Nemesis - pytania o zasady.
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Dokładnie tak.PerezSaj pisze: ↑30 gru 2020, 14:38Z tym że przebywanie w pomieszczeniu z larwą jest bezpieczne, ponieważ podczas fazy ataku intruzów na żadnej karcie nie ma symbolu larwy, czyli larwa sama od siebie nie zaatakuje?lotheg pisze: ↑30 gru 2020, 10:17Dokładnie tak. Nie możesz uciec przed larwą, musisz ją najpierw zabić.PerezSaj pisze: ↑30 gru 2020, 09:41 W instrukcji jest napisane, że jeżeli ma zaatakować larwa, to nie wyciagamy karty ataku, tylko larwę kładziemy na planszy gracza. Jeżeli dociągam larwę z kolonii, a numer na rewersie jest mniejszą bądź równy liczbie kart na ręce to larwa nie atakuje, tylko pojawią się na planszy. Czy do tej pory wszystko się zgadza?
A zatem co dzieje się w przypadku ucieczki przed larwą? Wg. mnie z tego co rozumiem podczas ucieczki larwa powinna zaatakować czyli przenosimy ją na plansze gracza?
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Atak larwy w każdej fazie w tym w fazie intruzów jest cały czas taki sam tj. bez dobierania karty i spr. symbolu więc jak przy ucieczce dostajesz larwę i kartę skażenia.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Karta wydarzeń - Awaria. Umieść znacznik awarii w odkrytym pomieszczeniu o najniższym numerze.
Czy kokpit też się liczy ? Jako że ma numer 001
Czy kokpit też się liczy ? Jako że ma numer 001
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Niekoniecznie. Po rozpatrzeniu wtasowuje się tą kartę z powrotem do talii ze zużytymi kartami i robi nowy stos więc może się ta karta pojawić ponownie. I jak wylosujesz ją ponownie to potem szukasz następnego pomieszczenia o najniższym nr które nie ma awarii i nie jest gniazdem ani pomieszczeniem w śluzie. Wszystko zależy od tego jakie pomieszczenia odkryłeś do tej pory.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Aha czyli jak już ma żeton awarii to już nie dodaje tylko do kolejnego. A na początku żeton eksploracji dodaje też do kokpitu i do pomieszczeń z silnikami ?
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Przy przygotowaniu należy położyć po jednym zakrytym zetonie eksploracji na każdym pomieszczeniu punkt 4 w instrukcji
Nemesis rzut na szmery niebezpieczenstwo
Witam
Jezeli w kazdym korytarzu do pomieszczenia znajduje sie znacznik szmerow i w trakcie rzutu na szmery wypada ”niebezpieczenstwo” co nastepuje?
Pojawia sie intruz?
Instrukcja mowi ze trzeba dolozyc szmery w kazdym pustym korytarzu.
Czy taki rzut ratuje nam skóre ? Oczywiscie zakladam ze nie ma intruza w sasiednich pomiszczeniach.
Pzdr
Jezeli w kazdym korytarzu do pomieszczenia znajduje sie znacznik szmerow i w trakcie rzutu na szmery wypada ”niebezpieczenstwo” co nastepuje?
Pojawia sie intruz?
Instrukcja mowi ze trzeba dolozyc szmery w kazdym pustym korytarzu.
Czy taki rzut ratuje nam skóre ? Oczywiscie zakladam ze nie ma intruza w sasiednich pomiszczeniach.
Pzdr
- KurikDeVolay
- Posty: 1037
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 1046 times
- Been thanked: 466 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Jeśli nie ma w okolicy intruza, nie dokładasz żadnego szmeru. Wszędzie już są, więc nie ma pustych korytarzy. To zdecydowanie był dobry rzut.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8918
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2817 times
- Been thanked: 2500 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Z tego co pamiętam: w takiej sytuacji jeśli w sąsiednim pomieszczeniu jest Intruz to trzeba go przesunąć do siebie.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Podsumujmy i uzupełnijmy
Jeśli w sąsiednich pomieszczeniach są intruzi niezwiązani walką, przesuwają się do twojego pomieszczenia. W przeciwnym razie nic się nie dzieje, bo nie ma już gdzie dołożyć szmerów.
Jeśli w sąsiednich pomieszczeniach są intruzi niezwiązani walką, przesuwają się do twojego pomieszczenia. W przeciwnym razie nic się nie dzieje, bo nie ma już gdzie dołożyć szmerów.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
1) mogę użyć akcji odpoczynku gdy nie mam żadnych kart skażenia na ręce ?
2) co się dzieje gdy robię ostrożny ruch i odkrywam żeton eksploracji niebezpieczeństwo lub cisza?
3) są 2 postacie w pomieszczeniu w fazie wydarzeń z kolonii losuje dorosłego i 1 gracz rzuca na szmery i pojawia się obcy, w tedy 2 postać już nie rzuca na szmery ?
2) co się dzieje gdy robię ostrożny ruch i odkrywam żeton eksploracji niebezpieczeństwo lub cisza?
3) są 2 postacie w pomieszczeniu w fazie wydarzeń z kolonii losuje dorosłego i 1 gracz rzuca na szmery i pojawia się obcy, w tedy 2 postać już nie rzuca na szmery ?
Re: Nemesis - pytania o zasady.
1. Możesz.Szamano pisze: ↑06 sty 2021, 16:20 1) mogę użyć akcji odpoczynku gdy nie mam żadnych kart skażenia na ręce ?
2) co się dzieje gdy robię ostrożny ruch i odkrywam żeton eksploracji niebezpieczeństwo lub cisza?
3) są 2 postacie w pomieszczeniu w fazie wydarzeń z kolonii losuje dorosłego i 1 gracz rzuca na szmery i pojawia się obcy, w tedy 2 postać już nie rzuca na szmery ?
2. Rozpatrujesz je wg. opisu w instrukcji. Czyli przy ciszy, nie dokładasz znacznika szeru, a przy niebezpieczeństwie przemieszczasz intruza jeśli możesz, albo umieszczasz znaczniki szmerów do pozostałych korytarzy.
3. Nie, 2 postać nie rzuca na szmery.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
AD. 1 Po co używać tej akcji jak nie ma czego skanować?jediwolf pisze: ↑06 sty 2021, 16:571. Możesz.Szamano pisze: ↑06 sty 2021, 16:20 1) mogę użyć akcji odpoczynku gdy nie mam żadnych kart skażenia na ręce ?
2) co się dzieje gdy robię ostrożny ruch i odkrywam żeton eksploracji niebezpieczeństwo lub cisza?
3) są 2 postacie w pomieszczeniu w fazie wydarzeń z kolonii losuje dorosłego i 1 gracz rzuca na szmery i pojawia się obcy, w tedy 2 postać już nie rzuca na szmery ?
2. Rozpatrujesz je wg. opisu w instrukcji. Czyli przy ciszy, nie dokładasz znacznika szeru, a przy niebezpieczeństwie przemieszczasz intruza jeśli możesz, albo umieszczasz znaczniki szmerów do pozostałych korytarzy.
3. Nie, 2 postać nie rzuca na szmery.
AD. 3 W instrukcji nigdzie nie jest napisane że druga postać nie rzuca, dlatego uważam że obie postaci rzucają.
- KurikDeVolay
- Posty: 1037
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 1046 times
- Been thanked: 466 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Odnośnie punktu pierwszego - żeby zabić czas, spalić jakąś akcję i przeczekać na kluczowy moment. Czasem to bardzo potrzebne.
Co do trzeciego pytania jediwolf ma rację. Pierwszy gracz wywołuje obcego, więc siłą rzeczy drugi staje się związany walką i nie musi rzucać.
Co do trzeciego pytania jediwolf ma rację. Pierwszy gracz wywołuje obcego, więc siłą rzeczy drugi staje się związany walką i nie musi rzucać.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Sorki. Nie doczytałem że po pierwszym graczu pojawia się obcy.KurikDeVolay pisze: ↑06 sty 2021, 21:37 Odnośnie punktu pierwszego - żeby zabić czas, spalić jakąś akcję i przeczekać na kluczowy moment. Czasem to bardzo potrzebne.
Co do trzeciego pytania jediwolf ma rację. Pierwszy gracz wywołuje obcego, więc siłą rzeczy drugi staje się związany walką i nie musi rzucać.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 19 sty 2020, 20:22
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 30 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
I tutaj muszę skorygować błąd. Ponieważ według oficjalnego FAQu na stronie AR:
Ostrożny ruch anuluje wyniki rzutu na szmery, a żeton eksploracji z Ciszą bądź niebezpieczeństwem to automatyczny wynik rzutu na szmery. Tak więc jak odkryłeś Ciszę masz pecha, bo i tak musisz gdzieś dołożyć znacznik szmerów. Natomiast jak odkryłeś Niebezpieczeństwo to masz szczęście bo nic do Ciebie nie przyjdzie i umieścisz tylko 1 znacznik szmerów (zamiast maksymalnie 4).AR_FAQ pisze: Actions.10. What happens if you use Careful Movement or the Reconnaissance Action card and reveal an exploration token with Danger result?
You apply the careful movement result because it cancels out the Noise roll and Danger and Silence on exploration tokens are automatic Noise roll results. Reconnaissance also cancels out both Silence and Danger effects.
Generalnie polecam poczytać sobie to FAQ. Wyjaśnia dużo takich pytań. W sumie wartałoby, żeby REBEL.pl to FAQu przetłumaczył i dołączył do materiałów na stronie Nemesis w swoim sklepie.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Faktycznie kiedyś na forum chyba z BGG była gruba rozkmina o tym. Ostatecznie AR określiło, że właśnie te dwa żetony (cisza i niebezpieczeństwo) są jakby automatycznymi wynikami podczas testu hałasu. Ostrożny ruch anuluje test hałasu w zamian za dołożenie znacznika do któregoś z korytarzy. Brakuje informacji w instrukcji, że te dwa żetonu są jakby z góry założonymi wynikami testu rzutu na szmery.mateuszwon94 pisze: ↑08 sty 2021, 08:04
I tutaj muszę skorygować błąd. Ponieważ według oficjalnego FAQu na stronie AR:Ostrożny ruch anuluje wyniki rzutu na szmery, a żeton eksploracji z Ciszą bądź niebezpieczeństwem to automatyczny wynik rzutu na szmery. Tak więc jak odkryłeś Ciszę masz pecha, bo i tak musisz gdzieś dołożyć znacznik szmerów. Natomiast jak odkryłeś Niebezpieczeństwo to masz szczęście bo nic do Ciebie nie przyjdzie i umieścisz tylko 1 znacznik szmerów (zamiast maksymalnie 4).AR_FAQ pisze: Actions.10. What happens if you use Careful Movement or the Reconnaissance Action card and reveal an exploration token with Danger result?
You apply the careful movement result because it cancels out the Noise roll and Danger and Silence on exploration tokens are automatic Noise roll results. Reconnaissance also cancels out both Silence and Danger effects.
Generalnie polecam poczytać sobie to FAQ. Wyjaśnia dużo takich pytań. W sumie wartałoby, żeby REBEL.pl to FAQu przetłumaczył i dołączył do materiałów na stronie Nemesis w swoim sklepie.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Cze. Instrukcja zasad do Karnomorf. Pytanie dotyczy koloni intruzów, mianowicie są wymienione opcje co należny wykonać kiedy wyciągnie się żeton ścierwojada albo rzeźnika. Ale skąd te żetony biorą się w kolonii intruzów/woreczku. Czegoś nie doczytałem??