Agricola (Uwe Rosenberg)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2854
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 426 times
Been thanked: 671 times

Re: Agricola

Post autor: bogas »

Earl_MW pisze:Hobosze, jak to ludzie potrafią skomplikować najprostsze sprawy.
Ano potrafią. Ale jak człowiek pyta to się grzecznie wyjaśnia. A brzuchy napełnić to jedno, ale jak się komuś przypomni, że chciał zaraz na początku nowej rundy zatrudnić pomocnika, ale nie da rady, bo wszystko zeżarła rodzinka to nikt nikomu nie broni zjeść nadmiarowej (czyli to co ponad 2 sztuki nie licząc małego) krowy, barana czy innej świni w fazie rodzenia, bo całe stado jest potencjalnie rodzicami i biedny cielaczek nabawi się choroby sierocej :roll:
Zresztą od nowej rundy i tak może zeżreć co mu się podoba. A cała dyskusja rzeczywiście jest bez sensu. Jakoś nigdy nie mieliśmy problemów ze żniwami i co tam zjeść a co nie.
Awatar użytkownika
Earl_MW
Posty: 272
Rejestracja: 20 gru 2006, 13:13
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Agricola

Post autor: Earl_MW »

bogas pisze:...bo całe stado jest potencjalnie rodzicami i biedny cielaczek nabawi się choroby sierocej :roll:
Zresztą od nowej rundy i tak może zeżreć co mu się podoba. A cała dyskusja rzeczywiście jest bez sensu. Jakoś nigdy nie mieliśmy problemów ze żniwami i co tam zjeść a co nie.
No ja tam nie wiem, panie, skoro dorobienie się dzieciaka przed wybudowaniem dla niego pokoju takie ciężkie jest, to widno gra się toczy w jakiej Szwajcarii, a w Szwajcarii, to, panie, jest taki wymóg prawny, że świnie muszą mieć dostęp do prysznica... To kto wie, jak tam u nich jest z chorobą sierocą? Jak ktoś będzie w Szwajcarii, to niech przyuważy, czy gdzie przy płocie nie stoi jaki biedny cielaczek i się nie kiwa, jeśli tak, koniecznie spytać, czy ma wszystkich w dom... eee... czy mu nie przerobiono potencjalnego tatusia na steki ;)

A co do problemu brakującego żarcia dla pomocnika, to, jak sam zauważyłeś, rzeźnik działa całodobowo i od ręki, wystarczy tylko pomyśleć o pomocniku, a zaraz wyskakuje z krzaków z majchrem...

Earl
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola

Post autor: Geko »

ja_n pisze:Nie rozumiem po co ta dyskusja. Nigdy nie ma przecież w praktyce sztywnego podziału na zbiór plonów, żywienie i rozmnażanie w czasie żniw. Ktoś mówi że są żniwa i każdy robi co tam musi zrobić, nikt nikomu nie patrzy na ręce. Przynajmniej zazwyczaj tak jest - no chyba że gracie z notorycznymi oszustami. Faza żywienia i rozmnażania jest rozdzielona o mikrosekundę a przejście jest płynne. Chyba gdyby ktoś zapomniał w fazie żywienia zabić krowę żeby zrobić miejsce, to nikt by mu nie zabronił tego zrobić sekundę później, nie? Oczywiście trzeba mieć miejsce na wszystkie zwięrzęta żeby mogły się one rozmnożyć, ale taka agrarna policja zakazująca upiec zwierzę jeśli "dotknęło się zwierząt w banku z zamiarem pobrania w charakterze płodu" to lekka przesada ;-)
Ja_nie, to już inne rozważania, nt. przesadnie poważnego traktowania ruchów i zwyczajów graczy, typu "jak już dotknąłeś tej akcji swoim pionkiem, to musisz ją wykonać" itd. A tu chodzi o przesadne rozważania, które zwierzęta są rodzicami. Instrukcja mówi wyraźnie, że jak masz dwa lub więcej zwierząt i miejsce na nowe, to rodzi się nowe. I że w fazie rodzenia nie przetwarzamy zwierzątek na jedzenie (napisano o nowych i nieszczęsnych rodzicach, zamiast, że żadnych zwierząt - młodych i dorosłych), czyli, że można przetwarzać dopiero, gdy już się wszystko urodzi. Chodzi tu wyłącznie o zapewnienie, że zanim się coś urodziło, to było na to osobne miejsce, a nie, że wykorzystujemy jedno wolne parę razy (w międzyczasie robiąc pieczenie z innych zwierząt). I tyle. Dla mnie nie ma już nad czym się zastanawiać.
Nikt przecież nie ustala punktu w czasie, kiedy zaczyna się dana faza w żniwach. Urodziło mi się wszystko - OK, mogę przetwarzać. Zapomniałem jeszcze przerobić przed rodzeniem - też OK, zanim zacznę fazę rodzenia, to przetwarzam. Itp. Ważne, żeby w swojej (nieważne, czy inni gracze już ją zaczęli, czy nie) fazie rodzenia żadne zwierzę nie poszło na ruszt.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6375
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 200 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: yosz »

ok nie rozumiem.

Mam 5 owiec, 2 krowy, zero miejsca na nowe zwierzęta. Jedną owcę przerabiam na jedzenie, rodzi mi się owca bo mam miejsca. Chciałbym żeby mi się urodziła krowa, to przerabiam kolejną owcę bo z tych 5 to dwoje jest rodzicami i jedno dziecko. Krowa się rodzi.

Ta sytuacja jest równa w moim odczuciu takiej:

5 owiec, 2 krowy. Brak miejsc. Umiem szybko liczyć i myśleć wielowiątkowo więc widzę, że przed rodzeniem potrzebuję dwóch miejsc na jedną owcę i jedną krowę. Przerabiam od razu dwie owce. Owca może się urodzić bo są rodzice i jest miejsce, to samo z krową.

Naprawdę taki problem żeby przerabiać owce na raty jak ktoś się machnął w obliczeniach? Pod warunkiem że żadne nowourodzone zwierzę i jego rodzice nie zostaną zjedzeni? Jak chcecie to takie zwierzęta przewracajcie na bok żeby było widać, że nie można ich tknąć.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2854
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 426 times
Been thanked: 671 times

Re: Agricola

Post autor: bogas »

Earl_MW pisze:No ja tam nie wiem, panie, skoro dorobienie się dzieciaka przed wybudowaniem dla niego pokoju takie ciężkie jest, to widno gra się toczy w jakiej Szwajcarii, a w Szwajcarii, to, panie, jest taki wymóg prawny, że świnie muszą mieć dostęp do prysznica... To kto wie, jak tam u nich jest z chorobą sierocą? Jak ktoś będzie w Szwajcarii, to niech przyuważy, czy gdzie przy płocie nie stoi jaki biedny cielaczek i się nie kiwa (...)
Byłem i nie widziałem, bo tam krowy łażą gdzie chcą i płotów nie ma :D Pewnie było by to ograniczenie wolności i swobód obywatelskich dla krów :P Tak więc proponuję zniesienie w Agricoli konieczności budowania ogrodzeń na pastwiskach! Wolność dla naszych braci, zwierzaków! :mrgreen:
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola

Post autor: Geko »

yosz pisze:ok nie rozumiem.

Mam 5 owiec, 2 krowy, zero miejsca na nowe zwierzęta. Jedną owcę przerabiam na jedzenie, rodzi mi się owca bo mam miejsca. Chciałbym żeby mi się urodziła krowa, to przerabiam kolejną owcę bo z tych 5 to dwoje jest rodzicami i jedno dziecko. Krowa się rodzi.
Właśnie o to chodzi, że tak nie można. Nie możesz robić sobie miejsca na kolejne porody, przez zjadanie innych zwierząt, które się właśnie urodziły lub innych dorosłych, które były zanim cokolwiek się urodziło. Mam na myśli, że decydujesz, co zjadasz i dopiero zaczynasz fazę rodzenia. Dla porządku powinno być tak, że jak chcesz coś przerobić, to przerabiasz przed fazą rodzenia. W fazie rodzenia nie powinno być żadnego przerabiania zwierząt na jedzenie! Potem jak masz np. tylko jedno miejsce, to może się urodzić tylko jedno zwierzę. Żadne tam, że zwierzę się rodzi, chcesz urodzić inne, więc zjadasz inne dorosłe, itp. Rozumiem, że można tę zasadę łamać, mówiąc "na jedno wychodzi, czy zjadłem piątą krowę przed fazą rodzenia, czy w trakcie, bo i tak mi się urodzi cielę". Tylko to niewygodnie aż tak kontrolować, czy inni robią dobrze i na jedno wychodzi. Dlatego dla porządku najlepiej trzymać się zasady, że w fazie rodzenia nic nie przerabiamy na jedzenie. I nie ma podziału zwierząt na rodziców i nierodziców. Wszystkie są jak rodzice!
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
skanna
Posty: 1337
Rejestracja: 22 lis 2007, 20:43
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 22 times

Re: Agricola

Post autor: skanna »

Geko pisze: I nie ma podziału zwierząt na rodziców i nierodziców. Wszystkie są jak rodzice!
A skąd ten wniosek?
offtopikowa specjalistka - z góry przepraszam, to niezależne ode mnie i moich palców ;-)
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola

Post autor: Geko »

skanna pisze:
Geko pisze: I nie ma podziału zwierząt na rodziców i nierodziców. Wszystkie są jak rodzice!
A skąd ten wniosek?
Bo instrukcja podaje, że jak masz min. dwa zwierzęta danego rodzaju, to rodzi ci się młode. Nie ma rozważań, które są rodzicami i nie wspomina nic o nierodzicach. Ani nie podaje, że na każde dwa rodzi się jedno młode. Moim zdaniem, "rodzice" w instrukcji to to samo co "wszystkie dorosłe zwierzęta, których ilość pozwoliła na urodzenie się jednego młodego".
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2854
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 426 times
Been thanked: 671 times

Re: Agricola

Post autor: bogas »

Rany Geko ale się czepiasz. :roll: Normalnie jak w Chinach: pełna kontrola urodzeń. A jakie kary przewidujesz dla współgraczy za łamanie tych 'zasad'. Mam nadzieję, że już nie takie jak w Chinach :D
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola

Post autor: Geko »

bogas pisze:Rany Geko ale się czepiasz. :roll: Normalnie jak w Chinach: pełna kontrola urodzeń. A jakie kary przewidujesz dla współgraczy za łamanie tych 'zasad'. Mam nadzieję, że już nie takie jak w Chinach :D
Bogas, nie czepiam się tylko wyjaśniam, jak ja to widzę. Jeśli graczom rodzi się więcej zwierząt niż może wg reguł, to znaczy, że oszukują. Jak robią coś niedokładnie tak, jak w regułach ale na jedno wychodzi, to nie widzę większego problemu. Choć wolę zawsze prostsze rozwiązania, niż te bardziej zagmatwane (np. "wezmę to drewno, bo i tak je zaraz wezmę i od razu zamienię na płot, który przecież też zaraz zbuduję").
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9764
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 548 times
Been thanked: 1610 times
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: MichalStajszczak »

Wygląda na to, że Super Farmer ma klarowniej rozwiązaną kwestię rozmnażania zwierząt :D
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8140
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 97 times
Been thanked: 258 times

Re: Agricola

Post autor: jax »

Ogolnie zgadzam sie z Geko, natomiast w instrukcji jest chyba uwaga, ze mozna zwierzeta przerabaic na zywnosc w dowolnym momencie. Pewnie stad te cale kontrowersje.
[nie pamietam czy w instrukcji jest wprost przepis ze nie mozna przetwarzac zwierzat w fazie rodzenia]
Ale jak pisalem - zgadzam sie z Geko, bo po co dzielic wlos na czworo?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola

Post autor: Geko »

Cały zapis wygląda tak:

Trzecia faza żniw: Faza powiększania stada
Jeśli gracz posiada co najmniej dwa zwierzęta tego samego rodzaju i ma w swoim gospodarstwie
miejsce na nowe jagnię, warchlaka lub cielę, otrzymuje z zasobów ogólnych jedno dodatkowe
zwierzę tego typu. Zwierzęta można przechowywać również na niektórych kartach usprawnień,
takich jak np. Zagroda, Zwierzyniec lub Leśne pastwisko. Młode rodzą się niezależnie od tego,
czy rodzice są umieszczeni razem, czy na osobnych pastwiskach (patrz przykład po prawej).
Ani młodych, ani ich rodziców nie można przetworzyć na żywność tuż po narodzinach. Muszą
najpierw trafić na pastwisko, do obory lub do domu!
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: Lucf »

Geko pisze:Cały zapis wygląda tak:

Ani młodych, ani ich rodziców nie można przetworzyć na żywność tuż po narodzinach. Muszą
najpierw trafić na pastwisko, do obory lub do domu!
Geko, już proponuję zostawić ten problem, w sumie zgadzamy się wszyscy CO DO EFEKTU, inne mamy zdanie co do szczegółu, co do interpretacji tego , że jak jest napisane RODZICÓW, to Ty traktujesz to jako WSZYSTKIE ZWIERZAKI, a inni jako DWA ZWIERZAKI TEGO SAMEGO TYPU. Ekm , gatunku:) No matter.

Natomiast teraz przyszedł mi drugi problem , ale prosty :
ZAWSZE MOŻE NARODZIĆ SIĘ TYLKO JEDNO ZWIERZĘ Z DANEGO GATUNKU ?? Nawet jak mam dwa OSOBNE PASTWISKA, w jednym owce, w drugim TEŻ OWCE, i w każdym pastwisku mam miesjce na kolejną. To urodzi mi się TYLKO W JEDNYM WYBRANYM PASTWISKU, JEDNA OWCA ?????
Awatar użytkownika
skanna
Posty: 1337
Rejestracja: 22 lis 2007, 20:43
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 22 times

Re: Agricola

Post autor: skanna »

Lucf pisze: Natomiast teraz przyszedł mi drugi problem , ale prosty :
ZAWSZE MOŻE NARODZIĆ SIĘ TYLKO JEDNO ZWIERZĘ Z DANEGO GATUNKU ?? Nawet jak mam dwa OSOBNE PASTWISKA, w jednym owce, w drugim TEŻ OWCE, i w każdym pastwisku mam miesjce na kolejną. To urodzi mi się TYLKO W JEDNYM WYBRANYM PASTWISKU, JEDNA OWCA ?????
Tak, tylko jedno. Jedno dla każdej pary to w Superfarmerze ;-)
offtopikowa specjalistka - z góry przepraszam, to niezależne ode mnie i moich palców ;-)
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6375
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 200 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: yosz »

Lucf czytaj uważnie instrukcję, tam jest wprost napisane, że rodzi się jedno zwierzę nawet jak masz więcej niż dwójkę dorosłych. I nawet jest napisane, że zwierzęta żeby się rozmnażać nie muszą być w tej samej zagrodzie itd. Skąd w ogóle taki pomysł?
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8140
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 97 times
Been thanked: 258 times

Re: Agricola

Post autor: jax »

yosz pisze:I nawet jest napisane, że zwierzęta żeby się rozmnażać nie muszą być w tej samej zagrodzie itd. Skąd w ogóle taki pomysł?
Z zycia? :wink:
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: Lucf »

:))) Heh - pomysł raz , tak jak Jax napisał, z życia :) a dwa - grałem raz w familijną, i isntrukcję czytałem raz z PDFa, a grę będę mial dopiero jutro, ale mi się już pali w majtkach żeby na nią patrzeć, głaskać, spać z nią ;) dlatego tak dopytuję


Mam nadzieję, ze gierka czym wiecej grasz, tym wiecej się podoba, bo wiecej rozumiesz, wiecej sie ujawnia. Narazie czym wiecej o niej myślę tym bardziej mi sie podobda. choć wcześniej ludzie pisali , że czym wiecej grają tym im sie bardziej nudzi i mniej podoba :|
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola

Post autor: Geko »

Lucf pisze: choć wcześniej ludzie pisali , że czym wiecej grają tym im sie bardziej nudzi i mniej podoba :|
Zawsze znajdą się podstarzali maruderzy :wink:
A tak na serio, to kwestia gustu i trudno z tym dyskutować.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: Lucf »

Dzięki za wszelką pomoc:) W piątek chyba się zaagricoluję na maxa! ;)

W talii E jest karta WĘDKA
zgodnie z tłumaczeniem tym z niemickiego, dostępnego na BGG
"Wędka
Połów ryb: + 1 żywność,
od rundy 8 + 2 żywność
Gdy używasz tej akcji, dostajesz dodatkową 1 żywność. Od rundy 8 dostajesz 2
dodatkowe żywności."

Czyli, że +1 żywności dostaję TYLKO kiedy biorę akcję na ktorej narysowane jest jeziorko? A jak biorę np. z ławki czy z innego pola akcji to nie dostaję już +1? Analogicznie nie dostaje +2 od 8 rundy? No bo pisze, że jak używasz, a nie jak ŁOWISZ - co by jasno mówiło, że tylko w przypadku łowienia. A może to ja jestem głupi - bo łowić można w sumie tylko w jeziorze ;)
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: Don Simon »

Lucf pisze: Czyli, że +1 żywności dostaję TYLKO kiedy biorę akcję na ktorej narysowane jest jeziorko?
Tak.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
LostLukas
Posty: 215
Rejestracja: 31 sie 2007, 22:17
Lokalizacja: Karpacz

Re: Agricola

Post autor: LostLukas »

Geko pisze:Cały zapis wygląda tak:

Trzecia faza żniw: Faza powiększania stada
Jeśli gracz posiada co najmniej dwa zwierzęta tego samego rodzaju i ma w swoim gospodarstwie
miejsce na nowe jagnię, warchlaka lub cielę, otrzymuje z zasobów ogólnych jedno dodatkowe
zwierzę tego typu. Zwierzęta można przechowywać również na niektórych kartach usprawnień,
takich jak np. Zagroda, Zwierzyniec lub Leśne pastwisko. Młode rodzą się niezależnie od tego,
czy rodzice są umieszczeni razem, czy na osobnych pastwiskach (patrz przykład po prawej).
Ani młodych, ani ich rodziców nie można przetworzyć na żywność tuż po narodzinach. Muszą
najpierw trafić na pastwisko, do obory lub do domu!
Mam już piętnaście partii za sobą i u nas zawsze pożeraliśmy nowonarodzone zwierzątka, a rodziła u nas każda para zwierząt tego samego gatunku... :?
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola

Post autor: Geko »

LostLukas pisze: Mam już piętnaście partii za sobą i u nas zawsze pożeraliśmy nowonarodzone zwierzątka
Potwory :!: :lol:

A swoją drogą, to dobrze, że powyższa dyskusja się przydała.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: BloodyBaron »

LostLukas pisze: Mam już piętnaście partii za sobą i u nas zawsze pożeraliśmy nowonarodzone zwierzątka, a rodziła u nas każda para zwierząt tego samego gatunku... :?
zdarza się ;) dzięki forum unikniecie tych błędów w kolejnych partiach :)
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
LostLukas
Posty: 215
Rejestracja: 31 sie 2007, 22:17
Lokalizacja: Karpacz

Re: Agricola

Post autor: LostLukas »

Rzeczywiście, dziękuję Wam, dyskusja się przydała.

Ale nadal nie mogę pojąć, dlaczego moje dwie pary krówek, nie urodzą mi dwóch cielaczków :)
ODPOWIEDZ