This War of Mine - zasady, wątpliwości
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Mam pytanie..
1.
Gram w This War of Mine Czas Oblężenia. Ukończyłem I Akt i nigdzie nie natrafiłem na żetony fabularne i postaci fabularne czy coś robiłem nie tak?
2. Piszą by umieścić 1 żeton przeszukiwania na 1 karcie miejsca i odrzucić po przeszukaniu a jednocześnie że nie ma ograniczenia liczby żetonów, jak może trafić tam z powrotem na tą samą kartę miejsca?
3. Po zakończeniu aktu I skrypt h450 opisuje zapisywanie gry ( stany postaci,miejsca,postaci fabularne) a co z wybudowanymi sprzętami, poziomem chłodu, nie wykorzystanymi kartami specjalnymi, żetonami ze schowka, zdobytą bronią, zasobami, żetonami desek?? Zaczynam akt II bez tego?
1.
Gram w This War of Mine Czas Oblężenia. Ukończyłem I Akt i nigdzie nie natrafiłem na żetony fabularne i postaci fabularne czy coś robiłem nie tak?
2. Piszą by umieścić 1 żeton przeszukiwania na 1 karcie miejsca i odrzucić po przeszukaniu a jednocześnie że nie ma ograniczenia liczby żetonów, jak może trafić tam z powrotem na tą samą kartę miejsca?
3. Po zakończeniu aktu I skrypt h450 opisuje zapisywanie gry ( stany postaci,miejsca,postaci fabularne) a co z wybudowanymi sprzętami, poziomem chłodu, nie wykorzystanymi kartami specjalnymi, żetonami ze schowka, zdobytą bronią, zasobami, żetonami desek?? Zaczynam akt II bez tego?
- Erni
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 78 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
@lolek261
Ad. 1)
Być może grałeś zbyt zachowawczo
Otwórz się na rozgrywkę, brnij w kolejne skrypty, ryzykuj, a na pewno spotkasz niejedną postać fabularną.
Ad. 2)
Jest co najmniej jeden skrypt (być może nigdy na niego nie trafisz), który pozwala umieścić żetony przeszukiwania na już odwiedzonych i przeszukanych lub nieprzeszukanych lokacjach.
Ad. 3)
Przeczytaj dokładnie cały skrypt h450, zwłaszcza punkty 5 i 6.
Ad. 1)
Być może grałeś zbyt zachowawczo

Ad. 2)
Jest co najmniej jeden skrypt (być może nigdy na niego nie trafisz), który pozwala umieścić żetony przeszukiwania na już odwiedzonych i przeszukanych lub nieprzeszukanych lokacjach.
Ad. 3)
Przeczytaj dokładnie cały skrypt h450, zwłaszcza punkty 5 i 6.
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
This War of Mine Czas Oblężenia. Mam pytanie odnośnie talii kart Miejsc Mapy, instrukcja oraz pojawiające się wydarzenia mówią o tasowaniu tej talii... Może coś źle interpretuje albo czegoś nie doczytalem. Jaki mi sens tasowanie tych karty skoro wyruszając na wyprawę do "nieodkrytych dzielnic" wyszukuję z tej talii odwiedzane miejsce? Ta talia nie powinna być "jawna" ?
I jeszcze jedno pytanie bo szczerze zapomniałem (dawno w ekipie nie było Romana) czy na warcie Roman też rzuca żółtą kością?
I jeszcze jedno pytanie bo szczerze zapomniałem (dawno w ekipie nie było Romana) czy na warcie Roman też rzuca żółtą kością?
- Erni
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 78 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
@bendoza - nie pamiętam dokładnie, czy chodziło o karty Miejsc Mapy czy o karty Miejsc Specjalnych, ale kojarzę jakiś skrypt, który nakazywał dobranie losowo kart z którejś z tych talii. W każdym razie - lepiej je zawsze tasować 

- Erni
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 78 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Zdolność specjalna Romana może zostać użyta tylko w Starciu. A Faza Intruzów to nie Starcie. Czyli - na Warcie Roman może użyć żółtej kości tylko wtedy, gdy ma nóż lub siekierę.
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Potrzebuję fachowca od This War of Mine
jesteśmy świeżymi graczami tej gry po Robinsonie i Terraformacji, większość zasad już wpoilismy np że kartę wydarzeń w pierwszym dniu się nie rozpatruje itd.
Mam jedynie wątpliwości przy kartach z napisem Prywatne. Dla przykładu tutaj na zdjęciu, jeżeli wyciągnę te kartę podczas wyprawy, to jeżeli ją ZIGNORUJE to mam ją wedle faq wtasować do talii bez rozpatrywania, ale do której? Do przeszukiwania? Czy mogę ją dać do odrzuconych? Nastepnie po zignorowaniu ciągne kartę z moich wybranych kart Nieznanych czy z Przeszukiwania?
Druga rzecz, jeżeli rozpatrze kartę Przeszukaj Spiżarnie i wezmę kartę z Talii Znalezisk i otrzymam z niej fanty, co się wtedy dzieje w związku, że jest to karta Prywatne? Nie mogę tego nigdzie doczytać...czy muszę wtedy pociągnąć Mieszkańca?


Mam jedynie wątpliwości przy kartach z napisem Prywatne. Dla przykładu tutaj na zdjęciu, jeżeli wyciągnę te kartę podczas wyprawy, to jeżeli ją ZIGNORUJE to mam ją wedle faq wtasować do talii bez rozpatrywania, ale do której? Do przeszukiwania? Czy mogę ją dać do odrzuconych? Nastepnie po zignorowaniu ciągne kartę z moich wybranych kart Nieznanych czy z Przeszukiwania?
Druga rzecz, jeżeli rozpatrze kartę Przeszukaj Spiżarnie i wezmę kartę z Talii Znalezisk i otrzymam z niej fanty, co się wtedy dzieje w związku, że jest to karta Prywatne? Nie mogę tego nigdzie doczytać...czy muszę wtedy pociągnąć Mieszkańca?

- Erni
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 78 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
W pierwszym dniu również musisz rozpatrzeć Wydarzenie. Przeczytaj dokładnie kartę opisaną jako "Rozdział I".
"Zignoruj kartę" po odkryciu karty Przeszukiwania z talii Nieznanego oznacza wtasowanie tej karty do talii Przeszukiwania. Następnie dobierasz kolejną kartę Przeszukiwania z talii Nieznanego.
Jeśli zabierzesz fanty z karty Prywatne, zazwyczaj nie dzieje się nic szczególnego, chyba że na Polu Przeszukiwania masz kartę np. Cywile, która nakazuje w takim przypadku rzut na Empatię.
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Z tym dobraniem Wydarzenia w pierwszy dzień widziałem dyskusję na początku, gdzie jeden z autorów twierdził, że w pierwszy dzień nie rozpatrujemy wydarzeń. Drugi autor miał inne zdanie. Jest już jakaś oficjalna wersja?


- aduko
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 208 times
- Been thanked: 163 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Dobierasz, to był błąd w druku. Dodruki mają już poprawne karty, tutaj jest FAQ i errata: http://bit.ly/faq_twom
Z tym dobraniem Wydarzenia w pierwszy dzień widziałem dyskusję na początku, gdzie jeden z autorów twierdził, że w pierwszy dzień nie rozpatrujemy wydarzeń. Drugi autor miał inne zdanie. Jest już jakaś oficjalna wersja?dzięki za resztę, która mi rozjaśniła
![]()
Ostatnio zmieniony 03 paź 2021, 18:19 przez aduko, łącznie zmieniany 1 raz.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9148
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3047 times
- Been thanked: 2660 times
- Kontakt:
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Panowie, proszę o nieco rozsądniejsze cytowanie. Jak widać da się zacytować odpowiedni fragment, nie trzeba od razu zamieszczać całości razem ze zdjęciami.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Może iść na wyprawę, nie może jedynie wykonywać akcji podczas fazy dnia.
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Było już kiedyś podobne pytanie ale pozostało bez odpowiedzi więc zapytam ponownie.
Faza Intruzów.
Do schronienia wpadają intruzi którzy zadają 8 szkód (tylko żetony) i 5 ran
Schronienie zabite deskami (3 deski) broni jedna postać z siekierą i wyrzuca na żółtej kości 2 noże. W schowku są trzy żetony towarów/przedmiotów.
Jak rozpatrywać zadane szkody i rany?
a) 3 deski + 2 noże na kości zapobiegają 5-ciu ranom; tracimy 3 żetony przedmiotów bo więcej nie ma a brakujące 5 szkód przepada (na niekorzyść intruzów);
b) ponieważ brakuje żetonów przedmiotów na pokrycie 8-śmiu szkód (mamy tylko 3) 3 deski + 2 noże z kości pokrywają brakujące żetony a 5 ran musimy przyjąć na postać.
Faza Intruzów.
Do schronienia wpadają intruzi którzy zadają 8 szkód (tylko żetony) i 5 ran
Schronienie zabite deskami (3 deski) broni jedna postać z siekierą i wyrzuca na żółtej kości 2 noże. W schowku są trzy żetony towarów/przedmiotów.
Jak rozpatrywać zadane szkody i rany?
a) 3 deski + 2 noże na kości zapobiegają 5-ciu ranom; tracimy 3 żetony przedmiotów bo więcej nie ma a brakujące 5 szkód przepada (na niekorzyść intruzów);
b) ponieważ brakuje żetonów przedmiotów na pokrycie 8-śmiu szkód (mamy tylko 3) 3 deski + 2 noże z kości pokrywają brakujące żetony a 5 ran musimy przyjąć na postać.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6658
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1114 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Zawsze grałem tak, że wybieram rozwiązanie a). Nie pamiętam już dlaczego, ale wydawało mi się ono zgodne z zasadami.
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
jak masz 8 szkod i 5 ran oraz 3 zetony w schowku to przy sukcesie 5 (3 deski+2 noz) najsensowniejsza opcja bedzie zniwelowanie ran... jak pojdziesz w niwelowanie szkod to i tak zostana CI jeszcze 3 szkody wiec te zetony stracisz...
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
W zasadach jest zdanie, że punkty z rzutu kością + deski odejmuje się od szkód/ran w dowolnej kombinacji o której decyduje gracz.
Ja zawsze wybierałem wariant b) - nie wiem czy dobrze - rozumując to w ten sposób:
W podanym przykładzie suma szkód + ran wynosi 13. Deski + kostka redukują nam te szkody o 5 czyli teoretycznie powinniśmy rozpatrzeć jeszcze 8 szkód/ran.
Ponieważ posiadałem tylko 3 żetony pozostawało mi do rozdzielenia jeszcze 5 szkód/ran które z braku żetonów przyjmowałem na postać i tym samym kończył on żywot a ja niedługo potem grę.
Nie wiem czy wybierając opcję b) za bardzo nie utrudniałem sobie gry. Opcja a) z kolei wydawała mi się zbyt łagodna patrząc na to, że to najgorsza z kart intruzów którą można wylosować.
Fabularnie tłumaczyłem sobie to tak: wpada rozwścieczona banda (czy jakoś tak ta karta się nazywa) nie ma za bardzo co ukraść to z wściekłości wsadza kosę nieszczęśnikowi na warcie.
Ja zawsze wybierałem wariant b) - nie wiem czy dobrze - rozumując to w ten sposób:
W podanym przykładzie suma szkód + ran wynosi 13. Deski + kostka redukują nam te szkody o 5 czyli teoretycznie powinniśmy rozpatrzeć jeszcze 8 szkód/ran.
Ponieważ posiadałem tylko 3 żetony pozostawało mi do rozdzielenia jeszcze 5 szkód/ran które z braku żetonów przyjmowałem na postać i tym samym kończył on żywot a ja niedługo potem grę.
Nie wiem czy wybierając opcję b) za bardzo nie utrudniałem sobie gry. Opcja a) z kolei wydawała mi się zbyt łagodna patrząc na to, że to najgorsza z kart intruzów którą można wylosować.
Fabularnie tłumaczyłem sobie to tak: wpada rozwścieczona banda (czy jakoś tak ta karta się nazywa) nie ma za bardzo co ukraść to z wściekłości wsadza kosę nieszczęśnikowi na warcie.
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Moim zdaniem grałeś źle. Deski i kostka pozwalają CI wybrać co redukujesz. Sam to przydzielasz. Masz rany lub szkody. Jeżeli we wspomnianym przykładzie gracz otrzymuje 8 szkod zetonow i 5 ran a Ty masz 5 "sukcesów ochrony" (z kostki i desek) to sam wskazujesz co chcesz wybrać. Masz nastepujaca skrajne przypadki:
1. Niwelujesz 5 ran wiec zabieraja 8 zetonow (czyli w rzeczywistosci tylko 3 bo tyle posiadasz)
2. Niwelujesz 5 zetonow wiec zabieraja Ci pozostale 3 bo w sumie mieli zabrac 8 zetonow a Ty te 3 posiadasz ale dodatkowo otrzymujesz 5 ran.
3 Dowolna kombinacja rozlozenia na rany i zetony np. niwelujesz 2 rany i 3 zetony (albo 1 rana i 4 zetony/4 rany i 1 zeton/ 3 rany i 2 zetony). ALe ciagle to nie ma sensu bo zabiora Ci te 3 zetony ktore masz a dodatkowo dostaniesz rany.
1. Niwelujesz 5 ran wiec zabieraja 8 zetonow (czyli w rzeczywistosci tylko 3 bo tyle posiadasz)
2. Niwelujesz 5 zetonow wiec zabieraja Ci pozostale 3 bo w sumie mieli zabrac 8 zetonow a Ty te 3 posiadasz ale dodatkowo otrzymujesz 5 ran.
3 Dowolna kombinacja rozlozenia na rany i zetony np. niwelujesz 2 rany i 3 zetony (albo 1 rana i 4 zetony/4 rany i 1 zeton/ 3 rany i 2 zetony). ALe ciagle to nie ma sensu bo zabiora Ci te 3 zetony ktore masz a dodatkowo dostaniesz rany.
- aduko
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 208 times
- Been thanked: 163 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
lear74 pisze: ↑17 sty 2022, 10:18 ...
Faza Intruzów.
Do schronienia wpadają intruzi którzy zadają 8 szkód (tylko żetony) i 5 ran
Schronienie zabite deskami (3 deski) broni jedna postać z siekierą i wyrzuca na żółtej kości 2 noże. W schowku są trzy żetony towarów/przedmiotów.
Jak rozpatrywać zadane szkody i rany?
a) 3 deski + 2 noże na kości zapobiegają 5-ciu ranom; tracimy 3 żetony przedmiotów bo więcej nie ma a brakujące 5 szkód przepada (na niekorzyść intruzów);
b) ponieważ brakuje żetonów przedmiotów na pokrycie 8-śmiu szkód (mamy tylko 3) 3 deski + 2 noże z kości pokrywają brakujące żetony a 5 ran musimy przyjąć na postać.

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Och, ale ta gra mi daje łupnia.
Mam wrażenie, że wersja cyfrowa była bardziej łagodna i dało się przejść wszystkimi postaciami do końca.
Mam kilka pytań, na które szukam racjonalnej odpowiedzi. Oraz spostrzeżeń, którymi chciałbym się podzielić:
Jeśli podczas starcia WRÓG i nasza POSTAĆ posiada broń palną to kto strzela pierwszy? Nigdzie tego nie mogę znaleźć...jest jedynie informacja: "strzelcy zawsze rzucają kośćmi walki jako pierwsi"
Gdy posiadam w "schowku" dwa zasoby drewna a w "schowku x5" to czy stawiając jakiś sprzęt, który potrzebuje do wybudowania 5 drewna, mogę oddać 1 zasób drewna ze schowka x5 jako 5 sztuk?
W ostatniej rozgrywce w fazie świtu została mi jedna postać, która otrzymała 3 stan ran (3 czarne kropki) co w takiej sytuacji? Przecież nie mogę zrobić ani jednej akcji podczas faz akcji dziennej a nie mogę wyruszyć na wyprawę (chociaż to bezsensu bo skoro w schronieniu nie mogę nic zrobić to i na wyprawie też) a i na warcie zawsze ktoś musi być bo jeśli nie to inaczej koniec. Czekać na los wydarzeń?
Jedna z kart "akcji specjalnych" pozwala nam przejść postacią/ami z WARTY kanałami po fazie intruzów do sztosu znalezisk aby przynieść żetony/zasoby (oczywiście patrząc na udźwig)...ja się pytam jakie żetony? bo zasoby ok ale żetony? skoro w fazie WYPRAWY po jej zakończeniu odrzucamy żetony, których nie zdołaliśmy udźwignąć postacią/ami, która była na WYPRAWIE. Brak logiki.
I chyba tyle co do pytań.
A co do spostrzeżeń:
to jest ich tyle, że szkoda się rozpisywać
Wersja cyfrowa posiadała trochę więcej innowacji...:
gorące obiady a nie tylko konserwy, surowe mięso oraz warzywa
postacie mogą ze sobą rozmawiać aby obniżyć stres
lub grać na gitarze podczas fazy dnia
czasami przybysze/handlarze sami pukali w drzwi bez jakiegoś ataku snajpera
Zdecydowanie powinno być więcej książek (do palenia), opatrunków oraz leków przynajmniej po jednej sztuce więcej. Więcej przypadkowych spotkań z cywilami.
Ale to tylko spostrzeżenia. Może marudzę ale i tak kawał dobrej gry planszowej. Mam nadzieję, że niedługo dodam i dodatki do niej.
Mam wrażenie, że wersja cyfrowa była bardziej łagodna i dało się przejść wszystkimi postaciami do końca.
Mam kilka pytań, na które szukam racjonalnej odpowiedzi. Oraz spostrzeżeń, którymi chciałbym się podzielić:
Jeśli podczas starcia WRÓG i nasza POSTAĆ posiada broń palną to kto strzela pierwszy? Nigdzie tego nie mogę znaleźć...jest jedynie informacja: "strzelcy zawsze rzucają kośćmi walki jako pierwsi"
Gdy posiadam w "schowku" dwa zasoby drewna a w "schowku x5" to czy stawiając jakiś sprzęt, który potrzebuje do wybudowania 5 drewna, mogę oddać 1 zasób drewna ze schowka x5 jako 5 sztuk?
W ostatniej rozgrywce w fazie świtu została mi jedna postać, która otrzymała 3 stan ran (3 czarne kropki) co w takiej sytuacji? Przecież nie mogę zrobić ani jednej akcji podczas faz akcji dziennej a nie mogę wyruszyć na wyprawę (chociaż to bezsensu bo skoro w schronieniu nie mogę nic zrobić to i na wyprawie też) a i na warcie zawsze ktoś musi być bo jeśli nie to inaczej koniec. Czekać na los wydarzeń?
Jedna z kart "akcji specjalnych" pozwala nam przejść postacią/ami z WARTY kanałami po fazie intruzów do sztosu znalezisk aby przynieść żetony/zasoby (oczywiście patrząc na udźwig)...ja się pytam jakie żetony? bo zasoby ok ale żetony? skoro w fazie WYPRAWY po jej zakończeniu odrzucamy żetony, których nie zdołaliśmy udźwignąć postacią/ami, która była na WYPRAWIE. Brak logiki.
I chyba tyle co do pytań.
A co do spostrzeżeń:
to jest ich tyle, że szkoda się rozpisywać

Wersja cyfrowa posiadała trochę więcej innowacji...:
gorące obiady a nie tylko konserwy, surowe mięso oraz warzywa
postacie mogą ze sobą rozmawiać aby obniżyć stres
lub grać na gitarze podczas fazy dnia
czasami przybysze/handlarze sami pukali w drzwi bez jakiegoś ataku snajpera
Zdecydowanie powinno być więcej książek (do palenia), opatrunków oraz leków przynajmniej po jednej sztuce więcej. Więcej przypadkowych spotkań z cywilami.
Ale to tylko spostrzeżenia. Może marudzę ale i tak kawał dobrej gry planszowej. Mam nadzieję, że niedługo dodam i dodatki do niej.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6658
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1114 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Ad. strzelanina - postacie strzelają równocześnie. Czyli możesz zabić i zostać zabity.
Ad. drewno - no jasne
Ad. ranna postać - tak, nic nie zrobisz tą postacią. Musisz czekać np na jakieś opatrunki czy inną pomoc (np. w szpitalu)
Polecam grać z dodatkiem kanały. Pozwala iść na dodatkową wyprawę w ciągu dnia - UWAGA! - również tym postaciom, które nie mają żadnej akcji. Jakkolwiek dziwnie i nieklimatycznie by to brzmiało, dzięki temu możemy wreszcie jakoś wykorzystać te zablokowane postacie.
Ad. drewno - no jasne
Ad. ranna postać - tak, nic nie zrobisz tą postacią. Musisz czekać np na jakieś opatrunki czy inną pomoc (np. w szpitalu)
Polecam grać z dodatkiem kanały. Pozwala iść na dodatkową wyprawę w ciągu dnia - UWAGA! - również tym postaciom, które nie mają żadnej akcji. Jakkolwiek dziwnie i nieklimatycznie by to brzmiało, dzięki temu możemy wreszcie jakoś wykorzystać te zablokowane postacie.
- Erni
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 78 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Karta Akcji Specjalnych "Przez kanały", o której tu wspominasz, mówi o żetonach/zasobach, a nie tylko o jednym z tych elementów. Ja gram tak (zgodnie z sugestią autorów gry, aby pewne nie do końca wytłumaczone w instrukcji przypadki rozpatrywać na logikę), że postacie na Wyprawie, podczas fazy Wyboru znalezisk, biorą, co mogą unieść, ale wiedzą, że za chwilę postać stojąca na Warcie przyjdzie po to, czego zabrać się nie dało (oczywiście zgodnie z możliwością swojego udźwigu). Kartę "Przez kanały" otrzymujesz w fazie Świtu, przed kolejną Wyprawą; czyli zanim postacie wyruszą na Wyprawę, "dogadują się", że postać na Warcie przyjdzie po część żetonów/zasobów.gadzetONE pisze: ↑31 sty 2022, 18:30 Jedna z kart "akcji specjalnych" pozwala nam przejść postacią/ami z WARTY kanałami po fazie intruzów do sztosu znalezisk aby przynieść żetony/zasoby (oczywiście patrząc na udźwig)...ja się pytam jakie żetony? bo zasoby ok ale żetony? skoro w fazie WYPRAWY po jej zakończeniu odrzucamy żetony, których nie zdołaliśmy udźwignąć postacią/ami, która była na WYPRAWIE. Brak logiki.
Można też nieco utrudnić rozgrywkę i zgodnie z jedną z tak zwanych zasad zaawansowanych schować niezabrane żetony w odwiedzonym miejscu. Wtedy postać stojąca na Warcie idzie w to miejsce i rzuca kością - przy wyniku 7-10 bierze ukryte żetony, a przy 1-6 zabiera ewentualnie tylko zasoby.
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Kiedy karta losu mówi nam aby wymienić miejsce to kartę miejsca odrzucać czy wtasować ją z powrotem do talii miejsc?
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Czy komuś udało się dotrwać do końca i wygrać w podstawowej kampanii (nie rozgrywając scenariusza)? Jak bym nie zaczął i ile bym nie miał przedmiotów to zawsze brakuje akcji by coś zrobić. Bardzo trudno zdobyć opatrunek lub leki. Max doszedłem do drugiego dnia w rozdziale drugim 
