Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 873
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 175 times
Been thanked: 642 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: VivoBrezo »

Trochę na luzie :D

Żona Wookiego, kiedy widzi szalejący licznik na Kickstarterze:

Obrazek
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5198
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1554 times
Been thanked: 1120 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

Kwestie talii wydarzeń mogliby akuat zaczerpnąć z Frostpunk'a. Ciekawe to tam wygląda. Np w odpowiedzi na niektóre karty mamy wybory. Jak wybierzesz X to dzieje się coś + dodajesz karte do talli wydarzen (oczywiscie odpowiednio oznaczoną). Dodatkowo możnaby tak ogarnąć mechanikę, że niektóre wybory by pomagały/psuły pojedyńczym graczom, a inne wszystkim. Typu możesz okraść wieśniaka lub mu pomóc. Wtasowujesz odpowiednią karte, jak okradłeś to kolejny wiedźmin, który tam wpadnie dostaje jakieś minusy albo np wyskakuje karta "ten który pomógł dostaje profit, reszta nie lub minus". Na pewno pomysłów można takich wiele, a zwiększyłoby to trochę regrywalność przy odpowedniej kombinacji kart.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Propi
Administrator
Posty: 1309
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 566 times
Been thanked: 413 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Propi »

Mam wrażenie, że na miesiąc przed kampanią nie należy się spodziewać drastycznej zmiany mechaniki, tym bardziej w takim zakresie. Ponadto, takie kombinacje z taliami, wtasowywaniem kart i różnicowaniem wydarzeń na pewno zwiększyłyby próg wejścia - choćby tylko pozornie. Wydaje mi się, że ten ma być przystępny i umożliwić szybkie wejście w świat gry - dodatkowe zabiegi mogłyby odstraszyć grupę docelową, dla której "karta przygody" to jest już samo w sobie elektryzujące pojęcie, niezależnie od potencjalnej regrywalności czy żywotności gry.
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 873
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 175 times
Been thanked: 642 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: VivoBrezo »

Yar-Chan pisze: 22 kwie 2021, 14:03
A tak pytanie odnośnie tego rodzaju prototypu - czy są gry tworzone w Polsce a testowane na TableTop Simulator? Za granicą np. Leader Games korzysta z darmowego feedbacku.
Tak, pandemia ograniczyła twórcom możliwość testowania, więc coraz chętniej korzystają z takich rozwiązań. Mówił o tym np Ignacy Trzewiczek.
Polską grą, która jest aktualnie w ten sposób testowana, jest np Skalvenia.
https://www.facebook.com/Skalvenia-102718221195059/
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 438
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 182 times
Been thanked: 99 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Backero »

Wiem, że to już na tym etapie nie zostanie wprowadzone, ale mam pomysł jak możnaby urozmaicić walkę z potworami w tej grze.

Obecnie każdy (a przynajmniej większość) potworów ma efekt specjalny działający TYLKO na początku walki. Myślę, że każdy potwór (może poza najsłabszymi) powinien mieć jeszcze opisany "atak specjalny", który mógłby dać dodatkowy efekt. Byłby opisany symbolem np wykrzyknika, np:
Spoiler:
...itd. Oraz dodać znaczek wykrzyknika do niektórych kart potwora zarówno do szarży jak i ugryzienia w różnej kombinacji np:
Spoiler:
. Możnaby wtedy wówczas sprawić, że walka z każdym potworem byłaby inna, jednocześnie wciąż używając tego samego zestawu kart, a jednocześnie, że potężniejsze potwory na tych samych kartach byliby groźniejsi, gdyż mają lepszą zdolność specjalną, a słabsi nie mają żadnej. Ponadto podejście do takich przeciwników musiałoby się równać bardziej indywidualnemu przygotowaniu.

Nie wiem na ile jest to oryginalne, bo akurat w grach tego typu (RPG/przygodowe) mam bardzo małe doświadczenie.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2021, 12:38 przez Backero, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 1039
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 259 times
Been thanked: 278 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Moonday »

Ale nie widzę chęci na testowanie tego typu mechaniki przez Wookiego
Być może takie chęci pojawią się po kampanii. AR, po naciskach graczy zmieniło nieco system działania kart w TG, więc warto wrzucać pomysły na forum kampanii w trakcie jej trwania.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 5133
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 2027 times
Been thanked: 2627 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: PytonZCatanu »

Z ciekawości sprawdziłem: Wookie przestał regularnie pisać tu na forum od wiosny 2018 roku (od tamtej pory napisał tylko 2 posty w jakiś tematach do umawiania się na zbiorowe zamówienia z KS).
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 27.03.2025
Awatar użytkownika
Propi
Administrator
Posty: 1309
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 566 times
Been thanked: 413 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Propi »

PytonZCatanu pisze: 23 kwie 2021, 13:40 Z ciekawości sprawdziłem: Wookie przestał regularnie pisać tu na forum od wiosny 2018 roku (od tamtej pory napisał tylko 2 posty w jakiś tematach do umawiania się na zbiorowe zamówienia z KS).
Nie musi pisać, żeby się zalogować i poczytać - a poza tym ma na pewno niejedne oczy i uszy na tym forum :)
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2593
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1174 times
Been thanked: 462 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: polwac »

Na BGG jest Wookie aktywny, więc pomysły lepiej by było tam zamieszczać :)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Propi
Administrator
Posty: 1309
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 566 times
Been thanked: 413 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Propi »

polwac pisze: 23 kwie 2021, 17:15 Na BGG jest Wookie aktywny, więc pomysły lepiej by było tam zamieszczać :)
Po co się interesować rodakami, skoro prawdziwy cel to zawsze był Zachód ;)
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 1039
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 259 times
Been thanked: 278 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Moonday »

Po co się interesować rodakami, skoro prawdziwy cel to zawsze był Zachód ;)
Z dwojga złego Zachód nam sfinansuje (oby) fajne SG :D Jak dla mnie spoko, niech decydują. Jeżeli nie będą naciskać na zmianę mechaniki walki z potworami, to znaczy że my się po prostu czepiamy ;)
maciej.kr
Posty: 233
Rejestracja: 01 lip 2019, 22:03
Has thanked: 64 times
Been thanked: 50 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: maciej.kr »

Myślę że i tak na zagram w to Wiedzmina wesprze co najmniej taka grupa jak tytanów. Za duże ryzyko że gra będzie dobra i będzie żal że nie wsparłem a wersja ks ma więcej.
Kluczowe czy autor wsłuchuje się w te komentarze i ma miejsce czas ochotę na wprowadzenie zmian jeżeli są dobre.
Ja jako fan Wiedzmina i tak go wezmę. Pewnie że chciałbym najlepszą grę a jak będzie zobaczymy. Fajnie że na forum są ludzie którzy rozkminiają już tą grę i trzymam kciuki za to że będzie dobrze
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12715
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3710 times
Been thanked: 3895 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: japanczyk »

Ja jestem mega ciekaw kampanii - Tytani byli bardzo slabo poprowadzeni, obstawiam, że wiedzmin moze byc lepiej, ale nie spodziewam się fajerwerków niestety
Awatar użytkownika
612
Posty: 467
Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 71 times
Been thanked: 602 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: 612 »

Marudzicie na regrywalność i mechanikę a i tak kupicie przez fomo i dla kolekcjonerki, żeby mieć kolejne pudło w chałupie. Ćwierć z Was pewnie nawet nie odfoliuje, równie dobrze w środku mógłby być "Kapitalizm".
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5198
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1554 times
Been thanked: 1120 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

MiXB pisze: 27 kwie 2021, 15:07 Wookie zaczął pierwszy temat nt. "poprawek" do projektu. Na pierwszy ogień - większa różnorodność w walce z potworami.
https://boardgamegeek.com/thread/264868 ... 4qyJHpiJbw

Sugeruję osobom, które są zaangażowane i poważnie traktują tą grę by się wypowiedziały, komentowały na BGG albo na YT, bo parę opinii z forum chętnie bym zobaczył w samej grze.
Na pewno dodam swoje 3 grosze. Dobrze, że wrzuciłeś link!
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1280
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 543 times
Been thanked: 370 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Deem »

612 pisze: 24 kwie 2021, 13:45 Marudzicie na regrywalność i mechanikę a i tak kupicie przez fomo i dla kolekcjonerki, żeby mieć kolejne pudło w chałupie. Ćwierć z Was pewnie nawet nie odfoliuje, równie dobrze w środku mógłby być "Kapitalizm".
A teraz wstaw ten uniwersalny post do wszystkich pozostałych tematów na tym forum :D
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Asurmar
Posty: 329
Rejestracja: 22 mar 2019, 08:54
Has thanked: 120 times
Been thanked: 178 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Asurmar »

Hardkor pisze: 27 kwie 2021, 15:51
MiXB pisze: 27 kwie 2021, 15:07 Wookie zaczął pierwszy temat nt. "poprawek" do projektu. Na pierwszy ogień - większa różnorodność w walce z potworami.
https://boardgamegeek.com/thread/264868 ... 4qyJHpiJbw

Sugeruję osobom, które są zaangażowane i poważnie traktują tą grę by się wypowiedziały, komentowały na BGG albo na YT, bo parę opinii z forum chętnie bym zobaczył w samej grze.
Na pewno dodam swoje 3 grosze. Dobrze, że wrzuciłeś link!
Ja już dodałem swoje 3 grosze i zachęcam was do tego samego. Może nie wszytko jeszcze stracone :wink:
MichalCh132
Posty: 245
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 164 times
Been thanked: 102 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: MichalCh132 »

Również dorzuciłem kilka słów na temat talii potworów oraz na temat wyboru ataku. Cieszę się że Wookie bierze pod uwagę opinie community :)
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2593
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1174 times
Been thanked: 462 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: polwac »

MichalCh132 pisze: 28 kwie 2021, 11:15 Również dorzuciłem kilka słów na temat talii potworów oraz na temat wyboru ataku. Cieszę się że Wookie bierze pod uwagę opinie community :)
Tak daleko bym się jeszcze nie zapędzał. Na razie zbiera informacje, ale czy i w jakim stopniu weźmie je pod uwage to tego jeszcze nie wiemy :)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Karalek_PL
Posty: 119
Rejestracja: 03 kwie 2021, 17:29
Has thanked: 58 times
Been thanked: 40 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Karalek_PL »

Pytanie do osób śledzących różne kampanie i ich twórców. Jest to pierwsza gra, którą mam w planach wesprzeć, więc chciałbym się lepiej zorientować w sytuacji.

Jak często w świecie planszówek, autor gdy prosi community o pomysły na poprawę gry? Ja rozumiem zbieranie info od testerów ale od ludzi, którzy grę widzieli jedynie na filmikach?

Na pierwszy rzut oka szanuje takie podejście. Nikt nie jest nieomylny i jeżeli ludzie mówią, że warto było by coś zmienić to twórca powinien się temu elementowi przyjrzeć i rozważyć zmiany. Z drugiej strony, jak daleko miałby się posunąć by ta gra dalej była jego wytworem, a nie zlepkiem cudzych pomysłów?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12715
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3710 times
Been thanked: 3895 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: japanczyk »

Karalek_PL pisze: 28 kwie 2021, 12:00 Jak często w świecie planszówek, autor gdy prosi community o pomysły na poprawę gry? Ja rozumiem zbieranie info od testerów ale od ludzi, którzy grę widzieli jedynie na filmikach?

Na pierwszy rzut oka szanuje takie podejście. Nikt nie jest nieomylny i jeżeli ludzie mówią, że warto było by coś zmienić to twórca powinien się temu elementowi przyjrzeć i rozważyć zmiany. Z drugiej strony, jak daleko miałby się posunąć by ta gra dalej była jego wytworem, a nie zlepkiem cudzych pomysłów?
Coraz częściej. Feedback community podczas kampanii jest bardzo wazny,a czasem prowadzic nawet do reworku gry
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1444
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 216 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Brylantino »

Karalek_PL pisze: 28 kwie 2021, 12:00 Pytanie do osób śledzących różne kampanie i ich twórców. Jest to pierwsza gra, którą mam w planach wesprzeć, więc chciałbym się lepiej zorientować w sytuacji.

Jak często w świecie planszówek, autor gdy prosi community o pomysły na poprawę gry? Ja rozumiem zbieranie info od testerów ale od ludzi, którzy grę widzieli jedynie na filmikach?

Na pierwszy rzut oka szanuje takie podejście. Nikt nie jest nieomylny i jeżeli ludzie mówią, że warto było by coś zmienić to twórca powinien się temu elementowi przyjrzeć i rozważyć zmiany. Z drugiej strony, jak daleko miałby się posunąć by ta gra dalej była jego wytworem, a nie zlepkiem cudzych pomysłów?
Słuchanie społeczności odnośnie elementów, które mogą wydawać się nieciekawe / wzbudzają jakieś wątpliwości to normalna część pracy prawie każdego designera - niemniej na te problemy zwykle autor musi znaleźć rozwiązania samodzielnie, bo to ON najlepiej wie jak wszystkie mechaniki się łączą i jak działają (co dla osób trzecich może być całkowicie niejasne).
Stąd nawet jakby pozmieniał większość rzeczy, które zostaną zgłoszone, to dalej ON wymyślił jak naprawić wskazane problemy i nie umniejsza mu w żaden sposób tytułowania się autorem danej gry.
Awatar użytkownika
612
Posty: 467
Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 71 times
Been thanked: 602 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: 612 »

Zrobię to w piątek wieczorem, żeby zepsuć moderatorowi weekend.
Casiliasplp
Posty: 581
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 43 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Casiliasplp »

Oby Wiedźmin miał tak dobre figurki jak Tytani :)
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2021, 19:46 przez Casiliasplp, łącznie zmieniany 1 raz.
Hala Madrid
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4280
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: RUNner »

Brylantino pisze: 28 kwie 2021, 12:10 Słuchanie społeczności odnośnie elementów, które mogą wydawać się nieciekawe / wzbudzają jakieś wątpliwości to normalna część pracy prawie każdego designera - niemniej na te problemy zwykle autor musi znaleźć rozwiązania samodzielnie, bo to ON najlepiej wie jak wszystkie mechaniki się łączą i jak działają (co dla osób trzecich może być całkowicie niejasne).
Stąd nawet jakby pozmieniał większość rzeczy, które zostaną zgłoszone, to dalej ON wymyślił jak naprawić wskazane problemy i nie umniejsza mu w żaden sposób tytułowania się autorem danej gry.
Z drugiej strony rodzi się pytanie, w jaki sposób gra była testowana i przez kogo? Bo jeśli autor ogrywał prototyp w najbliższym gronie, to może dlatego społeczność ma tyle zastrzeżeń do tytułu?.
Zablokowany