Jak najbardziej

Jak najbardziej
Ja to rozumiem tak, że w takiej sytuacji (jest figurka żołnierza) zawsze zamiast wyciągania karty mieszkańców należy zastosować się do koloru na karcie scenariusza.Erni pisze: ↑16 sty 2021, 21:44 Dodatek Czas Oblężenia, Kampania Utracona Nadzieja:
Podczas przeszukiwania miejsca, w którym znajduje się figurka Żołnierza, przy niefortunnym rzucie na Hałas należy zamiast dobierania karty Mieszkańca dobrać kartę Kolorów i rozpatrzeć odpowiedni dla niej wynik według tabeli.
W talii Nieznanego odkrywam kartę "Chyba coś słyszałem...". Zwracam pewną liczbę kart i rzucam czarną kością (niby nie jest to rzut na Hałas), a gdy suma zwróconych kart oraz liczby wyrzuconych oczek mieści się w przedziale 1-5, dobieram i rozpatruję kartę Mieszkańca.
Co w takiej sytuacji:
dobrać kartę Kolorów czy jednak kartę Mieszkańca?
Oj, jednak w przypadku desek rację ma raczej Seba2000 (patrz kilkanaście postów wyżej):
Wg mnie możesz tylko 1 deski. Zarówno deski jak i gitarę masz napisane w liczbie pojedynczej, a części i filtry w liczbie mnogiej. Przy częściach i filtrach masz za każde ... wytwórz ... Zrobienie 3 desek w 1 akcji było by bardzo mocne.
Nie ma obowiązku zostawiania nikogo na warcie. Możesz zostawić dom nie strzeżony. Osoby które pójdą na szabrowanie nie zdążą wrócić do pilnowania. Jednak pozostawienie domu do pilnowania bez opieki jest ... mocno niebezpieczne.tandetaa pisze: ↑12 lut 2021, 10:55 Witam,
-czy trzeba zostawić kogoś na warcie czy czy można wziąć wszystkich na wyprawę bo faza intruzów jest bezpośrednio po fazie wyprawy, tak? czyli rozumiem że nie zdążą wrócić...
-karta ZNALEZISKA- jeśli rzuciłem kością i wyszło np 6- czyli mam kawę. OK ale na karcie znalezisk kawa jest w sekcji spiżarnia. Oprócz kawy są w tej sekcji papierosy i bimber. Czy to oznacza że biorę wszystko czy tylko tą kawę?
-przelicznik x5 jest po to żeby mnożyć drewno i komponenty (wkładam 1 i jakbym miał 5) czy tylko żeby zaoszczędzić miejsce w schowku? w sensie jeśli mam 15 drewna to odrzucam do puli ogólnej 12 i 3 kładę na mnożniku? 3x5=15
pozdrawiam
Bierzesz wszystko co jest na karcie znalezisk w odpowiednim miejscu, np. spiżarnia, następnie robisz rzut i bierzesz 1 szt. tego co wykazuje karta miejsca, nie znalezisk.
Na początku fazy dziennej, postacie które idą do kanałów nie rozgrywają żadnych akcji dziennych.
Drzwi: Możesz oddać 1 kartę ze stosu przysługującego na tę wyprawę by podejrzeć kolejną. Jeśli podejrzysz kartę która Cię nie interesuje możesz ją zużyć w inny sposób zamiast rozpatrywać np rozejrzeć sie po okolicy, handlować lub użyć karty mapy którą masz odkrytą a nie rozpatrzoną. Przeważnie wybieram opcję z wejściem na siłę - podnosząc hałas i nie tracąc kart.
Karta zderzenie z rzeczywistością jest w każdym stosie. Podczas wyprawy może wypaść z talii przeszukania (2karty), znalezisk (1karta) mieszkańców(1karta). Słyszałem już o (błędnym!) rozpatrywaniu skryptu na koniec wyprawy ale po każdej karcie przeszukania to już tylko siedzenie non stop z księgą skryptów. Taka ilość skryptów pewnie mocno ułatwia grę chyba, że dociągasz tylko czarny i czerwony kolor. Jeśli komuś bardzo brakuje skryptów można sobie dokupić dodatek Serce Miasta (niestety to KS-exclusiv słabo dostępny) kostkę gruzową (KS-addon jeszcze rzadszy bo był dodatkowo płatny) lub najnowszy dodatek z trzyaktową kampanią - tam się tyle skryptów odpala, że przed kampanią odrzuca się karty zderzeń z rzeczywistością z każdej talii
Możesz trzymać tak długo jak chcesz.carlos_kobierzyn pisze: ↑27 lut 2021, 23:59 czy karty akcji specjalnych można gromadzić po każdym dniu i wykorzystywać w późniejszych etapach gry
W fazie świtu na dole dziennika masz "śmierć pośród nas" Rzucasz jeśli ktoś umarł ale dopiero na koniec najbliższej fazy świtu (najlepiej kładź figurkę zmarłego na talii świtu by pamiętać). Jeśli umiera więcej osób to rzut i tak jest jeden. Jeśli ktoś umrze na koniec fazy świtu (w wyniku tej zasady) to depresję za niego kolejni mogą podnieść dopiero po nieudanym rzucie w kolejnej fazie świtu.carlos_kobierzyn pisze: ↑27 lut 2021, 23:59 - nie udało się wykonać celu rozdziału, i w efekcie tego ktoś zginął, na najbliższej wyprawie zabili mi kolejną osobę. Kiedy rzuca się kością na depresję pozostałych przy życiu? Rzucam na depresję, i w wyniku tego kolejna osoba umiera lub opuszcza grupę. czy należy znów rzucać na depresję?
Przydzielasz jak chcesz ale max 4rany na osobę, powinieneś zadać tę trzecią pozostałą ranę w inną postać.carlos_kobierzyn pisze: ↑27 lut 2021, 23:59 Jak rozdzielać 3 rany? Wolałem uśmiercić jedną zadając jej 2 rany, niż dodatkowo okaleczać inną zdrowa.
W każdej lokacji możesz odłożyć tylko te 3miejsca które w danej lokacji występują (masz wypisane na karcie lokacji) Otwartą przestrzeń musisz rozpatrzeć natychmiast bez odkładania. Możesz (ale nie musisz) dowolne z odłożonych miejsc mapy rozpatrzyć zamiast dociągania każdej z pozostałych kart nieznanego ,jeśli spełniasz warunki to przeważnie warto. Czasem potrzebny jest jakiś przedmiot np łopata/wytrych lub odrzucenie pewnej liczby kart i możesz po prostu ich nie mieć do końca wyprawy. Niezależnie czy rozpatrzysz czy nie to na koniec wyprawy i tak je wtasujesz.carlos_kobierzyn pisze: ↑27 lut 2021, 23:59 - w trakcie wyprawy, jeżeli pojawią się karty mapy, z opcją odłożenia na pole poszukiwań czy muszę je rozpatrzeć?
Tylko od momentu wyłożenia karty poszukiwaczecarlos_kobierzyn pisze: ↑27 lut 2021, 23:59 - karta mieszkańców "poszukiwacze" ma zapis odnośnie rzutu kostką w przypadku przeszukiwania mebli. czy odnosi się on do już wcześniej przeszukanych mebli? czy tylko do tych przeszukiwań następujących po odkryciu wspomnianej karty?
Kolejna karta na kładziona polu znalezisk pewnie będzie miała polecenie by usunąć poprzednią. Jeśli nic jej nie usunie to będzie leżeć do końca. Zmiana cen dotyczy każdego handlu puki ta karta leży czyli z przybyszami też.carlos_kobierzyn pisze: ↑27 lut 2021, 23:59 - wydarzenie "handel z żołnierzami" - podnosi wartość pewnych produktów. kartę należy umieścić na polu znalezisk. czy ta karta tam powinna zostać do końca rozgrywki/zamiany na inną kartę wydarzeń o podobnym wydźwięku? czy zmiana cen produktów tyczy się każdego handlu?
sorry za capsa ale wolałem tak napisać, żebyś widział odpowiedzicarlos_kobierzyn pisze: ↑27 lut 2021, 23:59 Witam wszystkich bardzo serdecznie. Rozegrałem właśnie drugą partię w tą grę i pojawiło mi się kilka pytań odnośnie zasad:
- czy karty akcji specjalnych można gromadzić po każdym dniu i wykorzystywać w późniejszych etapach gry w razie potrzeby? nie znalazłem nigdzie wzmianki na ten temat, a na tym etapie doświadczenia z grą, większość skryptów jest mi całkowicie nieznana. do tej pory grałem tak, że te karty gromadziłem.
MOŻESZ UŻYĆ KIEDY CHCESZ
- w przypadku kiedy nie uda się wykonać celu rozdziału, i trzeba rozdzielić między postaci 3 rany i w efekcie tego ktoś zginie, to czy i kiedy rzuca się kością na depresję pozostałych przy życiu? cel rozdziału rozpatruje się po pociągnięciu karty wydarzenia rozpoczynającego nowy rozdział, ale nie jest to normalny dzień gry, i wtedy ginie właśnie ta postać. czy rzucam na depresję przed pociągnięciem następnej karty wydarzenia? czy po najbliższym normalnym dniu gry? czy może w takim wypadku nie rzucać na depresję i potraktować, tą śmierć jako nadzwyczajne wydarzenie w grze? i pytanie jak rozdzielać te 3 rany. ja przyjąłem zasadę, że mogę rozdzielić je dowolnie. w tym wypadku mając 4 postaci, wolałem uśmiercić jedną zadając jej 2 rany, niż dodatkowo okaleczać inną, która w tym wypadku była całkiem zdrowa. a na depresję uznałem, że nie będę rzucać, bo to jest wydarzenie poza normalnym cyklem dziennym, choć mimo tego i tak rzut musiał się odbyć, bo na najbliższej wyprawie zabili mi osobę.
TAK JAK W DZIENNIKU DOPIERO NA KONIEC DNIA
- w trakcie wyprawy, jeżeli pojawią się karty mapy, z opcją odłożenia na pole poszukiwań i rozpatrzenia ich w późniejszej fazie wyprawy, czy w w przypadku jeżeli wszystkie je odłożę, a następnie będę rozpatrywał tylko talię nieznajomych, to co powinienem zrobić w przypadku rozpatrzenia ostatniej karty z talii? czy mogę po prostu zakończyć wyprawę, czy muszę jeszcze rozpatrzeć wcześniej odłożone karty mapy? grając uznałem, że skoro wcześniej podczas wyprawy ominąłem te karty i dotrwałem do końca kart z talii nieznajomych, to miałem na tyle farta, że lepiej nie igrać z losem i tych kart nie rozpatrywać. zakończyłem wyprawę, mając 2 karty na polu poszukiwań, mimo że na żadnej z nich nie było napisane, że mogę zakończyć wyprawę bez rozpatrywania karty.
- karta mieszkańców "poszukiwacze" ma zapis odnośnie rzutu kostką w przypadku przeszukiwania mebli. czy odnosi się on do już wcześniej przeszukanych mebli? czy tylko do tych przeszukiwań następujących po odkryciu wspomnianej karty? ja w rozgrywce uznałem, że to co znalazłem wcześniej, jest już moje i potencjalni poszukiwacze powinni to potraktować jak sprzęt przyniesiony przeze mnie ze schowka, i ewentualne rzuty kostką wykonałbym dopiero przy następnym przeszukaniu mebli.
TYLKO ROZPATRUJESZ MEBLE, KTÓRE DOPIERO WEJDĄ
- wydarzenie "handel z żołnierzami" - podnosi wartość pewnych produktów. kartę należy umieścić na polu znalezisk. czy ta karta tam powinna zostać do końca rozgrywki/zamiany na inną kartę wydarzeń o podobnym wydźwięku? czy też po jednym dniu powinienem zdjąć tą kartę? nic takiego nie było na niej napisane. pytanie też mi się nasuwa, czy zmiana cen produktów tyczy się każdego handlu, czy też tylko tego na wyprawie (karta w końcu leży na polu znalezisk). ja grałem tak, że karta tam leżała dopóki inna karta jej nie usunęła (szybciej wszystkie postaci umarły lub odeszły niż to się stało) oraz stosowałem zasadę nowych cen produktów globalnie na każdą operację handlu.
TAK TO DZIAŁA NA KAŻDY MOŻLIWY HANDEL W GRZE, PÓKI TA KARTA LEŻY, TĄ KARTĘ USUWA SIĘ DOPIERO JAK WEJDZIE INNA KARTA WYDERZENIA W TO MIEJSCE NP. SNAJPER
- ostatnie pytanie, sytuacja taka, że ktoś zmarł ciągu dnia, rzucam na depresję, i w wyniku tego kolejna osoba umiera lub opuszcza grupę. to czy należy znów rzucać na depresję? a jeśli tak to kiedy? od razu? po następnym dniu? rzut na depresję jest tuż przed końcem dnia, więc osoba, która w jego wyniku umrze/opuści grupę zrobi to jeszcze tego samego dnia. z tego wynika że rzut kolejnego dnia za tą osobę jest niezgodny z mechaniką, można więc rozumieć, że takie osoby są podpinane pod żałobę za tą wcześniejszą i wpisują się w pierwszy rzut kostką? ja tak przynajmniej zagrałem, żeby nie wplątywać się w spiralę samobójstw.
TAK JAK W DZIENNIKU NA KONIEC DNIA, JEŚLI UMRĄ CI 2 POSTACIE TO RZUCASZ PO PROSTU 2 RAZY
Wiem, że twórcy sami napisali, że jeśli ktoś nie wie jak grać, niech gra według własnego sumienia, ale wolałem Was zapytać o te kilka kwestii, bo może jako bardziej doświadczeni gracze doczytaliście o czymś czego nie wiem w skryptach. Albo wyrobiliście sobie jakieś własne zasady, które w końcu pozwolą wygrać z wojną. Bo przyznam, że po tych 2 rozgrywkach ta gra to najprawdziwsza wojna, najpierw ze złożonością, instrukcją i skryptem, a później z samą nią, okrutną, brutalną, nie wybaczającą pochopnych decyzji, nawet jeśli były pokierowane altruizmem.
Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za odpowiedź choć na część moich wątpliwości.
Na koniec jeśli chodzi o moje odczucia z gry to mogę tylko zacytować fallouta.
War. War never changes.
carlos_kobierzyn pisze: ↑27 lut 2021, 23:59ktoś zmarł ciągu dnia, rzucam na depresję, i w wyniku tego kolejna osoba umiera lub opuszcza grupę. to czy należy znów rzucać na depresję? a jeśli tak to kiedy? od razu? po następnym dniu?
Dlaczego 2x ?
Rzucasz 1x na koniec świtu w dniu w którym zmarła postać 1 oraz 1x na koniec świtu w kolejnym dniu za śmierć postaci nr 2. Ale jeśli nawet do tego czasu umrze postać nr 4 to i tak jest wtedy tylko 1 rzut na koniec świtu.
jeśli była na wyprawie sama lub zmarły wszystkie postaci wysłane na wyprawe to znaleziska przepadają - nawet nie masz możliwości ich ukrycia w lokacji.tomek15377 pisze: ↑18 mar 2021, 19:57 Witam mam pytanie odnosnie 4 stanów postaci po za zmeczeniem.
umiera na wyprawie w skutek wydarzen ze skryptu. Rozumiem ze stos znalezisk przepada. Od razu patrze epilog.