W mechanice troche zmian jest, słucham jednym uchem nagrania i poniżej kilka elementów, które mi zostały w głowie:
(spisywałem trochę podczas słuchania, kilka rzeczy dopisałem później - przepraszam za miks polskiego z angielskim, mam nadzieję że będzie to zrozumiałe)
- Stopniowe 'poznawanie', świat jak i przeciwnicy nie będą nam znani - nasze pierwsze potyczki będą determinować jakie słabości mają przeciwnicy - rodzaj broni (np sieczna) itp. Jest to element, o którym poinformuję nas apka - raz odkryta słabość będzie zapisana w aplikacji - system przypomnienia w kolejnych potyczkach.
- karty umiejętności bohatera są dwustronne, możemy przewrócić kartę na drugą stronę - inny efekt - w ten sposób pozbywając się wycieńczenia z karty po uprzednim wykorzystaniu skilla. Tu warto nadmienić, że wycieńczenie nie jest przyznawane na bohatera, ale również na umiejętności. Gdy będzie możliwość odpoczynku, wybieramy z której karty/efektu ściągamy wycieńczenie. Te zmiany dodadzą trochę więcej kombinowania i sytuacyjnych decyzji.
- Statusy bohaterów, z opisu wygląda że są przyznawane na karty (Infection: when time passes, suffer 1 for each infected cards; Terror: to samo tylko for each terrified card; Scar: when a scarred card flips, suffer 2; Prepare: During your turn, discard to flip that card; Focus: Discard to reroll 1 die). Przerażenie i Infekcja klika na rundę, Rana gdy obracamy kartę. (edycja, pod koniec filmu jest jednak powiedziane, że można mieć jeden status na raz - co gryzie się z powyższym przypuszczeniem).
- Dużo większy zakres obrażeń? Z jednej strony na postaci pokazali 10 punktów życia, ale... statusy na wrogach wskazują, że mogą zadawać 20% mniej obrażeń czy też otrzymywać +20% obrażeń od bohaterów (przy statusach ciekawym jest Doomed, który przedłuża wszystkie inne aktywne statusy na wrogu - jak rozumiem, normalnie trwają rundę/turę.
- Nie będzie dedykowanych kości tarcz, liczymy sukcesy. Mamy 3 rodzaje kości d6 (successes), d8 (advantages) i d12 (surges); chyba na stałe przypisane do postaci a nie broni/ekwipunku
- Teren 3d ma zezwalać na interakcję z prawie każdym fizycznym obiektem na mapie
- 6 bohaterów (system klas zostaję), minimum dwóch bohaterów w scenariuszu. Można zmieniać bohaterów między misjami, można zmieniać umiejętności pomiędzy misjami, można dodawać/odejmować bohaterów pomiędzy misjami. Bohaterowie mają też dwie różne virtue (cnoty?), które są elementem rozwoju postaci w oparciu o decyzję podejmowane podczas misji (i być może mini zdarzeń)
- 11 różnych typów potworów - część z nich ma swoją frakcję, odróżniającą np jednego golema od drugiego np różne ataki/obrony itp. Do tego każdy potwór ma swoją unikalną zdolność, taktykę - aplikacja odpala taktykę podczas aktywacji potworów; jako przykład bandyta, który może uciec z mapy ze skrzynią. Graze zwykle będą mieli rundę na podjęcie kontrakcji.
- Wszystkie figurki potworów mają wcięcie pod podstawką, gdzie należy umieścić identyfikator figurki (w różnych kolorach) dla lepszej identyfikacji unikalnych zdolności - tak, ten sam potwór może mieć różne zmienne w aplikacji - czy po prostu elita), Ma to zastąpić żetony znane z innych gier FFG
- startujemy z dwoma broniami, wkładamy je w koszulkę by zaznaczyć tylko aktywną (krok dla mnie zbędny, koszulki będą w grze... yay?!?)
- misja 2-3h, acz dla mniej doświadczonych graczy nawet 4 - generalnie misja na wieczór
- Aplikacja, zbudowana od nowa z większą integracją niż prosta wizualizacja. Interakcje są spersonalizowanie, aplikacja wie kto podejmuję test i na tej podstawie może determinować inny efekt - np odnalezienie dodatkowego przedmiotu czy pozytywne/negatywne zdarzenie. Aplikacja wspiera kreację potworów nadając im indywidualne cechy (zapewne też rozwój w trakcie gry), AI wrogów ma być lepsze, aplikacja ma ułatwiać line of sight (czyli trakuję położenie bohaterów i potworów) na koniec. Scenariusze to miks eksploracji i wyścigu, ale mocno zaznaczone że eksploracja ma tak samo nagradzać jak walka. Mapa kampanii się zmienia wraz z postępami i decyzjami, będą mini wydarzenia na drodze. Aplikacja ma wspierać crafting i modyfikację broni - appka również będzie zapamiętywać nasze wybory (przykład, to 10% szans na nałożenie statusu na potwora - wykonując atak, to aplikacja będzie przydzielać sukces bonusu; kolejnym przykładem było dobicie). Aplikacja wie gdzie znajdują się bohaterowie, może niespodziewanie ujawnić dodatkowy cel do zrealizowania. Statusy przeciwników są zaznaczane w aplikacji. Walka też jest spersonalizowana, zaznaczamy bohatera i wroga (przeciągamy ikonkę na potwora) wybieramy broń w aplikacji i rzucamy kostką. W aplikacji zaznaczamy rezultat, bonusy nalicza aplikacja i losuje też wartość bloku przeciwnika - przejście na indywidualny ekran potyczki z miniaturkami to juz lekki gimmick... Każdy sukces, jest mnożony przez wartość obrażenia broni. Mapa będzie ukryta, odsłaniamy kolejne pomieszczenia wraz z rozwojem.
No i jest przycisk cofnij!
ale wciąż nie ma wyboru misji indywidualnych (nawet możliwości wybrania pojedynczego scenariusza z kampanii).
- 3 akty, każdy z pełnoprawnym zakończeniem. Możliwe kolejne rozszerzenia - czyli trzeba się spodziewać dodatkowych zestawów figurek uzupełniających.
Generalnie mocny krok w bok, ale też kilka zmian wydaję się ciekawe. Dla graczy 1 vs wiele nie ma czego szukać.
O wizualnej stronie już się wypowiadałem, nie jestem fanem rozwiązania w którym każdy teren tak mocno odcina się od sąsiadującego.