Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
W jakiej kolejności budować sprzęty?
Tak mniej więcej oczywiście. I wiem, że "to zależy"
1. Łóżko
2. Obojętne.
Salvadore21 pisze: ↑23 sie 2018, 00:07
Aha, jest jakiś sposób żeby zrobić od razu kolektor wody? Bo jak inaczej zdobyć wodę tak, żeby od razu była w schowku podczas drugiej rundy?
Bez kolektora musisz nosić z wypraw, albo jechać na wygrzebanych z gruzu. Nie ma „letko”.
Salvadore21 pisze: ↑23 sie 2018, 00:07
Czy znalezione komponenty, czy drewno zajmują w udźwigu postaci 1drewno - 1 miejsce?
Pytam, bo w grze komputerowej można było sporo tego zabrać z sobą
Tak. Drewno, komponenty i woda to jeden udźwig każde.
Jest to swego rodzaju przypominajka, którą kładziesz na rozmaitych kartach, tak aby nie zapomnieć ich rozpatrzyć pod koniec dnia - przypomina o tym karta Losu, która instruuje graczy aby rozpatrzyli wszystkie karty z żetonami czasu.
jajkos pisze: ↑29 sie 2018, 17:33
Witam.
Na karcie "kolektor deszczu" jest wzmianka (piszę z pamięci) aby położyć na niej "żeton/znacznik czasu"
Proszę o podpowiedź jak to interpretować? Jak ten znacznik działa?
Pozdrawiam.
Dokładnie tak jak powyżej. Istotne w tym jest to, że "nastawiony" kolektor nie zbiera od razu wody, tylko na koniec dnia (po żywieniu), więc trzeba uważać i planować ilość wody na dzień następny.
Witam! Nie wiem czy dobry dział, ale mam ogromną prośbę, czy ktoś mógłby mi wysłać zdjęcie karty Rodział I (tej niebieskiej), kupiłem gre i brakuje tylko tej karty, a Galakta dopiero po 1 listopada jest w stanie mi ją wysłać, bo wszyscy są na targach... mój mail funkylp1990@gmail.com z góry dzięki
djlp pisze: ↑24 paź 2018, 13:17
Witam! Nie wiem czy dobry dział, ale mam ogromną prośbę, czy ktoś mógłby mi wysłać zdjęcie karty Rodział I (tej niebieskiej), kupiłem gre i brakuje tylko tej karty, a Galakta dopiero po 1 listopada jest w stanie mi ją wysłać, bo wszyscy są na targach... mój mail funkylp1990@gmail.com z góry dzięki
Nie mam skanera, ale już Ci mogę odpowiedzieć, byś mógł zacząć rozgrywkę - na tej karcie nie ma nic z mechaniki - tylko wstęp fabularny Coś w stylu "To miało potrwać tylko kilka dni. Tym czasem mija rok od kiedy wojska otoczyły miasto odcinając je od zapasów, prądu, oraz kontaktu ze światem zewnętrznym". Po jej pociągnięciu jeśli chcesz zacząć grę to ciągniesz pierwszą kartę wydarzeń i zaczynasz dzień. Tyle.
djlp pisze: ↑24 paź 2018, 13:17
czy ktoś mógłby mi wysłać zdjęcie karty Rodział I (tej niebieskiej), kupiłem gre i brakuje tylko tej karty
Pastorkris pisze: ↑24 paź 2018, 14:27
na tej karcie nie ma nic z mechaniki - tylko wstęp fabularny
Na tej karcie jest jeszcze przygotowanie celów gry:
Spoiler:
ROZDZIAŁ I Gdy rozpoczęły się pierwsze walki, większość z nas wierzyła, że potrwa to najwyżej kilka tygodni. Tymczasem mija już rok, odkąd wojsko otoczyło rebeliantów w stolicy, odcinając ich od dostaw. Cywile, wciąż uwięzieni w mieście, umierają z głodu, zimna i chorób. Do tego ciągły ostrzał i bombardowania. Rozpoczyna się kolejny dzień desperackiej walki o przetrwanie do końca tej przeklętej wojny...
Ustal Cele dla każdego z 3 Rozdziałów Kampanii:
Znajdź kartę Celu Końcowego w talii celów i połóż ją na planszy na polu Celów. Następnie dobierz 2 karty celów Rozdziału i połóż je na karcie Celu Końcowego. Te 3 karty powinny leżeć awersami do góry - w każdej chwili możesz się z nimi zapoznać. pozostałe karty Celów usuń z gry. Na koniec każdego Rozdziału rozpatrzcie wierzchnią kartę Celu i otrzymacie Nagrodę za zrealizowanie go lub Karę za niepowodzenie.
Mam pytanie. W watku ogolnym bylo poruszanych kilka tematow w stylu "latwiej sie bronic przed łotrami, kiedy zostawia sie kogos w nocy na warcie".
Tymczasem w instrukcji mignela mi informacja, ze przynajmniej jedna osoba MUSI zostac w nocy na warcie. Mam zwidy i mozna tam nie zostawic nikogo, czy jednak trzeba?
A jezeli trzeba, to czy majac tylko jedna postac mozna w takim razie chodzic na wyprawy?
siekan pisze: ↑24 lis 2018, 23:30
Mam pytanie. W watku ogolnym bylo poruszanych kilka tematow w stylu "latwiej sie bronic przed łotrami, kiedy zostawia sie kogos w nocy na warcie".
Tymczasem w instrukcji mignela mi informacja, ze przynajmniej jedna osoba MUSI zostac w nocy na warcie. Mam zwidy i mozna tam nie zostawic nikogo, czy jednak trzeba?
A jezeli trzeba, to czy majac tylko jedna postac mozna w takim razie chodzic na wyprawy?
Siekan spróbuj nie zostawiać kogoś na warcie i zobacz co się stanie. Ja, być może błędnie, ale nie kojarzę w instrukcji obowiązku zostawiania kogoś na warcie. Myślę, że nie może być takiego obowiązku ponieważ karty bądź dziennik przewidują sytuację gdy nikogo na warcie nie postawiliśmy.
Druga część pytania jest dla mnie irracjonalna ale skoro nie jest to dla Ciebie oczywiste to odpowiem. Jeśli mamy tylko jedną osobę i postawiliśmy ją na warcie to oczywiście nie możemy pójść nią jednocześnie na wyprawę.
Kwestia warty jest rozwiązana bodajże we fragmencie Dziennika dotyczącym właśnie warty (w momencie kiedy decydujesz kto co robi w nocy). Jest to sformułowane jakoś tak, że na warcie musi zostać przynajmniej jedną postać, a jeśli tego nie zrobisz to musisz przeczytać wskazany w dzienniku skrypt z Księgi.
Jeśli masz jedną postać i zostawisz ją na warcie to naturalnie nie masz kogo wysłać na wyprawę, ale jedną z pierwszych rzeczy jakie powinieneś zrobić jest zdobycie nowej osoby (lub osób) do grupy. Nowe postaci można przyjąć w ciągu dnia wykonując akcję związaną z "otwarciem drzwi", najpierw sprawdzając czy nie zostało się postrzelonym przez snajpera - jest ona opisana na planszy, tuż przed drzwiami schronienia (jeśli spośród Przybyszów wyciągniesz którąś z kart Nieznajomego - jest tam opisana opcja przyjęcia takiej osoby do grupy). Co więcej jeśli Twoja grupa składa się z jednej lub dwóch osób to wykonanie tej akcji wyjrzenia na zewnątrz automatycznie daje Ci nieznajomego (po sprawdzeniu strzału snajpera). To również jest opisane na planszy przed drzwiami.
KQuest pisze: ↑25 lis 2018, 07:29
Kwestia warty jest rozwiązana bodajże we fragmencie Dziennika dotyczącym właśnie warty (w momencie kiedy decydujesz kto co robi w nocy). Jest to sformułowane jakoś tak, że na warcie musi zostać przynajmniej jedną postać, a jeśli tego nie zrobisz to musisz przeczytać wskazany w dzienniku skrypt z Księgi.
Nie doczytalem tej informacji odnosnie skryptu. Dzieki za pomoc!
Chciałem zagrać wg scenariusza Ostatni dzień. W przygotwaniu napisane jest, że oprócz wielu wymienionych żetonów mogę wziąć " dowolne inne żetony o wartości 5 lub mniej". Chodzi o żetony o łącznej wartości 5, prawda?
seki pisze: ↑10 gru 2018, 22:01
Chciałem zagrać wg scenariusza Ostatni dzień. W przygotwaniu napisane jest, że oprócz wielu wymienionych żetonów mogę wziąć " dowolne inne żetony o wartości 5 lub mniej". Chodzi o żetony o łącznej wartości 5, prawda?
Pytanie do scenariusza "Krew na śniegu" z rozszerzenia "Opowieści z..." Czemu służy wiązanie sznurem podejrzanego? Nie znalazłem na karcie scenariusza żadnego wyjaśnienia. Ktoś pomoże?
Edwardo pisze: ↑05 sty 2019, 13:13
Pytanie do scenariusza "Krew na śniegu" z rozszerzenia "Opowieści z..." Czemu służy wiązanie sznurem podejrzanego? Nie znalazłem na karcie scenariusza żadnego wyjaśnienia. Ktoś pomoże?
Służy to temu, że jak już którakolwiek z postaci będzie lub nie będzie związana i osiągnie poziom 4 to czytasz inny skrypt w książce od dodatku (na końcu są skrypty do scenariuszy)