![Obrazek](https://www.gf9games.com/dune/wp-content/uploads/2021/07/Betrayal-Components-1024x937.jpg)
Gra ma prostszą mechanikę niż wcześniej wymienione gry i można zagrać już od 4 graczy. Wydaje się być bardziej symetryczna, frakcje mają nieznaczne różnice:
- Harkonnen "Noble" znają swoich "Fighter'ów"
- Atrydzi "Noble" tracą więcej punktów za ataki
- Harkonneni zaczynają z przewagą punktową, Atrydzi mają więcej opcji zdobycia przewagi punktowej w trakcie gry (żetony)
Wszystko opiera się na talii kart akcji (możliwość podglądania charakterystyk innych graczy, unikania ataków, zdobywania dodatkowych punktów).
Rozgrywka dzieli się na 3 fazy: najpierw każdy wykonuje 3 akcje, potem każdy wykonuje 2 "namierzania" (atak/obrona), a na końcu jest faza tzw. "walki", czyli podliczania punktów.
Ta pozycja na pewno jest bogatsza mechanicznie niż gry typu one-night werewolf, ale raczej znacznie uboższa niż Avalon. Mimo wszystko jestem ciekaw jak się zaprezentuje. Nawet troszkę przypomina mi Secret Moon jako lekka gra dedukcyjna
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Troszkę brakuje mi specjalnych ról (jest podział na 2xNoble i 2xFighter, każdy dla Atrydów i Harkonnenów - razem maks. 8 graczy) i szkoda, że u Harkonnenów występują generyczne postacie typu "Trooper" i "Guard", ale rozumiem, że nic więcej nie mogli z filmu wyciągnąć (a na nim opiera się temat tej gry).
Symbole na kartach akcji też wyważone: 9xFighter, 9xNoble, 6xAny, 3xHarkonnen, 3xAtryda.
Kilka linków:
Instrukcja ENG
Strona BGG
Przykładowe przedstawienie gry