V-Commandos (Thibaud de la Touanne)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: V-Commandos
Uruchomiłem swoje kontakty i ryzykując życie moich najlepszych komandosów zdobyłem informacje, że finalizuje się dostawa V-commandosa do sklepu Mepel.pl. Dostepna bedzie podstawka w cenie ok 200zł i jeden dodatek: Secret Weapons - drugi jest nadal niedostępny ale jak tylko się pojawi również będzie w sprzedaży.
nie pozostaje nic innego jak zgromadzić środki i dokonać brawurowego rajdu na wspomnianą lokację.
nie pozostaje nic innego jak zgromadzić środki i dokonać brawurowego rajdu na wspomnianą lokację.
Re: V-Commandos
Też rozważam zakup tej gry. Boję się jednak, że jest zbyt losowa. Niby ważnym elementem jest pozostawanie w ukryciu a jednocześnie rzuca się kostką, aby określić czy jesteśmy schowani czy zdemaskowani. Grał ktoś z was już w tę grę. Może napisać coś więcej jak wygląda ten aspekt rozgrywki.
Re: V-Commandos
Brawo żołnierzu! Ojczyzna jest z was dumna!mauserem pisze:Uruchomiłem swoje kontakty i ryzykując życie moich najlepszych komandosów zdobyłem informacje, że finalizuje się dostawa V-commandosa do sklepu Mepel.pl. Dostepna bedzie podstawka w cenie ok 200zł i jeden dodatek: Secret Weapons - drugi jest nadal niedostępny ale jak tylko się pojawi również będzie w sprzedaży.
nie pozostaje nic innego jak zgromadzić środki i dokonać brawurowego rajdu na wspomnianą lokację.
Co do gry - Gambit zrobił recenzje PL:
https://www.youtube.com/watch?v=Q_BcKbOwO4g
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?
______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Re: V-Commandos
w planszostrefa.pl można zamawiać już podstawkę
https://www.planszostrefa.pl/pl/p/V-Com ... print/8411
lub komplet z dodatkiem
https://www.planszostrefa.pl/pl/p/Zesta ... print/8413
https://www.planszostrefa.pl/pl/p/V-Com ... print/8411
lub komplet z dodatkiem
https://www.planszostrefa.pl/pl/p/Zesta ... print/8413
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Re: V-Commandos
To ja mam jeszcze jedno pytanie do tych, którzy już w to grali. Mamy misję gdzie trzeba chronić jakiś most. Ale na żadnym kafelku terenu nie ma narysowanego mostu, są tylko jakieś znaczniki, które trzeba chronić, zebrać, osłaniać czy coś podobnego (nie grałem wiec dokładnie nie wiem). Podobnie mamy misje np. Battleship, Fuel depot, Docks, Lighthouse i inne. Tematycznie misje ciekawe, ale w grze nie mamy przedstawionych tych konkretnych obiektów na planszy. Oglądałem unboxingi i nie widziałem nigdzie kafelka przedstawiającego okręt wojenny lub latarnię morską. No i teraz pytanie. Jak to wpływa na odbiór gry i wrażenia z rozgrywki. Czy to nie psuje klimatu, gdy musimy np. sabotować radar nieprzyjaciela a w zasadzie biegamy komandosami po jakichś randomowych kafelkach terenu aby dotrzeć do znacznika, który symbolizuje cel misji?
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: V-Commandos
Gra nie jest skirmishem - to że chronisz most, nie znaczy że biegasz po nim i bronisz własnym ciałem W tej grze otwarta konfrontacja z przeciwnikiem jest skazana na porażkę i grą wbrew założeniom. Ochrona mostu oznacza, że musisz skrycie dostać się do lokacji z detonatorem przed alarmem i go zneutralizować. Możesz z dużą dozą pewności przyjąć, że detonator znajduje się wystarczająco daleko od mostu, zniszczenie którego ma zainicjować. Kafle lokacji pozwalają zbudować przekonujące otoczenie: ulicę, drogę, jej pobocze, budynek posterunku wraz z otoczeniem, etc.Seba2000 pisze:To ja mam jeszcze jedno pytanie do tych, którzy już w to grali. Mamy misję gdzie trzeba chronić jakiś most. Ale na żadnym kafelku terenu nie ma narysowanego mostu, są tylko jakieś znaczniki, które trzeba chronić, zebrać, osłaniać czy coś podobnego (nie grałem wiec dokładnie nie wiem). Podobnie mamy misje np. Battleship, Fuel depot, Docks, Lighthouse i inne. Tematycznie misje ciekawe, ale w grze nie mamy przedstawionych tych konkretnych obiektów na planszy. Oglądałem unboxingi i nie widziałem nigdzie kafelka przedstawiającego okręt wojenny lub latarnię morską. No i teraz pytanie. Jak to wpływa na odbiór gry i wrażenia z rozgrywki. Czy to nie psuje klimatu, gdy musimy np. sabotować radar nieprzyjaciela a w zasadzie biegamy komandosami po jakichś randomowych kafelkach terenu aby dotrzeć do znacznika, który symbolizuje cel misji?
nie bój, klimat jest
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 06 sty 2011, 12:01
- Lokalizacja: Lublin
- Been thanked: 1 time
Re: V-Commandos
Pozwolę sobie wykopać to pytanie, mógłby się ktoś ustosunkować jak to wygląda? Gra wygląda interesująco ale kości w grach nie lubię i już, jak bardzo mogą ona napsuć lub pomóc? Są jakieś sposoby wpływania na rzuty i.t.p.?Seba2000 pisze:Też rozważam zakup tej gry. Boję się jednak, że jest zbyt losowa. Niby ważnym elementem jest pozostawanie w ukryciu a jednocześnie rzuca się kostką, aby określić czy jesteśmy schowani czy zdemaskowani. Grał ktoś z was już w tę grę. Może napisać coś więcej jak wygląda ten aspekt rozgrywki.
- raj
- Administrator
- Posty: 5230
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: V-Commandos
Są kości ale to po prostu oznacza, że trzeba zarządzać ryzykiem.
Gra ogólnie jest lekka i przyjemna.
Gra ogólnie jest lekka i przyjemna.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 06 sty 2011, 12:01
- Lokalizacja: Lublin
- Been thanked: 1 time
Re: V-Commandos
Ale jak np. musimy wejść na teren z przeciwnikami to musimy i już więc jeśli rzucimy dobrze to zostajemy w ukryciu a jeśli źle to wykrywają nas, tak? W którejś recenzji przeczytałem że zdarza się (aczkolwiek rzadko) że seria dobrych rzutów sprawia że misja staje się za prosta, czyli z kolei zapewne wykrycie nie jest końcem świata? Chyba się skuszę bo gra wydaje się fajna, mam nadzieję że nie będą te kości mi zbytnio doskwierać.raj pisze:Są kości ale to po prostu oznacza, że trzeba zarządzać ryzykiem.
Gra ogólnie jest lekka i przyjemna.
A jeszcze interesuje mnie jak różne są od siebie poszczególne misje i jak różnego podejścia / stylu gry trzeba używać do ich przejścia - jest różnorodność czy raczej zawsze podobnie wszystko wygląda tylko że na innych terenach i z innymi żetonami i kartami w grze?
- raj
- Administrator
- Posty: 5230
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: V-Commandos
Tak jak w życiu, w prawdziwej akcji. Może zauważą a może nie. Duża szansa, że zauważą i trzeba być na to przygotowanym.
To jest odtworzenie akcji komandosów a nie partii szachów.
To jest odtworzenie akcji komandosów a nie partii szachów.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Re: V-Commandos
I to jest gra, zabawa - a nie symulator komandosa Ostatnio zauważam, ze często niektórzy wymagają od gier, aby wiernie oddawały rzeczywistość... Nie rozumiem tego "fenomenu"...raj pisze:Tak jak w życiu, w prawdziwej akcji. Może zauważą a może nie. Duża szansa, że zauważą i trzeba być na to przygotowanym.
To jest odtworzenie akcji komandosów a nie partii szachów.
V-Commandos to lekka gra, w którą można swobodnie zagrać z dzieciakami. I widzę w tym tytule potencjał na rozbudowę i zrobienie z tego "dużej" gry Mam nadzieję, że Triton Noir pójdzie dalej i kolejne dodatki będą zmieniać/modyfikować istniejące mechaniki. Nie, żeby pozycja była zła czy coś - jest super Ale jak pisałem - to lżejsza gra z bardzo wieloma uproszczeniami. Niemal "gra rodzinna"
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: V-Commandos
Jak sytuacja wygląda z dodatkami i exclusivami? Z tego co widzę gra ma dwa dodatki, a dostępny jest tylko jeden. Drugi jest planie dodruku? Są jakieś ks exclusive, które wpływają na rozgrywkę?
Re: V-Commandos
Druki będzie później dostępny. Exclusivy nie wpływają na rozgrywkę, nic w niej nie zmieniają. Produkt kompletny do nabycia w twoim ulubionym sklepiec08mk pisze:Jak sytuacja wygląda z dodatkami i exclusivami? Z tego co widzę gra ma dwa dodatki, a dostępny jest tylko jeden. Drugi jest planie dodruku? Są jakieś ks exclusive, które wpływają na rozgrywkę?
Przydałby się pakiet polonizacyjny (karty) - do grania z dzieciakami!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: V-Commandos
Jak nikt się za to nie weźmie, to jak ogarnę Gloomhaven i Charterstone to pyknę. Tekstu na kartach nie ma dużo z tego co widziałem.misioooo pisze: Przydałby się pakiet polonizacyjny (karty) - do grania z dzieciakami!
Poproszę też o Planszowego Dobromira o opracowanie DTP.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: V-Commandos
misioooo pisze: Przydałby się pakiet polonizacyjny (karty) - do grania z dzieciakami!
Ryslaw pisze:Jak nikt się za to nie weźmie, to jak ogarnę Gloomhaven i Charterstone to pyknę. Tekstu na kartach nie ma dużo z tego co widziałem.
Poproszę też o Planszowego Dobromira o opracowanie DTP.
Może kolega woytas ma w swoich zasobach tłumaczenie kart? I może się podzieli - mniej lub bardziej oficjalniewoytas pisze:
- Tyrek
- Posty: 669
- Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
- Lokalizacja: Lubin
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 152 times
Re: V-Commandos
Rozegrałem kilka terenów solo. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Gra jest dość łatwa w ogarnięciu i stawia na sporo uproszczeń. Trzeba mieć świadomość ze zawiera mocna dawkę czynnika losowego, ale nie jest on aż tak irytujący. Większość poważnych konsekwencji da się przewidzieć.
Gra się fajnie i szybko co dla mnie bardzo na plus. Ciekaw jestem gry kooperacyjnej i wspólnego obmyślania planu. Solo gra spisuje się świetnie. Ciekaw jestem kiedy się zacznie nudzić bo jednak misje nie wyróżniają się zbytnio i poza innym układem terenu oraz ewentualnej ilości wrogów przybywających co turę, gra wyglada tak samo.
Na razie dzielnie walczę
Gra się fajnie i szybko co dla mnie bardzo na plus. Ciekaw jestem gry kooperacyjnej i wspólnego obmyślania planu. Solo gra spisuje się świetnie. Ciekaw jestem kiedy się zacznie nudzić bo jednak misje nie wyróżniają się zbytnio i poza innym układem terenu oraz ewentualnej ilości wrogów przybywających co turę, gra wyglada tak samo.
Na razie dzielnie walczę
- for2players
- Posty: 859
- Rejestracja: 06 sie 2013, 17:43
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: V-Commandos
Przyjemna gra. Moim zdanie nie wprowadza nic nowatorskiego, ale przyjemnie się w to gra. Moja recenzja dla zainteresowanych:
http://www.for2players.pl/2018/03/v-com ... ictwa.html
Tomasz
http://www.for2players.pl/2018/03/v-com ... ictwa.html
Tomasz
Znajdź nas na: NASZA STRONA, FACEBOOK
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: V-Commandos
Wygląda nieźle i chyba ta prostota zasad może być tutaj atutem, choć podejrzewam, że na dłuższą metę pojawi się problem z regrywalnościa. Gra ma na pewno potencjał na multum dodatków.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: V-Commandos
Z regrywalnością raczej problemu nie ma. Gra, ma tą niesamowitą zaletę, że wywołuje podobny syndrom, co komputerowy odpowiednik: wywołany alarm - dobra zaczynam od początku Muszę przejśč tą misję bez wywoływania alarmu. Szybki setup i proste zasady sprzyjają takiej rozgrywce.
Re: V-Commandos
A czy to nie jest tak, że o tym czy włączy się alarm czy też nie decyduje rzut kością?Abidarius pisze:Z regrywalnością raczej problemu nie ma. Gra, ma tą niesamowitą zaletę, że wywołuje podobny syndrom, co komputerowy odpowiednik: wywołany alarm - dobra zaczynam od początku Muszę przejśč tą misję bez wywoływania alarmu. Szybki setup i proste zasady sprzyjają takiej rozgrywce.
- raj
- Administrator
- Posty: 5230
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: V-Commandos
czasem tak czasem nie, np. wystrzał z broni bez tłumika zawsze powoduje alarm
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Re: V-Commandos
No to jak z tym tłumaczeniem kart , da radę coś w tym kontekście zrobić ?woytas pisze:Może się zastanowimauserem pisze: Może kolega woytas ma w swoich zasobach tłumaczenie kart? I może się podzieli - mniej lub bardziej oficjalnie