Jakie są Wasze wrażenia? Spotkaliście się z wydawnictwami/twórcami, które podchodzą do tematu profesjonalnie?
Mnie bardzo dziwi, że niektórzy wydawcy (w tym m.in. Trzewiczek i jego post na bgg o sprzedawaniu rowera) potrafią być pewni co do kwestii balansu w swoich grach. Patrząc na to, jak balansowane są gry komputerowe (np. League of Legends, Hearthstone, Starcraft 2), wydaje mi się komiczne bronienie swojej planszówki jakby była ona dobrze zbalansowana. Ja rozumiem, że idealny balans jest niewykonalny w sensownym czasie ale z drugiej strony rozegranie kilkuset, czy nawet kilku tysięcy rozgrywek bez posiadania obszernych statystyk z każdej rozgrywki nie jest moim zdaniem wystarczające do stwierdzenia, że balans jest wystarczający.
Co gorsza jeszcze bardziej mnie dziwi, że gracze narzekają na łatki balansujące, które pojawiają się po premierze gry. Z ostatnich głośnych przykładów warto wymienić Tapestry, gdzie gracze wręcz się oburzali, sprzedawali grę lub rezygnowali z zakupu, gdy usłyszeli o łatce balansującej niektóre elementy gry.
Imo bardzo brakuje testów związanych z balansem. Chętnie bym się dowiedział który wydawca robi takie testy i na ile uwzględnia wyniki takich testów.
Hardkor pisze: ↑07 lip 2020, 13:05
Kolega wyżej ładnie wyjaśnił. Ja tylko dodam, że bardzo fajnie, że testy są już na TTS i stają się coraz powszechniejsze.
Tylko czy mowa o testach, które automatycznie zliczają najróżniejsze statystyki w trakcie rozgrywek i wysyłają je gdzieś? Czy po prostu o wrzuceniu gry na TTS i przepytywaniu graczy o ich opinię?