Root (Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- karmazynowy
- Posty: 1036
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 437 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Zgodzę się, aczkolwiek Kot to może zielonego zalać wojownikami. Nie zakładam też, że to Ty musisz mieć przewagę na wszystkich sąsiadujących polanach, wystarczy, że zielony jej nie ma, jest przecież Ptak, który też ma sporo wojaków i też się rozrasta po mapie. U nas w początkowych partiach Zielony dominował rozgrywki, nie mogliśmy go zatrzymać ale zupełnie nie przez wojowników a przez sympatyków, którymi spamował. 3 obcych wojowników na polanie i zielony już ma problem.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
- ave.crux
- Posty: 1625
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 748 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Po wybudowaniu bazy danego typu przez sojusz dostajesz informację, że polany z tym symbolem już nie będą ofiarami rewolty, co daje dodatkowe pole do kombinowania i rozwijania się właśnie na tych polanach w pierwszej kolejności
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- nahar
- Posty: 1354
- Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
- Lokalizacja: Warszawa....teraz
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 86 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Mi się wydaje, że po prostu miałeś pecha - dwa razy pod rząd zera to nie jest częste, aczkolwiek jak bym atakował 3 razy kotami żeby mieć szansę zniszczenia obu żołnierzy. Sojusz jest mocny jak się go niepilnuje bo jest nieoczywisty na początku - kładą sobie jakieś tam żetony i tyle.
Nie grałem 2 os koty/sojusz, zawsze w 2 osoby grałem standard czyli koty/ptaki. Z ciekawości wypróbuję na Steamie.
Nie grałem 2 os koty/sojusz, zawsze w 2 osoby grałem standard czyli koty/ptaki. Z ciekawości wypróbuję na Steamie.
- ave.crux
- Posty: 1625
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 748 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Root (Cole Wehrle)
w 2 os. moim zdaniem do woli można mieszaćnahar pisze: ↑09 sie 2021, 12:25 Mi się wydaje, że po prostu miałeś pecha - dwa razy pod rząd zera to nie jest częste, aczkolwiek jak bym atakował 3 razy kotami żeby mieć szansę zniszczenia obu żołnierzy. Sojusz jest mocny jak się go niepilnuje bo jest nieoczywisty na początku - kładą sobie jakieś tam żetony i tyle.
Nie grałem 2 os koty/sojusz, zawsze w 2 osoby grałem standard czyli koty/ptaki. Z ciekawości wypróbuję na Steamie.
sojusz,ptaki,koty,jaszczurki
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Root (Cole Wehrle)
https://boardgamegeek.com/image/4961019/simwar
Według tej tabelki na 2 osoby można grać kotami, ptakami i kretami. Oczywiście jak ktoś chce mieć pod górkę to może grać wszystkim
- ave.crux
- Posty: 1625
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 748 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Tutaj są tabelki, które dostałem w instrukcji do gry. Zamiast mechanicznego markiza zagraliśmy po prostu kotami na jaszczurzy kult. Jest dużo kombinacji i nie określają one od razu, że dana frakcja zwycięży.kozz84 pisze: ↑09 sie 2021, 13:07https://boardgamegeek.com/image/4961019/simwar
Według tej tabelki na 2 osoby można grać kotami, ptakami i kretami. Oczywiście jak ktoś chce mieć pod górkę to może grać wszystkim
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- garg
- Posty: 4501
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1455 times
- Been thanked: 1105 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Takie tabelki tylko zwiększają mój szacunek do Michała Oracza za Neuroshimę Hex. W tamtej grze możesz wziąć dwie dowolne frakcje i po prostu zacząć grać.
A nowa szkoła projektowania (Scythe też niestety do niej należy) głosi - nie chciało nam się balansować, więc niektóre kombinacje frakcji zbanujemy/nie zawrzemy w instrukcji .
A nowa szkoła projektowania (Scythe też niestety do niej należy) głosi - nie chciało nam się balansować, więc niektóre kombinacje frakcji zbanujemy/nie zawrzemy w instrukcji .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- ave.crux
- Posty: 1625
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 748 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Może i tak, może i nie. Tutaj jest np.: frakcja kompanii plemion rzecznych, która nie jest ujęta w grze na 2 czy nawet 3 osoby. Nie dziwota, bo to są swoiści handlarze i jeżeli nie wykupujesz ich usług to praktycznie nie mają sensu. Dopiero przy większej liczbie graczy są w stanie coś zrobić, gdzie łakome kąski w postaci kart czy możliwości poruszania się rzeką są na rękę innym graczom.garg pisze: ↑09 sie 2021, 14:00 Takie tabelki tylko zwiększają mój szacunek do Michała Oracza za Neuroshimę Hex. W tamtej grze możesz wziąć dwie dowolne frakcje i po prostu zacząć grać.
A nowa szkoła projektowania (Scythe też niestety do niej należy) głosi - nie chciało nam się balansować, więc niektóre kombinacje frakcji zbanujemy/nie zawrzemy w instrukcji .
Tu raczej wychodzi bardzo mocna asymetryczność frakcji, a nie brak ich zbalansowania.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- karmazynowy
- Posty: 1036
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 437 times
Re: Root (Cole Wehrle)
No ale gdzie HEX a gdzie Root. Przy Roocie to Hexowe frakcje są minimalnie asymetryczne, nie mówiąc już o prostocie samej gry.garg pisze: ↑09 sie 2021, 14:00 Takie tabelki tylko zwiększają mój szacunek do Michała Oracza za Neuroshimę Hex. W tamtej grze możesz wziąć dwie dowolne frakcje i po prostu zacząć grać.
A nowa szkoła projektowania (Scythe też niestety do niej należy) głosi - nie chciało nam się balansować, więc niektóre kombinacje frakcji zbanujemy/nie zawrzemy w instrukcji .
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
Re: Root (Cole Wehrle)
No, no. Rootowi do Hexa jeszcze trochę brakuje. Zobaczymy czy za 10 lat ktoś o Leśnogrodzie będzie pamiętał. A takie frakcje jak Mephisto czy Dancer to rewolucje w zasadach. I to sprawnie działające.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Zdania uczonych są podzielone Moim zdaniem Mephisto i Dancer to idealny przykład tego, że nie wszystkie frakcje ze wszystkimi grają dobrze. Porównywać można, ale warto pamiętać, że to są gry, które może i podobnymi narzędziami, ale starają się osiągnąć zupełnie inne efekty.
- wrojka
- Posty: 480
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 236 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Kolejny dodatek z Warlordem i Borsukami (Disclaimer: opinia bazowana na zaawansowanej fazie designu) prowadzi do totalnego absurdu w balansie pomiędzy frakcjami.
Warlord ZMIATA Woodland Alliance / Lizzard Cult/ Marquise de Cat. Motłoch [Mob] jest jak Corvid Conspiracy z ulepszoną bombą - niby nie zabija wojowników, ale niszczy budynki i tokeny. Tak jak w przypadku Corvidów można jeszcze próbować odgadnąć token, to w przypadku licznej armii Warlorda broniącej motłochu nie ma szans na przebicie się do jego tokena.
Nie wiem czy coś w tym designie zmienili, ale to jest ogólny problem ROOT'a. Pewne frakcje mają za mały wpływ na grę a inne za duży. Zakładanie, że 'gracze ogarną temat i sami zaprowadzą balans' jest kiepskim rozwiązaniem, gdy nawet zaawansowani gracze mają problem z wymyśleniem długofalowej strategii przeciwdziałania atakom. Jak gram Cultem przeciwko Eyrie to staram się robić gęste twierdze z 2-3 ogrodami i 6-7 wojownikami. Jak gram Cultem przeciwko Warlordowi to wszyscy mówią, żebym 'rozpraszał ogrody na wiele polan'. Jak grać Cultem gdy są Eyrie i Warlord? Nie, "nie grać Cultem' nie jest akceptowalną odpowiedzią
Warlord ZMIATA Woodland Alliance / Lizzard Cult/ Marquise de Cat. Motłoch [Mob] jest jak Corvid Conspiracy z ulepszoną bombą - niby nie zabija wojowników, ale niszczy budynki i tokeny. Tak jak w przypadku Corvidów można jeszcze próbować odgadnąć token, to w przypadku licznej armii Warlorda broniącej motłochu nie ma szans na przebicie się do jego tokena.
Nie wiem czy coś w tym designie zmienili, ale to jest ogólny problem ROOT'a. Pewne frakcje mają za mały wpływ na grę a inne za duży. Zakładanie, że 'gracze ogarną temat i sami zaprowadzą balans' jest kiepskim rozwiązaniem, gdy nawet zaawansowani gracze mają problem z wymyśleniem długofalowej strategii przeciwdziałania atakom. Jak gram Cultem przeciwko Eyrie to staram się robić gęste twierdze z 2-3 ogrodami i 6-7 wojownikami. Jak gram Cultem przeciwko Warlordowi to wszyscy mówią, żebym 'rozpraszał ogrody na wiele polan'. Jak grać Cultem gdy są Eyrie i Warlord? Nie, "nie grać Cultem' nie jest akceptowalną odpowiedzią
Re: Root (Cole Wehrle)
Rozegraliśmy już parę partii w Root i jedna rzecz jest dla nas nieczytelna i ciekaw jestem czy tylko my mamy z tym problem: koszt wykuwania kart. Za każdym razem grając musimy sprawdzać parę razy, czy spełniamy warunek czy nie. Pomagamy sobie dodatkowymi żetonami, których używa się na zimowej mapie tzn. gdy kot buduje warsztat, bierze odpowiedni żeton, kładzie go na swoją planszę i wtedy od razu widać co może wykuć a co nie.
Re: Root (Cole Wehrle)
Fakt, chyba najbardziej to widać w Markizie gdzie tylko jeden typ budynku przekuwa karty. Posiadając drugą talię kart można na boku kłaść karty z odsłoniętymi tylko symbolami dla oznaczenia jakie ma się możliwości przekuwania.
- Yuri
- Posty: 2767
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Przedsprzedaż "Roota" w Portalu moooocno dobrze. Te największe zestawy praktycznie wyprzedane, zostało dosłownie 5 sztuk. Dostałem "na tygodniu" zestaw pełen do podmianki żetoników na tokeny z druku 3d z Mepla. Polecam każdemu, są jeszcze bardziej rewelacyjne, niż na zdjęciach.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Re: Root (Cole Wehrle)
Masz na myśli te znaczniki polan?
Ja zamówiłem tylko nową talię, paczkę włóczęgów i Podziemia, resztę sam sobie wyprodukuję. Cieszę się że zamówiłem już wcześniej, teraz czekam z niecierpliwością
Czy wiadomo w której części września będzie oficjalna premiera?
Ja zamówiłem tylko nową talię, paczkę włóczęgów i Podziemia, resztę sam sobie wyprodukuję. Cieszę się że zamówiłem już wcześniej, teraz czekam z niecierpliwością
Czy wiadomo w której części września będzie oficjalna premiera?
- Yuri
- Posty: 2767
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Nie,nie. O to mi chodziło:
Spoiler:
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Re: Root (Cole Wehrle)
Mam takie pytanie.
Kupując podstawkę plus rozszerzenie "tryby leśnogrodu" jak jest z wyborem frakcji w trybie solo.
Zapis w instrukcji z dodatku.
"3.2 „5.1.1 Krok 1: Wybór Frakcji i Gracza Rozpoczynającego” W tym kroku standardowego przygotowania rozgrywki można wymienić dowolną liczbę Frakcji na odpowiadające im Frakcje botów."
Mogę grać każdą frakcją z podstawki przeciwko każdej frakcji botów ?
Kupując podstawkę plus rozszerzenie "tryby leśnogrodu" jak jest z wyborem frakcji w trybie solo.
Zapis w instrukcji z dodatku.
"3.2 „5.1.1 Krok 1: Wybór Frakcji i Gracza Rozpoczynającego” W tym kroku standardowego przygotowania rozgrywki można wymienić dowolną liczbę Frakcji na odpowiadające im Frakcje botów."
Mogę grać każdą frakcją z podstawki przeciwko każdej frakcji botów ?
Re: Root (Cole Wehrle)
Wygląda na to że tak. Grasz w dowolnej konfiguracji graczy i botów. Oczywiście, komponenty są dla jednej frakcji, więc nie zagrasz Kotami z Mechanicznymi Kotami. Choć, taka opcja byłaby ciekawa...
- anitroche
- Posty: 779
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 693 times
- Been thanked: 791 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Jest fanowski bot do jaszczurów z dodatku, który działa jak mechaniczny kot. Ogólnie jaszczury maja komponenty, ktore można używać jak u mechanicznego kota, tylko brakuje jakiegoś żetonu na twierdzę. Więc jak komuś zależy to może jakiś zastępczy zeton np. od kampanii plemion rzecznych wziąć i można tak zagrać
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Re: Root (Cole Wehrle)
Czyli mamy 12 różnych kombinacji.
Całkiem niemało a wręcz mnogo
Szkoda że dodatek z mechanicznymi dopiero pod koniec września.
- Highlander
- Posty: 1635
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 152 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Dodatek z mechanicznymi można sobie w każdej chwili wydrukować (wersja autorska). My ich używamy od miesięcy, dorzucamy 1-2 mechany do 2-3 graczy. Są naprawdę niezłe. Chcemy kiedyś zagrać dla checy samymi botami.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Nie zgodzę się, że root najlepszy jest na 4 graczy
Ostatnie partie grałem na 5-6 i najwięcej zabawy miałem przy 6 grając kotami (koty, jaszczurki, wydry, vagabond, vagabond, sojusz) - zdecydowanie więcej się dzieje i jest więcej kombinowania jak skontrować i kogo skontrować. Po rozgrywce doszedłem do wniosku, że tak jak w normalnej zaczyna się blokować graczy jak mają 20pkt (17 sojusz) tak w tym wypadku trzeba to zacząć robić przy 10pkt.
Albo podnieść próg punktów zwycięstwa do 60.
Zastanawiałem się ogólnie nad wprowadzeniem paru home rule do gry - niestety jeszcze nie testowałem ich ale pytanie do reszty graczy: czy macie swoje home rule specjalnie dla roota czy raczej gracie zgodnie z instrukcją.
U siebie chciałbym sprawdzić takie konfiguracje:
1. Jeśli gracz w jednej turze wejdzie na polane gdzie znajduje się żeton sympatów WA oraz zniszczy ten żeton dodaje on 1 kartę do stosu stronników.
2. Nie można zniszczyć twierdzy kotów zanim nie osiągną one 10 pkt
3. Atakując vagabonda i zadając mu obrażenia gracze na przemian, poczynając od vagabonda wybierają jaki przedmiot vg ma uszkodzić.
4. Jeśli w grze nie ma vagabonda - gracze przy rozstawianiu nie muszą uzupełniać polan ruinami.
Pytanie do rootowskiej braci co sądzicie o takich zmianach.
Ostatnie partie grałem na 5-6 i najwięcej zabawy miałem przy 6 grając kotami (koty, jaszczurki, wydry, vagabond, vagabond, sojusz) - zdecydowanie więcej się dzieje i jest więcej kombinowania jak skontrować i kogo skontrować. Po rozgrywce doszedłem do wniosku, że tak jak w normalnej zaczyna się blokować graczy jak mają 20pkt (17 sojusz) tak w tym wypadku trzeba to zacząć robić przy 10pkt.
Albo podnieść próg punktów zwycięstwa do 60.
Zastanawiałem się ogólnie nad wprowadzeniem paru home rule do gry - niestety jeszcze nie testowałem ich ale pytanie do reszty graczy: czy macie swoje home rule specjalnie dla roota czy raczej gracie zgodnie z instrukcją.
U siebie chciałbym sprawdzić takie konfiguracje:
1. Jeśli gracz w jednej turze wejdzie na polane gdzie znajduje się żeton sympatów WA oraz zniszczy ten żeton dodaje on 1 kartę do stosu stronników.
2. Nie można zniszczyć twierdzy kotów zanim nie osiągną one 10 pkt
3. Atakując vagabonda i zadając mu obrażenia gracze na przemian, poczynając od vagabonda wybierają jaki przedmiot vg ma uszkodzić.
4. Jeśli w grze nie ma vagabonda - gracze przy rozstawianiu nie muszą uzupełniać polan ruinami.
Pytanie do rootowskiej braci co sądzicie o takich zmianach.