Gloomhaven (Isaac Childres)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ja próbowalem tej aplikacji, ale moim zdaniem jest nieintuicyjna i nie potrafię nawet jednej rundy przeprowadzić.
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
A masz może jakiś pomysł, żeby zmniejszyć czas rozkładania? Albo co zrobić żeby ogarniać wszystko solo?
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: Gloomhaven
Dziwne. Ten pierwszy na tak wysokim poziomie ze wsparciem tej drugiej to powinien siać kosmiczne zniszczenie.
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 29 maja 2020, 17:22 przez donmakaron, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nie, akurat ten element mi właśnie dużo zajmuje, często jednego dnia rozkładam a drugiego dopiero gramAdmirał Thrawn pisze: ↑29 maja 2020, 16:51 A masz może jakiś pomysł, żeby zmniejszyć czas rozkładania? Albo co zrobić żeby ogarniać wszystko solo?

- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Gram na 5 i zwiększam odpowiednio poziomy potworów i pułapek o 1 dla gry solo (potwory są na 6).
Spoiler:
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Dogłębnie znam ten ból. Ja często rozkładam i trzymam grę przez 2-3 dni na stole.gnysek pisze: ↑29 maja 2020, 17:03Nie, akurat ten element mi właśnie dużo zajmuje, często jednego dnia rozkładam a drugiego dopiero gramAdmirał Thrawn pisze: ↑29 maja 2020, 16:51 A masz może jakiś pomysł, żeby zmniejszyć czas rozkładania? Albo co zrobić żeby ogarniać wszystko solo?![]()
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ja polecam żetony powtykać do koszulki na karty do segregatora, takiej jak ta:
https://www.rebel.pl/product.php/1,1772 ... rican.html
Jak to ułatwia segregowanie tego dziadostwa, to nic tak nie ułatwia. Kafelki planszy w harmonijkowym segregatorze na dokumenty. Dobre pudełeczka na żetony obrażeń, monet itd. też sporo ułatwiają. Planszę i nalepki, notatki drużyny i temu podobne można olać i zastąpić aplikacją (też nie korzystam z aplikacji do walki). Ale tak czy inaczej rozkładanie to zajęcie dla dwóch czy trzech osób i nie ma zmiłuj.
https://www.rebel.pl/product.php/1,1772 ... rican.html
Jak to ułatwia segregowanie tego dziadostwa, to nic tak nie ułatwia. Kafelki planszy w harmonijkowym segregatorze na dokumenty. Dobre pudełeczka na żetony obrażeń, monet itd. też sporo ułatwiają. Planszę i nalepki, notatki drużyny i temu podobne można olać i zastąpić aplikacją (też nie korzystam z aplikacji do walki). Ale tak czy inaczej rozkładanie to zajęcie dla dwóch czy trzech osób i nie ma zmiłuj.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ja kupiłem w auchan takie pudełka na śrubki, po 5-6 złotych, w czterech mieści się większosć przeciwników i kafelków, kilka niestety nie pasowało rozmiarem.
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ja jeszcze widziałem taki patent z potworami:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... TKzr3Vg8zv
15 min. 30 sek. Tutaj gość postawił karty potworów pionowo, a pomiędzy nie wstawił ich karty ruchów. To może oszczędzić szukania kart potworów.
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... TKzr3Vg8zv
15 min. 30 sek. Tutaj gość postawił karty potworów pionowo, a pomiędzy nie wstawił ich karty ruchów. To może oszczędzić szukania kart potworów.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2020, 17:36 przez Admirał Thrawn, łącznie zmieniany 2 razy.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
A ma ktoś pomysł co z tymi scenariuszami?
W ogóle opłaca się w tej grze przebiegać mapę do celu, czy raczej warto zazwyczaj walczyć ze wszystkimi przeciwnikami po drodze?
Spoiler:
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
O scenariuszach:Admirał Thrawn pisze: ↑29 maja 2020, 17:33 A ma ktoś pomysł co z tymi scenariuszami?W ogóle opłaca się w tej grze przebiegać mapę do celu, czy raczej warto zazwyczaj walczyć ze wszystkimi przeciwnikami po drodze?Spoiler:
Czy się opłaca do celu czy ze wszystkimi to mocno zależy. My zazwyczaj staramy się zebrać przynajmniej skarby, ale jak są jakieś silniejsze wrogi, a można ich przechytrzyć robiąc cel, to się nie szczypiemy i ich olewamy.72 rzeczywiście sprawił nam trochę problemów, ale Kwatermistrz tam błyszczy obszarowymi atakami. Ten mnożący się śluz obrywa okrutnie od niego. Kluczem było opracowanie kolejności rozwalania drzew. Kwatermistrz stał w miejscu i co turę siał Catastrophic Bomb na skupiska potworów. 26 nie był specjalnie trudny dla nas, ale mieliśmy dwie postaci, które mogły się ruszać na górze i na dole i bez problemu pozatykały te pompy czy co to tam było. Ogólnie dość trudne scenariusze, ale też nie jakoś strasznie, tak mi się wydaje.
Re: Gloomhaven
Admirał Thrawn pisze: ↑29 maja 2020, 16:17 Spróbuję gry z aplikacją, ale też nie chciałbym wydawać na nią pieniędzy (na samą grę już się wypłaciłem).
Widziałem, że są darmowe, ale nie wiem na ile pozwalają, ani czy warto z nich korzystać (jak ktoś zna fajną darmową apkę to proszę się podzielić tą informacją).
Gloomhaven helper jest darmowy i on załatwia 90% wszystkich problemów w grze na stole.
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gloomhaven
Na AppStore kosztuje 24 zł. Gdzie jest za darmo? Na Steamie?chemik22 pisze: ↑29 maja 2020, 17:49Gloomhaven helper jest darmowy i on załatwia 90% wszystkich problemów w grze na stole.Admirał Thrawn pisze: ↑29 maja 2020, 16:17 Spróbuję gry z aplikacją, ale też nie chciałbym wydawać na nią pieniędzy (na samą grę już się wypłaciłem).
Widziałem, że są darmowe, ale nie wiem na ile pozwalają, ani czy warto z nich korzystać (jak ktoś zna fajną darmową apkę to proszę się podzielić tą informacją).
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
donmakaron
Dobrze wam poszło, ale potwory pewnie były na mniejszym poziomie, zarówno z poziomu, jak i gry na wielu graczy. Może ja po prostu powinienem obniżyć poziom trudności o 1 albo 2.
Dobrze wam poszło, ale potwory pewnie były na mniejszym poziomie, zarówno z poziomu, jak i gry na wielu graczy. Może ja po prostu powinienem obniżyć poziom trudności o 1 albo 2.
Spoiler:
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Rzeczywiście chyba mieliśmy scenario level 3, a nie 5. Ale nie chce mi się wierzyć, że wspomniane klasy na tak wysokim poziomie sobie nie radzą. Muszę spojrzeć jaka jest różnica w potworach na 5 poziomie, bo znowu jest ich mniej niż na trzech graczy. Pamiętasz, że potwory nie ruszają się w turze, w której zostają przywołane?
Spoiler:
Re: Gloomhaven
Na pewno jest darmowy na Androidzie, bo tak z niego korzystam.Admirał Thrawn pisze: ↑29 maja 2020, 17:53 Na AppStore kosztuje 24 zł. Gdzie jest za darmo? Na Steamie?
Z początku wydawał się nieintuicyjny, ale po krótkim czasie zacząłem korzystać z wszystkich jego dobrodziejstw - bardzo skraca czas.
Sprzedaję: Beyond Humanity: Astrominers / Astrogórnicy PL
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Tak, to że potwory nie ruszają się w turze przywołania wiem. W ogóle zasady tej gry znam bardzo dobrze.
Co do potworów, jak już mówiłem są strasznie wredne na tych wysokich poziomach. Każda żmija i szlam mają zatrucie, a chochliki klątwę. Przez to dużo razy potem pudłuje.
Chyba prowadzenie dwóch bohaterów na raz mi nie idzie. Ale w przypadku tych dwóch ty nie ma za wiele do planowania. Po prostu rzucasz karty dobre do ataku, ewentualnie okazyjne tarcze i leczenie.
Co do potworów, jak już mówiłem są strasznie wredne na tych wysokich poziomach. Każda żmija i szlam mają zatrucie, a chochliki klątwę. Przez to dużo razy potem pudłuje.
Chyba prowadzenie dwóch bohaterów na raz mi nie idzie. Ale w przypadku tych dwóch ty nie ma za wiele do planowania. Po prostu rzucasz karty dobre do ataku, ewentualnie okazyjne tarcze i leczenie.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Re: Gloomhaven
Admirał Thrawn pisze: ↑29 maja 2020, 17:53Na AppStore kosztuje 24 zł. Gdzie jest za darmo? Na Steamie?chemik22 pisze: ↑29 maja 2020, 17:49Gloomhaven helper jest darmowy i on załatwia 90% wszystkich problemów w grze na stole.Admirał Thrawn pisze: ↑29 maja 2020, 16:17 Spróbuję gry z aplikacją, ale też nie chciałbym wydawać na nią pieniędzy (na samą grę już się wypłaciłem).
Widziałem, że są darmowe, ale nie wiem na ile pozwalają, ani czy warto z nich korzystać (jak ktoś zna fajną darmową apkę to proszę się podzielić tą informacją).
Na Windowsa jest za darmo i androida też a jak ktoś lubi Apple to niestety nie może być tanio jak widać, jabłka są w cenie

Ostatnio zmieniony 29 maja 2020, 18:58 przez chemik22, łącznie zmieniany 2 razy.
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gloomhaven
Dzięki. Co prawda na AppStore jest płatna, ale w przeglądarce da się za darmo otworzyć.Azel pisze: ↑29 maja 2020, 18:43Na pewno jest darmowy na Androidzie, bo tak z niego korzystam.Admirał Thrawn pisze: ↑29 maja 2020, 17:53 Na AppStore kosztuje 24 zł. Gdzie jest za darmo? Na Steamie?
Z początku wydawał się nieintuicyjny, ale po krótkim czasie zacząłem korzystać z wszystkich jego dobrodziejstw - bardzo skraca czas.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Da się otworzyć w przeglądarce za darmo na każdym urządzeniu, już sprawdzałem. Ale dzięki za radę.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-
- Posty: 211
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 49 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Niestety to nie jest gra stworzona do gry solo
. Ale jeżeli bardzo chcesz tak grać to tak jak mówią wyżej, Gloomhaven Helper jest koniecznością, skraca rozłożenie gry (bo wielu żetonów nie używasz) i pilnowanie poszczególnych rzeczy w grze. My w 3 osoby gramy i Helper jest świetny, dodatkowo polecam do pilnowania kampanii Gloomhaven Campain Tracker.
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Dzięki za pomoc. Następną grę na pewno zagram z Helperem, a w najbliższym czasie spróbuję zagrać na więcej graczy.pawianlsm pisze: ↑30 maja 2020, 02:00 Niestety to nie jest gra stworzona do gry solo. Ale jeżeli bardzo chcesz tak grać to tak jak mówią wyżej, Gloomhaven Helper jest koniecznością, skraca rozłożenie gry (bo wielu żetonów nie używasz) i pilnowanie poszczególnych rzeczy w grze. My w 3 osoby gramy i Helper jest świetny, dodatkowo polecam do pilnowania kampanii Gloomhaven Campain Tracker.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Wie ktoś może jak zmienić język w Campaign trackerze? Nie widzę tego w settingu, a na AppStore jest napisane, że jest wersja polska.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
- Blugkolf
- Posty: 157
- Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 9 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Gram co prawda w dwie osoby, ale rozumiem ból głowy kiedy trzeba robić wszystko samemu i jeszcze obmyślać dwie taktyki dla każdej z postaci. Jestem już po głównej kampanii (66 scenariuszy, przedłużaliśmy jak się dało, bo gra nam się podoba) i 4 scenariuszu z dodatku, ale do aplikacji GH Helper, którą Ci tu wszyscy polecają, przekonałem się dopiero jak zaczęliśmy ogrywać dodatek (wcześniej używaliśmy innej) i jak najbardziej polecam się przez nią przebić nawet jak na początku odrzuca nieintuicyjnością.
Z kolei kombinacja postaci, którą grasz, strywializowała nam grę i też uważam, że jest to najmocniejsze kombo w jakim graliśmy. Potem czytałem na forach, że ludzie mieli problemy ze scenariuszami, które ledwo pamiętałem, bo dosłownie przez nie przelecieliśmy. Może poza pierwszymi 2-3 podejściami, zaraz po zmianie postaci na ten właśnie duet, nie przechodziliśmy wszystkiego za pierwszym razem. W dodatku bardzo długie i trudne emerytury wylosowaliśmy, co spowodowało, że postacie trzymały się z nami przez 18 dla jednej i 22 scenariusze dla drugiej. Nasz rekord nimi to 8 scenariuszy jednego dnia, wszystkie za pierwszym podejściem.
I tu jest też może druga kwestia, dużo zależy od tego ile czasu możesz poświęcić na grę, bo nam się zdarzało grać po 12-13 godzin nie raz, dlatego specjalnie poświęcaliśmy na grę cały dzień lub nawet weekend. Dzięki temu, składania i rozkładania gry nie wspominam jakoś bardzo źle.
Jeżeli zawsze tłuczesz wszystko i nie stawiasz na mobilność to może tu być właśnie problem z wieloma scenariuszami. Ja preferuję mobilne postacie, prawie zawsze pierwszym zakupem były jakieś buty podbijające szybkość i/lub dające latanie. Niektóre scenariusze są wręcz zaprojektowane pod takie manewry np. 67 - do którego podchodziłem w najgorzej ocenianym duecie postaci startowych i to jeszcze na niskich levelach - udało nam się przejść za 4 razem tylko dzięki mobilności na którą się uparłem. Do dziś wspominam ten scenariusz bardzo miło.Admirał Thrawn pisze: ↑29 maja 2020, 17:33 W ogóle opłaca się w tej grze przebiegać mapę do celu, czy raczej warto zazwyczaj walczyć ze wszystkimi przeciwnikami po drodze?
Z kolei kombinacja postaci, którą grasz, strywializowała nam grę i też uważam, że jest to najmocniejsze kombo w jakim graliśmy. Potem czytałem na forach, że ludzie mieli problemy ze scenariuszami, które ledwo pamiętałem, bo dosłownie przez nie przelecieliśmy. Może poza pierwszymi 2-3 podejściami, zaraz po zmianie postaci na ten właśnie duet, nie przechodziliśmy wszystkiego za pierwszym razem. W dodatku bardzo długie i trudne emerytury wylosowaliśmy, co spowodowało, że postacie trzymały się z nami przez 18 dla jednej i 22 scenariusze dla drugiej. Nasz rekord nimi to 8 scenariuszy jednego dnia, wszystkie za pierwszym podejściem.
I tu jest też może druga kwestia, dużo zależy od tego ile czasu możesz poświęcić na grę, bo nam się zdarzało grać po 12-13 godzin nie raz, dlatego specjalnie poświęcaliśmy na grę cały dzień lub nawet weekend. Dzięki temu, składania i rozkładania gry nie wspominam jakoś bardzo źle.