Plansza jest tylko srednia do solo. Dla 2-5 graczy lepiej jak jest taka jak teraz. Na solo tez idzie pewnie tak pograc. Np w Uczte dla Odyna grywam z plansza od boku. Nagle sie okazuje ze pol forum gra glownie solo
![Razz :-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Plansza jest tylko srednia do solo. Dla 2-5 graczy lepiej jak jest taka jak teraz. Na solo tez idzie pewnie tak pograc. Np w Uczte dla Odyna grywam z plansza od boku. Nagle sie okazuje ze pol forum gra glownie solo
Nie, po prostu mogła być uniwersalnie lepsza.brazylianwisnia pisze: ↑14 gru 2020, 00:11Plansza jest tylko srednia do solo. Dla 2-5 graczy lepiej jak jest taka jak teraz. Na solo tez idzie pewnie tak pograc. Np w Uczte dla Odyna grywam z plansza od boku. Nagle sie okazuje ze pol forum gra glownie solo![]()
Co ja wlasnie wyzej napisałem?arturmarek pisze: ↑14 gru 2020, 09:48 Zabawię się w adwokata diabła. Czy to nie może być tak, że ten układ jest słaby w grze solo, ale w grze wieloosobowej jest w porządku? Chodzi o to, że w grze wieloosobowej, siłą rzeczy, każdy będzie miał utrudniony dostęp do części komponentów i będzie patrzył od boku/tyłu. Ja grając z żoną siedzimy po przeciwnych stronach stołu i zawsze grając w gry z wyłożonymi kartami (np. T.I.M.E. Stories, Kroniki Zbrodni) jest to trochę upierdliwe. Więc może ten układ planszy to jakiś kompromis.
Słuchając narzekań Quinna nt. układy planszy, po raz kolejny przypomniał mi się geniusz Vlaady i ograniczenia wielu projektantów. Pamiętam jak rozpakowywałem Cywilizację poprzez wieki i myślałe: "co to co głupota z tymi planszami, każda innej wielkości, nie dało sie tego dać ładnie na jednej dużej planszy..." Potem dojrzałem błyskotliwość tego rozwiązania, nie dość, że można ustawić planszetki, tak aby było wygodnie i pasowało do stołu na którym gramy, to jeszcze można część plansz ominąć jeśli się nie ma miejsca (produkcja kultury i nauki są spokojnie do ogarnięcia bez tracku, a nawet siłę militarną by się dało). I tak widząc tę planszę-potwora w Etherfields, myślę czemu nie dało się tego zrobić w podobny sposób...
Wole widziec od boku niz do gory nogami przy ukladzie horyzontalnym. Ludzki mozg nie ma problemu czytać tekstu w takiej pozycji gdzie widzimy tekst przechylony o 60 stopni w stosunku od nas. Malo kto potrafi czytac do gory nogami.feniks_ciapek pisze: ↑14 gru 2020, 12:09 Ta plansza nie jest lepsza na 2 osoby, bo cały zajmuje stół na długość i wszyscy widzą ją bokiem.
Ja tam mam większy problem z czytaniem tekstu bokiem, niż odwrotnie, więc może mój mózg jest nieludzki. Albo kwestia wprawy.brazylianwisnia pisze: ↑14 gru 2020, 14:19 Nie ma co drazyc tematu. Kazdy ma tu swoj poglad na sytuacje ale polecam sobie potestowac - wziac plansze od Nemesis, na jej bokach(kokpit i silniki) ulozyc po jednej karcie wydarzenia zwroconej w kierunku gracza 1 i nastepnie ulozyc sobie plansze wzdluz stoły oraz w poprzek stolu(symulujac oba uklady planszy z Etherfileds) i zajmowac pozycje gracza 2,3,4 i 5. Probujac odczytac obie karty zauwazycie wady i zalety obu ukladow planszy.
Amen
Pomylisles z Funeral Witch. Tam maja byc skrypty i przegrala z She wolf.yrq pisze: ↑14 gru 2020, 20:22 Nie pamiętam ale kolejne kampanie miały być chyba krótsze.
Gdy w trakcie kampanii było głosowanie która kampania ma być w SG to Sphinx przegrał, a intrygował mnie opis, że do niego będzie jakaś rozbudowana księga skryptów...
Rewolucji bym nie zakładał. Co najwyżej jakieś poboczne mechaniki pewnie dojdą. Za to trzymam kciuki, że każdy kolejny sen będzie inny i coraz bardziej odjechany. Dwie pierwsze kampanie mnie nie zawiodły, zawierzyłem AR dokupując dodatkowe w Pledge Managerze.
Mechanika się ogrywa ale póki pomysły na sny są fajne, to mi to nie przeszkadza.
Zastanawia mnie, o ile AR będzie chciał odpowiedzieć na te wszystkie żale o grind i czy w przyszłych kampaniach będzie się spędzało mniej czasu poza snami, czego wszyscy wydają się domagać. Bo skoro teraz naprędce obiecują "spatchować" podstawkę, to raczej nowych kampanii na tą samą modłę nie wypuszczą.
Tylko że właśnie ludziom chyba nie chodzi o to, że gra jest za długa, tylko że za dużo czasu spędzają na czymś, co nie daje im dobrej zabawy. Nikt jakoś nie narzeka, że jest za dużo snów. Nie wiem też czemu AR tak to w updacie ujęli, jakby właśnie bezwzględna liczba godzin do ukończenia była problemem.brazylianwisnia pisze: ↑15 gru 2020, 09:35 Tyle ze ten tryb nie jest odpowiedzia na grind. Menhiry mogli latwo "spatchowac" ale postanowili tego nie robić. To odpowiedz na za dluga kampanie.
Zagrasz ze mna
Ku.de... ja kupiłem po kilku dobrych recenzjach, w tym Toma Vasela, a później pojawił się SUSD i NPI...