Fearevil pisze: ↑19 sty 2020, 10:59
To ja w związku z tym co zostało wyżej opisane zapytam o walkę w odniesieniu do Sojuszu Stworzeń Leśnych.
Jeżeli na polanie zostaną bezbronne żetony Sojuszu (baza i/lub sympatyk) to czy atakujący też musi rzucać dwiema kośćmi ze względu na umiejętność Sojuszu (wyższy wynik kości podczas obrony) nawet jeśli Myszy nie mają żadnego wojownika na tej polanie?
Tak. Formalnie też trzeba rzucić kośćmi. Następnie atakujący bierze wynik ze słabszej kości (redukuje ten wynik, gdyby był wyższy niż liczba wojowników), następnie dodaje do wyniku 1 za niebronienie i tyle obrażeń zadaje. W praktyce jak na polanie jest tylko 1 żeton (baza/sympatycy), to rzut kośćmi nic nie zmieni. Gdyby były dwa: zarówno baza jak i sympatycy, to już wynik na kościach może mieć znaczenie (bo wynik 0 na kości +1 za niebronienie oznacza, że zdjęty będzie tylko 1 żeton - obrońca wybierze który).
Fearevil pisze: ↑18 sty 2020, 21:08
W takim razie jeżeli podczas akcji pomocy przesuwam znacznik frakcji z pola za 1pkt na pole które daje 2pkt to muszę wykonać tę akcję 2x (pomiędzy tymi polami jest 2 oznaczająca krotność wykonania akcji pomocy, żeby przejść na następne pole). Wydaję więc frakcji której pomagam 2 karty (zgodne z polaną), zużywam 2 przedmioty i otrzymuję punkty za zmianę relacji. Rozumiem, że dobrze?
Dobrze rozumiesz. Obie akcje pomocy muszą być w tej samej turze, ale muszą być od razu jedna po drugiej. Możesz w międzaczasie zrobić inne akcje. Np. możesz zrobić 1 akcję pomocy (użyć 1 dowolny przedmiot, przekazać 1 kartę), następnie użyć butów, by zmienić polanę, a następnie drugą akcję pomocy (znowu 1 dowolny przedmiot użyty i 1 karta przekazana).
mement0 pisze: ↑19 sty 2020, 13:46
To ja także mam jeszcze pytanie - jeśli włóczęga ma sojusznika ( czyli jest na ostatnim polu sojusznik ) no i teraz włóczęga otrzymuje 2 punkty za każda akcje pomocy - czyli A- poświęca 1 kartę odwraca znacznik i dostaje 2 pkt czy wersja B musi poświecić 3 karty, obrócić 3 znaczniki i dostaje 6 pkt czy wersja C czy mógłby poświecić 5 kart obrócić 5 znaczników i dostać 10pkt ?
Włóczęga może wykonać akcję pomocy tyle razy ile chce. Czyli mając już kogoś na polu sojusznika, może przekazać 1 kartę (i użyć 1 przedmiot) i dostać 2 punkty. Jak zrobi to 3 razy (użyje 3 przedmioty, przekaże 3 karty), to dostanie 6 punktów. Jak zrobi to 5 razy to nawet 10 punktów. Przy czym trzeba pamiętać, że przekazywać karty można tylko graczowi, który ma jakikolwiek komponent na polanie, na której jest pionek włóczęgi oraz przekazywana karta musi się zgadzać z typem polany, na której jest włóczęga (lis, myszy, króliki). Oczywiście ptasie karty są dżokerami, więc je najłatwiej przekazać.
To przekazywanie kart sojusznikowi generuje masę punktów, gracze powinni być tego świadomi. Jak temu zapobiec? Sojusznik może zaatakować włóczęgę, jeśli włóczęga ma jakiekolwiek miecze, to jest spora szansa, że w obronie zabije choć 1 wojownika i tym sposobem sojusznik stanie się wrogiem.