Too Many Bones - pytania, zasady
- vder
- Posty: 731
- Rejestracja: 30 gru 2007, 20:20
- Lokalizacja: warszawa
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 124 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
No jak tak zawsze grałem. Zdaje sie że któryś dodatek dodaje po kilka kart dla kazdego dnia 1-3,tak by był wybór.
i pytanie ode mnie, ktore chodzi mi po głowie od kilku gier: Ten 'szklany' marker (The Marker ze spisu elementów) jest tylko po to by sobie na mapie zaznaczać punkty?
i pytanie ode mnie, ktore chodzi mi po głowie od kilku gier: Ten 'szklany' marker (The Marker ze spisu elementów) jest tylko po to by sobie na mapie zaznaczać punkty?
-
- Posty: 1001
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 278 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
W podstawce chyba jest tylko po jednym egzemplarzu tych kart więc nie ma za bardzo z czego wybieraćadeks9 pisze: ↑13 lis 2020, 10:05 W instrukcji, w przygotowaniu do gry, jest napisane aby na przygotowany deck kart encounterów położyć 3 karty specjalnych zdarzeń oznaczonych cyframi 1-3. Nie znalazłem nigdzie zasady zmieniającej to. Czy w takim razie każda gra rozpoczyna się identycznymi trzema dniami i wybieraniem z pośród tych samych czynności za każdym razem?
W którymś z dodatków dołączono dodatkowe karty dla urozmaicenia (nie pamietam czy 40 Days in Daelore czy moze Age of Tyranny) , miesza się je i wybiera jedną 1, jedną 2 i jedną 3.
Undertow ma tylko 2 specjalne dni, ale od razu w wielu egzemplarzach.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2707 times
- Been thanked: 2390 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Tak, tylko po to.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 150 times
- Been thanked: 84 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Gram Picketem i zdobyłem przedmiot Mechanical Boomerang (Backup plan extension: 2 bones. Select any baddie and do 2 dmg).
1. Czy aktywny (Locked) Constant Dmg (Add 1 to the total Dmg applied to your target) zwiększa obrażenia z bumerangu do 3?
1a. Jeśli tak, to czy Constant Dmg zwiększa najpierw obrażenia o 1 ze zwykłego rzutu kości, a potem znowu o 1 obrażenia bumerangu?
2. Czy mogę zaatakować jednego wroga normalnym rzutem kości Ataku, a potem innego bumerangiem?
1. Czy aktywny (Locked) Constant Dmg (Add 1 to the total Dmg applied to your target) zwiększa obrażenia z bumerangu do 3?
1a. Jeśli tak, to czy Constant Dmg zwiększa najpierw obrażenia o 1 ze zwykłego rzutu kości, a potem znowu o 1 obrażenia bumerangu?
2. Czy mogę zaatakować jednego wroga normalnym rzutem kości Ataku, a potem innego bumerangiem?
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1120 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Nie widziałem tego przedmiotu ale wg mnie wszystko TAK.mnw pisze: ↑15 lis 2020, 18:26 Gram Picketem i zdobyłem przedmiot Mechanical Boomerang (Backup plan extension: 2 bones. Select any baddie and do 2 dmg).
1. Czy aktywny (Locked) Constant Dmg (Add 1 to the total Dmg applied to your target) zwiększa obrażenia z bumerangu do 3?
1a. Jeśli tak, to czy Constant Dmg zwiększa najpierw obrażenia o 1 ze zwykłego rzutu kości, a potem znowu o 1 obrażenia bumerangu?
2. Czy mogę zaatakować jednego wroga normalnym rzutem kości Ataku, a potem innego bumerangiem?
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 20:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Według mnie nie dodaje do dmg, dokładnie z tego samego powodu, z jakiego możesz wybrać innego baddiego niż ten, którego atakowałeś.
Baddie jest targeted, gdy jest atakowany (tylko gdy rzucasz koścmi ataku), i wtedy działa Constant Dmg.
Ten backup plan nie czyni baddiego targeted (nie rzucasz koścmi ataku) tylko zadaje 2dmg. W związku z tym nie ma korzyści z dodatków, które działają na Twój target.
Gdyby ten back-up plan mówił o Twoim targecie, a nie dowolnym baddie, to mógłbyś wybrać tylko tego, którego atakowałeś.
Baddie jest targeted, gdy jest atakowany (tylko gdy rzucasz koścmi ataku), i wtedy działa Constant Dmg.
Ten backup plan nie czyni baddiego targeted (nie rzucasz koścmi ataku) tylko zadaje 2dmg. W związku z tym nie ma korzyści z dodatków, które działają na Twój target.
Gdyby ten back-up plan mówił o Twoim targecie, a nie dowolnym baddie, to mógłbyś wybrać tylko tego, którego atakowałeś.
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1120 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
No dobra, ale to nie jest dmg działający na wszystkich baddies tylko na wybrany cel a więc wybór targetu wg mnie następuje również przy wykorzystaniu BP. Ale to tylko moja interpretacja. Nie widziałem odpowiedzi u źródła.KamilM pisze: ↑15 lis 2020, 18:54 Według mnie nie dodaje do dmg, dokładnie z tego samego powodu, z jakiego możesz wybrać innego baddiego niż ten, którego atakowałeś.
Baddie jest targeted, gdy jest atakowany (tylko gdy rzucasz koścmi ataku), i wtedy działa Constant Dmg.
Ten backup plan nie czyni baddiego targeted (nie rzucasz koścmi ataku) tylko zadaje 2dmg. W związku z tym nie ma korzyści z dodatków, które działają na Twój target.
Gdyby ten back-up plan mówił o Twoim targecie, a nie dowolnym baddie, to mógłbyś wybrać tylko tego, którego atakowałeś.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 20:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Nie mam pod ręką instrukcji, ale dyskusja na bgg pokazuje konsensus, że gearloc może mieć tylko 1 target w turze. Co oznacza, ża targetuje tylko specyficznie atak (używający kości ataku), Wszystkie inne efekty zadające dmg nie czynią ofiary targetem. Jest to spójne z odpowiedzią w FAQ, że fakt, że kogoś nie można targetować nie oznacza, że nie można mu zadać dmg w inny sposób.
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1120 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Nie znalazłem lepszej interpretacji niż ta https://boardgamegeek.com/thread/230806 ... alculation
Wynika z niej, że target wybieramy jeden na rundę a więc constant DMG nie zadziała na innego baddies niż wybrany cel ataku. Ale jeśli boomerang z BP został skierowany na tego samego baddies co cel ataku, to czy wtedy mogli byśmy dodać +1 z constant DMG?
Wynika z niej, że target wybieramy jeden na rundę a więc constant DMG nie zadziała na innego baddies niż wybrany cel ataku. Ale jeśli boomerang z BP został skierowany na tego samego baddies co cel ataku, to czy wtedy mogli byśmy dodać +1 z constant DMG?
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 20:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Wydaje mi się, że nie podbija już dmg, nawet jeśli wskaże się baddiesa, który jest/był targetem ataku, gdyż:seki pisze: ↑15 lis 2020, 19:11 Nie znalazłem lepszej interpretacji niż ta https://boardgamegeek.com/thread/230806 ... alculation
Wynika z niej, że target wybieramy jeden na rundę a więc constant DMG nie zadziała na innego baddies niż wybrany cel ataku. Ale jeśli boomerang z BP został skierowany na tego samego baddies co cel ataku, to czy wtedy mogli byśmy dodać +1 z constant DMG?
Add 1 to the total Dmg applied to your target
To, że zadajesz mu jeszcze obrażenia z back-up planu nie zmienia faktu, że total dmg już został powiększony o 1. Nie jest tu napisane "each time you deal dmg".
-
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 150 times
- Been thanked: 84 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Czyli na razie konsensus jest:mnw pisze: ↑15 lis 2020, 18:26 Gram Picketem i zdobyłem przedmiot Mechanical Boomerang (Backup plan extension: 2 bones. Select any baddie and do 2 dmg).
1. Czy aktywny (Locked) Constant Dmg (Add 1 to the total Dmg applied to your target) zwiększa obrażenia z bumerangu do 3?
1a. Jeśli tak, to czy Constant Dmg zwiększa najpierw obrażenia o 1 ze zwykłego rzutu kości, a potem znowu o 1 obrażenia bumerangu?
2. Czy mogę zaatakować jednego wroga normalnym rzutem kości Ataku, a potem innego bumerangiem?
1. Nie.
1a. N/D
2. Tak.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 28 sie 2020, 13:31
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 11 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Posiadam już zajęty ekwipunek (jeden heavy loot i jeden trove loot). Dociągam w tym momencie loot, który jest single use. Mogę go od razu użyć aby nie odkładać do ekwipunku w którym nie mam miejsca czy w ogóle nie powinienem móc ciągnąć karty jeśli mam pełny plecak?
-
- Posty: 1001
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 278 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Dociągasz kartę lootu ale jako że przekraczałbyś limit musisz coś odrzucić - decydujesz sam co odrzucasz ale nie masz możliwości użyciaadeks9 pisze: ↑16 lis 2020, 11:49 Posiadam już zajęty ekwipunek (jeden heavy loot i jeden trove loot). Dociągam w tym momencie loot, który jest single use. Mogę go od razu użyć aby nie odkładać do ekwipunku w którym nie mam miejsca czy w ogóle nie powinienem móc ciągnąć karty jeśli mam pełny plecak?
src: https://boardgamegeek.com/thread/206783 ... -and-usage
You do not have the opportunity to use one of the Loot before discarding.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 28 sie 2020, 13:31
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 11 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Podczas ostatnich rozgrywek naszły mnie rozterki natury moralnej
Podczas walki ze słabym przeciwnikiem warto jest nie atakować go od razu tylko leczyć się (np. Patches) i używać dużo kości DEF aby nazbierać kości do backup planu w celu nabycia consumables lub awansu na Innate+1. Przy odpowiednim układzie taka walka może trwać pewnie nawet nieskończenie długo (gdy przeciwnik też jest się w stanie leczyć w rundach 5+). Czy Waszym zdaniem jest OK aby tak celowo przedłużać walkę dla własnych korzyści? Reguły chyba tego nie zabraniają, ale postrzegam to jako mocne naciąganie ułatwiające grę![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Podczas walki ze słabym przeciwnikiem warto jest nie atakować go od razu tylko leczyć się (np. Patches) i używać dużo kości DEF aby nazbierać kości do backup planu w celu nabycia consumables lub awansu na Innate+1. Przy odpowiednim układzie taka walka może trwać pewnie nawet nieskończenie długo (gdy przeciwnik też jest się w stanie leczyć w rundach 5+). Czy Waszym zdaniem jest OK aby tak celowo przedłużać walkę dla własnych korzyści? Reguły chyba tego nie zabraniają, ale postrzegam to jako mocne naciąganie ułatwiające grę
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 28 sie 2020, 13:31
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 11 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Czyli to jest jak z przekraczaniem prędkości na drodze. Nieładnie, ale każdy to robi? ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mam jakiś wewnętrzny niesmak, że zasady tego nie ogarniają![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mam jakiś wewnętrzny niesmak, że zasady tego nie ogarniają
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Posty: 1001
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 278 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Po to jest fatyga żeby nie przedłużać gry sztucznie bez konsekwencji. Takie przeciąganie gry jak masz postacie bez leczenia / grasz na wyższym poziomie trudności może nie być najlepszą strategią.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 20:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Zasady ogarniają to bardzo dobrze moim zdaniem. Umiesz tak wyważyć walkę żeby trwała i była dla ciebie bezpieczna - droga wolna.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 28 sie 2020, 13:31
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 11 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Jasne, muszą być do tego odpowiednie warunki spełnione, ale zakładając grę Patchesem i na początkowym etapie gry przy łatwym przeciwniku jesteśmy w stanie sobie nabić kilkukrotnie backup plan.
[EDIT]Okej, skoro potwierdzacie, że jest okej, to mogę spokojnie naparzać. Dzięki!
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 20:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Pytanie ile ten przeciwnik wytrzyma wycieńczeniaadeks9 pisze: ↑26 lis 2020, 17:15Jasne, muszą być do tego odpowiednie warunki spełnione, ale zakładając grę Patchesem i na początkowym etapie gry przy łatwym przeciwniku jesteśmy w stanie sobie nabić kilkukrotnie backup plan.
[EDIT]Okej, skoro potwierdzacie, że jest okej, to mogę spokojnie naparzać. Dzięki!
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2707 times
- Been thanked: 2390 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
W fazie "recovery" można m.in. wymienić Loot oraz Trove Loot na inne (jak wyjdzie rzut kośćmi).
Pytanie: czy otwartą skrzynię wymieniam na inną otwartą czy na zamkniętą?
Pytanie: czy otwartą skrzynię wymieniam na inną otwartą czy na zamkniętą?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 20:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Z tego co widzę (strona 7 instrukcji) poświęcasz Loot albo Trove Loot ale ciągniesz tylko Loot.