Ewentualnie przy odsprzedaży decku i ponownym skanowaniu pierwotny właściciel będzie dostawał info, że ktoś zeskanował i czy chce stracić deck. Wtedy się zgadza i do transakcji sprzedaży dochodzi, zarówno fizycznej wersji, jak i wirtualnego odpowiednika. Znając jednak FFG nie dopuści do procedur, które mogą zmniejszyć ich zysk z gry więc pewnie kody będą jednorazowe, żeby ograniczyć rynek wtórny, bo mniej osób, kupi używany deck jeżeli nie będzie mógł grać nim online, jeżeli w ogóle taka możliwość będzie.inzkulozik pisze: ↑10 sie 2018, 13:42
Podejrzewam, że QR kody będą jednorazowe, inaczej od razu pojawi się wątek z listą do grania za free. Ta jednorazowość wpłynie też na rynek wtórny, talie z wykorzystanym kodem powinny być znacząco tańsze. Trzeba będzie dobrze się zastanowić przed użyciem kodu (tj. powiązaniem go ze swoim kontem) czy to faktycznie jest super talia.
KeyForge (Richard Garfield)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Keyforge
Re: Keyforge
Kod QR znajduje się w paczce na osobnej karcie
razem ze spisem kart w talii. Widać ją na zdjęciu w spoilerze.
razem ze spisem kart w talii. Widać ją na zdjęciu w spoilerze.
Spoiler:
Re: Keyforge
Można też wprowadzić "oddawanie" tali on-line - jak ktoś komu oddasz/sprzedasz talie zeskanuje kod to na twoje konto przychodzi pytanie czy chcesz oddać ten deck danej osobie.inzkulozik pisze: ↑10 sie 2018, 13:42Podejrzewam, że QR kody będą jednorazowe, inaczej od razu pojawi się wątek z listą do grania za free. Ta jednorazowość wpłynie też na rynek wtórny, talie z wykorzystanym kodem powinny być znacząco tańsze. Trzeba będzie dobrze się zastanowić przed użyciem kodu (tj. powiązaniem go ze swoim kontem) czy to faktycznie jest super talia.
- brazylianwisnia
- Posty: 4137
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 942 times
Re: Keyforge
Jeśli rzeczywiście będzie można grać online to wchodzę w to. Gra wydaje się niesamowita. Miejmy tylko nadzieję że proceduralne tworzenie deckow nie będzie mieć wad w algorytmach. Super że wszystkie karty będą użyteczne.
Jakieś wieści co do polskiej wersji od Galakty/Rebela?
W MTG strasznie wkurzające są koszta, te same decki i 90% kart które nadają się do podkładania pod stół żeby prosto stał. Tutaj te problemy są rozwiązane.
Ciekawe jak będą wprowadzac cykle. Decki tylko w obrębie cyklu czy cześć nowych kart a czesc starych. Właściwie nic ich nie limituje bo mogą dodawać nowe fakcje i nie muszą martwić się że nowe karty zepsuje grę w polaczeniu z jakąś starą bo mogą takie Combo zablokować. Chciałbym zobaczyć Magica w takim wydaniu...
Jakieś wieści co do polskiej wersji od Galakty/Rebela?
W MTG strasznie wkurzające są koszta, te same decki i 90% kart które nadają się do podkładania pod stół żeby prosto stał. Tutaj te problemy są rozwiązane.
Ciekawe jak będą wprowadzac cykle. Decki tylko w obrębie cyklu czy cześć nowych kart a czesc starych. Właściwie nic ich nie limituje bo mogą dodawać nowe fakcje i nie muszą martwić się że nowe karty zepsuje grę w polaczeniu z jakąś starą bo mogą takie Combo zablokować. Chciałbym zobaczyć Magica w takim wydaniu...
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- brazylianwisnia
- Posty: 4137
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 942 times
Re: Keyforge
Dlaczego tak myślisz? Jak już mają ogarnięta produkcję to nie jest to jakieś większy koszt, produkt w dobrej cenie i będzie pewnie bardziej popularny w naszym kraju niz Android Netrunner. Ostatnio to chyba wszystkie karcianki FFG są tłumaczone?
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- Munchhausen
- Posty: 729
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Keyforge
Planszówkowe Newsy wspominały, że gra zostanie wydana po polsku, ale nie przez Rebela. A oni akurat mają kontakty w branży, więc na pewno niebawem pojawi się oficjalna zapowiedź.
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
- brazylianwisnia
- Posty: 4137
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 942 times
Re: Keyforge
Nie wiadomo kiedy i czy wogole ukaże się tryb online. Jak narazie jest to chęć Garfielda, FFG też chciałoby to zrobić ale może to sie nigdy nie stać. Szkoda by było. Dla mnie to jedyna okazja by więcej pograć. Na miejscu max 2 osoby będą chętne.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Keyforge
Garfield na bgg wspomina, że testowali tryb multiplayer (głównie 2vs2) i chciałby, żeby w przyszłości coś takiego powstało, ale czy się uda to nie wiadomo.
Dla ciekawych - grali drużynami siedząc obok partnera (kolejność ABBA), do 5 kluczy, efekty dotyczące obu graczy dotyczyły wszystkich graczy, klucze przypadały na drużynę, Aember nie był dzielony między drużyny - każdy gracz miał swoją pulę, zrezygnowali z ograniczeń w pierwszej turze gracza. Komentował, że trochę się to przesadnie komplikowało, a pojedyncze karty wymagały interpretacji.
Dla ciekawych - grali drużynami siedząc obok partnera (kolejność ABBA), do 5 kluczy, efekty dotyczące obu graczy dotyczyły wszystkich graczy, klucze przypadały na drużynę, Aember nie był dzielony między drużyny - każdy gracz miał swoją pulę, zrezygnowali z ograniczeń w pierwszej turze gracza. Komentował, że trochę się to przesadnie komplikowało, a pojedyncze karty wymagały interpretacji.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Keyforge
Właściwie nie znam "porządnej" konfrontacyjnej gry karcianej, w której kiedykolwiek to się udało - multiplayer bądź team multiplayer. Gry karciane są zorientowane na kontrolę przeciwnika, nie przeciwników. Jedyny mechanizm jaki znam, który jakoś sobie z tym radzi, to arbitralne przydzielanie przeciwnika przez grę bądź (lepiej) wybieranie tymczasowego przeciwnika przez kontekst - czyli to o co walczymy jest ważniejsze, nie to z kim walczymy. Np. Blood Bowl Team Manager, czy wcześniej Battle Lines Knizii. Inne, mniej seksowne sposoby, to ustalanie punktacji na minimum ze zbioru "ciosów", które wymierzyłeś wszystkim przeciwnikom (co implikuje sztucznie, że musisz każdego prać po równo).donmakaron pisze: ↑17 sie 2018, 09:51 Garfield na bgg wspomina, że testowali tryb multiplayer (głównie 2vs2) i chciałby, żeby w przyszłości coś takiego powstało, ale czy się uda to nie wiadomo.
Wszelkie gry, gdzie trzeba przeciwnika zjechać do zera, zdobyć X punktów, itd. - zamieniają się w bicie lidera, kingmaking i wszystko co najgorsze w grach. A granie drużynowe w "poważniejszych" grach w ogóle nie ma dobrej prasy - gracze wolą być odpowiedzialni za swój sukces osobiście.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2018, 14:02 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
- brazylianwisnia
- Posty: 4137
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 942 times
Re: Keyforge
Nie widzę nawiązania do kostki Rubika. Gra jest przede wszystkim mocna mechanicznie. Co prawda nie grałem ale widziałem już 6 partii i wygląda to niesamowicie.
Produkcja nie jest jakaś skomplikowana. Z racji mojego zawodu jestem w stanie wyobrazić sobie kilka rozwiązań aby to rozwiązać.
Produkcja nie jest jakaś skomplikowana. Z racji mojego zawodu jestem w stanie wyobrazić sobie kilka rozwiązań aby to rozwiązać.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Keyforge
W WH:I też się grało dobrze w multi. Kingmaking owszem, żyłka pęka, ale przy punktacji wychodzącej poza jedną rozgrywkę dawało to sporo frajdy przy minimalnej modyfikacji zasad.
Keyforge jako taki mały, szybki bzyk na luzie może też się nadawać. Choć raczej rzuciłem to jako ciekawostkę. W taką Legendę chciałem grać multi, bo 1on1 mi nie podchodził. Tutaj podejrzewam, że będzie ok i multi potraktuję jako zabawną ciekawostkę do spróbowania. 2vs2 może być fajne - jeden kopie, drugi broni/atakuje. Jeśli uda się tak zgrać decki, może być ciekawie.
Keyforge jako taki mały, szybki bzyk na luzie może też się nadawać. Choć raczej rzuciłem to jako ciekawostkę. W taką Legendę chciałem grać multi, bo 1on1 mi nie podchodził. Tutaj podejrzewam, że będzie ok i multi potraktuję jako zabawną ciekawostkę do spróbowania. 2vs2 może być fajne - jeden kopie, drugi broni/atakuje. Jeśli uda się tak zgrać decki, może być ciekawie.
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Keyforge
V:TES został w zamyśle stworzony jako karcianka wieloosobowa. Działa to tak, że - w wielkim uproszczeniu - w grze atakujesz tylko gracza po swojej lewej stronie (czy też: tylko to Ci się teoretycznie opłaca, bo możesz atakować innych, ale prawdopodobnie skorzysta na tym osoba trzecia). Powiedzmy, że coś jak w Star Realms. Tyle że dochodzi tam aspekt ostrych negocjacji: jednym z rodzajów kart są karty polityki, które wpływają na wszystkich graczy przy stole, i tam już trzeba ostro pokminić, co się komu opłaca. Przy 5 osobach (optymalna liczba graczy) masz dwóch wrogów: po lewej, którego atakujesz, oraz po prawej, który atakuje Ciebie, a także dwóch "neutralnych" naprzeciwko, i to zwykle oni są języczkiem u wagi. Możesz zagrać kartę polityki, że wszyscy zrzucają ze stołu karty broni, ale zanim to zrobisz, dobrze się zastanów, czy znajdziesz poparcie w głosowaniu - i tak dalej... Generalnie świetna gra, w którą niestety baaardzo mało miałem okazję pograć - w czasach, gdy interesowałem się karciankami, zwyczajnie nie miałem regularnego składu do gier wieloosobowych.donmakaron pisze: ↑17 sie 2018, 14:36W WH:I też się grało dobrze w multi. Kingmaking owszem, żyłka pęka, ale przy punktacji wychodzącej poza jedną rozgrywkę dawało to sporo frajdy przy minimalnej modyfikacji zasad.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Keyforge
Zgadza się, nawet miałem okazję zagrać. Nie chciałem przywoływać, bo już sam o tym pisałeś. Działało to nie tylko ze względu na politykę, ale i to, że każdy mógł blokować każdemu akcje. A to z kolei już krok w stronę wspomnianych przez rattkina i często nielubianych motywów w grach - bicie lidera, a czasem nawet bicie nie lidera - ważne że we dwóch!
Ale taki urok grania w karty Ja to lubię, to będę sobie grał.
Ale taki urok grania w karty Ja to lubię, to będę sobie grał.
- hipcio_stg
- Posty: 1804
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 337 times
Re: Keyforge
Powiedzcie mi, bo nei mogę zrozumieć jak mam grać turnieje w karciankę za każdym razem nowy deckiem? Nieograne decki, nikt nie wie co trafi, z czym będzie grał, czy ma jeszcze na co czekać w decku na ratowanie dupska? Nie widzę poważnego potencjału turniejowego. Granie dla zabawy pewnie szybko się znudzi. Nie wchodzę w to. Od Garfielda mam znakomitego medżika i funowskich Łowców Skarbów. Nie pakuję się w nowe karcianki
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Keyforge
Czemu za każdym razem nowym? Możesz całą swoją "karierę" grać jednym. Czy mi coś umknęlo i na turniejach zawsze się bedzie otwierać nową paczkę? (ale to by było idiotyczne).hipcio_stg pisze: ↑20 sie 2018, 11:52 Powiedzcie mi, bo nei mogę zrozumieć jak mam grać turnieje w karciankę za każdym razem nowy deckiem?
Poza tym każda talia ma wkładkę z rozpiską kart. I już bez dramatyzowania - doświadczony gracz jest w stanie podnieść talię kilkudziesięciokartową i w pół minuty zaznajomić się z jej zawartością, synergiami i kombami. Mogą mu conajwyżej umknąć jakieś specjalne interakcje/tricki, jeśli widzi karty (lub układy kart) generujące je, po raz pierwszy.
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Keyforge
Przepraszam za OT, ale pierwsza edycja Game of Thrones LCG miała fantastyczny tryb wieloosobowy, który bardzo dobrze oddawał klimat książek/serialu i jednocześnie działał mechanicznie.rattkin pisze: ↑17 sie 2018, 14:00Właściwie nie znam "porządnej" konfrontacyjnej gry karcianej, w której kiedykolwiek to się udało - multiplayer bądź team multiplayer. Gry karciane są zorientowane na kontrolę przeciwnika, nie przeciwników.donmakaron pisze: ↑17 sie 2018, 09:51 Garfield na bgg wspomina, że testowali tryb multiplayer (głównie 2vs2) i chciałby, żeby w przyszłości coś takiego powstało, ale czy się uda to nie wiadomo.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Keyforge
Nic Ci nie umknęło - kolega źle zrozumiałrattkin pisze: ↑20 sie 2018, 12:08Czemu za każdym razem nowym? Możesz całą swoją "karierę" grać jednym. Czy mi coś umknęlo i na turniejach zawsze się bedzie otwierać nową paczkę? (ale to by było idiotyczne).hipcio_stg pisze: ↑20 sie 2018, 11:52 Powiedzcie mi, bo nei mogę zrozumieć jak mam grać turnieje w karciankę za każdym razem nowy deckiem?
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- brazylianwisnia
- Posty: 4137
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 942 times
Re: Keyforge
Wbrew pozorom Keyforge ma duży potencjał turniejowy.w MTG jest bardzo mała różnica w pilotażu bo każdy deck jest dopracowany i dokładnie wiesz jakie jest Twoje zwycięskie combo i co zrobic z daną karta. Tutaj decki nie będą dopracowane, nie poczytasz jak dokładnie grać danym deckiem itd. Pilotaz będzie miał dużo większe znaczenie i będzie dużo większą różnica w tym aspekcie. Do tego Keyforge wydaje się dużo bardziej taktyczny niż MTG które jest bardziej strategiczne.
@hipcio_stg
Jesli lubisz karcianki Garfielda to czemu odpuścić Keyforge? Możesz wejść w to wydając 30zl i nic więcej nie wydawać. Jak to się ma do MTG gdzie wchodząc w to są to wydatki 2tys zł na start i później regularnie sporo siana.
Uwielbiam MTG ale dzięki Keyforge jeszcze bardziej widzę wady tamtej karcianki. Drogie decki, brak własnego deckbuildingu bo wtedy dostaniesz wcier od mistrzowskich deckow, draw może Ciebie pięknie załatwić gdy zapchasz się Landami lub gdy ich nie masz. Swoją drogą każdy ma mniej więcej tyle samo landow więc ten element wprowadza tylko niepotrzebna, dodatkowa losowosc. Podoba mi sie że Keyforge naprawia te rzeczy. Ta gra już na starcie ma sporo fajnych mechanik a wiadomo że zostawiają wiele na dodatki. Jedyne czego mi brakuje to instantow i stosu.
@hipcio_stg
Jesli lubisz karcianki Garfielda to czemu odpuścić Keyforge? Możesz wejść w to wydając 30zl i nic więcej nie wydawać. Jak to się ma do MTG gdzie wchodząc w to są to wydatki 2tys zł na start i później regularnie sporo siana.
Uwielbiam MTG ale dzięki Keyforge jeszcze bardziej widzę wady tamtej karcianki. Drogie decki, brak własnego deckbuildingu bo wtedy dostaniesz wcier od mistrzowskich deckow, draw może Ciebie pięknie załatwić gdy zapchasz się Landami lub gdy ich nie masz. Swoją drogą każdy ma mniej więcej tyle samo landow więc ten element wprowadza tylko niepotrzebna, dodatkowa losowosc. Podoba mi sie że Keyforge naprawia te rzeczy. Ta gra już na starcie ma sporo fajnych mechanik a wiadomo że zostawiają wiele na dodatki. Jedyne czego mi brakuje to instantow i stosu.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Keyforge
Mistrzostwa "nowych talii" to będzie zabieg biznesowy - aby dobrze grać losowym deckiem musisz poznać wszystkie karty i relacje miedzy nimi. Wiadomo że w tym systemie nie poznasz ich wszystkich (relacji), ale idąc na turniej będziesz musiał mieć za sobą trochę rozgrywek z różnymi deckami = wydasz kasę.hipcio_stg pisze: ↑20 sie 2018, 11:52 Powiedzcie mi, bo nei mogę zrozumieć jak mam grać turnieje w karciankę za każdym razem nowy deckiem? Nieograne decki, nikt nie wie co trafi, z czym będzie grał, czy ma jeszcze na co czekać w decku na ratowanie dupska? Nie widzę poważnego potencjału turniejowego.
To była super karcianka wieloosobowa! Ale była na zasadzie każdy na każdego, gry drużynowe to już inny temat (osobiście nie przepadam).
- hipcio_stg
- Posty: 1804
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 337 times
Re: Keyforge
Jakoś podskórnie czuję, że ta gra to majstersztyk... marketingu. Gra będzie zaprojektowana jak komar, który będzie ssał małymi dziurkami hektolitry krwi. Brak możliwości edycji decku będzie zmuszał do inwestowania w kolejne paczki. Z czwórki znajomych jeden będzie cykał to reszta będzie kupować. Fakt, że cena na poziomie dodatków DLC do gier cyfrowych zrobi z tego niekończący się wyścig.
- brazylianwisnia
- Posty: 4137
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 942 times
Re: Keyforge
Przecież nie ma powodu by na siłę kupować. Z czasem wyjdą dodatki to fajnie będzie kupić jakieś decki dla odświeżenia ale nic na siłę. Gra mechanicznie jest bardzo mocna. To najważniejsze. Zresztą jak Ci się znudzi deck to nie musisz kupować nowego. Możesz się z kimś wymienic.
EDIT:
Mówisz o wyścigu tylko ze cały deck będzie sporo tańszy niż karta do MTG. Po wydatkach na MTG może patrzę na to poblazliwie ale nie wierzę że wydam kilka tys zł na Keyforge.
EDIT:
Mówisz o wyścigu tylko ze cały deck będzie sporo tańszy niż karta do MTG. Po wydatkach na MTG może patrzę na to poblazliwie ale nie wierzę że wydam kilka tys zł na Keyforge.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- hipcio_stg
- Posty: 1804
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 337 times
Re: Keyforge
brazylianwisnia pisze: ↑20 sie 2018, 14:12 Przecież nie ma powodu by na siłę kupować. Z czasem wyjdą dodatki to fajnie będzie kupić jakieś decki dla odświeżenia ale nic na siłę. Gra mechanicznie jest bardzo mocna. To najważniejsze. Zresztą jak Ci się znudzi deck to nie musisz kupować nowego. Możesz się z kimś wymienic.
EDIT:
Mówisz o wyścigu tylko ze cały deck będzie sporo tańszy niż karta do MTG. Po wydatkach na MTG może patrzę na to poblazliwie ale nie wierzę że wydam kilka tys zł na Keyforge.
Może i nie wydasz dużych pieniędzy na Keyforge, ale i nic nie odzyskasz. Ja na MTG jeszcze nie straciłem (w ogólnym rozrachunku). Karty potrafią być swoistą lokatą pieniężną. W czasach kiedy duale kupowałem po 20-40zł/szt dzisiaj jestem małym bogaczem.
MTG w pewnym momencie nie jest już tak bardzo wysysające. Mając uzbierany solidny manabase można składać wszystkie decki dokupując konkretne single. Dużo łatwiej się przesiąść z decku na deck mając komplety duali, fetchy i faslandów/painlandów. Szczególnie w jakimś mało rotującym formacie jak legacy.