Aeon's End (Kevin Riley)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Mi się w Outcasts kamyki nie podobają. Zamiast gema na szarym tle zrobili artworki czasem z krajobrazem, czasem z postacią. Praktycznie kamyk na takim obrazku "znika" bo się zwraca uwagę na inne rzeczy.
- Jiloo
- Posty: 2452
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 539 times
- Been thanked: 463 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ja wręcz kocham deckbuilding i staram się zagrać w każdą grę z gatunku. Aeon's End miałem od pierwszego angielskiego wydania, dwa duże pudła, wszystkie małe dodatki do Legacy włącznie. Pograłem, pograłem i sprzedałem... U mnie w domu się nie przyjęła, żona nie lubi kooperacji, a do grania solo mam inne gry, które lubię bardziej. Pograliśmy trochę ze znajomymi, skończyliśmy Legacy i sprzedałem wszystko. Mimo to uważam, że to dobra pozycja.Moonday pisze: ↑26 mar 2021, 21:05 (...) Lubię deckbuildingi ale wizja rynku z kilkoma kartami na krzyż przez całą grę jakoś mnie nie przekonuje. Tymczasem każdy się tą grą zachwyca i chyba będę musiał w końcu kupić, żeby się ostatecznie przekonać, że gra jest do kitu... albo że trzeba dokupić kolejne dodatki.
Akurat stały rynek z 9 kartami to dla mnie zaleta, a nie wada. Losowy rynek może dać w kość, bo jak na złość nie będą wychodzić karty które by się przydały wcześniej, Gra ma na sporo fajnych rozwiązań i ja się wcale nie dziwię, że ma wzięcie. Ale wiadomo – nie ma gier idealnych – zawsze najlepiej spróbować.
- Jiloo
- Posty: 2452
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 539 times
- Been thanked: 463 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Akurat Legacy sprezentowałem.
Generslnie wystarczy dokupić Reset Pack żeby rozegrać całą kampanię na nowo wiec jak się kupi tanio używkę albo dostanie w prezencie to można zagrać po taniości.
Poza tym. Większa cześć Legacy to są karty które spokojnie można mieszać z pozostałymi zestawami. Tylko z Portalową wersją jest jakiś problem, bo karty są zupełnie inne od pozostałych gier po polsku. W angielskiej tego problemu nie było.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Też są małe różnice. Na rewersach są inne odcienie odcienie kart czy większe marginesy. Także da się rozpoznać karty ale nie są też różnice "portalowe" które się ostro rzucają w oczy.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Nie można grać na zmianę, trzeba przejść kampanią z tą samą liczbą graczy. Można przejść kampanię 2 graczami, a później kolejny raz 2 graczami z pewnymi ograniczeniami (część ulepszeń jest zużyta, część informacji w drugiej kampanii trzeba zapisywać), albo 3 graczami, a później 1.
- MarekPlus
- Posty: 177
- Rejestracja: 01 lis 2020, 11:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 101 times
-
- Posty: 1849
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 941 times
- Been thanked: 588 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Załatwią. Tylko, że nie po to płacisz tyle za grę, żeby jeszcze trzeba było ponosić dodatkowe wydatki. No i np. ja wolę widzieć oryginalne rewersy niż jakieś randomowe obrazki albo jednokolorowe prostokąty.
- MarekPlus
- Posty: 177
- Rejestracja: 01 lis 2020, 11:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 101 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Też wolę oryginalne rewersy więc ogólnie zgadzam się z Tobą. Chciałem tylko zaznaczyć że chyba nikt nigdy nie obiecywał oficjalnie łączenia kart AE Legacy z innymi AE wiec argument o "płaceniu tyle za grę" "ponoszeniu dodatkowych kosztów" jest moim zdaniem nietrafiony.
-
- Posty: 1849
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 941 times
- Been thanked: 588 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Nie wiem czy Portal obiecywał, ale w oryginalnym wydaniu było to powiedziane. Jeśli w polski wydaniu jest tak samo jako w EN to masz ulotkę z opisem jak połączyć Legacy z innymi pozycjami z serii. Zresztą nawet jak w wersji PL tego nie ma, to jednak powinienem móc oczekiwać, że polska wersja nie będzie się w tym wypadku różnić od tego co oferuje oryginalne wydanie.
- MarekPlus
- Posty: 177
- Rejestracja: 01 lis 2020, 11:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 101 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Dlatego pisałem chyba
W takim razie masz racje i słabo trochę ze strony polskiego wydawcy.
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
W Polskim wydaniu jest instrukcja jak połączyć karty z Legacy z wersją zwykłą.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
A ja z kolei popełniłem na dniach insert do Aeon's Enda. Set pierwszy, czyli pierwsza podstawka, plus dwa dodatki do niej. Materiał to płyta piankowa 5mm. Ogólnie pierwszy raz robiłem coś takiego, więc wyliczenia "na oko" według wzoru który znalazłem na bgg, kilka (dobra, kilkanaście ) poprawek i jakoś się udało. Mógłby wyjść lepiej, może kiedyś mnie wena najdzie i zrobię lepszą wersję z miejscem na zakoszulkowanie kart.
Gierka super, szybka, zasady łatwe do wytłumaczenia, nawet koledzy którzy nie grywają w planszówki po dwóch trzech turach już wszystko złapali. Polecam
Gierka super, szybka, zasady łatwe do wytłumaczenia, nawet koledzy którzy nie grywają w planszówki po dwóch trzech turach już wszystko złapali. Polecam
Spoiler:
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Najgorzej, że pudełka zajmują sporo miejsca, a końca serii nie widać. Mam nadzieję, że twórcy zakończą serię wcześniej niż ja z niej zrezygnuję
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Mimo różnic w kartach wydań, przez zasady Aeon's, jedyne co "inny rewers" może powiedzieć, to że teraz będzie karta z Legacy lub nie, więc generalnie ograniczy się to do przewidzenia czy następna jest karta specyficzna dla danego Nemesis, czy jakaś podstawowa. Reszta i tak jest przecież jawna i ma stałą kolejność, więc nawet jakby awersy gracza miały skrajnie różne kolory, to niewiele pomaga, bo i tak wiemy, jakie karty odkładamy i że do nas wrócą. Do tego Nemesis mają tylko negatywne karty, więc nie ma szans na to, żeby stwierdzić, że następny ruch to będzie coś przyjemnego więc można mu na chwilę odpuścić i zmienić taktykę - tutaj zawsze trzeba być gotowym na najgorsze.
Te niewielkie różnice spokojnie można przykryć odpowiednimi koszulkami, czy nawet położyć na wierzch dowolną kartę żeby nie widzieć co jest na wierzchu. To jest jeden z tytyłów w których różne wykonania jakoś można wybaczyć. Chociaż oczywiście jak ktoś jest perfekcjonistą i musi mieć idealnie pasujące elementy, no to nie przeskoczymy problemu.
Te niewielkie różnice spokojnie można przykryć odpowiednimi koszulkami, czy nawet położyć na wierzch dowolną kartę żeby nie widzieć co jest na wierzchu. To jest jeden z tytyłów w których różne wykonania jakoś można wybaczyć. Chociaż oczywiście jak ktoś jest perfekcjonistą i musi mieć idealnie pasujące elementy, no to nie przeskoczymy problemu.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ja tam chyba jestem daltonistą, bo siedząc za stołem i nie przyglądając się talii nemesis (zazwyczaj leży gdzieś na szczycie stołu, więc musiałbym się nad nią ostro pochylać) nie widzę różnić w tych odcieniach. Zwłaszcza jak wezmę jedną kartę i dopiero widzę następną (jak leżą koło siebie to już może prędzej). A jak nie to zawsze można układać tier 1 na spodzie, tier 3 na górze i wyciągać od dołu karty .
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
A nie wystarczy odwrócić kolejność kart i dociągać karty spod spodu, zamiast z wierzchu?
Moje projekty:
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek