Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Zagrane trzeci raz, pokusiłem się o rzemieślniczkę. Tym razem w 3 osoby. Okazało się, że źle zrozumiałem pewne zasady. Instrukcja w niektórych miejscach zostawia pole do interpretacji. Polecam obejrzeć filmik odnośnie poszczególnych profesji, tutaj fajnie tłumaczy
Ten tytuł ma syndrom pożeracza czasu. Siadasz, zaczynasz grać i przez "lajt" w rozgrywce + brak celu nie zauważasz ile minęło czasu.
Aktualnie w rozgrywce jest:
- rolnik,
- rzemieślniczka,
- karczmarka.
Najciekawsza z tej trójki dla mnie jest karczmarka, jednak ma najwięcej ogarniania: wyciągnij żetony, rozłóż i schowaj. Generalnie to nie jest problem, bo jak się człowiek zmęczy, to może zmienić postać na inną, mniej angażująca.
Postanowiłem postawić budynek 4 poziomu, co pozwala rozpatrzyć wydarzenie. Dodatkowo myślę nad innymi własnymi celami, typu wybudować dane budynki itp.
Szczerze? Po 3 rozgrywce stwierdzam, że to świetny tytuł. Mówię to jako gracz, który zawsze na stół chce jak najbardziej skomplikowane gry.
Czas mija tak lajtowo. Zauważyłem też, że im więcej graczy (tutaj 3) to tym fajniej się gra
Ten tytuł ma syndrom pożeracza czasu. Siadasz, zaczynasz grać i przez "lajt" w rozgrywce + brak celu nie zauważasz ile minęło czasu.
Aktualnie w rozgrywce jest:
- rolnik,
- rzemieślniczka,
- karczmarka.
Najciekawsza z tej trójki dla mnie jest karczmarka, jednak ma najwięcej ogarniania: wyciągnij żetony, rozłóż i schowaj. Generalnie to nie jest problem, bo jak się człowiek zmęczy, to może zmienić postać na inną, mniej angażująca.
Postanowiłem postawić budynek 4 poziomu, co pozwala rozpatrzyć wydarzenie. Dodatkowo myślę nad innymi własnymi celami, typu wybudować dane budynki itp.
Szczerze? Po 3 rozgrywce stwierdzam, że to świetny tytuł. Mówię to jako gracz, który zawsze na stół chce jak najbardziej skomplikowane gry.
Czas mija tak lajtowo. Zauważyłem też, że im więcej graczy (tutaj 3) to tym fajniej się gra
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Mam pytanie. Czy jest ktoś kto grał w Mityczny Wiatr i Oath? Bo mi czytając opis Mitycznego Wiatru to właśnie Oath przychodzi na myśl.
Zdaje sobie że są duże różnice - wydaje mi się, że w Mitycznym Wietrze nie ma walki jako takiej. Nie ma zmiany statusu/frakcji bohatera po rozgrywce. Skala czasowa jest krótsza w Mitycznym Wietrze.
Ale:
- Wynik rozgrywki determinuje stan początkowy następnej rozgrywki,
- Jest system zapisu gry.
Jest to rozwiązanie dość unikalne. Czekałem na rozwinięcie w innych grach planszowych rozwinięcia koncepcji trwającego świata, ale się nie doczekałem. Ktoś ma jakieś porównanie obu gier?
Zdaje sobie że są duże różnice - wydaje mi się, że w Mitycznym Wietrze nie ma walki jako takiej. Nie ma zmiany statusu/frakcji bohatera po rozgrywce. Skala czasowa jest krótsza w Mitycznym Wietrze.
Ale:
- Wynik rozgrywki determinuje stan początkowy następnej rozgrywki,
- Jest system zapisu gry.
Jest to rozwiązanie dość unikalne. Czekałem na rozwinięcie w innych grach planszowych rozwinięcia koncepcji trwającego świata, ale się nie doczekałem. Ktoś ma jakieś porównanie obu gier?
-
- Posty: 1538
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 457 times
- Been thanked: 680 times
- Kontakt:
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Oath to współzawodnictwo, MW to solo/kooperacja.michaldz1 pisze: ↑26 gru 2023, 16:47 Mam pytanie. Czy jest ktoś kto grał w Mityczny Wiatr i Oath? Bo mi czytając opis Mitycznego Wiatru to właśnie Oath przychodzi na myśl.
Zdaje sobie że są duże różnice - wydaje mi się, że w Mitycznym Wietrze nie ma walki jako takiej. Nie ma zmiany statusu/frakcji bohatera po rozgrywce. Skala czasowa jest krótsza w Mitycznym Wietrze.
Ale:
- Wynik rozgrywki determinuje stan początkowy następnej rozgrywki,
- Jest system zapisu gry.
Jest to rozwiązanie dość unikalne. Czekałem na rozwinięcie w innych grach planszowych rozwinięcia koncepcji trwającego świata, ale się nie doczekałem. Ktoś ma jakieś porównanie obu gier?
Oath to gra w politykę, MW to gra o sadzeniu cebuli i jej sprzedaży, rąbaniu drewna i jego sprzedaży.
Co tu porównywać
- Coen
- Posty: 2525
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 463 times
- Been thanked: 138 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Powiem szczerze, zostałem przytłoczony ilością elementów gry, jak to wszystko posegregować i ułożyć w te tacki? Są gdzieś jakieś video instrukcje jak to zrobić? Poległem na takiej prostej czynności
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 08 lip 2023, 12:31
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 21 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Dla każdej postaci w jej książeczce, a dla ogólnej w instrukcji. Zgrubnie.
- Coen
- Posty: 2525
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 463 times
- Been thanked: 138 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Zgrubnie sobie poradziłem, ale trwało to dość długoFretkaFantastyczna pisze: ↑28 gru 2023, 23:50 Dla każdej postaci w jej książeczce, a dla ogólnej w instrukcji. Zgrubnie.
No dobra, teraz zabieram się do czytania instrukcji (x5)
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 08 lip 2023, 12:31
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 21 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Słuchajcie, szykuje się drugi print i nowe dodatki, jakimś totalnym przypadkiem trafiłam. Zapowiada się na marzec kampania. Czyli mamy jakieś 2 miesiące by stwierdzić, czy będziemy chcieć więcej
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
A podasz linka dp tych newsów?FretkaFantastyczna pisze: ↑17 sty 2024, 15:40 Słuchajcie, szykuje się drugi print i nowe dodatki, jakimś totalnym przypadkiem trafiłam. Zapowiada się na marzec kampania. Czyli mamy jakieś 2 miesiące by stwierdzić, czy będziemy chcieć więcej
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 08 lip 2023, 12:31
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 21 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Vordi pisze: ↑17 sty 2024, 18:44A podasz linka dp tych newsów?FretkaFantastyczna pisze: ↑17 sty 2024, 15:40 Słuchajcie, szykuje się drugi print i nowe dodatki, jakimś totalnym przypadkiem trafiłam. Zapowiada się na marzec kampania. Czyli mamy jakieś 2 miesiące by stwierdzić, czy będziemy chcieć więcej
https://boardgamegeek.com/thread/320887 ... new-expans
A podam
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11793
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3519 times
- Been thanked: 3524 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Z tym 150 to tez tak nie do konca, bo jest promo pack i figurki, ktorych w polsce nie ma, no ale wciaz czy to tyle warte... czas pokaze
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 08 lip 2023, 12:31
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 21 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
To jest trochę dziwna gra. Mój mózg stwierdził, że to planszowy odpowiednik cozy fantasy - relaksacyjnie budujemy osadę, nie ciśnie nas zbyt wiele (poza celami, ale bez przesady), odkrywamy wydarzenia, przygody, każdy sobie dłubie swoją planszetkę postaci i zarabia moniaki dzięki rozbudowywanemu silniczkowi. Na porę roku wypadają co najmniej 4 wydarzenia (czasem wypadnie dodatkowe z pogody), ale chyba nie wszystkie wejdą... Także nawet po dodaniu wydarzeń z dodatków daje to trochę grania. Przygód jest mniej, ale niektóre są wielorazowe. Otworzyliśmy już jedną kopertę.
Nie ma tu wielkich emocji, ale ponieważ przełom roku jest dla mnie miażdżący zawodowo, to jest to akurat na wieczorek, gdzie w telewizorze leci coś niezobowiązującego (mecz Barcelony ), sącząc napój, coś tam sobie robiąc, żeby zarobić pieniądze, a co jakiś czas czytając karty wydarzeń. Pełen relaks. Pewnie jak wejdę na wyższy poziom energetyczny to odstawię i tak do następnego sezonu grypowego.
Padł wczoraj pomysł, by wkrótce wymienić postaci, jak te obecne rozwiniemy nieco bardziej. Ktoś mi pisał, że wymienia sobie co rok, ale pierwszy u nas był mocno skupiony na rozbudowie również osady, więc sam początek jest nieco wolniejszy, obstawiam, że następna para będzie iść nieco sprawniej.
Dużo żonglowania instrukcjami postaci. Każdy ma swoją ikonografię, swoje własne minigry, co z jednej strony sprawia, że nie wchodzimy sobie zanadto w paradę, ale z drugiej jest się raczej zdanym na siebie jeśli chodzi o rozkminienie swojego bohatera. Powoli ogarniamy już ikonografię, ale w niektórych przypadkach jest ona dość... Niejasna, jeśli chodzi o pewne efekty, ale wtedy można wygrzebać opis budynku czy umiejętności i wtedy staje się to nieco jaśniejsze.
Może być nazwana nudną, jeśli ktoś oczekuje emocji - zwyczajnie nie ma tu podnoszenia ciśnienia, wykres stresu na płasko. Widzę u siebie dla niej zastosowanie na wieczór relaksacyjny, gdy nie mam ani ochoty móżdżyć nad euro ani kombosować przy tłuczeniu potworów. Ale widzę, że mężowi już powoli się nudzi i rwie się do potworów...
Nie ma tu wielkich emocji, ale ponieważ przełom roku jest dla mnie miażdżący zawodowo, to jest to akurat na wieczorek, gdzie w telewizorze leci coś niezobowiązującego (mecz Barcelony ), sącząc napój, coś tam sobie robiąc, żeby zarobić pieniądze, a co jakiś czas czytając karty wydarzeń. Pełen relaks. Pewnie jak wejdę na wyższy poziom energetyczny to odstawię i tak do następnego sezonu grypowego.
Padł wczoraj pomysł, by wkrótce wymienić postaci, jak te obecne rozwiniemy nieco bardziej. Ktoś mi pisał, że wymienia sobie co rok, ale pierwszy u nas był mocno skupiony na rozbudowie również osady, więc sam początek jest nieco wolniejszy, obstawiam, że następna para będzie iść nieco sprawniej.
Dużo żonglowania instrukcjami postaci. Każdy ma swoją ikonografię, swoje własne minigry, co z jednej strony sprawia, że nie wchodzimy sobie zanadto w paradę, ale z drugiej jest się raczej zdanym na siebie jeśli chodzi o rozkminienie swojego bohatera. Powoli ogarniamy już ikonografię, ale w niektórych przypadkach jest ona dość... Niejasna, jeśli chodzi o pewne efekty, ale wtedy można wygrzebać opis budynku czy umiejętności i wtedy staje się to nieco jaśniejsze.
Może być nazwana nudną, jeśli ktoś oczekuje emocji - zwyczajnie nie ma tu podnoszenia ciśnienia, wykres stresu na płasko. Widzę u siebie dla niej zastosowanie na wieczór relaksacyjny, gdy nie mam ani ochoty móżdżyć nad euro ani kombosować przy tłuczeniu potworów. Ale widzę, że mężowi już powoli się nudzi i rwie się do potworów...
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5120
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1412 times
- Been thanked: 1634 times
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5120
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1412 times
- Been thanked: 1634 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Byłem nieco sceptycznie nastawiony do takiej otwartej formy rozgrywki, ale po bardzo pozytywnych wrażeniach z Dorfromantik, zastanawiam się czy Mythwind nie ma podobnego systemu motywowania do dalszej gry.
Ktoś ograł może oba tytuły i poświęciłby trochę swojego czasu, by podzielić się wrażeniami?
Ktoś ograł może oba tytuły i poświęciłby trochę swojego czasu, by podzielić się wrażeniami?
- Ciuniek
- Posty: 419
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 18:33
- Lokalizacja: Babin k/ Lublina
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 410 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Układam sobie w głowie jakieś podsumowanie moich wrażeń z rozgrywki dokładnie pod takim kątem, o jaki pytasz. I w dużym skrócie odpowiedź brzmi: Dorfromantik robi to lepiej. Motywatorami w Mitycznym wietrze są:
1. rozwój postaci
2. rozwój miasta
3. poznawanie talii wydarzeń
4. eksploracja talii przygód
5. realizowanie celów/zadań
Moje wrażenia:
ad.1. Dwie postacie są względnie ciekawe do grania, bo obracają pieniędzmi i inwestują (rolnik / handlarka). Jedna postać (rzemieślniczka) to dla mnie skrajnie nudna łamigłówka bez żadnej presji, która wyczerpała się dla mnie po pierwszej partii. Czwarta postać ani mnie ziębi, ani mnie grzeje, ale wskazówka zbliża się ku niższym rejestrom temperatury. Opcje rozwoju dla każdej postaci bez wyjątku są dla mnie nieciekawe, za mało jest w tej grze opcji żeby było jakieś miejsce na budowanie ciekawych mechanizmów.
ad.2. Wszystkie budynki robią z grubsza to samo w różnych wersjach. Całkowite rozczarowanie.
ad.3. Jest sobie jakaś fabuła, jest robinsonowe dodawanie konsekwencji, które wrócą później, ale przełożenie na rozgrywkę jest umowne. Narracyjno - fabularnie: prosta bajka dla dzieci.
ad.4. dobierz kartę losowego wydarzenia i coś się dzieje, czasem trzeba podjąć decyzję, czasem ma to wpływ na talię wydarzeń. Zazwyczaj były lepsze rzeczy do roboty, więc to nie jest element, który motywował mnie do grania.
ad.5. to jest mechanicznie najbardziej motywująca rzecz. Ale za mało, za łatwo, bez wyzwań. Na jedną porę roku mamy do zrealizowania jedno zadanie. Jeśli się nie uda, dostaniemy karę. Trudno jest mi wyobrazić sobie sytuację, w której miałoby się nie udać. Zadania robią się przy okazji rzeczy, które i tak powinniśmy robić.
1. rozwój postaci
2. rozwój miasta
3. poznawanie talii wydarzeń
4. eksploracja talii przygód
5. realizowanie celów/zadań
Moje wrażenia:
ad.1. Dwie postacie są względnie ciekawe do grania, bo obracają pieniędzmi i inwestują (rolnik / handlarka). Jedna postać (rzemieślniczka) to dla mnie skrajnie nudna łamigłówka bez żadnej presji, która wyczerpała się dla mnie po pierwszej partii. Czwarta postać ani mnie ziębi, ani mnie grzeje, ale wskazówka zbliża się ku niższym rejestrom temperatury. Opcje rozwoju dla każdej postaci bez wyjątku są dla mnie nieciekawe, za mało jest w tej grze opcji żeby było jakieś miejsce na budowanie ciekawych mechanizmów.
ad.2. Wszystkie budynki robią z grubsza to samo w różnych wersjach. Całkowite rozczarowanie.
ad.3. Jest sobie jakaś fabuła, jest robinsonowe dodawanie konsekwencji, które wrócą później, ale przełożenie na rozgrywkę jest umowne. Narracyjno - fabularnie: prosta bajka dla dzieci.
ad.4. dobierz kartę losowego wydarzenia i coś się dzieje, czasem trzeba podjąć decyzję, czasem ma to wpływ na talię wydarzeń. Zazwyczaj były lepsze rzeczy do roboty, więc to nie jest element, który motywował mnie do grania.
ad.5. to jest mechanicznie najbardziej motywująca rzecz. Ale za mało, za łatwo, bez wyzwań. Na jedną porę roku mamy do zrealizowania jedno zadanie. Jeśli się nie uda, dostaniemy karę. Trudno jest mi wyobrazić sobie sytuację, w której miałoby się nie udać. Zadania robią się przy okazji rzeczy, które i tak powinniśmy robić.
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:10
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 60 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Figsy pomalowane, trochę klimat się zwiększy
Spoiler:
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Wow wow wow! Piękne są! Malujesz tylko na własny użytek?
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:10
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 60 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Dzięki! Mało kiedy maluję na własny użytek ale Mityczny będzie do własnego grania. Więcej malowideł możesz zobaczyć tutaj: https://www.instagram.com/blabla_miniatures/
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Dobre wieści! Mają w planach reprint, kampania ruszy 26.03, więc na dniach. Co mnie cieszy, to nowa zawartość.
Dodatek wprowadza interakcje między graczami, mieszkańców z którymi będziemy mogli nawiązywać przyjaźnie, związki, a nawet mieć dzieci. Rozszerzenie zawiera jeszcze kilka innych opcji.
Jestem ciekaw, czy nasz rodzimy wydawca wyda dodatek, bo chętnie bym kupił!
Ciekawe też, co dadzą w SG
Dodatek wprowadza interakcje między graczami, mieszkańców z którymi będziemy mogli nawiązywać przyjaźnie, związki, a nawet mieć dzieci. Rozszerzenie zawiera jeszcze kilka innych opcji.
Jestem ciekaw, czy nasz rodzimy wydawca wyda dodatek, bo chętnie bym kupił!
Ciekawe też, co dadzą w SG
Ostatnio zmieniony 25 mar 2024, 10:56 przez Ralif, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Chciałem coś napisać ale generalnie zgadzam się ze wszystkim co napisał Ciuniek, graliśmy w Mityczny Wiatr z żoną, rozegraliśmy dwa lata, po roku zmieniłem Myśliwego na Rolnika, żona gra Rzemieślniczką, ostatecznie gra trafiła na półkę i nie wiem czy wróci.Mr_Fisq pisze: ↑04 lut 2024, 16:16 Byłem nieco sceptycznie nastawiony do takiej otwartej formy rozgrywki, ale po bardzo pozytywnych wrażeniach z Dorfromantik, zastanawiam się czy Mythwind nie ma podobnego systemu motywowania do dalszej gry.
Ktoś ograł może oba tytuły i poświęciłby trochę swojego czasu, by podzielić się wrażeniami?
Dorfromantik dla nas zdecydowanie ciekawszy, dodatkowo gramy z dziećmi 3 i 5 fajnie patrzeć jak próbują wymaksować wyniki, jest co kombinować w przeciwieństwie do MW. Jedyne co ma świetnego Mityczny Wiatr to jest wykonanie elementów, naprawdę robi wrażenie, ale mechanicznie to co wyłuskał Ciuniek.
Nas chyba najbardziej zraziły nijakie budynki.
- salaba
- Posty: 469
- Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 370 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Sądząc po tym jak często Galakta wrzuca reklamy Mitycznego Wiatru to odnoszę wrażenie, że nie będą kontynuować serii, chyba, że w kontrakcie mają go uwzględnionego. Raczej hitem ta gra się nie okazała i sprzedaż pewnie nie była wysoka. Jak wiadomo, dobry produkt reklamuje się sam...
---
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/geeklist/291177
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/geeklist/291177
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Ciekawy eksperyment formalny, niezbyt porywająca gra:
https://www.gamesfanatic.pl/2024/03/08/ ... -ukojenie/
Myślę, że dla pewnej grupy solowych, medytujących graczy może to być ciekawe. Natomiast krzywa rozwoju i poczucia, że gra nabiera tempa, jest tu niemal wypłaszczona.
Być może jakieś dodatki są w stanie tchnąć w grę życie i wyzwanie, ale póki co jest to bardzo specyficzny produkt, raczej nie nadający się do grania z innymi ludźmi.
https://www.gamesfanatic.pl/2024/03/08/ ... -ukojenie/
Myślę, że dla pewnej grupy solowych, medytujących graczy może to być ciekawe. Natomiast krzywa rozwoju i poczucia, że gra nabiera tempa, jest tu niemal wypłaszczona.
Być może jakieś dodatki są w stanie tchnąć w grę życie i wyzwanie, ale póki co jest to bardzo specyficzny produkt, raczej nie nadający się do grania z innymi ludźmi.
-
- Posty: 1538
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 457 times
- Been thanked: 680 times
- Kontakt:
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Czyli ostatecznie wyszedł tylko zbiór mechanik nie będący grą. Szkoda.
- salaba
- Posty: 469
- Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 370 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Trzeba dodać na początku: "Bardzo ładny".
A na koniec: "Witamy w świecie planszówkowych wydmuszek"
I od razu zrobiło się nam świątecznie ;P
Jeśli ktoś chciałby pograć w coś dla odstresowania to polecam Lands of Galzyr, a jak chce więcej wyzwań to Earthborne Rangers (w grudniu wyjdzie poprawiony dodruk, na który też się czaję).
---
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/geeklist/291177
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/geeklist/291177
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Wszystko w teorii ekscytuje, w praktyce pasjans o glacjalnym tempie postępu.
Ale pięknie wydany i na pewno dobrze wyglądający i na stole, i na półce, jako trofeum i sukces myśli poligraficznej
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Na KS jest informacja, że będzie rebalans, za darmo będzie można pobrać zmiany.
Są jakieś unlcoki odblokowywane z kolejnymi dniami kampanii. W tym może jakieś dwie postacie.
Podobno aktualnie Galakta rozważa druk nowego dodatku. Jeżeli tylko to zrobią, to biorę od razu
Są jakieś unlcoki odblokowywane z kolejnymi dniami kampanii. W tym może jakieś dwie postacie.
Podobno aktualnie Galakta rozważa druk nowego dodatku. Jeżeli tylko to zrobią, to biorę od razu