Gloomhaven (Isaac Childres)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- zbajszek
- Posty: 530
- Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 17 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Kampania społecznościowa to chyba najlepszy moment żeby nakręcić gameplaya z Gloomhaven żeby nie spoilować głównej historii, więc taką właśnie serię staram się popełnić jak coś.
Tak jak u siebie w temacie pisałem, mogą zdarzyć się pomyłki bo ze znajomymi mieliśmy trochę przerwy od gry ze względu na brak czasu i sobie przypominam powoli wszystko, dlatego zalecam oglądać z napisami klingońskimi jak coś, no i jak ktoś zobaczy jakiś błąd którego ja nie wyłapałem to może dać znać, dopisze .
Linki tutaj:
Gloomhaven #0 - Omówienie i Setup
Gloomhaven #1 - Początek przygody [Blood & Glory]
Generalnie od poniedziałku do piątku standardowo koło 19 powinien się nowy odcinek pojawiać, chyba że w którymś momencie wyprzedzimy kampanię .
Tak jak u siebie w temacie pisałem, mogą zdarzyć się pomyłki bo ze znajomymi mieliśmy trochę przerwy od gry ze względu na brak czasu i sobie przypominam powoli wszystko, dlatego zalecam oglądać z napisami klingońskimi jak coś, no i jak ktoś zobaczy jakiś błąd którego ja nie wyłapałem to może dać znać, dopisze .
Linki tutaj:
Gloomhaven #0 - Omówienie i Setup
Gloomhaven #1 - Początek przygody [Blood & Glory]
Generalnie od poniedziałku do piątku standardowo koło 19 powinien się nowy odcinek pojawiać, chyba że w którymś momencie wyprzedzimy kampanię .
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
- citmod
- Posty: 715
- Rejestracja: 11 gru 2014, 15:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 103 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Robiłeś insert według jakiegoś wzoru? Kilka miesięcy temu szukałem jakiegoś wzoru ale nie mogłem znaleźć żadnego do nowej wersji z figurkami. Od tamtej pory w sumie nie szukałem, ale jeśli miałbyś gdzieś pod ręką to podesłałbyś?
- zbajszek
- Posty: 530
- Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 17 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Robiłem ten insert jakoś zaraz po przyjściu gry, pliki miałem z BGG ale nie mam pojęcia jak dokładnie się nazywała użytkownik czy też sam plik, a nie mam ich już na kompie. Generalnie przeglądnąłem kilka pozycji które tam są ale nic mi do końca nie przypomina mojego.
Wróć... Niech żyją zakładki w kompie
https://boardgamegeek.com/geeklist/1154 ... ns/page/28?
Ja robiłem na podstawie projektu rlcoon (przynajmniej tak mi się zdaje, chyba że moja stara pamięć szwankuje ), tam sam pliki do Sketch Upa (ja swój trochę przerabiałem żeby nie bawić się za bardzo z niektórymi trayami, które fajnie wyglądały ale stwierdziłem że zdecydowanie za bardzo czasochłonne byłby do zrobienia . na stronie 27 masz jeszcze jeden insert jakiś a później też jest kilka projektów (a przynajmniej ich zdjęć), więc możesz zobaczyć sobie
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
- citmod
- Posty: 715
- Rejestracja: 11 gru 2014, 15:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 103 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Dzięki, z tego co widzę kilka po opcji doszło odkąd ostatnio patrzyłem. Może się wreszcie za to wezmę, choć w sumie to ja nie wiem czy kiedykolwiek zbiorę tą 4 osobową ekipę do regularnej gry... póki co niestety gra nietknięta
- Pawiszon15
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 08:35
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 4 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Znalazłem taką świetną aplikację do ułatwienia rozgrywki w Gloomhaven. Umożliwia ona oznaczanie zdrowia bohaterów i potworów, doświadczenia złota, pokazuje ruchy przeciwników i układa je w kolejności inicjatywy oraz też pozwala dodawać stany na każdą postać. Jeszcze nie testowałem, ale wygląda świetnie.
Wklejam link:
Wklejam link:
Spoiler:
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
O kurczę, nei tyle co świetne, co interfejs jest mega przemyślany. Przesuwanie dla zmniejszania healtha, blokady na stany jak są odporności. Auto reshuffling po rundzie. Samo ustawia możliwe potwory na start scenariusza (trochę spoiler, jak ktoś korzysta z apki co zakrywa przeciwników i rozstawia dopiero po wejściu do pomieszczenia, ale może dodadzą to). Same żywioły odpadają i oczywiście stany.Pawiszon15 pisze: ↑12 kwie 2018, 12:45 Znalazłem taką świetną aplikację do ułatwienia rozgrywki w Gloomhaven. Umożliwia ona oznaczanie zdrowia bohaterów i potworów, doświadczenia złota, pokazuje ruchy przeciwników i układa je w kolejności inicjatywy oraz też pozwala dodawać stany na każdą postać. Jeszcze nie testowałem, ale wygląda świetnie.
Wklejam link:Spoiler:
Trochę intro przydługawe na start, ale też ładnie się zapisuje po gwałtownym wyłaczeniu telefonu (ups bateria padła podczas grania) - mi stan wczytało, więc wszystko wygląda bajer. Tylko tablet duży by się przydał do gry jeszcze ^^ oj jak ja lubię takie przemyślane interfejsy - dlatego też się wypowiadam xD
Rebel 6% (trójmiasto)
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
jest możliwość dodawania potworów manualnie, zamiast poprzez przycisk set scenario. Wtedy można korzystac jednocześnie ze scenario viewera i nie ma spoileraSarseth pisze: ↑12 kwie 2018, 13:16O kurczę, nei tyle co świetne, co interfejs jest mega przemyślany. Przesuwanie dla zmniejszania healtha, blokady na stany jak są odporności. Auto reshuffling po rundzie. Samo ustawia możliwe potwory na start scenariusza (trochę spoiler, jak ktoś korzysta z apki co zakrywa przeciwników i rozstawia dopiero po wejściu do pomieszczenia, ale może dodadzą to). Same żywioły odpadają i oczywiście stany.Pawiszon15 pisze: ↑12 kwie 2018, 12:45 Znalazłem taką świetną aplikację do ułatwienia rozgrywki w Gloomhaven. Umożliwia ona oznaczanie zdrowia bohaterów i potworów, doświadczenia złota, pokazuje ruchy przeciwników i układa je w kolejności inicjatywy oraz też pozwala dodawać stany na każdą postać. Jeszcze nie testowałem, ale wygląda świetnie.
Wklejam link:Spoiler:
Trochę intro przydługawe na start, ale też ładnie się zapisuje po gwałtownym wyłaczeniu telefonu (ups bateria padła podczas grania) - mi stan wczytało, więc wszystko wygląda bajer. Tylko tablet duży by się przydał do gry jeszcze ^^ oj jak ja lubię takie przemyślane interfejsy - dlatego też się wypowiadam xD
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Tak jak myślałem , projekt tłumaczenia upadł.
Ambicja, huczne zapowiedzi i obietnice przerosły początkowy zapał..., a szkoda dobrze się zapowiadało.
Ja jestem zdania lepiej więcej robić a mniej mówić.
Ambicja, huczne zapowiedzi i obietnice przerosły początkowy zapał..., a szkoda dobrze się zapowiadało.
Ja jestem zdania lepiej więcej robić a mniej mówić.
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Tłumaczone jest cały czas bodajże 3 osoby się tym zajmują
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Skąd pomysł, że upadł?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- polwac
- Posty: 2577
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Widzę, że ktoś tu musi poćwiczyć nad cierpliwością
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- warlock
- Posty: 4680
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1046 times
- Been thanked: 1995 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
To do roboty.
Ktoś robi tłumaczenie w wolnym czasie, za darmo. Nawet jak rzuci to w połowie to nikomu nic do tego. A jakiekolwiek pretensje do takich osób są po prostu śmieszne.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
A tak z ciekawości to po co jest robione to tłumaczenie? Będzie próba wydawania Glumka po polsku za pośrednictwem wspieram.to i pozwoleniem Cephalofair? Czy jakieś PnP ktoś będzie robił?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Aby ludzie, dla których angielski jest pewna barierą, mogli wydrukować tłumaczenie, wrzucić w koszulki z kartami i cieszyć się grą. Jeśli jednak do autorów zgłosi się jakieś wydawnictwo, aby skorzystać z lokalizacji, to tym lepiej dla obu stron.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- lukwych
- Posty: 535
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Na BGG są polskie pliki . Scenariusze są przetłumaczone w 90%, zredagowane w 65% - woytas na bieżąco dorzuca kolejne. Zaznaczam, że jest to amatorskie tłumaczenie (znam angielski średnio, nigdy nie tłumaczyłem zawodowo, a i język polski nie był nigdy moim ulubionym przedmiotem w szkole). Wszelkie merytoryczne uwagi są mile widziane. Najważniejsze dla nas jest aby jak najwięcej ludzi mogło jak najszybciej zacząć zabawę z grą pomimo braku znajomości języka Szekspira. Niestety ściana tekstu i niskie moce przerobowe powodują, że błędy językowe, nieścisłości w nazwach własnych i literówki mogą się pojawić (widać to zwłaszcza w pierwszych scenariuszach).
Tłumaczymy, bo to fajna gra jest i jednocześnie bez szans na polskie wydanie. A nawet znającym angielski łatwiej jest czytać niż tłumaczyć "w locie".
Tłumaczymy, bo to fajna gra jest i jednocześnie bez szans na polskie wydanie. A nawet znającym angielski łatwiej jest czytać niż tłumaczyć "w locie".
Zawsze chętnie zagram w te gry: Chaos, Clash of Cultures, Cywilizacja: TTA, Lewis & Clark, Mage Knight, Pokolenia, Race! Formula 90, Rosyjskie Koleje!
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Ja wiem po co sobie robione tłumaczenia ogólnie Pytam tylko czy jest nawiązana jakaś oficjalna współpraca czy materiały będą do samodzielnego wydrukowania etc.
Mogę spróbować dorzucić swoje trzy grosze do tłumaczenia ale raczej bym robił to na bieżąco jak gram (żeby sobie nie spoilerować), a jestem dopiero na 5 scenariuszu. Tłumaczyłem już kiedyś materiały do Dungeons and Dragons i wydaje mi się, że całkiem fajnie mi to wychodziło. Pytanie czy jest sens tłumaczyć / redagować to co już zostało przetłumaczone
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Grę mam 3 miesiące i jeszcze niegralem czekam cierpliwie na tłumaczenia dziękuję za to co już jest. Jeszcze muszę dobrze pogadać z Wojtasem o przeredagowaniu instrukcji z drugiego dodruku są Gdzieś rewersy kart postaci bo resztę ogarnąłem
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Bawel74 pisze: Jeszcze muszę dobrze pogadać z Wojtasem o przeredagowaniu instrukcji z drugiego dodruku
Tematu unikam jak ognia Czy naprawdę instrukcja z drugiego printu wnosi coś nowego do zasad, czy to może bardziej kosmetyka jest? Kolega lukwych konfrontował obie wersje, może coś powie na ten temat.
Na weekend dałbym radę to ogarnąć, ale do druku będziesz musiał przygotować pliki sam.Bawel74 pisze:są gdzieś rewersy kart postaci bo resztę ogarnąłem
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
To w większości kosmetyka i doprecyzowania. Isaac w jednym z postów na bgg wymienił dokładnie WSZYSTKIE różnice między pierwszym a drugim drukiem.woytas pisze: ↑20 kwie 2018, 04:52Bawel74 pisze: Jeszcze muszę dobrze pogadać z Wojtasem o przeredagowaniu instrukcji z drugiego dodruku
Tematu unikam jak ognia Czy naprawdę instrukcja z drugiego printu wnosi coś nowego do zasad, czy to może bardziej kosmetyka jest? Kolega lukwych konfrontował obie wersje, może coś powie na ten temat.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- lukwych
- Posty: 535
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Samych zasad nie zmieniali, raczej precyzowali i gładzili. Mam wersję 1 w pdf z komentarzami zawierającymi potrzebne zmiany - mogę wysłać chętnemu do obróbki graficznej.
Z tego co pamiętam zmiany w instrukcji dotyczą :
- planszetek postaci (bo się zmieniły)
- opisu ręki gracza, który został przeniesiony (zmiany redakcyjne)
- opisu żetonów skarbu (dodano kwestie sakrbów jako celu w scenariuszu)
- ataku dystansowego i doprecyzowania pojęcia LOS
- korzyści/niekorzyści - kosmetyka
- levelowania – jest obowiązkowe po wizycie w mieście
Zmieniły się za to różne rzeczy po za instrukcją np. karty zdolności postaci czy ilość punktów Dobrobytu wymagana na każdym poziomie. Co do szczegółowych wątpliwości z konkretnymi zasadami, najlepiej pytać w wątku zasad GH – postaram się tam odpowiadać na bieżąco.
Z tego co pamiętam zmiany w instrukcji dotyczą :
- planszetek postaci (bo się zmieniły)
- opisu ręki gracza, który został przeniesiony (zmiany redakcyjne)
- opisu żetonów skarbu (dodano kwestie sakrbów jako celu w scenariuszu)
- ataku dystansowego i doprecyzowania pojęcia LOS
- korzyści/niekorzyści - kosmetyka
- levelowania – jest obowiązkowe po wizycie w mieście
Zmieniły się za to różne rzeczy po za instrukcją np. karty zdolności postaci czy ilość punktów Dobrobytu wymagana na każdym poziomie. Co do szczegółowych wątpliwości z konkretnymi zasadami, najlepiej pytać w wątku zasad GH – postaram się tam odpowiadać na bieżąco.
Zawsze chętnie zagram w te gry: Chaos, Clash of Cultures, Cywilizacja: TTA, Lewis & Clark, Mage Knight, Pokolenia, Race! Formula 90, Rosyjskie Koleje!
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Cześć, mam nietypowe pytanie. Postanowiłem pożyczyć Gloomhaven od znajomego i pograć na jego kopii. Mam naklejki, więc nie powinno być problemu. Ale i tak zastanawia mnie kilka rzeczy.
1. Czy te naklejki naprawdę działają. Czy po 3-4 miesiącach da się je spokojnie odkleić bez śladu i uszczerbku dla planszy? A jeśli są wątpliwości, to czy jest jakaś alternatywa?
2. Czy w grze są jeszcze jakieś inne zużywalne elementy, które powinno się w jakiś sposób zastąpić?
3. Czy są w grze zużywalne elementy, których nie da się zastąpić w prosty sposób, co czyni grę trudną do rozegrania na cudzej kopii?
1. Czy te naklejki naprawdę działają. Czy po 3-4 miesiącach da się je spokojnie odkleić bez śladu i uszczerbku dla planszy? A jeśli są wątpliwości, to czy jest jakaś alternatywa?
2. Czy w grze są jeszcze jakieś inne zużywalne elementy, które powinno się w jakiś sposób zastąpić?
3. Czy są w grze zużywalne elementy, których nie da się zastąpić w prosty sposób, co czyni grę trudną do rozegrania na cudzej kopii?
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
- Lokalizacja: Trzebnica
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
1. Nie wiem jak z naklejkami, ale jeden wydruk zapewnia załatwienie sprawy połowy naklejek:Gambit pisze: ↑20 kwie 2018, 10:27 Cześć, mam nietypowe pytanie. Postanowiłem pożyczyć Gloomhaven od znajomego i pograć na jego kopii. Mam naklejki, więc nie powinno być problemu. Ale i tak zastanawia mnie kilka rzeczy.
1. Czy te naklejki naprawdę działają. Czy po 3-4 miesiącach da się je spokojnie odkleić bez śladu i uszczerbku dla planszy? A jeśli są wątpliwości, to czy jest jakaś alternatywa?
2. Czy w grze są jeszcze jakieś inne zużywalne elementy, które powinno się w jakiś sposób zastąpić?
3. Czy są w grze zużywalne elementy, których nie da się zastąpić w prosty sposób, co czyni grę trudną do rozegrania na cudzej kopii?
https://boardgamegeek.com/filepage/1619 ... tracker-a5
Drugą połowę (ulepszenie kart umiejętności) można obejść koszulkując karty umiejętności w najtańsze koszulki i pisząc na koszulkach jakie ulepszenia wrzuciliśmy
2. Każda klasa postaci ma swój arkusz, który występuje w 5 kopiach. Te się zużywają, ale w trakcie jednej kampanii raczej nie zużyje się ich więcej niż dwóch sztuk. Do dokserowania lub znalezienia.
3. Nie licząc typowego zużycia elementów (u mnie żetony punktów życia 1 się już mocno starły) to nie.
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Też się nad tym zastanawiam, bo kolega podchmielony ostatnio przykleił do góry nogami naklejki lokacji. Nie tyle co przeszkadza ale śmiesznie wygląda
Widziałem gdzieś na bgg czy tutaj zdjęcia 'źle' odklejonych naklejek niestety ale coś na szybko znaleźć teraz nie potrafię. Na pewno trzeba ostrożnie to zrobić i pewno jakimś narzędziem lepiej. Ślad pewno i tak zostanie, ale po naklejeniu nowej to w sumie różnicy nie będzie
Lub jak kolega wyżej pisał, taki druczek lub korzystanie z aplikacji która to ogarnia na telefonie. Ale no, nie ma to jak naklejki raczej i cieszenie się grą w ten sposób w jaki autor miał chęć by ludzie grali Ale jak nie robi różnicy, to czemu nie
Rebel 6% (trójmiasto)
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Gambit - ja bym Ci polecał nie cackać się z naklejkami i poprowadzić kampanię w aplikacji. Nie znam konkretnej, ale wydaje mi się, że jest coś takiego.
Dodatkowo wtedy unika się bezsensownego szukania czy dany na dany scenariusz spełnia się warunki bo podpowiada to appka. Gdyby nie to że jestem już w połowie to ja bym grał z apką.
Dodatkowo wtedy unika się bezsensownego szukania czy dany na dany scenariusz spełnia się warunki bo podpowiada to appka. Gdyby nie to że jestem już w połowie to ja bym grał z apką.
- polwac
- Posty: 2577
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
1. Co do naklejek to bym nie ryzykował (widziałem na BGG, że ludzie się skarżyli, że po dłuższym czasie ciężko je odkleić). Znajdź siebie w plikach na BGG interaktywną mapę, która spokojnie zastępuje fizyczną mapę i naklejki.Gambit pisze: ↑20 kwie 2018, 10:27 Cześć, mam nietypowe pytanie. Postanowiłem pożyczyć Gloomhaven od znajomego i pograć na jego kopii. Mam naklejki, więc nie powinno być problemu. Ale i tak zastanawia mnie kilka rzeczy.
1. Czy te naklejki naprawdę działają. Czy po 3-4 miesiącach da się je spokojnie odkleić bez śladu i uszczerbku dla planszy? A jeśli są wątpliwości, to czy jest jakaś alternatywa?
2. Czy w grze są jeszcze jakieś inne zużywalne elementy, które powinno się w jakiś sposób zastąpić?
3. Czy są w grze zużywalne elementy, których nie da się zastąpić w prosty sposób, co czyni grę trudną do rozegrania na cudzej kopii?
Jesli chodzi o naklejki do ulepszania kart akcji, to lepiej je naklejać na koszulki.
2. Nie
3.Nie
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie