich zdolności frakcji. Krym dostaje najmniej. Nie rozumiem.
Mam za sobą pewnie ok. 30 rozgrywek w Scythe'a i zawsze mówię nowym graczom, żeby grali Polanią lub Roswiecją, a na pewno nie Krymem. Czytałem argumenty, ale trudno mi je przyjąć.
Prawda, że dowolny surowiec za kartę jest miły, ale kart wcale nie ma tak wiele, żeby to jakoś wpływało na grę. Oczywiście, możnaby się skupić na ich pozyskiwaniu, ale:
- Akcja wzmocnienia - wymaga ulepszenia, żeby dostawać dwie karty i trzeba zapłacić za nią 1 kasy. Za tą samą kasę dostanę na Handlu dwa dowolne zasoby od razu, a nie 1 na turę i to bez konieczności wzmocnienia! Oczywiście, można wybudować Pomnik i jednocześnie dostawać popularność, ale to już wymaga i paliwa na ulepszenie, i drewna na budynek. Strasznie drogo zarówno w surowcach, jak i ruchach robotników!
- Akcja werbunku - można szybko zwerbować żeton na tej akcji, każda następna nasza i sąsiadów taka akcja da nam kartę. Ale ile razy to się wydarzy? Max 3 dla nas, pewnie drugie tyle dla sąsiadów.
- Nagroda pocieszenia z przegranej walki - świetnie, ale wygrana walka daje gwiazdkę, czyli warto tak atakować tyko graczy, którzy już mają dwie gwiazdki (i nie są Niemcami). Toć to już sama końcówka gry! Ile razy się to wydarzy? Raz, dwa?
Podsumowując, nie ogarniam pozytywnej opinii o tej frakcji. Teleportacja do nieużywanej bazy jest spoko, ale i tak zdolności pozostałych frakcji (skok do Fabryki, przechodzenie przez jeziora, skoki do pułapek) są równie dobre bądź lepsze.
Czy ktoś z Was podziela wysokie zdanie o Krymie? Macie jakieś strategie, których nie dostrzegłem?
Mam za sobą pewnie ok. 30 rozgrywek w Scythe'a i zawsze mówię nowym graczom, żeby grali Polanią lub Roswiecją, a na pewno nie Krymem. Czytałem argumenty, ale trudno mi je przyjąć.
Prawda, że dowolny surowiec za kartę jest miły, ale kart wcale nie ma tak wiele, żeby to jakoś wpływało na grę. Oczywiście, możnaby się skupić na ich pozyskiwaniu, ale:
- Akcja wzmocnienia - wymaga ulepszenia, żeby dostawać dwie karty i trzeba zapłacić za nią 1 kasy. Za tą samą kasę dostanę na Handlu dwa dowolne zasoby od razu, a nie 1 na turę i to bez konieczności wzmocnienia! Oczywiście, można wybudować Pomnik i jednocześnie dostawać popularność, ale to już wymaga i paliwa na ulepszenie, i drewna na budynek. Strasznie drogo zarówno w surowcach, jak i ruchach robotników!
- Akcja werbunku - można szybko zwerbować żeton na tej akcji, każda następna nasza i sąsiadów taka akcja da nam kartę. Ale ile razy to się wydarzy? Max 3 dla nas, pewnie drugie tyle dla sąsiadów.
- Nagroda pocieszenia z przegranej walki - świetnie, ale wygrana walka daje gwiazdkę, czyli warto tak atakować tyko graczy, którzy już mają dwie gwiazdki (i nie są Niemcami). Toć to już sama końcówka gry! Ile razy się to wydarzy? Raz, dwa?
Podsumowując, nie ogarniam pozytywnej opinii o tej frakcji. Teleportacja do nieużywanej bazy jest spoko, ale i tak zdolności pozostałych frakcji (skok do Fabryki, przechodzenie przez jeziora, skoki do pułapek) są równie dobre bądź lepsze.
Czy ktoś z Was podziela wysokie zdanie o Krymie? Macie jakieś strategie, których nie dostrzegłem?
- brazylianwisnia
- Posty: 4259
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 988 times
Re: Scythe (Jamey Stegmaier)
Też nie wiem. Ruskie mogą rushowac na encountery i jak trafia mecha to pozamiatane. Ale ja nie grałem tyle w Scythe by poznać wszelkie niuanse.
Sprzedam:ATO, Oathsworn, Lords of Ragnarok,eurasy, inne
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: Scythe (Jamey Stegmaier)
Ja się zgadzam z opinią, że Chanat to najsilniejsza frakcja. Zaczynasz grę od razu posiadająć robotnika na jedzeniu, więc strategia jest bardzo prosto - werbunek rekruta, który daje Ci karty, dostajesz z niego dwie karty od razu. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby zabrakło mi kart na surowce po takim otwarciu. Rekrutacja jest bardzo mocna, więc karty wpadają cały czas. A jak już masz zniżkę jednego surowca na wszystko to jesteś ustawiony, jak napisał Rattkin - tempo jest okrutne. Ostatnio miałem handel z rekrutacją za 3 jedzenia (nie pamiętam która to plansza) i to trochę przerażające, jak złamany jest Chanat przy odpowiedniej planszy. Kończy grę bardzo szybko, wyniki jakie nim osiągam to zazwyczaj ok 90-100 punktów kiedy inni gracze mają 30-40.
4 x dla każdego z sąsiadów i 3 razy dla Ciebie to 11 kart, czyli 11 darmowych zasobów. A dostaniesz ich więcj zazwyczaj z innych akcji też. Jak dobrze grasz Chanatem, to gra nie potrwa więcej niż ok 15.wilczelyko pisze: ↑31 gru 2018, 12:40
- Akcja werbunku - można szybko zwerbować żeton na tej akcji, każda następna nasza i sąsiadów taka akcja da nam kartę. Ale ile razy to się wydarzy? Max 3 dla nas, pewnie drugie tyle dla sąsiadów.
Re: Scythe (Jamey Stegmaier)
Cześć,
ile jest aspektu faktycznej walki w Scythe? Czy dodatki coś pod tym względem zmieniają? A jeśli jest tam jakaś faktyczna (a nie tylko symboliczna) walka, to do jakiej innej gry moglibyście porównać Scythe pod tym właśnie względem?
Z góry dzięki!
ile jest aspektu faktycznej walki w Scythe? Czy dodatki coś pod tym względem zmieniają? A jeśli jest tam jakaś faktyczna (a nie tylko symboliczna) walka, to do jakiej innej gry moglibyście porównać Scythe pod tym właśnie względem?
Z góry dzięki!
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 931 times
Re: Scythe (Jamey Stegmaier)
Nie powiedziałbym, że walka w Scythe jest symboliczna, lecz raczej, że okazjonalna. Jeśli chodzi o porównanie, to najłatwiej sobie przedstawić to tak, że w grach typu "dudes on map" walka służy kontroli (terenu, gracza). W Scythe jest zaledwie sposobem na zdobycie "arbitralnych" punktów. Jest to pewne uproszczenie, może trochę niesprawiedliwe, ale myślę, że koniec końców - prawdziwe.
Mam wrażenie, że podobnie trochę jest np. w Archmage, czy Monumental - celowo przywołuję nowe tytuły, bo zdaje się, że to taki właśnie element nowego miotu gier hybrydowych, skłaniających się w stronę euro - one wprowadzają walkę i ta walka "jakiś tam sens ma", ale rzadko stanowi oś rozgrywki i staje się elementem do "wzruszania ramionami" - "to ja Cię tu atakuję i dostaję 2 pkt. - ok. ".
Mam wrażenie, że podobnie trochę jest np. w Archmage, czy Monumental - celowo przywołuję nowe tytuły, bo zdaje się, że to taki właśnie element nowego miotu gier hybrydowych, skłaniających się w stronę euro - one wprowadzają walkę i ta walka "jakiś tam sens ma", ale rzadko stanowi oś rozgrywki i staje się elementem do "wzruszania ramionami" - "to ja Cię tu atakuję i dostaję 2 pkt. - ok. ".
Re: Scythe (Jamey Stegmaier)
Dziękuję Wam za odpowiedzi! Najlepiej byłoby w Scythe zagrać i wypróbować, ale żaden znajomy nie posiada, a wydawać ponad 300 zł w ciemno... Chodzi o to, że jestem fanem dudes on a map takich bardziej typowych - Inis, LoH, Cyklady, Kemet, Chaos itd. No nic, tego chyba się nie rozwiąże na poziomie opisów .