Purple Haze (Bernard Grzybowski)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Olesław
Posty: 209
Rejestracja: 06 paź 2021, 13:57
Lokalizacja: Ruda Śląska
Has thanked: 26 times
Been thanked: 17 times

Re: Purple Haze (Bernard Grzybowski)

Post autor: Olesław »

Wojna w Wietnamie w postaci dungeon crawlera RPG z podejmowaniem decyzji oraz taktyczną walką - czegoś takiego jeszcze chyba nie było.
Widać, że potencjał jest duży - szczególnie jeżeli chodzi o same potyczki z Wietkongiem.
Mam nadzieje, że będzie to bardziej rozbudowane - np.:
- większa mapa walki z możliwością rozstawienia również na niej swoich marines,
- unikatowe umiejętności poszczególnych postaci
- taktyki dla całego oddziału, które nabywamy równolegle z awansami jednostek
Z ostatnich wypowiedzi twórców można wywnioskować, że właśnie chcą rozbudować walkę w kierunku bardziej taktycznym.
Jak dla mnie gra zapowiada się znakomicie. Po tym co na razie zobaczyłem na filmach to wchodzę w to na 100% ("Shut up and take my money" :D).
Z niecierpliwością czekam na start kampanii :)
Awatar użytkownika
pleechu
Posty: 61
Rejestracja: 14 lis 2010, 16:49
Has thanked: 4 times

Re: Purple Haze (Bernard Grzybowski)

Post autor: pleechu »

Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2710 times
Been thanked: 2396 times

Re: Purple Haze (Bernard Grzybowski)

Post autor: Curiosity »

Offtop dotyczący kampanii na Gamefound, został przeniesiony we właściwe miejsce.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2029
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1508 times
Been thanked: 1155 times

Re: (Gamefound) Purple Haze

Post autor: Bruno »

raj pisze: 10 lut 2022, 23:28 Rzut okiem na prototyp gry.
https://www.gamesfanatic.pl/2022/02/10/purple-haze/
Przyznam, że to bardzo przelotny rzut okiem - zupełnie jakby Twoja ukochana, zazdrosna planszówka robiła Ci wyrzut, że poświęcasz czas innej... :wink:

Rozumiem, że nie chciałeś psuć zabawy, więc nie zdradzałeś fabuły, ale mogłeś chyba trochę więcej napisać o czekających nas dylematach (ich rodzajach, nie konkretnych przykładach z gry), o czekających na nas zadaniach (rozdajach misji), sposobach mierzenia sukcesu (0-1, czy bardziej zniuansowany - punktowy) itp.
Ciekaw jestem też, jakie inne mechaniki pojawiają się w grze, bo przecież nie tylko walka i testy. Na Twoich zdjęciach widać np. planszetkę z kilkoma torami - co się na nich zaznacza i czemu?

No jednym słowem - niedosyt!
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5228
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 287 times
Been thanked: 901 times
Kontakt:

Re: (Gamefound) Purple Haze

Post autor: raj »

Bruno pisze: 11 lut 2022, 00:00 Na Twoich zdjęciach widać np. planszetkę z kilkoma torami - co się na nich zaznacza i czemu?
Dalej mamy planszetkę z podstawowymi wskaźnikami gry, przedstawianymi przez tory czasu, zagrożenia, zmęczenia i inicjatywy w walce. Każde przemieszczenie się naszego oddziału zabiera czas, mijają kolejne godziny, nadchodzi noc. Nasi żołnierze są coraz bardziej zmęczeni i wymagają odpoczynku. A do tego wszystkiego cały czas rośnie zagrożenie spotkania z wrogiem!
Co więcej, realizując scenariusz będziemy musieli podejmować decyzje, które często mogą być bardzo trudne i dwuznaczne moralnie (jak porzucenie towarzyszy aby ocalić własne życie).
Jak widzisz odpowiedzi na twoje pytania są w tekście rzutu okiem. :)
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5228
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 287 times
Been thanked: 901 times
Kontakt:

Re: Purple Haze (Bernard Grzybowski)

Post autor: raj »

"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Olesław
Posty: 209
Rejestracja: 06 paź 2021, 13:57
Lokalizacja: Ruda Śląska
Has thanked: 26 times
Been thanked: 17 times

Re: (Gamefound) Purple Haze

Post autor: Olesław »

Bruno pisze: 11 lut 2022, 00:00 Rozumiem, że nie chciałeś psuć zabawy, więc nie zdradzałeś fabuły, ale mogłeś chyba trochę więcej napisać o czekających nas dylematach (ich rodzajach, nie konkretnych przykładach z gry), o czekających na nas zadaniach (rozdajach misji)
Pierwsze 3 scenariusze wersji prototypowej są dostępne w TTS na steam. Przeszedłem 2 z nich i muszę przyznać, że wygląda to na prawdę ciekawie - decyzje, które podejmujemy często niosą za sobą elementy modyfikujące standardowe zasady np:. Zbliżamy się do obozu wroga, w wyniku wcześniejszych decyzji dysponujemy pewną dodatkową wiedzą i decydujemy się na atak z zaskoczenia. Sprawia to, że rozkładając określoną planszę walki modyfikujemy jej zasady bazowe - odejmujemy każdemu przeciwnikowi 1 punkt życia, blokujemy akcje specjalne itp.. Innym przykładem może być sytuacja, w której musimy dotrzeć do pewnego miejsca przed określoną godziną. Po drodze możemy udać się jeszcze do innego miejsca w celu zdobycia dodatkowych informacji co kosztować będzie nas więcej czasu. Po przybyciu do celu misji dalsza historia będzie zależna od tego czy jesteśmy przed czy po czasie.
Ostatecznie ilość tekstu we wszystkich scenariuszach będzie ogromna (120.000-150.000 słów).
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2029
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1508 times
Been thanked: 1155 times

Re: (Gamefound) Purple Haze

Post autor: Bruno »

raj pisze: 11 lut 2022, 00:43 Jak widzisz odpowiedzi na twoje pytania są w tekście rzutu okiem. :)
Nie wyczerpało to listy moich pytań, ale w sumie... dzięki i za tyle! :wink:

Cały czas się waham co do tej gry. Na papierze wszystko brzmi dobrze, ale raz - cena, dwa - wciąż nie wiem, jak dużo jest tu cukru w cukrze, ile gry w grze, a ile narracji i przeżywania fabuły (a bardziej chyba zależy mi na tym pierwszym).
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5228
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 287 times
Been thanked: 901 times
Kontakt:

Re: (Gamefound) Purple Haze

Post autor: raj »

Bruno pisze: 11 lut 2022, 14:30 , a ile narracji i przeżywania fabuły (a bardziej chyba zależy mi na tym pierwszym).
Sam wiesz, że to kwestia indywidualna. Są tacy, którzy będą się wczuwać opowieść w grze i czytać każdy opis fabularny a inni będą te opisy starannie ignorować.
IMHO Purple Haze będzie dawać bardzo dobrą podstawę i narzędzia do budowania klimatu i nastroju. Reszta w rękach graczy.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Olesław
Posty: 209
Rejestracja: 06 paź 2021, 13:57
Lokalizacja: Ruda Śląska
Has thanked: 26 times
Been thanked: 17 times

Re: (Gamefound) Purple Haze

Post autor: Olesław »

Bruno pisze: 11 lut 2022, 00:00 sposobach mierzenia sukcesu (0-1, czy bardziej zniuansowany - punktowy) itp.
Ma być system punktacji na koniec kampanii. Będzie on uwzględniał m.in. to ilu z początkowych Marines przetrwało do końca, ile misji głównych i pobocznych wypełniliśmy itp.. Twórcy mają wprowadzić mechanikę wyboru jednego z dostępnych osobistych celów, które nie tylko będą miały wpływ na przebieg scenariuszy ale będą też modyfikatorami końcowego wyniku (kojarzy mi się to z czymś w stylu motywów z Wojny Nemo).
Dodatkowo wprowadzona zostanie bardzo ciekawa mechanika związana z samymi Marines. Mianowicie oprócz podstawowych charakterystyk (przetrwanie, percepcja, charyzma, inteligencja, siła woli) każdy z nich prawdopodobnie będzie miał unikatowe dla siebie umiejętności/cechy charakteru, które będą miały wpływ na rozgrywkę (prawdopodobnie będą uwzględniane przy opcjach wyboru scenariuszy - ale może również będą związane z walką).
Oczywiście są to moje wnioski na podstawie tego co udało mi się znaleźć na stronie kampanii. Polecam prześledzić nie tylko update'y ale również forum (jest tam mnóstwo komentarzy twórców) gamefound oraz na stronie gry w bgg.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2029
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1508 times
Been thanked: 1155 times

Re: (Gamefound) Purple Haze

Post autor: Bruno »

raj pisze: 11 lut 2022, 14:39
Bruno pisze: 11 lut 2022, 14:30 , a ile narracji i przeżywania fabuły (a bardziej chyba zależy mi na tym pierwszym).
Sam wiesz, że to kwestia indywidualna. Są tacy, którzy będą się wczuwać opowieść w grze i czytać każdy opis fabularny a inni będą te opisy starannie ignorować.
IMHO Purple Haze będzie dawać bardzo dobrą podstawę i narzędzia do budowania klimatu i nastroju. Reszta w rękach graczy.
Chyba się nie zrozumieliśmy, więc dla jasności rozszerzę Twój cytat z mojej wypowiedzi i go pokoloruję:
Bruno pisze: 11 lut 2022, 14:30 ile gry w grze, a ile narracji i przeżywania fabuły (a bardziej chyba zależy mi na tym pierwszym).
... bo klimat klimatem, ale bardziej zależy mi na mechanicznie dobrej i ciekawej grze :D

A zapytam Cię wprost, bo grałeś w prototyp i lubisz gry wojenne (choć nie wiem, na ile cenisz klimat w grach, a to też może mieć znaczenie w tym wypadku): będziesz wspierać ten projekt? :D
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5228
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 287 times
Been thanked: 901 times
Kontakt:

Re: (Gamefound) Purple Haze

Post autor: raj »

Bruno pisze: 11 lut 2022, 15:46 A zapytam Cię wprost, bo grałeś w prototyp i lubisz gry wojenne (choć nie wiem, na ile cenisz klimat w grach, a to też może mieć znaczenie w tym wypadku): będziesz wspierać ten projekt? :D
Dla mnie klimat jest kluczowy. Nawet najlepsze suche euro jest równie emocjonujące co przesuwanie koralików na liczydle...
Jestem klimaciarzem.

Natomiast odpowiedź na twoje pytanie nie jest prosta. Jako recenzent, który pisał o prototypie, prawdopodobnie dostanę grę do recenzji. Co więcej, różne gry do recenzji zajmują mi tyle czasu, że mało zostaje na gry z mojej kolekcji, co spowodowało, że zwykłe zakupy gier innych niż czysto wojenne prawie u mnie nie istnieją. A moja półka wstydu jest porażająca.
Więc mogę Ci odpowiedzieć na pytanie "Czy wspierałbym Purple Haze gdybym nie był recenzentem?"
Tak, wsparłbym. Bardzo pasuje mi klimat PH a jej mechanika wpasowuje się w budowanie tego klimatu - co jest dla mnie bardzo ważne.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
ODPOWIEDZ