https://boardgamegeekstore.com/products ... et-orleans#
Tanio w BGG Store nie będzie, ale ja kupiłam Orlean w drewnie i średnio mi się podoba.
Bardziej ekonomicznie wyjdzie włożyć żetony w kapsle numizmatyczne.
https://boardgamegeekstore.com/products ... et-orleans#
Kapsle są fajne ale pracownicy w kapslach nie mieszczą się na planszy ratusza tzn na siłę tak ale rozjeżdżają się względem miejsc na nie wyznaczone co mnie osobiście przeszkadza więc z kapsli zrezygnowałem. Miej to na uwadze podejmując decyzję.
Rozpisujesz sobie żetony, które losowo dobierasz z worka? W pewnym momencie nie da rady rozpisać, chyba że grałbyś minimalną ilością żetonów ciągnąc zawsze wszystkie. Ale tak nie wygrasz.
Rozumiem, że skoro piszesz to z przekonaniem to już to sprawdzałeś, że tak nie można wygrać?
Mając tak ograniczoną ilość akcji bez możliwości jej poszerzenia o kolejne żetony nie widzę szans. Są jeszcze budynki, które też kupujesz pod konkretną grę i skoro grasz z dodatkiem to i całkiem pokaźny ratusz, do którego wstawiać się mogą wszyscy gracze. Chyba że z tego też rezygnujesz? A jeśli nie, to ilość "jeśli" jest zbyt duża, żebyś mógł tę grę rozpisać. Chyba że rozpiszesz ja dla wszystkich graczy. Tylko po co wówczas grać?XLR8 pisze: ↑14 wrz 2021, 22:33Rozumiem, że skoro piszesz to z przekonaniem to już to sprawdzałeś, że tak nie można wygrać?
Napisałeś "GRAMY" i to jeszcze z dodatkiem , mam co do tego poważne wątpliwości
By był rozwiązywalny, to Twój algorytm IMHO musiałby spełniać poniższe założenia :
Moja partnerka wykręciła 219 pkt w pierwszej swojej partii na 2cactusse pisze: ↑15 wrz 2021, 13:43By był rozwiązywalny, to Twój algorytm IMHO musiałby spełniać poniższe założenia :
- Prowadzić do wygrywającego wyniku
- Działać bez zważania na akcje przeciwników
- Działać przy wystąpieniu najbardziej niefortunnego układu, np. ostatnie miejsce w kolejności czy nieodpowiednia kolejność wydarzeń
Przy tych założeniach, algorytm nie może opierać na elementach, które mogą zgarnąć ci inni gracze, czyli nie może korzystać z budynków, nie może opierać punktacji na obywatelach (czy jak ich tam przetłumaczyli na polski), nie może opierać punktacji na kafelkach materiałów.
Dla porównania, najwyższy wynik z moich karteluszków to 175 punktów (na samej podstawce, aczkolwiek pewnie da się więcej), jak Twój algorytm to przebija to brawo, dawaj rozpiskę .
No to masz jeszcze lepszy cel do osiągnięciaXLR8 pisze: ↑15 wrz 2021, 14:11 Moja partnerka wykręciła 219 pkt w pierwszej swojej partii na 2
Co do mojego pytanie to wzięło się ono stąd, że na bgg znalazłem jaki temat i mieliśmy na jego temat dyskusję. Oczywiście dla nas, jako grupy jest to duża ulga, że zgodnie twierdzicie, iż taka strategia nie ma sensu
My gramy wyłącznie w Inwazję. Inne warianty mogłyby nie istnieć.
I tak i nie.wrojka pisze: ↑24 lut 2022, 22:00 Z jakichś głównych zarzutów, to "rdzeń" punktowy jest zbyt jednolity i sztywny. Nabij (faktorii+mieszczan) * (4-5 gwiazdek). Pieniądze/Towary/Dobudówki/Kontrakty zdają się grać drugie skrzypce. Może ktoś mnie wyprowadzi z tego błędu, ale faktorie wydają się sztywną drogą do wygranej. Zwłaszcza, że wiele dobudówek II i eventów współgra z faktoriami/gwiazdkami (Kasa Miejska, Złotnik, Lazaret).
Ja powycinałem se okręgi z papieru, podbarwiłem pisakiem. Jednym rzutem oka na mapę można ogarnąć bonusowe lokalizacje.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑25 lut 2022, 12:06 Jeśli chodzi o cele z kart, to ja za pomocą swoich znaczników zaznaczam na mapie o jakie miasta chodzi.
Miałem na myśli gry w które ja grałem czy miałem i wyszło, że Orlean jest dla mnie w odbiorze grą zdecydowanie lepszą. I nie ruch po torach tylko podróżowanie a to cecha wspólna tych gier. Owszem nie twierdzę że są 1:1 ale jak mam robić akcje i pochodzić sobie po mapie to Orlean is King