Too Many Bones - pytania, zasady
- vder
- Posty: 731
- Rejestracja: 30 gru 2007, 20:20
- Lokalizacja: warszawa
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 124 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
No jak tak zawsze grałem. Zdaje sie że któryś dodatek dodaje po kilka kart dla kazdego dnia 1-3,tak by był wybór.
i pytanie ode mnie, ktore chodzi mi po głowie od kilku gier: Ten 'szklany' marker (The Marker ze spisu elementów) jest tylko po to by sobie na mapie zaznaczać punkty?
i pytanie ode mnie, ktore chodzi mi po głowie od kilku gier: Ten 'szklany' marker (The Marker ze spisu elementów) jest tylko po to by sobie na mapie zaznaczać punkty?
-
- Posty: 1001
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 278 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
W podstawce chyba jest tylko po jednym egzemplarzu tych kart więc nie ma za bardzo z czego wybieraćadeks9 pisze: ↑13 lis 2020, 10:05 W instrukcji, w przygotowaniu do gry, jest napisane aby na przygotowany deck kart encounterów położyć 3 karty specjalnych zdarzeń oznaczonych cyframi 1-3. Nie znalazłem nigdzie zasady zmieniającej to. Czy w takim razie każda gra rozpoczyna się identycznymi trzema dniami i wybieraniem z pośród tych samych czynności za każdym razem?
W którymś z dodatków dołączono dodatkowe karty dla urozmaicenia (nie pamietam czy 40 Days in Daelore czy moze Age of Tyranny) , miesza się je i wybiera jedną 1, jedną 2 i jedną 3.
Undertow ma tylko 2 specjalne dni, ale od razu w wielu egzemplarzach.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2707 times
- Been thanked: 2394 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Tak, tylko po to.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 150 times
- Been thanked: 84 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Gram Picketem i zdobyłem przedmiot Mechanical Boomerang (Backup plan extension: 2 bones. Select any baddie and do 2 dmg).
1. Czy aktywny (Locked) Constant Dmg (Add 1 to the total Dmg applied to your target) zwiększa obrażenia z bumerangu do 3?
1a. Jeśli tak, to czy Constant Dmg zwiększa najpierw obrażenia o 1 ze zwykłego rzutu kości, a potem znowu o 1 obrażenia bumerangu?
2. Czy mogę zaatakować jednego wroga normalnym rzutem kości Ataku, a potem innego bumerangiem?
1. Czy aktywny (Locked) Constant Dmg (Add 1 to the total Dmg applied to your target) zwiększa obrażenia z bumerangu do 3?
1a. Jeśli tak, to czy Constant Dmg zwiększa najpierw obrażenia o 1 ze zwykłego rzutu kości, a potem znowu o 1 obrażenia bumerangu?
2. Czy mogę zaatakować jednego wroga normalnym rzutem kości Ataku, a potem innego bumerangiem?
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Nie widziałem tego przedmiotu ale wg mnie wszystko TAK.mnw pisze: ↑15 lis 2020, 18:26 Gram Picketem i zdobyłem przedmiot Mechanical Boomerang (Backup plan extension: 2 bones. Select any baddie and do 2 dmg).
1. Czy aktywny (Locked) Constant Dmg (Add 1 to the total Dmg applied to your target) zwiększa obrażenia z bumerangu do 3?
1a. Jeśli tak, to czy Constant Dmg zwiększa najpierw obrażenia o 1 ze zwykłego rzutu kości, a potem znowu o 1 obrażenia bumerangu?
2. Czy mogę zaatakować jednego wroga normalnym rzutem kości Ataku, a potem innego bumerangiem?
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 20:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Według mnie nie dodaje do dmg, dokładnie z tego samego powodu, z jakiego możesz wybrać innego baddiego niż ten, którego atakowałeś.
Baddie jest targeted, gdy jest atakowany (tylko gdy rzucasz koścmi ataku), i wtedy działa Constant Dmg.
Ten backup plan nie czyni baddiego targeted (nie rzucasz koścmi ataku) tylko zadaje 2dmg. W związku z tym nie ma korzyści z dodatków, które działają na Twój target.
Gdyby ten back-up plan mówił o Twoim targecie, a nie dowolnym baddie, to mógłbyś wybrać tylko tego, którego atakowałeś.
Baddie jest targeted, gdy jest atakowany (tylko gdy rzucasz koścmi ataku), i wtedy działa Constant Dmg.
Ten backup plan nie czyni baddiego targeted (nie rzucasz koścmi ataku) tylko zadaje 2dmg. W związku z tym nie ma korzyści z dodatków, które działają na Twój target.
Gdyby ten back-up plan mówił o Twoim targecie, a nie dowolnym baddie, to mógłbyś wybrać tylko tego, którego atakowałeś.
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
No dobra, ale to nie jest dmg działający na wszystkich baddies tylko na wybrany cel a więc wybór targetu wg mnie następuje również przy wykorzystaniu BP. Ale to tylko moja interpretacja. Nie widziałem odpowiedzi u źródła.KamilM pisze: ↑15 lis 2020, 18:54 Według mnie nie dodaje do dmg, dokładnie z tego samego powodu, z jakiego możesz wybrać innego baddiego niż ten, którego atakowałeś.
Baddie jest targeted, gdy jest atakowany (tylko gdy rzucasz koścmi ataku), i wtedy działa Constant Dmg.
Ten backup plan nie czyni baddiego targeted (nie rzucasz koścmi ataku) tylko zadaje 2dmg. W związku z tym nie ma korzyści z dodatków, które działają na Twój target.
Gdyby ten back-up plan mówił o Twoim targecie, a nie dowolnym baddie, to mógłbyś wybrać tylko tego, którego atakowałeś.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 20:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Nie mam pod ręką instrukcji, ale dyskusja na bgg pokazuje konsensus, że gearloc może mieć tylko 1 target w turze. Co oznacza, ża targetuje tylko specyficznie atak (używający kości ataku), Wszystkie inne efekty zadające dmg nie czynią ofiary targetem. Jest to spójne z odpowiedzią w FAQ, że fakt, że kogoś nie można targetować nie oznacza, że nie można mu zadać dmg w inny sposób.
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Nie znalazłem lepszej interpretacji niż ta https://boardgamegeek.com/thread/230806 ... alculation
Wynika z niej, że target wybieramy jeden na rundę a więc constant DMG nie zadziała na innego baddies niż wybrany cel ataku. Ale jeśli boomerang z BP został skierowany na tego samego baddies co cel ataku, to czy wtedy mogli byśmy dodać +1 z constant DMG?
Wynika z niej, że target wybieramy jeden na rundę a więc constant DMG nie zadziała na innego baddies niż wybrany cel ataku. Ale jeśli boomerang z BP został skierowany na tego samego baddies co cel ataku, to czy wtedy mogli byśmy dodać +1 z constant DMG?
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 20:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Wydaje mi się, że nie podbija już dmg, nawet jeśli wskaże się baddiesa, który jest/był targetem ataku, gdyż:seki pisze: ↑15 lis 2020, 19:11 Nie znalazłem lepszej interpretacji niż ta https://boardgamegeek.com/thread/230806 ... alculation
Wynika z niej, że target wybieramy jeden na rundę a więc constant DMG nie zadziała na innego baddies niż wybrany cel ataku. Ale jeśli boomerang z BP został skierowany na tego samego baddies co cel ataku, to czy wtedy mogli byśmy dodać +1 z constant DMG?
Add 1 to the total Dmg applied to your target
To, że zadajesz mu jeszcze obrażenia z back-up planu nie zmienia faktu, że total dmg już został powiększony o 1. Nie jest tu napisane "each time you deal dmg".
-
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 150 times
- Been thanked: 84 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Czyli na razie konsensus jest:mnw pisze: ↑15 lis 2020, 18:26 Gram Picketem i zdobyłem przedmiot Mechanical Boomerang (Backup plan extension: 2 bones. Select any baddie and do 2 dmg).
1. Czy aktywny (Locked) Constant Dmg (Add 1 to the total Dmg applied to your target) zwiększa obrażenia z bumerangu do 3?
1a. Jeśli tak, to czy Constant Dmg zwiększa najpierw obrażenia o 1 ze zwykłego rzutu kości, a potem znowu o 1 obrażenia bumerangu?
2. Czy mogę zaatakować jednego wroga normalnym rzutem kości Ataku, a potem innego bumerangiem?
1. Nie.
1a. N/D
2. Tak.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 28 sie 2020, 13:31
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 11 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Posiadam już zajęty ekwipunek (jeden heavy loot i jeden trove loot). Dociągam w tym momencie loot, który jest single use. Mogę go od razu użyć aby nie odkładać do ekwipunku w którym nie mam miejsca czy w ogóle nie powinienem móc ciągnąć karty jeśli mam pełny plecak?
-
- Posty: 1001
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 278 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Dociągasz kartę lootu ale jako że przekraczałbyś limit musisz coś odrzucić - decydujesz sam co odrzucasz ale nie masz możliwości użyciaadeks9 pisze: ↑16 lis 2020, 11:49 Posiadam już zajęty ekwipunek (jeden heavy loot i jeden trove loot). Dociągam w tym momencie loot, który jest single use. Mogę go od razu użyć aby nie odkładać do ekwipunku w którym nie mam miejsca czy w ogóle nie powinienem móc ciągnąć karty jeśli mam pełny plecak?
src: https://boardgamegeek.com/thread/206783 ... -and-usage
You do not have the opportunity to use one of the Loot before discarding.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 28 sie 2020, 13:31
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 11 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Podczas ostatnich rozgrywek naszły mnie rozterki natury moralnej
Podczas walki ze słabym przeciwnikiem warto jest nie atakować go od razu tylko leczyć się (np. Patches) i używać dużo kości DEF aby nazbierać kości do backup planu w celu nabycia consumables lub awansu na Innate+1. Przy odpowiednim układzie taka walka może trwać pewnie nawet nieskończenie długo (gdy przeciwnik też jest się w stanie leczyć w rundach 5+). Czy Waszym zdaniem jest OK aby tak celowo przedłużać walkę dla własnych korzyści? Reguły chyba tego nie zabraniają, ale postrzegam to jako mocne naciąganie ułatwiające grę
Podczas walki ze słabym przeciwnikiem warto jest nie atakować go od razu tylko leczyć się (np. Patches) i używać dużo kości DEF aby nazbierać kości do backup planu w celu nabycia consumables lub awansu na Innate+1. Przy odpowiednim układzie taka walka może trwać pewnie nawet nieskończenie długo (gdy przeciwnik też jest się w stanie leczyć w rundach 5+). Czy Waszym zdaniem jest OK aby tak celowo przedłużać walkę dla własnych korzyści? Reguły chyba tego nie zabraniają, ale postrzegam to jako mocne naciąganie ułatwiające grę
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 28 sie 2020, 13:31
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 11 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Czyli to jest jak z przekraczaniem prędkości na drodze. Nieładnie, ale każdy to robi?
Mam jakiś wewnętrzny niesmak, że zasady tego nie ogarniają
Mam jakiś wewnętrzny niesmak, że zasady tego nie ogarniają
-
- Posty: 1001
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 278 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Po to jest fatyga żeby nie przedłużać gry sztucznie bez konsekwencji. Takie przeciąganie gry jak masz postacie bez leczenia / grasz na wyższym poziomie trudności może nie być najlepszą strategią.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 20:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Zasady ogarniają to bardzo dobrze moim zdaniem. Umiesz tak wyważyć walkę żeby trwała i była dla ciebie bezpieczna - droga wolna.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 28 sie 2020, 13:31
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 11 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Jasne, muszą być do tego odpowiednie warunki spełnione, ale zakładając grę Patchesem i na początkowym etapie gry przy łatwym przeciwniku jesteśmy w stanie sobie nabić kilkukrotnie backup plan.
[EDIT]Okej, skoro potwierdzacie, że jest okej, to mogę spokojnie naparzać. Dzięki!
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 20:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Pytanie ile ten przeciwnik wytrzyma wycieńczeniaadeks9 pisze: ↑26 lis 2020, 17:15Jasne, muszą być do tego odpowiednie warunki spełnione, ale zakładając grę Patchesem i na początkowym etapie gry przy łatwym przeciwniku jesteśmy w stanie sobie nabić kilkukrotnie backup plan.
[EDIT]Okej, skoro potwierdzacie, że jest okej, to mogę spokojnie naparzać. Dzięki!
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2707 times
- Been thanked: 2394 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
W fazie "recovery" można m.in. wymienić Loot oraz Trove Loot na inne (jak wyjdzie rzut kośćmi).
Pytanie: czy otwartą skrzynię wymieniam na inną otwartą czy na zamkniętą?
Pytanie: czy otwartą skrzynię wymieniam na inną otwartą czy na zamkniętą?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 20:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Z tego co widzę (strona 7 instrukcji) poświęcasz Loot albo Trove Loot ale ciągniesz tylko Loot.