![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Masz racje, to jest akurat oczywiste, ale jednak szkoda, że znalazł się jakiś błąd.
Dodamy tylko, że dział wydawniczy już został powiadomiony, dziękujemy za wskazanie. Za błąd oczywiście przepraszamy.Veridiana pisze: ↑20 mar 2019, 23:13Jasne, zawsze szkoda. Choć to akurat bardziej kwestia informacyjna i lepiej, że zgubił się kanadyjski niż np. mniej oczywisty delawarski. Mam nadzieję, że to taki odosobniony przypadek.
Dodam, że instrukcja angielska miała w załączniku wiele błędów, więc gracze anglojęzyczni mieli niezłą zagwostkę z bonusami, łącznie z tym, że pewne ptaki w załączniku w ogóle się zgubiły i nie występowały w żadnym zestawieniu![]()
Roboty więc z tą instrukcją było niemało, począwszy od tłumaczenia 170 nazw ptaków, przez błędy oryginału, po zmiany na niektórych kartach bonusowych, aby się zgadzały z polskimi nazwami.
Grunt jednak, żeby przyjemnie się grało
Nie ma takiej pewności. Na przykład wersji angielskiej też jest podobny babol ponieważ nie wyliczyli "Turkey" pomimo tego ze indyki są.
A poza tym polska nazwa "indyk" też ma pochodzenie geograficzne, ale może trzeba wziac pod uwagę, że współcześni kartografowie juz raczej nazwy Indie Zachodnie nie używają. Moze trzeba zmienić nazwę ptaka na "ameryk"?Rafal_Kruczek pisze: ↑21 mar 2019, 09:51Nie ma takiej pewności. Na przykład wersji angielskiej też jest podobny babol ponieważ nie wyliczyli "Turkey" pomimo tego ze indyki są.
Wydaje mi się, że w nowszej edycji cywilizacji poprzez wieki też jest taka instrukcja, tylko w instrukcji, a nie na pudełkudetrytusek pisze: ↑21 mar 2019, 11:54
Pierwszy raz widzę, grę gdzie jest instrukcja jak wszystko spakować by się zmieściło. Najlepsze jest to, że faktycznie się przydała !
A ja mam wrażenie, że są zbyt sztywne, ale liczę, że się wyrobią (mam trochę klasycznych talii czy to z Theory11, Ellusionist, Bicycle czy naszego rodzimego iluzjonisty "Y" i sztywne nie oznacza wcale lepsze, a nawet gorzej, bo łatwiej taką kartę "złamać"). I właśnie porównując do najlepszych jest trochę za sztywno. Przynajmniej na razie, ale po kilkudziesięciu tasowaniach powinno być lepiej.detrytusek pisze: ↑21 mar 2019, 11:54 Sens koszulkowania tych kart jest dla mnie żaden ale osobiście wolałbym by były sztywniejsze. Trwałe są ale się za bardzo gną.
Karmnik akurat jest praktyczny. Przecież to wieża do kości, do tego to co dostępne leży w karmniku, a co już wybrane obok na stole, więc nie ma tutaj żadnych wątpliwości. Tacka już mniej potrzebna, ale jak już jest to pudełko na karty... (Pudełko akurat fajne, bo jak nie ma wypraski to trzeba trzymać karty w woreczkach strunowych co jest takie sobie). A instrukcje "co gdzie w pudełku" kojarzę m.in. z gier Days of Wonder, więc to nie jest nowość.detrytusek pisze: ↑21 mar 2019, 11:54
Gra wygląda pięknie choć mam nieodparte wrażenie, że pewne "uślicznienia" są na siłę. Uroda, urodą ale praktyczność pewnych rozwiązań skrzeczy patrz karmnik czy ten plastik do wykładania kart.
Pierwszy raz widzę, grę gdzie jest instrukcja jak wszystko spakować by się zmieściło. Najlepsze jest to, że faktycznie się przydała !
Tak wlasnie bylo.Pan_K pisze: ↑21 mar 2019, 12:06Wydaje mi się, że w nowszej edycji cywilizacji poprzez wieki też jest taka instrukcja, tylko w instrukcji, a nie na pudełkudetrytusek pisze: ↑21 mar 2019, 11:54
Pierwszy raz widzę, grę gdzie jest instrukcja jak wszystko spakować by się zmieściło. Najlepsze jest to, że faktycznie się przydała !
![]()
Sztywne? Po jednym tasowaniu zrobiły mi się V-ki. Sztywna karta jest na to odporna. Hmm nigdy nie zdarzyło mi się złamać karty, więc nie widzę problemu.bogas pisze: ↑21 mar 2019, 12:29
A ja mam wrażenie, że są zbyt sztywne, ale liczę, że się wyrobią (mam trochę klasycznych talii czy to z Theory11, Ellusionist, Bicycle czy naszego rodzimego iluzjonisty "Y" i sztywne nie oznacza wcale lepsze, a nawet gorzej, bo łatwiej taką kartę "złamać"). I właśnie porównując do najlepszych jest trochę za sztywno. Przynajmniej na razie, ale po kilkudziesięciu tasowaniach powinno być lepiej.
Jak dla mnie otwór do wrzucania jest za mały. Kości są spore (co akurat jest fajne) i przez to, że wrzuca się nie od góry to trzeba uważać by czegoś nie wypuścić. Kobiece małe rączki protestowały.bogas pisze: ↑21 mar 2019, 12:29 Karmnik akurat jest praktyczny. Przecież to wieża do kości, do tego to co dostępne leży w karmniku, a co już wybrane obok na stole, więc nie ma tutaj żadnych wątpliwości. Tacka już mniej potrzebna, ale jak już jest to pudełko na karty... (Pudełko akurat fajne, bo jak nie ma wypraski to trzeba trzymać karty w woreczkach strunowych co jest takie sobie). A instrukcje "co gdzie w pudełku" kojarzę m.in. z gier Days of Wonder, więc to nie jest nowość.
Nie jest to nowość dla mnie, więc nie pierwszy raz takie rozwiązanie widzę.detrytusek pisze: ↑21 mar 2019, 12:45 Sztywne? Po jednym tasowaniu zrobiły mi się V-ki. Sztywna karta jest na to odporna. Hmm nigdy nie zdarzyło mi się złamać karty, więc nie widzę problemu.
(...)
I nigdzie nie napisałem, że instrukcje jak pakować to nowość.
Uważam, że jest dokładnie odwrotnie ale czas oddać to pod ocenę innymbogas pisze: ↑21 mar 2019, 13:15
Nie jest to nowość dla mnie, więc nie pierwszy raz takie rozwiązanie widzę.
A karty są sztywne co wyraźnie czuć podczas ich tasowania, a to że się odkształcają właśnie o tym świadczy. Gdyby były bardziej elastyczne to wróciłyby do pierowtnego kształtu. Ale już widizałem takie przypadki i z reguły taka talia po czasie się wyrabiała i miękła.
Pełna zgodadetrytusek pisze: ↑21 mar 2019, 13:19Uważam, że jest dokładnie odwrotnie ale czas oddać to pod ocenę innymbogas pisze: ↑21 mar 2019, 13:15
Nie jest to nowość dla mnie, więc nie pierwszy raz takie rozwiązanie widzę.
A karty są sztywne co wyraźnie czuć podczas ich tasowania, a to że się odkształcają właśnie o tym świadczy. Gdyby były bardziej elastyczne to wróciłyby do pierowtnego kształtu. Ale już widizałem takie przypadki i z reguły taka talia po czasie się wyrabiała i miękła..
Też się nad tym zastanawiałem i w gronie rodzinnym, gdzie ostra rywializacja nie jest najważniejszą sprawą, zdecydowanie strona niebieska, a jak przyjdzie zagrać ze znajomymi (sami dorośli) to zielona.Scamander pisze: ↑21 mar 2019, 13:59 A jak z planszą celów gracie od razu na zielonej? Słyszałem, że ta niebieska jest o tyle nudna, że wyniki graczy na niej są bardzo zbliżone do siebie na tyle zbliżone, że jakby jej nie było to niewiele by się zmieniło. Myślę czy na pierwsze gry odpalać niebieską zanim gracze na spokojnie się zapoznają z mechaniką czy od razu wrzucać ludzi na głęboką wodę i walkę o pozycję.
Ok ale takie rozwiązanie to margines. Mówię o sytuacji gdzie ktoś ma 3-4 karty celów. Grałem 3 razy i nikt nie miał sposobności dostania drugiej karty celów, a z tych 3 partii najwięcej w tej rubryczce na koniec wpisane było 6. Największa przewaga wynosiła 2 pkt.sithadro pisze: ↑22 mar 2019, 01:02 Karty celów mogą być dobierane w trakcie rozgrywki. Zaczynasz z jedną, a możesz realnie skończyć z 3-4. Wiadomo że ich dobór jest losowy i mogą nie podejść w 100% ale przegięcie z ilością punktów za cele mogło by być zbyt dużym bonusem. Karty celów nie są strategią gwarantującą zwycięstwo ale mogą dać fajny zastrzyk punktów.