Root - pytania i wątpliwości
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Root
W kontekście logicznym lepiej byłoby, jakby wszyscy robili świt, potem wszyscy dzień i następnie wieczór. Ale to gra planszowa i taki podział jest to prostu ramką, w którą wszystkie frakcje da się zmieścić, żeby ich rundy miały jakąś strukturę Myszy żadnego wzmocnienia i tak nie potrzebują - dobrze rozegrane mogą być niezwykle ciężkie do powstrzymania
- wrojka
- Posty: 477
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 235 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root
Może na pytania już odpowiedziano, ale zamieszczam cytaty z reguł dla 100% potwierdzenia
Special Action: Protector. Immediately before
dice are rolled in a battle, the defender may enlist
the Arbiter in the clearing of battle. The Arbiter
scores one victory point and adds all of his undamaged
Sword to the maximum rolled hits of the defender.
The Arbiter cannot enlist himself.
Co do tego, czy jeśli Arbiter atakuje kogoś, to czy ten ktoś może użyć Arbitera przeciwko niemu samemu. W regułach nie ma zakazu, więc niby można, ale tematycznie nie ma to sensu. Gracze podpowiadają twórcom, by dodać zapis, że Arbiter może być enlisted tylko jeśli nie jest żadną stroną konfliktu (nie jest ani obrońcą, ani atakującym).
Edit wiadomość od samego Joshua Yearsley'a (editor instrukcji do Roota) "The Arbiter cannot enlist himself nor be enlisted against himself."
Martial Law. You must spend another
matching supporter if the target clearing has
at least three warriors belonging to another
player.
Jest liczba pojedyncza, czyli 3+ wojowników od JEDNEGO gracza.
Law of Root E.5.2.Innymi słowy: czy gdy [Arbiter] sam się broni, również dodaje sobie ekstra miecze i punkt zwycięstwa?
Special Action: Protector. Immediately before
dice are rolled in a battle, the defender may enlist
the Arbiter in the clearing of battle. The Arbiter
scores one victory point and adds all of his undamaged
Sword to the maximum rolled hits of the defender.
The Arbiter cannot enlist himself.
Co do tego, czy jeśli Arbiter atakuje kogoś, to czy ten ktoś może użyć Arbitera przeciwko niemu samemu. W regułach nie ma zakazu, więc niby można, ale tematycznie nie ma to sensu. Gracze podpowiadają twórcom, by dodać zapis, że Arbiter może być enlisted tylko jeśli nie jest żadną stroną konfliktu (nie jest ani obrońcą, ani atakującym).
Edit wiadomość od samego Joshua Yearsley'a (editor instrukcji do Roota) "The Arbiter cannot enlist himself nor be enlisted against himself."
8.4.2. II. aPrawo wojny dla Sojuszu dotyczy 3+ wojowników. Gdy na polanie jest 2 wojowników jednego gracza i np. 1 kolejnego to także Sojusz dopłaca kartę?
Martial Law. You must spend another
matching supporter if the target clearing has
at least three warriors belonging to another
player.
Jest liczba pojedyncza, czyli 3+ wojowników od JEDNEGO gracza.
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 lis 2019, 18:13
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 9 times
Re: Root
Cześć,
Jestem nowy w roocie i mam kilka pytań które są dla mnie niejasne (mówię o podstawce). W zasadzie większość do włóczęgi. Wydaje mi się że rozumiem dobrze, ale proszę potwierdźcie :
8.2.6 Outrage. Whenever another player removes a sympathy token or moves any warriors into a sympathetic clearing...
Jak to jest z włóczęgą?
1) Nie jest wojownikiem, więc nie daje karty przy wejściu na token z sympatykami?
2) Może zaatakować token sympatyka, ale wtedy już musi dać kartę?
3) Teoretycznie włóczęga może sobie chodzić po planszy i atakować wszystkie niepilnowane żetony (budynki, twierdza, sympatycy, zasoby) pozostając w dobrych relacjach, bo jeśli tam nie ma wojowników relacje się nie zmienią, prawda? Wydaje się to spoko taktyką, zakładając że odp na 2 to tak i nie ma sie akurat kart danej polany - żadna strata. A jak sie ma to można ją wpierw przekazać jako pomoc za dodatkowe punkty i potem usunąć znacznik.
4) To włóczęga wybiera przedmiot który chce dostać za pomoc, nie frakcja której pomaga?
5) To broniący wybiera które komponenty są zniszczone w ataku? (czyli przy 2 damage na twierdzę + tartak + drewno markiza może powiedzieć - wyrzucam drewno i tartak)
6) Przy szpitalach polowych markiza odrzuca jedną kartę za wszystkich wojowników w ataku - zginie 3 na lisiej polanie, to jedna karta lista ratuje wszystkich?
7) Przedmioty włóczęgi - to już widziałem dyskusję, ale w końcu nie wiem co z niej wyszło - zakładam że przy uszkodzeniu wyczerapnego przedmiotu ten zostaje dalej wyczerpany po naprawie, traktuję to jako 2 oddzielne ruchy - jeden przewrócenie itemu po wyczerpaniu na drugą stronę, inny ruch przy uszkodzeniu itemu i przeniesieniu go do uszkodzonych - po nocy przesuwam wszystko z uszkodzonych do plecaka, w takim stanie jakim było (wyczerapny/niewyczerpany).
8 ) Zakładając że włóczęga jest ally z jakąś frakcją - może poruszać ich ze sobą podczas każdego ruchu, również podczas zakradania się świtem?
9) Jeśli tak, to teoretycznie może ich wyprowadzić do lasu?
10) Zakładając że włóczęga jest ally z jakąś frakcją - może traktować ich wojowników jak swoich podczas gdy włóczęga atakuje, ale jeśli ta frakcja atakuje to już nie może się dołączyć, również jeśli włóczęga jest atakowany nie może korzystać z ally, ani jeśli ally jest atakowany, włóczęga nie może mu pomóc, si?
11) Jeszcze jedno mi się przypomniało do włóczęgi - jest w księdze praw, że aby poprawić stosunki 1->2, muszę zrobić 2 akcje pomocy, czyli wyczerpać 2 przedmioty i dać 2 karty - czy mogę zrobić jedną pomoc, dać kartę i wyczerpać przedmiot tylko po to żeby zdobyć jakiś item który ma frakcja, nie poprawiając przy tym stosnuków z 1->2 ale zostawiając jak były?
Dzięki za odpowiedzi z góry
Jestem nowy w roocie i mam kilka pytań które są dla mnie niejasne (mówię o podstawce). W zasadzie większość do włóczęgi. Wydaje mi się że rozumiem dobrze, ale proszę potwierdźcie :
8.2.6 Outrage. Whenever another player removes a sympathy token or moves any warriors into a sympathetic clearing...
Jak to jest z włóczęgą?
1) Nie jest wojownikiem, więc nie daje karty przy wejściu na token z sympatykami?
2) Może zaatakować token sympatyka, ale wtedy już musi dać kartę?
3) Teoretycznie włóczęga może sobie chodzić po planszy i atakować wszystkie niepilnowane żetony (budynki, twierdza, sympatycy, zasoby) pozostając w dobrych relacjach, bo jeśli tam nie ma wojowników relacje się nie zmienią, prawda? Wydaje się to spoko taktyką, zakładając że odp na 2 to tak i nie ma sie akurat kart danej polany - żadna strata. A jak sie ma to można ją wpierw przekazać jako pomoc za dodatkowe punkty i potem usunąć znacznik.
4) To włóczęga wybiera przedmiot który chce dostać za pomoc, nie frakcja której pomaga?
5) To broniący wybiera które komponenty są zniszczone w ataku? (czyli przy 2 damage na twierdzę + tartak + drewno markiza może powiedzieć - wyrzucam drewno i tartak)
6) Przy szpitalach polowych markiza odrzuca jedną kartę za wszystkich wojowników w ataku - zginie 3 na lisiej polanie, to jedna karta lista ratuje wszystkich?
7) Przedmioty włóczęgi - to już widziałem dyskusję, ale w końcu nie wiem co z niej wyszło - zakładam że przy uszkodzeniu wyczerapnego przedmiotu ten zostaje dalej wyczerpany po naprawie, traktuję to jako 2 oddzielne ruchy - jeden przewrócenie itemu po wyczerpaniu na drugą stronę, inny ruch przy uszkodzeniu itemu i przeniesieniu go do uszkodzonych - po nocy przesuwam wszystko z uszkodzonych do plecaka, w takim stanie jakim było (wyczerapny/niewyczerpany).
8 ) Zakładając że włóczęga jest ally z jakąś frakcją - może poruszać ich ze sobą podczas każdego ruchu, również podczas zakradania się świtem?
9) Jeśli tak, to teoretycznie może ich wyprowadzić do lasu?
10) Zakładając że włóczęga jest ally z jakąś frakcją - może traktować ich wojowników jak swoich podczas gdy włóczęga atakuje, ale jeśli ta frakcja atakuje to już nie może się dołączyć, również jeśli włóczęga jest atakowany nie może korzystać z ally, ani jeśli ally jest atakowany, włóczęga nie może mu pomóc, si?
11) Jeszcze jedno mi się przypomniało do włóczęgi - jest w księdze praw, że aby poprawić stosunki 1->2, muszę zrobić 2 akcje pomocy, czyli wyczerpać 2 przedmioty i dać 2 karty - czy mogę zrobić jedną pomoc, dać kartę i wyczerpać przedmiot tylko po to żeby zdobyć jakiś item który ma frakcja, nie poprawiając przy tym stosnuków z 1->2 ale zostawiając jak były?
Dzięki za odpowiedzi z góry
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1093
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 31 times
Re: Root
1) ,2),4),5),11) tak.justtadream3 pisze: ↑14 lut 2020, 14:03 Cześć,
Jestem nowy w roocie i mam kilka pytań które są dla mnie niejasne (mówię o podstawce). W zasadzie większość do włóczęgi. Wydaje mi się że rozumiem dobrze, ale proszę potwierdźcie :
8.2.6 Outrage. Whenever another player removes a sympathy token or moves any warriors into a sympathetic clearing...
Jak to jest z włóczęgą?
1) Nie jest wojownikiem, więc nie daje karty przy wejściu na token z sympatykami?
2) Może zaatakować token sympatyka, ale wtedy już musi dać kartę?
3) Teoretycznie włóczęga może sobie chodzić po planszy i atakować wszystkie niepilnowane żetony (budynki, twierdza, sympatycy, zasoby) pozostając w dobrych relacjach, bo jeśli tam nie ma wojowników relacje się nie zmienią, prawda? Wydaje się to spoko taktyką, zakładając że odp na 2 to tak i nie ma sie akurat kart danej polany - żadna strata. A jak sie ma to można ją wpierw przekazać jako pomoc za dodatkowe punkty i potem usunąć znacznik.
4) To włóczęga wybiera przedmiot który chce dostać za pomoc, nie frakcja której pomaga?
5) To broniący wybiera które komponenty są zniszczone w ataku? (czyli przy 2 damage na twierdzę + tartak + drewno markiza może powiedzieć - wyrzucam drewno i tartak)
6) Przy szpitalach polowych markiza odrzuca jedną kartę za wszystkich wojowników w ataku - zginie 3 na lisiej polanie, to jedna karta lista ratuje wszystkich?
7) Przedmioty włóczęgi - to już widziałem dyskusję, ale w końcu nie wiem co z niej wyszło - zakładam że przy uszkodzeniu wyczerapnego przedmiotu ten zostaje dalej wyczerpany po naprawie, traktuję to jako 2 oddzielne ruchy - jeden przewrócenie itemu po wyczerpaniu na drugą stronę, inny ruch przy uszkodzeniu itemu i przeniesieniu go do uszkodzonych - po nocy przesuwam wszystko z uszkodzonych do plecaka, w takim stanie jakim było (wyczerapny/niewyczerpany).
8 ) Zakładając że włóczęga jest ally z jakąś frakcją - może poruszać ich ze sobą podczas każdego ruchu, również podczas zakradania się świtem?
9) Jeśli tak, to teoretycznie może ich wyprowadzić do lasu?
10) Zakładając że włóczęga jest ally z jakąś frakcją - może traktować ich wojowników jak swoich podczas gdy włóczęga atakuje, ale jeśli ta frakcja atakuje to już nie może się dołączyć, również jeśli włóczęga jest atakowany nie może korzystać z ally, ani jeśli ally jest atakowany, włóczęga nie może mu pomóc, si?
11) Jeszcze jedno mi się przypomniało do włóczęgi - jest w księdze praw, że aby poprawić stosunki 1->2, muszę zrobić 2 akcje pomocy, czyli wyczerpać 2 przedmioty i dać 2 karty - czy mogę zrobić jedną pomoc, dać kartę i wyczerpać przedmiot tylko po to żeby zdobyć jakiś item który ma frakcja, nie poprawiając przy tym stosnuków z 1->2 ale zostawiając jak były?
Dzięki za odpowiedzi z góry
3) teoretycznie tak , ale w praktyce przez takie kombinowanie staje sie celem...
6) i 7) tak, to była poprawka balansowa, które weszła do polskiej edycji ,ale można jeszcze spotkać stare odpowiedzi i plansze graczy po angielsku
8 ) Częściowo tak 9) Nie.
Z najnowszego Rule of Root (https://bgg.cc/filepage/160773/law-root z 2020-02-10)
"1.4 Players and Factions
For simplicity, the Law refers to players, not factions. However, game effects (such as abilities and persistent effects) are properties of factions, not players. While controlling pieces of a faction they do not own, a player follows the rules of that faction unless explicitly instructed."
Czyli trzeba też przestrzegać zasad ruchu sojusznika - przesuwając sojuszników ,nie można ich wprowadzić do lasu, trzeba zapłacić kartę za sympatyka i sojusznik musi kontrolować miejsce startu lub docelowe
10) si.
" Attacking with Ally. Whenever you initiate a battle, you may treat Allied warriors of one player in the clearing of battle as your own. The maximum hits you can roll equals the number of that Ally’s warriors there plus your total undamaged SWORDS. You cannot treat Allied warriors as your own if that Ally is the defender
Taking Hits with Ally. In a battle where you treat Allied warriors as your own, you can take hits by removing Allied warriors. However, if you take more hits by removing Allied warriors than by damaging items during the same battle, that Allied player becomes Hostile (9.2.9.III) at the end of the battle. This rule overrides the condition for becoming Hostile in 9.2.9.III."
Ostatnio zmieniony 14 lut 2020, 15:38 przez Rafal_Kruczek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 lis 2019, 18:13
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 9 times
Re: Root
Dzięki wielkie za wyjaśnienia
Jeszcze jedno doprecyzowanie do 8 ) - jeśli ruszam włóczęge + allied koty na polanę z sympatykami, to kto płaci kartę - włóczęga czy koty? Zakładam że włóczęga? I przy ataku usuwającym żeton sympatyków też płacę jedną kartę, mimo że atakuje 2oma frakcjami?
Jeszcze jedno doprecyzowanie do 8 ) - jeśli ruszam włóczęge + allied koty na polanę z sympatykami, to kto płaci kartę - włóczęga czy koty? Zakładam że włóczęga? I przy ataku usuwającym żeton sympatyków też płacę jedną kartę, mimo że atakuje 2oma frakcjami?
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 284 times
Re: Root
Włóczęga musi oddać kartę.justtadream3 pisze: ↑14 lut 2020, 15:33 Dzięki wielkie za wyjaśnienia
Jeszcze jedno doprecyzowanie do 8 ) - jeśli ruszam włóczęge + allied koty na polanę z sympatykami, to kto płaci kartę - włóczęga czy koty? Zakładam że włóczęga? I przy ataku usuwającym żeton sympatyków też płacę jedną kartę, mimo że atakuje 2oma frakcjami?
I jeszcze co do tego pytania:
Co masz na myśli mówiąc "po nocy przesuwam wszystko do plecaka"? Chodzi o Wieczorny odpoczynek, gdy jesteś lesie? Wtedy wszystkie przedmioty z pola uszkodzonych przesuwasz do plecaka lub na odpowiedni tor jednocześnie je przygotowujesz (jeśli były jakieś, które były jednocześnie wyczerpane i uszkodzone). Jeśli natomiast nie jesteś w lesie, to niczego z automatu nie przesuwasz, wszystko zostaje tam gdzie było i taką stroną, na której było.justtadream3 pisze: ↑14 lut 2020, 14:03 7) Przedmioty włóczęgi - to już widziałem dyskusję, ale w końcu nie wiem co z niej wyszło - zakładam że przy uszkodzeniu wyczerapnego przedmiotu ten zostaje dalej wyczerpany po naprawie, traktuję to jako 2 oddzielne ruchy - jeden przewrócenie itemu po wyczerpaniu na drugą stronę, inny ruch przy uszkodzeniu itemu i przeniesieniu go do uszkodzonych - po nocy przesuwam wszystko z uszkodzonych do plecaka, w takim stanie jakim było (wyczerapny/niewyczerpany).
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 lis 2019, 18:13
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 9 times
Re: Root
Tak chodziło mi o odpoczynek w lesie. Natomiast co do dalszej części to chyba właśnie kwestia sporna, o której dyskusja się toczyła.
Czy jeśli wyczerpie przedmiot a następnie go uszkodzę, to czy po naprawieniu go zostaje 'z automatu' odświeżony czy tylko naprawiony ale wciąż jest wyczerpany. Mi się wydaje że wciąż jest wyczerpany ale opieram się na mojej interpretacji a nie na zasadach bo nie znalazłem tego.
Czy jeśli wyczerpie przedmiot a następnie go uszkodzę, to czy po naprawieniu go zostaje 'z automatu' odświeżony czy tylko naprawiony ale wciąż jest wyczerpany. Mi się wydaje że wciąż jest wyczerpany ale opieram się na mojej interpretacji a nie na zasadach bo nie znalazłem tego.
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 lis 2019, 18:13
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 9 times
Re: Root
Hej,
Doczytałem i masz rację.
Podczas wieczornego odpoczynku - naprawiam i od razu odświeżam.
Jeżeli robię naprawę młotkiem - tylko naprawiam, bez odświeżania.
9.5.7 Repair. Exhaust one H to move one damaged
item to the Satchel (if M, H, S, C, or F) or to its
matching track (if face up X, T, B), keeping the
item on its current side.
9.6.1 An Evening’s Rest. If you are in a forest, move
all items in your Damaged box to your Satchel or
their matching track, and flip them face up.
Doczytałem i masz rację.
Podczas wieczornego odpoczynku - naprawiam i od razu odświeżam.
Jeżeli robię naprawę młotkiem - tylko naprawiam, bez odświeżania.
9.5.7 Repair. Exhaust one H to move one damaged
item to the Satchel (if M, H, S, C, or F) or to its
matching track (if face up X, T, B), keeping the
item on its current side.
9.6.1 An Evening’s Rest. If you are in a forest, move
all items in your Damaged box to your Satchel or
their matching track, and flip them face up.
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1093
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 31 times
Re: Root
Spory mogą po części wynikac z tego, że działanie młotka zostało zmienione w celu lekkiego osłabienia Włoczęgi i likwidacji kilku przegiętych kombinacji np. wykonywanie większej liczby ataków niż ma się mieczy (Włoczega uszkadzał miecz podczas walki , a potem naprawiał i używał ponownie do ataku lub questa). polskiej wersji od razu były takie zasady, ale jesli ktoś grał według STARSZEJ wersję angielskiej to mógł pamiętać poprzednie działanie.justtadream3 pisze: ↑14 lut 2020, 19:11 Tak chodziło mi o odpoczynek w lesie. Natomiast co do dalszej części to chyba właśnie kwestia sporna, o której dyskusja się toczyła.
Czy jeśli wyczerpie przedmiot a następnie go uszkodzę, to czy po naprawieniu go zostaje 'z automatu' odświeżony czy tylko naprawiony ale wciąż jest wyczerpany. Mi się wydaje że wciąż jest wyczerpany ale opieram się na mojej interpretacji a nie na zasadach bo nie znalazłem tego.
To nie są różne interpretacje , bo była CELOWA zmiana zasady.
Re: Root
Pytanie do Mechanicznego Markiza.
W przypadku dobrania karty z kosztem przekucia od 1 do 3 z symbolem lisa lub krolika, czy wtedy nastepuje rekrutacja na odpowiednio lisich i kroliczych polanach?
W przypadku dobrania karty z kosztem przekucia od 1 do 3 z symbolem lisa lub krolika, czy wtedy nastepuje rekrutacja na odpowiednio lisich i kroliczych polanach?
- Alucard1982
- Posty: 194
- Rejestracja: 26 lis 2018, 09:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 19 times
Re: Root
Mam pytanie dotyczące zadawania dodatkowych obrażeń...
Czy dobrze rozumiem, że atakująca frakcja, po tym jak w efekcie rzutu kostkami wyeliminowała wszystkich wrogich wojowników na polanie, ale nie usunęła komponentu (budynek, gniazdo), może taki komponent zniszczyć jako dodatkowe obrażenie ?
Czy dobrze rozumiem, że atakująca frakcja, po tym jak w efekcie rzutu kostkami wyeliminowała wszystkich wrogich wojowników na polanie, ale nie usunęła komponentu (budynek, gniazdo), może taki komponent zniszczyć jako dodatkowe obrażenie ?
-
- Posty: 328
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 12:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 112 times
Re: Root
Po rzucie koścmi ustalasz ile masz zadać obrażeń. Następnie by default usuwasz wojowników przeciwnika, jeśli wszyscy wojownicy zostali usunięci a zostały jeszce obrażenia i budynki/żetony przeciwnika, wtedy przeciwnik wybiera co chce z tego usunać - mowiąc inaczej przyznaje obrażenia swoim komponentom.Alucard1982 pisze: ↑03 lip 2020, 13:36 Mam pytanie dotyczące zadawania dodatkowych obrażeń...
Czy dobrze rozumiem, że atakująca frakcja, po tym jak w efekcie rzutu kostkami wyeliminowała wszystkich wrogich wojowników na polanie, ale nie usunęła komponentu (budynek, gniazdo), może taki komponent zniszczyć jako dodatkowe obrażenie ?
Napiszę tutaj jeszcze o czym ludzie często zapominają - budynki są kwadratowe i liczą się do kontroli. Tokeny są okrągłe i nie liczą się do kontroli (np. drewno Markizy czy sympatycy).
Na sprzedaż, a poza tym to szukam kafla promo do Dice Settlers ze Sierra West. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 284 times
Re: Root
Czy chodzi o dodatkowe obrażenie wynikające z braku wojowników u obrońcy?Alucard1982 pisze: ↑03 lip 2020, 13:36 Mam pytanie dotyczące zadawania dodatkowych obrażeń...
Czy dobrze rozumiem, że atakująca frakcja, po tym jak w efekcie rzutu kostkami wyeliminowała wszystkich wrogich wojowników na polanie, ale nie usunęła komponentu (budynek, gniazdo), może taki komponent zniszczyć jako dodatkowe obrażenie ?
W takim razie odpowiedź jest: NIE, dodatkowe obrażenie (za brak obrońców) nie przysługuje w tym samym ataku, w którym obrońcy byli, ale zostali pokonani. Można zrobić kolejny atak na bezbronne żetony/budynki i wtedy mamy jedno dodatkowe obrażenie. Żeby dostać taki bonus musi być brak obrońców na początku walki.
Warto zobaczyć, jak walka jest zapisane w księdze praw:
Krok 1. Zasadzki.
Krok 2. Rzut kośćmi i ustalenie ile obrażeń zadajemy.
(i to tutaj sprawdza się liczbę wojowników, ustala ew. dodatkowe obrażenia, w tym bonus za atak na bezbronne żetony/budynki)
Krok 3. Przydzielenie obrażeń.
(i dopiero w tym kroku fizycznie zdejmuje się z planszy wojowników/żetony/budynki)
Słuszna uwaga. Ale zarówno budynki jak i żetony przeciwnika dają 1 Punkt Zwycięstwa, gdy usuwamy je z planszy.tapczanik420 pisze: ↑03 lip 2020, 15:23 Napiszę tutaj jeszcze o czym ludzie często zapominają - budynki są kwadratowe i liczą się do kontroli. Tokeny są okrągłe i nie liczą się do kontroli (np. drewno Markizy czy sympatycy).
-
- Posty: 328
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 12:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 112 times
Re: Root
Racja, niestety to jest jeden z moich nielicznych zarzutów wobec ROOTa, że do dość prostych zasad jest kilka mikro zasad, wyjątków jak właśnie to co jest budynkiem, co jest tokenem, co daje punkty a co nie, co sie liczy do kontroli. Niestety też z kolejnym dodatkiem wprowadzono jakieś mikrozmiany ze względu na balans, więc dobrze, że w każdym pudełku ma być zawsze najbardziej aktualne Law of Root - bo coś czuję, że po kilku dodatkach granie "z pamięci" może być obarczone błędem.Atamán pisze: ↑03 lip 2020, 15:40Słuszna uwaga. Ale zarówno budynki jak i żetony przeciwnika dają 1 Punkt Zwycięstwa, gdy usuwamy je z planszy.tapczanik420 pisze: ↑03 lip 2020, 15:23 Napiszę tutaj jeszcze o czym ludzie często zapominają - budynki są kwadratowe i liczą się do kontroli. Tokeny są okrągłe i nie liczą się do kontroli (np. drewno Markizy czy sympatycy).
Na sprzedaż, a poza tym to szukam kafla promo do Dice Settlers ze Sierra West. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- warlock
- Posty: 4677
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Root
Podstawowe pytanie dot. Woodland Alliance:
Czy każdą z tych akcji można wykonać tylko raz, czy wielokrotnie? Bo nie wiem co się zawiera w sformułowaniu "dowolna kolejność i kombinacja" .Daylight
You may take the following actions in any order and combination.
- Craft. You may activate sympathy tokens to craft a card from your hand.
- Mobilize. Add a card from your hand to the Supporters stack.
- Train. Spend a card whose suit matches a built base to place a warrior in the Officers box.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
Re: Root
Wszystko super, może ktoś wyjaśnić jak zaczyna sojusz leśnych stworzeń. Nigdzie nie jest to napisane, obejrzałem 12 filmików na yt z zasadami. Nikt nie potrafi wyjaśnić. Poza tym planszetki w polskiej wersji są inne od tej w angielskiej. Ogólnie co tu się [...]..Nadto nie da się zrobić rewolty bo nie mamy sympatyków czyli mam rozumieć, że w fazie świt zaczynamy od pkt 2 świtu a mianowicie zdobywanie sympatyków?
- Chudej
- Posty: 400
- Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 343 times
- Been thanked: 309 times
Re: Root
Wszystko jest napisane na planszy tej frakcji. Zaczynają bez niczego na planszy, trzeba rozsiewać żetony sympatii po mapie i liczyć, że ktoś tam będzie wchodził albo walczył, żeby musiał oddawać ci karty, za co będziesz mógł rozsiewać więcej żetonów i w końcu, jak się uda utrzymać chociaż jeden żeton, to i postawić bazę, a potem już idzie z górki. Rewolty w pierwszej rundzie nie zrobisz, bo trzeba mieć wcześniej żetony sympatii na miejscu.
Re: Root
Ogólnie, od tygodnia czytam poradniki, księgę zasad. Ktoś tu pisał o prostych zasadach. Moim zdaniem znowu portal [...] napisanie instrukcji. Nie wiem czy tak problem jest sporządzenie kompendium nawet na stronie, strasznie mnie drażni szukanie każdej mikrozasady i niejasności. Nie ma żadnego polskiego gameplaya po polsku, który wytłumaczyłby chociaż podstawkę o dodatku nie wspominam.
Ostatnio zmieniony 07 paź 2020, 21:12 przez bzikus17, łącznie zmieniany 1 raz.