Nic takiego w prototypie nie widziałem i nie pamiętam, czy Łukasz coś o tym wspominał.
Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Gambit
- Posty: 5298
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1905 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1311 times
- PytonZCatanu
- Posty: 4797
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1859 times
- Been thanked: 2302 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wiem, że akcja dzieje się przed Geraltem. Jednak czy w świecie przedstawionym możemy spotkać się ze znanymi nam elementami? Na kartach lub na mapie?
Np. znane nam lokacje, albo historyczne postacie wspominanie w książkach?
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Panie Gambit, brzmi to bardzo dobrze
Mapa jest stała czy modularna? i czy jest duża? W sensie jaka jest jej skala mamy cały kontynent czy jakiś skrawek?
Mapa jest stała czy modularna? i czy jest duża? W sensie jaka jest jej skala mamy cały kontynent czy jakiś skrawek?
- Gambit
- Posty: 5298
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1905 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Mapa jest stała. Skala...kurde nie wiem, ale chyba skrawek kontynentu
Lokacje na mapie na pewno. Postacie chyba nie do końca.PytonZCatanu pisze: ↑12 lut 2021, 12:27 Wiem, że akcja dzieje się przed Geraltem. Jednak czy w świecie przedstawionym możemy spotkać się ze znanymi nam elementami? Na kartach lub na mapie?
Np. znane nam lokacje, albo historyczne postacie wspominanie w książkach?
- Shodan
- Posty: 1273
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 492 times
- Been thanked: 462 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
I czy na tej planszy/mapie lokacje są fajnie zróżnicowane? Bo padały tu określenia typu miasto/dzicz.
A te questy mają jakąś fabułę, w której dokonujemy wyborów dzięki którym realizacja questu może ulegać zmianom? Bo rozumiem, że nie ma jakiejś spinającej wszystko kampanii? Po prostu kto pierwszy zbierze x trofeów wygrywa grę?
A te questy mają jakąś fabułę, w której dokonujemy wyborów dzięki którym realizacja questu może ulegać zmianom? Bo rozumiem, że nie ma jakiejś spinającej wszystko kampanii? Po prostu kto pierwszy zbierze x trofeów wygrywa grę?
- Gambit
- Posty: 5298
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1905 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Lokacje są dość proste. Mamy podział z uwagi na rodzaj terenu (las, równiny, góry, moczary) i samo pole (miasto, karczma, szkoła wiedźminów, dzicz). To tak z pamięci, choć mogłem coś lekko przeinaczyć.Shodan pisze: ↑12 lut 2021, 12:38 I czy na tej planszy/mapie lokacje są fajnie zróżnicowane? Bo padały tu określenia typu miasto/dzicz.
A te questy mają jakąś fabułę, w której dokonujemy wyborów dzięki którym realizacja questu może ulegać zmianom? Bo rozumiem, że nie ma jakiejś spinającej wszystko kampanii? Po prostu kto pierwszy zbierze x trofeów wygrywa grę?
Część questów ma "dłuższą" fabułę, gdzie dokonujemy więcej niż jednego wyboru i prawdopodobnie mamy różne wyniki. Zagrałem raz i nie czytałem nawet tych zadań, które wykonałem, żeby zobaczyć co by było gdyby. Zatem znam jedną ich stronę. Ale wygląda na zróżnicowanie zakończeń/nagród w zależności od wyborów.
- Dellas
- Posty: 626
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 14 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
To wszystko brzmi jak wypisz wymaluj walka, podróż i rozwój postaci jak w Middle-Earth Quest.Gambit pisze: ↑12 lut 2021, 09:35 Karty - każdy wiedźmak ma talię kart, która spełnia trzy funkcje. Po pierwsze to nasze punkty życia, po drugie ikony na kartach pozwalają nam poruszać się po mapie, po trzecie inny zestaw ikon służy do walki. Ruch - prosta sprawa. Pola na planszy mają oznaczenia terenu. Żeby na nie wejść muszę zagrać z ręki kartę z ikonką tego terenu, albo dwie dowolne. Punkty życia są "tricky". Jeśli w czasie walki skończy nam się talia, zostajemy pokonani...Ale przed walką tasuje się odrzucone z talią i mamy full zdrowia (to co na ręku, zostaje na ręku).
Walka - w walce z potworem lub innym wiedźmakiem zagrywamy karty z ręki, tworząc kombosy z kolorów i symboli. Karty mają jakiś kolor z symbolami pokazującymi działanie karty (zadane obrażenia, obrona, dociąg kart i takie tam) oraz info o tym, jakie kolory przedłużają kombosa (czasem przy lepszych kartach sam fakt przedłużenia kombosa jakimś kolorem daje dodatkowe bonusy). Walka między Wiedźmakami jest jasna. Każdy gracz po kolei zagrywa karty i patrzymy, kto się wykopyrtnie. Walka z potworem jest inna. Tu najsampierw mamy kwestię tropów, czyli tego, czy wiedźmak wie gdzie szukać potwora. Zmienia to tyle, że jak wiedźmak ma trop, to on pierwszy zagrywa karty w walce. Jak nie ma, robi to potwór. Potwór zaś ma własną talię z której inny gracz zagrywa karty. I teraz...w wersji, w którą grałem, gracz "sterujący" potworem zagrywał w ciemno kartę z góry talii bestii i zanim ją odsłonił, mówił czy potwór szarżuje, czy kąsa. Każda karta monstrum miała dwie części. Na jednej pokazane było co się dzieje jak kąsa, a na drugiej jak szarżuje. Ten element mnie trochę uwierał bo to "zgadywanie" trochę odzierało walkę z emocji i nieco logiki. I znowu - komu skończyła się talia ten padał na twarz. Jak padł potwór, wiedźmak dostawał je jako trofiejkę i do tego miał w zależności od moba dostęp do zdolności specjalnej. To, że potwory same z siebie mają specjalne umiejki wpływające na walkę, to niech będzie wiadome, ale nie będę się rozpisywał.
Deckbuildng - Na planszy jest wystawka kart do kupienia. A właściwie do dobrania do talii. Nie pamiętam dokładnie mechanizmu, ale generalnie dobierając karty budowaliśmy sobie talię na kombosy i wzmacnialiśmy życie. Nie trzeba było mieć żadnej waluty. Po prostu odrzucało się karty z ręki (możliwe, że był dodatkowy koszt w postaci wywalenia karty z gry, ale nie jestem pewien, czy był on stały, czy incydentalny)
- Gambit
- Posty: 5298
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1905 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie grałem, więc nie jestem w stanie się do tego odnieść.
- Dellas
- Posty: 626
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 14 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
https://boardgamegeek.com/image/1519742 ... arth-quest
Tutaj na BGG jest przykład postaci w trakcie gry.
Po lewej stronie jest life pool (dostępny deck), po prawej stronie damage pól (karty odrzucone przez otrzymane obrażenia), a na górze rest poll (karty wykorzystane na walke i podróż).
Na widocznej karcie "Fall Back" widać na dole po lewej ikonę podróży, na dole po prawej koszt zagrania karty w walce, na górze siła karty oraz jej rodzaj (wręcz/dystans) i ewentualną obronę.
MEQ to świetna asymetryczna przygodówka w stylu 1 vs reszta. Szkoda, że zapomniana przez FFG i pozostawiona bez dodatków.
Tutaj na BGG jest przykład postaci w trakcie gry.
Po lewej stronie jest life pool (dostępny deck), po prawej stronie damage pól (karty odrzucone przez otrzymane obrażenia), a na górze rest poll (karty wykorzystane na walke i podróż).
Na widocznej karcie "Fall Back" widać na dole po lewej ikonę podróży, na dole po prawej koszt zagrania karty w walce, na górze siła karty oraz jej rodzaj (wręcz/dystans) i ewentualną obronę.
MEQ to świetna asymetryczna przygodówka w stylu 1 vs reszta. Szkoda, że zapomniana przez FFG i pozostawiona bez dodatków.
- Gambit
- Posty: 5298
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1905 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wiedźmin ma tylko talię i stos odrzuconych. Karty nie mają akcji tekstowych, a ich zagranie w w trakcie walki nic nie kosztuje. Plus zagrywanie kart w walce to w sumie składanie kombosów z kilku kart w jednej turze.Dellas pisze: ↑12 lut 2021, 13:59 https://boardgamegeek.com/image/1519742 ... arth-quest
Tutaj na BGG jest przykład postaci w trakcie gry.
Po lewej stronie jest life pool (dostępny deck), po prawej stronie damage pól (karty odrzucone przez otrzymane obrażenia), a na górze rest poll (karty wykorzystane na walke i podróż).
Na widocznej karcie "Fall Back" widać na dole po lewej ikonę podróży, na dole po prawej koszt zagrania karty w walce, na górze siła karty oraz jej rodzaj (wręcz/dystans) i ewentualną obronę.
MEQ to świetna asymetryczna przygodówka w stylu 1 vs reszta. Szkoda, że zapomniana przez FFG i pozostawiona bez dodatków.
- polwac
- Posty: 2587
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 461 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jak fan deckbildingu do fana deckbuildingu...daje rade w tej grze ten mechanizm, zaskakuje czymś fajnym?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Gambit
- Posty: 5298
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1905 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Z jednej strony dość standardowo zastosowany mechanizm. Ale z drugiej fakt, że kupujemy te karty bez jakiejś specjalnej waluty jest ciekawe. Ale generalnie sposób implementacji nie wywołał u mnie zapowietrzenia się z wrażenia
- polwac
- Posty: 2587
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 461 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wystarczy mi jeśli pasuje do konwencji i sprawnie działa
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Gambit
- Posty: 5298
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1905 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Update, bo aż zagadałem do Łukasza, coby pamięć odświeżyć.
Karty do talii kupuje się "z automatu" na koniec każdej swojej tury. Płaci się za nie odrzucając karty z ręki na discard (więc kolejną turę zaczynamy z mniejszą liczbą opcji). Wystawka jest skonstruowana jak w niektórych euraskach, że karty po lewej są tańsze niż te po prawej. A karty z talii usuwa się na stałe, jak dostaje się konkretną ranę od potwora, albo w momencie wejścia na poziom (poziom postaci jest wypadkową poziomów cech). Wtedy usuwa się karty z talii, co pozwala na lekkie jej odchudzenie i przebudowanie.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Z tego co czytam, najważniejsze są pojedynki w grze.
Czy gdyby "ściąć" grę tylko do pojedynków 1-na-1, czy gra dużo różniła by się (straciła) od pierwowzoru ?
Czy gdyby "ściąć" grę tylko do pojedynków 1-na-1, czy gra dużo różniła by się (straciła) od pierwowzoru ?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- Gambit
- Posty: 5298
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1905 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Pytasz o zostawienie tylko walk z potworami i kupowania kart? I o jaki pierwowzór Ci chodzi?
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Pierwowzór jako prototyp. A upraszczając, czy da się zrobić z tego karciankę gracz vs gracz ?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- Gambit
- Posty: 5298
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1905 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Pojedynki gracz vs gracz nie są tu najważniejsze. O ile pamiętam są tylko drobnym dodatkiem. Jak już, to walka z potworami jest ważniejsza. Do tego samo zagrywanie kart nie jest jedyną rzeczą decydującą o wyniku walki. Poziom rozwinięcia cech wpływa na dobieranie kart w trakcie walki. Napoje, czy jakieś przedmioty też robią swoje. Specjalne umiejki to kolejna rzecz. Nagrody z niektórych questów też na to wpływają. Wyjęcie samego zagrywania kart i próba zrobienia z tego 1v1 to raczej nie
- Hardkor
- Posty: 4859
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1451 times
- Been thanked: 975 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
fajnie, że gambit odpowiada, ale jednak lepiej by było jakby to autor robił...
Ale ode mnie pytania również:
1. Pisałes, że przed walką wracają ci i tak karty wyrzucone (discard), więc co stoi na przeszkodzie by szybko zaatakować każdego gracza po kolei albo nawet ciągle tego samemu w momencie, gdy się lekki pójdzie do przodu i zdobędzie tym sposobem trofea? Czy jak w scythe - raz zaatakowany gracz daje trofeum, ale potem juz nie
2. Graliscie w wersje polską czy angielską? Wiadomo Ci w jakim języku projektu Łukasz oraz czy on jest pomysłodawcą kart spotkań/wydarzen ?
Ale ode mnie pytania również:
1. Pisałes, że przed walką wracają ci i tak karty wyrzucone (discard), więc co stoi na przeszkodzie by szybko zaatakować każdego gracza po kolei albo nawet ciągle tego samemu w momencie, gdy się lekki pójdzie do przodu i zdobędzie tym sposobem trofea? Czy jak w scythe - raz zaatakowany gracz daje trofeum, ale potem juz nie
2. Graliscie w wersje polską czy angielską? Wiadomo Ci w jakim języku projektu Łukasz oraz czy on jest pomysłodawcą kart spotkań/wydarzen ?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Gambit
- Posty: 5298
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1905 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
No tu jest kwestia, że ja nie wszystko pamiętam i mogę coś przekręcić na korzyć (lub niekorzyść) gry
Tasujesz talię i discard, ale na rękę o ile pamiętam nie dobierasz fulla kart. Poza tym bójki z innym graczem tylko w karczmie i do tego jak dasz komuś w zęby, to karczma jest "zablokowana" do momentu aż ktoś nie da sobie w pysk w innej knajpie. No i o ile pamiętam jeden gracz może zdobyć od innego tylko jedno trofeum, więc nie ma po co gankować.Hardkor pisze: ↑12 lut 2021, 17:16 Ale ode mnie pytania również:
1. Pisałes, że przed walką wracają ci i tak karty wyrzucone (discard), więc co stoi na przeszkodzie by szybko zaatakować każdego gracza po kolei albo nawet ciągle tego samemu w momencie, gdy się lekki pójdzie do przodu i zdobędzie tym sposobem trofea? Czy jak w scythe - raz zaatakowany gracz daje trofeum, ale potem juz nie
Graliśmy w polską. Pisarzem nie jest Łukasz. Nie pamiętam kto odpowiada za "treść" fabuły.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Tymczasem Piotrek z Grania w chmurach wrzucił dzisiaj swoje wrażenia z rozgrywki w prototyp:
https://www.youtube.com/watch?v=TmIo-E-4m_g
https://www.youtube.com/watch?v=TmIo-E-4m_g
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 sie 2019, 22:19
- Been thanked: 3 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Panie Gambit, jaki jest próg wejścia ? Do jakiej przygodówki można porównać.
- Gambit
- Posty: 5298
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1905 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Proszę. Mam nadzieję, że niektórym choć trochę rozjaśniłem temat.
Czy ja wiem. Średni/średni+ tak na oko. A co do porównania, to musiałbym się zastanowić.Danczeslav pisze: ↑13 lut 2021, 13:44 Panie Gambit, jaki jest próg wejścia ? Do jakiej przygodówki można porównać.