Dwergar (Jan Madejski)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1112 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: detrytusek »

GRANNA_wydawnictwo pisze: 24 paź 2020, 19:38
Do rozgrywki w zależności od liczby graczy wybieramy (lub losujemy) 2/3/4 talie (oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozegrać partię wszystkimi taliami przy 4 graczach). Strategia rozgrywki jest silnie powiązana z taliami, które biorą udział w danej rozgrywce.

Jeśli chodzi o dobór meepli, to również, możemy je wylosowywać lub wybrać. I tak, wartość meepla (a raczej jego użyteczności) będzie rosnąć lub maleć w zależności od tego ile meepli danego koloru mamy w danej rozgrywce.

Wypisane powyżej elementy mechaniki sprawiają, że partie w Dwergar cechują się sporą różnorodnością i z naszego doświadczenia, coś takiego jak "zwyciężająca strategia" nie istnieje :) trzeba umieć się dostosować do dostępnych zasobów :)
Ok te kolory talii brzmią ciekawie i są do potestowania. Może złe wrażenie by znikło.
Nie odpowiedzieliście jednak na pytanie czy może zdarzyć się sytuacja, że jakiś kolor meepla w grze nie wystąpi wskutek losowania.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: Jan Madejski »

Może nastąpić taka sytuacja. Meepli jest 18 (po 6 w każdym kolorze) a do gry losuje się 12 (gra się nie "zawiesi", jeśli któregoś koloru całkowicie zabraknie).
Awatar użytkownika
GRANNA_wydawnictwo
Posty: 62
Rejestracja: 16 wrz 2020, 14:34
Has thanked: 41 times
Been thanked: 121 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: GRANNA_wydawnictwo »

detrytusek pisze: 24 paź 2020, 19:45 Nie odpowiedzieliście jednak na pytanie czy może zdarzyć się sytuacja, że jakiś kolor meepla w grze nie wystąpi wskutek losowania.
Tak jest to możliwe.
W grze jest 18 pionków (6 inżynierów, 6 kowali, 6 hutników).
Do rozgrywki wybieracie/losujecie 12 meepli.
Zatem szybka matematyka, mówi nam, że owszem, sytuacja braku którejś profesji jest możliwe i wtedy zabawa zaczyna się na dobre :)
Polski wydawca i producent gier.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9475
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: MichalStajszczak »

Jan Madejski pisze: 24 paź 2020, 19:53 Może nastąpić taka sytuacja. Meepli jest 18 (po 6 w każdym kolorze) a do gry losuje się 12 (gra się nie "zawiesi", jeśli któregoś koloru całkowicie zabraknie).
GRANNA_wydawnictwo pisze: 24 paź 2020, 19:54 Tak jest to możliwe.
W grze jest 18 pionków (6 inżynierów, 6 kowali, 6 hutników).
Do rozgrywki wybieracie/losujecie 12 meepli.
Zatem szybka matematyka, mówi nam, że owszem, sytuacja braku którejś profesji jest możliwe i wtedy zabawa zaczyna się na dobre
Szybka matematyka mówi, że zdarza się to średnio raz na 6188 partii :D
Awatar użytkownika
GRANNA_wydawnictwo
Posty: 62
Rejestracja: 16 wrz 2020, 14:34
Has thanked: 41 times
Been thanked: 121 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: GRANNA_wydawnictwo »

MichalStajszczak pisze: 24 paź 2020, 20:45 Szybka matematyka mówi, że zdarza się to średnio raz na 6188 partii :D
Lub w każdej... wystarczy, że tak zadecydują gracze podczas przygotowania rozgrywki :)
Polski wydawca i producent gier.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: Błysk »

Jesteśmy po pierwszej grze.

Ogólne wrażenia bardzo pozytywne. Na 4 graczy 3 była bardzo pozytywnie zaskoczona, jeden stwierdził, że gra jest ok i jeszcze z chęcią zagra, ale nie rewelacyjna. Było kilka nieścisłości co do zasad (zwłaszcza czym jest "dodatkowe wydobycie", do teraz nie wiemy czy chodzi o wydobycie x2 czy wydobycie +to co można zyskać dodatkowo z pieców, albo czym różni się "robotnik" od "dowolnego specjalisty"), brak też info o dodatkowych eventach z przedsprzedaży, szkoda, że nigdzie nie są opisane, ale już się domyślamy co robią.

Co do kart celów, dużo z nich w zasadzie daje jakiś dodatkowy efekt, czy to punktowanie na koniec gry "za coś" czy efekt, z którego można korzystać całą grę. 5 talii to w zasadzie nie jest wiele (na 4 graczy gra się z czterema), ale w tej pierwszej partii wcale nie przerobiliśmy bardzo wielu projektów. Natomiast jak się połaczy tę randomizację z losowaniem specjalistów, to wydaje mi się, że da to sporo regrywalności.

W grze można spoko optymalizować ruchy (co powoduje downtime), ale nawet jak ktoś tego nie robi, to nadal jest radocha z gry i coś tam sobie zapunktuje. Podoba mi się, że puntkowanie na końcu gry nagle nie robi raczej miliona punktów, to gra w ciułanie przez całą grę, tak, że widzimy ile kto ma i ile mniej więcej może zapunktować. Ja to kupuję.

Odrzuciłbym obawy o czytelność planszy, plansza jest czytelna przy dobrym świetle, w sensie dużo ilustracji/ kolorów nie przeszkadza ani trochę. Natomiast przy słabszym świetle symbol "kamienia" łatwo myli się z "żelazem" W świetle dziennym czy przy sensownej lampie nie ma z tym problemu.

W grze nie czuć klimatu, to Euro, ale wiecie co? Da się go poczuć jeśli wczyta się w nazwy kart projektów, albo przeczyta instrukcję wraz z tekstem dodatkowym. Bardzo szkoda, że nie zdecydowano się na umieszczenie nazw projektów i lokacji na planszy, to robiłoby konkretną robotę i poczucie "budowania" czegoś. Rozumiem decyzję, dlaczego nie, ale i tak szkoda. W sensie grając czujemy, zwłaszcza przy wydobyciu, że jesteśmy w królestwie krasnoludów, ale po wydobyciu z kopalni laboratorium alchemika stawało się u nas "przerobieniem surowców" a potem te przerobione surowce, przerabiało się na punkty, a nie np. "właśnie zbudowałem wspaniały pomnik Kruczobrodego". ;) Szkoda, bo każda miejscówka i projekt mają te nazwy w instrukcji.

Obcowanie z kamyczkami sprawia radość.

Podsumowanie:

Plusy:
- można kombinować, ale nie trzeba, żeby dobrze się bawić (np. jakie surowce będę potrzebował, jakich meepli, żeby zagrać najlepiej, który projekt wziąć, wygasić piece, czy czekać? Przenieść piec, czy jest ok? Wziąć projekt, który daje dużo pkt. czy taki, który da mi dodatkową akcję lub możliwości?).
- Sprawiła nam radość
- W miarę sprawnie się tłumaczy (jeśli pominie się nieścisłości)
- Ładnie wykonana.

Minusy:
- nieścisłości w zasadach, brak "słownika"
- Te karty są za cienkie, po grze to czuję.
- podatna na downtime.
- łatwo można było "zrobić klimat", a jednak okazja umknęła.

Mnie bardzo się podoba, a nie jestem fanem euro. Na pewno będzie u nas grana. Muszę pokazać też kilku innym ekipom.
Awatar użytkownika
GRANNA_wydawnictwo
Posty: 62
Rejestracja: 16 wrz 2020, 14:34
Has thanked: 41 times
Been thanked: 121 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: GRANNA_wydawnictwo »

Dziękujemy za tak obszerna opinię :)

[w trakcie pisania posta mnie wylogowało... zatem piszemy ponownie :P ]
Błysk pisze: 25 paź 2020, 00:23 Jesteśmy po pierwszej grze.

Ogólne wrażenia bardzo pozytywne. Na 4 graczy 3 była bardzo pozytywnie zaskoczona, jeden stwierdził, że gra jest ok i jeszcze z chęcią zagra, ale nie rewelacyjna. Było kilka nieścisłości co do zasad (zwłaszcza czym jest "dodatkowe wydobycie", do teraz nie wiemy czy chodzi o wydobycie x2 czy wydobycie +to co można zyskać dodatkowo z pieców, albo czym różni się "robotnik" od "dowolnego specjalisty"), brak też info o dodatkowych eventach z przedsprzedaży, szkoda, że nigdzie nie są opisane, ale już się domyślamy co robią.
Dodatkowe wydobycie, tak jak udało Wam się słusznie wywnioskować, jest bonusowymi surowcami, które opisane są pod miejscem na piec na każdym poziomie kopalni.
1 poziom +2 kamienie
2 poziom +1 żelazo
3 poziom +1 żelazo
4 poziom +1 złoto

Robotnik, to dosłownie dowolny specjalista :) Postaramy się ujednolicić ten zapis przy (mamy nadzieję wielu) dodrukach.
Dziękujemy za zwrócenie uwagi.

Działania kart promocyjnych miały być na tyle proste, aby nie wymagały opisu, ale przyjmujemy te uwagę.
W razie pytań prosimy o kontakt.
Błysk pisze: 25 paź 2020, 00:23 Co do kart celów, dużo z nich w zasadzie daje jakiś dodatkowy efekt, czy to punktowanie na koniec gry "za coś" czy efekt, z którego można korzystać całą grę. 5 talii to w zasadzie nie jest wiele (na 4 graczy gra się z czterema), ale w tej pierwszej partii wcale nie przerobiliśmy bardzo wielu projektów. Natomiast jak się połączy tę randomizację z losowaniem specjalistów, to wydaje mi się, że da to sporo regrywalności.
Zachęcamy również do wybierania początkowej puli meeplów oraz tworzenia dowolnych zestawów kart projektów i/lub wydarzeń... ba, twórzcie własne talie i wysyłajcie do Nas... przecież jak już ten 3 nakład się sprzeda to dodatek trzeba będzie rozważyć ;)
Błysk pisze: 25 paź 2020, 00:23 W grze można spoko optymalizować ruchy (co powoduje downtime), ale nawet jak ktoś tego nie robi, to nadal jest radocha z gry i coś tam sobie zapunktuje. Podoba mi się, że puntkowanie na końcu gry nagle nie robi raczej miliona punktów, to gra w ciułanie przez całą grę, tak, że widzimy ile kto ma i ile mniej więcej może zapunktować. Ja to kupuję.
A nas to bardzo cieszy :)
Błysk pisze: 25 paź 2020, 00:23 Odrzuciłbym obawy o czytelność planszy, plansza jest czytelna przy dobrym świetle, w sensie dużo ilustracji/ kolorów nie przeszkadza ani trochę. Natomiast przy słabszym świetle symbol "kamienia" łatwo myli się z "żelazem" W świetle dziennym czy przy sensownej lampie nie ma z tym problemu.
Również mieliśmy obawy odnośnie tego elementu. Te obawy rozwiała świetna mechanika samej rozgrywki (autorstwa Janka Madejskiego). Owszem na planszy dużo się dzieje, ale kiedy w głowie zaczynamy planować te nasze 3 akcje, to chyba oko zaczyna skupiać się bardziej na tych właśnie akacjach.
Uwaga o zbyt jaskrawe planszy często się pojawia, ale równie często już po dwóch pierwszych rundach, sami gracze ją wycofują.
Wspominał też o tym Rahdo w komentarzach pod swoim Dwergar Rundown
Błysk pisze: 25 paź 2020, 00:23 W grze nie czuć klimatu, to Euro, ale wiecie co? Da się go poczuć jeśli wczyta się w nazwy kart projektów, albo przeczyta instrukcję wraz z tekstem dodatkowym. Bardzo szkoda, że nie zdecydowano się na umieszczenie nazw projektów i lokacji na planszy, to robiłoby konkretną robotę i poczucie "budowania" czegoś. Rozumiem decyzję, dlaczego nie, ale i tak szkoda. W sensie grając czujemy, zwłaszcza przy wydobyciu, że jesteśmy w królestwie krasnoludów, ale po wydobyciu z kopalni laboratorium alchemika stawało się u nas "przerobieniem surowców" a potem te przerobione surowce, przerabiało się na punkty, a nie np. "właśnie zbudowałem wspaniały pomnik Kruczobrodego". ;) Szkoda, bo każda miejscówka i projekt mają te nazwy w instrukcji.
Przy pierwszych rozgrywkach w prototyp zwróciliśmy uwagę właśnie na tytuły kart, że fajnie budować ten pomnik czy klub brydżowy. Jednak czytając opisy działań kart, szybko zauważaliśmy, że najprawdopodobniej dość łatwo będzie zastąpić tekst ikonami. Produkt językowo niezależny to po prostu lepsza decyzja biznesowa. Zatem, aby nie utracić klimaty zapadała decyzja o stworzeniu osobnej ilustracja dla każdej karty. Poszukiwania ilustratora trochę trwały, ale udało Nam się nawiązać współpracę z Piotrem Sokołowskim. Naszym zdaniem (i jak czytamy oraz słuchamy opinii do tej pory - Waszym też) był to strzał w dziesiątkę. Żywa kreska Piotrka świetnie oddaje klimat krasnlodzkiego Królwesta-Kopalni :)
Tabela na końcu instrukcji posiada właśnie te usunięte z kart tytułu, zatem dla chcącego nic trudnego ;)
Kolejnym krokiem mającym na celu podtrzymanie klimatu były teksty fabularne (które jak ma nadzieję autor zarówno tego wpisu jak i samych tekstów, się spodobały).
...a kolejnym
Błysk pisze: 25 paź 2020, 00:23 Obcowanie z kamyczkami sprawia radość.
...właśnie te kamyczki :)
A przy okazji, jak oceniasz sposób pakowania elementów?
Błysk pisze: 25 paź 2020, 00:23 Mnie bardzo się podoba, a nie jestem fanem euro. Na pewno będzie u nas grana. Muszę pokazać też kilku innym ekipom.
Serdecznie poprosimy o opinie po kolejnych rozgrywkach :) jesteśmy bardzo ciekawi jak inne ekipy poczują się w kopalni Dwergar :)
Polski wydawca i producent gier.
Eldaril
Posty: 58
Rejestracja: 13 sty 2020, 08:22
Has thanked: 18 times
Been thanked: 50 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: Eldaril »

Jesteśmy po 3 rozgrywkach dwuosobowych. Pora na relację, wrażenia i na koniec parę wątpliwości co do niektórych zasad.

Gra jest dobra. Lubimy worker placement'y (wielbimy Lords of Waterdeep czy nowsze Everdell) i to podejście z 3 akcjami też nam do gustu przypadło, to pierwsza gra z taką formą w kolekcji. Ktoś tu wcześniej pisał, że gra będzie ciężka... no nie jest, naprawdę wszystko przychodzi dość łatwo - jedynie symbolika na razie nie jest zawsze zrozumiała i jednak sięgamy po instrukcję przy kartach wydarzeń i projektów, ale taka domena pisma obrazkowego.
Osobiście przeszkadza mi brak nazw lokacji na planszy (tak, wiem, że chodziło o międzynarodowe wydanie, ale jako erpegowiec lubię klimat i basta, wolę chodzić do zduna czy kowala, a nie na to pole, a potem na tamto pole). Trochę obdziera to z klimatu, ale zostało to już wcześniej wspomniane.
Do mechaniki nie mamy zastrzeżeń, na tę chwilę naszym zdaniem wszystko się spina, każda akcja ma sens, łatwo jest złapać flow gry.
Na razie nie zauważyliśmy żeby jakieś karty projektów były przegięte czy też zbyt słabe (może trochę takiego wrażenia było z kartami dającymi w rozwinięciu "produkcję" węgla/stali na ciepło, ale do ciepła jeszcze wrócę).
Talie projektów są stosunkowo zróżnicowane, nie zmieniają jakoś wybitnie podejścia, bo przecież chodzi o to samo - wydobądź -> ulepsz/przetop -> realizuj projekt - ale dają różne tempo ich pozyskiwania, poza tym oferują jakiś bonus (zielone najnudniejsze).
Czasem też zdarzy się zapomnieć, którą akcję się już robiło, szczególnie wtedy kiedy jeszcze wygaszamy piece, "produkujemy" węgiel z ciepła z karty projektu, a do tego mamy Srebrnobrodego, który daje możliwość odpalenia drugiej akcji specjalnej z pola. Ale jak się skupi to się ogarnia :)
Sama rozgrywka jest naprawdę przyjemna, zaskakująco dobrze wszystko tu "płynie". Po szybkim ogarnięciu wzrokiem pól od razu wiedzieliśmy co chcemy robić, jakich specjalistów potrzebujemy (a ich brak też jakoś wybitnie nie bolał), co wydobyć, jak zdobyć potrzebną ilość surowców. Łatwo też przychodzi ogarnięcie jak zrobić w tej turze dobre podłoże pod przyszłą turę. Ogólnie mamy takie wrażenie, że plany gry najlepiej podzielić na "od projektu, do projektu". To znaczy idę w ten projekt, jak go zrobię to szukam następnego, bez jakiegoś wielkiego planowania 2-3 projektów wprzód. To dobrze, bo nie pali to wybitnie zwojów, ale po rozgrywce zawsze jest przyjemne uczucie dobrej roboty ;)
Na duży minus jakość kart... było też już wspomniane. No karty są bardzo cienkie. Jak wrzucałem je w koszulki (Ultra Pro-Fit) kilka kart przy wkładaniu po prostu się gięły w rękach. Przy tasowaniu też trzeba bardzo uważać. Ładne są, to prawda. Ale takie nie za grube :)
Mechanika wydobycia działa naprawdę dobrze. Podejrzewam że przy 3-4 graczach bardziej opłaca się zawsze coś dorzucić. We dwoje nie bolało mnie wielce, ze wózki puste.

Podsumowując, jestem zadowolony z samej gry. Spełniła oczekiwania, a do tego dała nawet nieco więcej ;).
Dobra pozycja do posiedzenia wieczorkiem przy spokojnej rozgrywce, nie ma tu wybuchów, pościgów, ale nie o to tu chodziło :). Szybko się rozkłada, szybko składa, można w godzinkę zagrać. Na pewno będzie pojawiać się częściej na stole.


I jeszcze jedna ważna rzecz na koniec... Czarny surowiec jest opisany jako kamień... Jaki kamień? :D
Przecież to wygląda i pasuje na węgiel. Więcej, to jest węgiel i zawsze węglem pozostanie ;)
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9475
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: MichalStajszczak »

Eldaril pisze: 25 paź 2020, 21:39 Przecież to wygląda i pasuje na węgiel. Więcej, to jest węgiel i zawsze węglem pozostanie
Może wydobycie węgla jest "politycznie niepoprawne"?
Eldaril
Posty: 58
Rejestracja: 13 sty 2020, 08:22
Has thanked: 18 times
Been thanked: 50 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: Eldaril »

MichalStajszczak pisze: 25 paź 2020, 22:28
Eldaril pisze: 25 paź 2020, 21:39 Przecież to wygląda i pasuje na węgiel. Więcej, to jest węgiel i zawsze węglem pozostanie
Może wydobycie węgla jest "politycznie niepoprawne"?
Też tak pomyślałem... ok, węgiel teraz jest nieeko. No, ale co wtedy? Gaz łupkowy? Nie no, niech zostanie już ten węgiel. Węgiel krasnoludzki - kaloryczny, a do tego ekologiczny.
Skoro wydobywali mithril - metal tak super, że niemal magiczny, to węgla też nie mogą jakiegoś lepsiejszego?
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: Dziami »

Póki co największą "wadą" tej gry jest to, że i-szop pokazuje brak wyników. Na moje oko Granna trochę strzeliła sobie w stopę z promocją tej gry.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1112 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: detrytusek »

Póki co, żaden sklep poza Gandalfem nie tylko nie ma tego na stanie - nie ma nawet w ofercie. Ja wiem, że tu nasza oddolna inicjatywa może rozruszać maszynkę ale coś tu w dziale marketingu zgrzyta. Ładnych kilka dni po wydaniu, a my mamy jeden filmik po polsku i to od gościa, który przynajmniej tu wydaje się być spalony. Na pewno swój zasięg wciąż ma ale jak widać gra nie dotarła nawet do dostawców. Rahdo to dobry krok (choć pewnie kosztowny) ale znów poza nim nikt się nad nią nie pochylił. Może na dniach zaleją nas recenzje w różnych językach ale nawet jeśli, to data premiery kompletnie się nie zgrała z ew. szumem w mediach.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
GRANNA_wydawnictwo
Posty: 62
Rejestracja: 16 wrz 2020, 14:34
Has thanked: 41 times
Been thanked: 121 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: GRANNA_wydawnictwo »

Eldaril pisze: 25 paź 2020, 21:39 Podsumowując, jestem zadowolony z samej gry. Spełniła oczekiwania, a do tego dała nawet nieco więcej ;).
Dobra pozycja do posiedzenia wieczorkiem przy spokojnej rozgrywce, nie ma tu wybuchów, pościgów, ale nie o to tu chodziło :). Szybko się rozkłada, szybko składa, można w godzinkę zagrać. Na pewno będzie pojawiać się częściej na stole.
Cieszy Nas bardzo, że gra się spodobała :)
Dopytamy jeszcze jak sprawdzają się kartonowe pudełeczka na zasoby?
Eldaril pisze: 25 paź 2020, 21:39 I jeszcze jedna ważna rzecz na koniec... Czarny surowiec jest opisany jako kamień... Jaki kamień? :D
Przecież to wygląda i pasuje na węgiel. Więcej, to jest węgiel i zawsze węglem pozostanie ;)
Nazewnictwo oczywiście pozostawiamy Wam do ustalenia.
Dla Nas był to bardziej kamień niż węgiel, bo z węgla chyba trochę słabo się buduje ;)

detrytusek pisze: 26 paź 2020, 09:31 Póki co, żaden sklep poza Gandalfem nie tylko nie ma tego na stanie - nie ma nawet w ofercie. Ja wiem, że tu nasza oddolna inicjatywa może rozruszać maszynkę ale coś tu w dziale marketingu zgrzyta. Ładnych kilka dni po wydaniu, a my mamy jeden filmik po polsku i to od gościa, który przynajmniej tu wydaje się być spalony. Na pewno swój zasięg wciąż ma ale jak widać gra nie dotarła nawet do dostawców. Rahdo to dobry krok (choć pewnie kosztowny) ale znów poza nim nikt się nad nią nie pochylił. Może na dniach zaleją nas recenzje w różnych językach ale nawet jeśli, to data premiery kompletnie się nie zgrała z ew. szumem w mediach.
Dziękujemy za zwrócenie uwagi na ten problem. Przekażemy spostrzeżenia do działu sprzedaży oraz promocji :)

Gra dostępna jest w hurtowniach, zatem sklepy hobbystyczne mogą bez problemu dodać Dwergar do swojej oferty.
Szybkie zapytanie do Waszego ulubionego sklepu z planszówkami i *cyk* po kłopocie :)

Cieszymy się, że spodobał się Rundown autorstwa Rahdo. Nam też bardzo przypadł do gustu :)
Polski wydawca i producent gier.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4675
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1987 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: warlock »

Cieszymy się, że spodobał się Rundown autorstwa Rahdo. Nam też bardzo przypadł do gustu :)
Z ciekawości - rozważacie modyfikację talii wydarzeń, zgodnie z jego sugestiami? (jawność i wgląd w to, co nadchodzi) :).
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: Dziami »

Czy będzie dostępna instrukcja PL? To chyba jie problem wrzucić na swoją stronę, zwłaszcza, że chyba do innych gier sa u Was dostepne...
Awatar użytkownika
GRANNA_wydawnictwo
Posty: 62
Rejestracja: 16 wrz 2020, 14:34
Has thanked: 41 times
Been thanked: 121 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: GRANNA_wydawnictwo »

Dziami pisze: 26 paź 2020, 14:19 Czy będzie dostępna instrukcja PL? To chyba jie problem wrzucić na swoją stronę, zwłaszcza, że chyba do innych gier sa u Was dostepne...
Będzie dostępna na dniach :)
Tak, to nie problem :)
Polski wydawca i producent gier.
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: Jan Madejski »

warlock pisze: 26 paź 2020, 13:28Z ciekawości - rozważacie modyfikację talii wydarzeń, zgodnie z jego sugestiami? (jawność i wgląd w to, co nadchodzi) :).
W jednej z moich pierwszych wydanych gier zrobiłem kilka oficjalnych wariantów i spotkało się to z dość negatywnym oddźwiękiem zaawansowanych graczy, bo rzekomo świadczy to o braku wizji autora. Zatem w instrukcji do Dwergar nie umieszczałem żadnych wariantów - oficjalną wizją autora jest granie tak, by albo przygotowywać się na wszystkie potencjalne niespodzianki, albo grać po swojemu i sporadycznie nie skorzystać z bonusa z karty wydarzenia :) (zaznaczam, że wydarzenia nie dają w kość graczom, więc jeśli czasem ktoś się nie załapie na bonus, to jeszcze nie oznacza, że przegrał grę czy stracił rundę). Ja osobiście przy graniu odczuwam wtedy ciekawsze emocje.

ALE to tylko sugestia ;) Absolutnie nic nie stoi na przeszkodzie, by grać tak, jak zasugerował Rahdo. Podobnie, można wybrać meeple przed grą, zamiast je losować (polecam grę z podziałem 6-4-2). Można też wybrać gracza rozpoczynającego w sposób inny, niż opisany w instrukcji ;) To nie są zasady psujące grę, tylko zmieniające jej setup i flow - autoryzuję je bez zastrzeżeń.
Awatar użytkownika
Arcziwald
Posty: 243
Rejestracja: 31 mar 2018, 09:54
Has thanked: 72 times
Been thanked: 43 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: Arcziwald »

Czy gra już nie jest dostępna na tabletopii czy ja nie potrafię jej odnaleźć :P ?
Eldaril
Posty: 58
Rejestracja: 13 sty 2020, 08:22
Has thanked: 18 times
Been thanked: 50 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: Eldaril »

GRANNA_wydawnictwo pisze: 26 paź 2020, 13:26 Cieszy Nas bardzo, że gra się spodobała :)
Dopytamy jeszcze jak sprawdzają się kartonowe pudełeczka na zasoby?
Pudełeczka sprawdzają się bardzo dobrze. Moim zdaniem bardzo dobry pomysł. W zasadzie korzystamy cały czas i surowce lawirują pomiędzy kartoniki, a planszetki.
Poza tym dzięki tym kuferkom wszystko ładnie trzyma się w środku.
Awatar użytkownika
Propi
Posty: 1165
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 509 times
Been thanked: 348 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: Propi »

Czy gra już w końcu miała oficjalną premierę? Bo Gandalf - ani Szary, ani Biały - nie podaje jej dokładnie, tylko daje sobie dłuższy czas na realizację. Gdzieś mignęła mi data 22 X - ale paczka jeszcze nie ruszyła, więc jak jest naprawdę?
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 339 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: Nidav »

Propi pisze: 28 paź 2020, 10:15 Czy gra już w końcu miała oficjalną premierę? Bo Gandalf - ani Szary, ani Biały - nie podaje jej dokładnie, tylko daje sobie dłuższy czas na realizację. Gdzieś mignęła mi data 22 X - ale paczka jeszcze nie ruszyła, więc jak jest naprawdę?
Ja zamówiłem na Gandalfie, kiedy faktycznie była data 22.10 i dzień po planowanej premierze otrzymałem takiego maila od sklepu:
Dystrybutor ``Gry Dwergar`` poinformował o przesunięciu daty rozpoczęcia sprzedaży. Według najnowszych informacji dostawy tej gry spodziewamy się na początku listopada. Bardzo przepraszamy za zaistniałe niedogodności. Pozdrawiamy
Zatem czekam na początek listopada ;)
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1112 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: detrytusek »

A to wyjątkowo interesujące bo Granna 24.10 napisała tak:
GRANNA_wydawnictwo pisze: 24 paź 2020, 11:23 Gra dostępna jest w hurtowniach. Zatem sklepy branżowe mogą się bez problemu zaopatrzyć ww Dwergar.
Zachęcamy do zapytania w swoim lokalnym/preferowanym sklepie :)
Może to skłonić właścicieli do dodania naszej gry do oferty sklepu :)
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
GRANNA_wydawnictwo
Posty: 62
Rejestracja: 16 wrz 2020, 14:34
Has thanked: 41 times
Been thanked: 121 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: GRANNA_wydawnictwo »

detrytusek pisze: 28 paź 2020, 10:52 A to wyjątkowo interesujące bo Granna 24.10 napisała tak:
GRANNA_wydawnictwo pisze: 24 paź 2020, 11:23 Gra dostępna jest w hurtowniach. Zatem sklepy branżowe mogą się bez problemu zaopatrzyć ww Dwergar.
Zachęcamy do zapytania w swoim lokalnym/preferowanym sklepie :)
Może to skłonić właścicieli do dodania naszej gry do oferty sklepu :)
Niestety w natłoku spraw związanych z premierą oraz przygotowaniem i obsługą targów Spiel-Digital komunikacja między działami trochę zaniemogła...

Gra pojawi się w hurtowniach na początku listopada :)

Przepraszamy za zaistniałą sytuację :(
Polski wydawca i producent gier.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9475
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: MichalStajszczak »

W niektórych hurtowniach jest. W związku z tym w niektórych sklepach (np. w Planszomanii) będzie dostępna jeszcze w tym tygodniu.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1112 times

Re: Dwergar (Jan Madejski)

Post autor: detrytusek »

No to miała tę premierę czy nie ?:)
Czy jednak robicie drugą premierę w związku z klapą tej pierwszej?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
ODPOWIEDZ