Gizmoo pisze: ↑04 wrz 2022, 13:07
I to do tego stopnia, że po raz pierwszy nie śledzę nawet premier
Złamałem się
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
. Wszedłem na TableTop Together i przejrzałem wprowadzone obecnie do narzędzia
1003 pozycje, które będą obecne na Essen. Wnioski raczej smutne... Albo ten rok jest biedny, albo ja stałem się zbyt wybredny, bo... Niewiele gier mnie zainteresowało. Zdążyłem już wesprzeć
Keep The Heroes Out i Bardwood Grove, a większość tych gier, które wydają mi się naprawdę ciekawe - wymieniłem w poprzednim moim poście. Wyłowiłem jednak z TTT kilka pozycji, które wydają się interesujące i których dalsze losy na pewno będę śledził:
Amalfi: Renaissance - Nowa wersja (czy tam reimplementacja) podobno bardzo dobrego "Amalfi". Wydaje się ciekawym euro z kontraktami i hand menegmentem, czyli coś, co lubię. Zaskakujące jest to, że gra jest niby bardziej rozbudowana od starszej edycji Amalfi, a według BGG ma niższą wagę.
Phraya - Wciąż czekam na pick up and delivery, od którego paruje czaszka i w którym są emocje. I wydaje się, że tutaj Phraya ma szanse spełnić te wymagania. Może to być ciekawe mechanicznie, a mega dużym bonusem są ilustracje Michałka Menzla. Dodatkowo bardzo lubię gry wydawane przez Quined Games.
Encyclopedia - Bardzo podchodzi mi temat, a i mechanicznie gra wydaje się obiecywać sporo. Może to być hit.
Revive - Rahdo się strasznie tym podniecał. Obejrzałem filmik i rzeczywiście wydaje się to być bardzo interesujące. Oczywiście jest to kolejny "Frankenstein" mechaniczny, ale może właśnie dzięki temu osiągnie sukces porównywalny do Ark Nova
The Wolves - Area control/area majority o wilkach i cyklach księżyca?
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Do tego z oryginalnym pomysłem na wybór akcji? Do tego wygląda super? Wchodzę w to!
Virtù - Według obietnic - najbardziej oryginalny twór. Rondel, ale z totalnym twistem, gdyż sami będziemy tworzyć sobie rondel akcji. W grze ma być od groma negatywnej interakcji - szpiedzy, podkradanie kart, ataki na miasta innych graczy. No wygląda to oryginalnie i intrygująco.
Unconscious Mind - kolejny mechaniczny zlepek, ale w tak niespotykanej tematyce, że aż chciałbym w to zagrać w tej chwili! Autorzy wzięli na warsztat wnioski z pracy badawczej Zygmunta Freuda i stworzyli grę, której akcja ma się dziać... W podświadomości naszych klientów. Mamy tu worker placement, engine building, programowanie akcji i kilka innych znanych mechanik. Oj, wygląda na to, że będę musiał szukać miejsca dla tego w kolekcji.
Tribes of The Wind - nie wiele o tej grze wiadomo, ale wydają to wariaci z Le Boite de Jeu, więc na pewno będzie oryginalnie mechaniczne. Ilustruje Vincent Dutrait, więc będzie też ślicznie.
Weirdwood Manor - brakuje mi w kolekcji dobrej, ciężkiej kooperacji. Wygląda na to, że wreszcie może się udać gra, w której nie będzie syndromu gracza alfa, a gra będzie ciężką, emocjonującą, klimatyczną kooperacją z prawdziwego zdarzenia.
I to tyle. Jak na tysiąc pozycji - to w sumie niewiele. Ile z tego będzie na serio dobra? Nie mam pojęcia. Dajcie znaka, jak wrócicie z Essen!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)