Space Dealer
- Andreas von Breslau
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 wrz 2006, 21:30
Space Dealer
Słuchajcie, mam pytanie o zasady poruszania się promu kosmicznego w grze Space Dealer. Grałem w to kiedyś, ale nie pamiętam, a instrukcja jest w tym miejscu nieprecyzyjna.
"The player may place his spaceship including its load on the orbital field of an adjacent planet along the circle. After that, he must activate a sand timer on the sand timer field of the spaceship. The spaceship is now in flight, not on any planet. When the sand timer is utilizable, the spaceship is immediately on the destination planet. At that point, the sand timer becomes inactive.
A spaceship that has not loaded any goods, may be placed directly on the orbital field of any planet in order to reach it by means of a sand timer".
Czy statek leci wzdłuż orbity (na około), czy na ukos, bezpośrednio do celu? Czy przeskakuje planety - jeśli nie, to czym się różni lot promu bez ładunku. Bo nie rozumiem. Pomóżcie, bo chyba najwidoczniej nie jestem z kosmosu.
"The player may place his spaceship including its load on the orbital field of an adjacent planet along the circle. After that, he must activate a sand timer on the sand timer field of the spaceship. The spaceship is now in flight, not on any planet. When the sand timer is utilizable, the spaceship is immediately on the destination planet. At that point, the sand timer becomes inactive.
A spaceship that has not loaded any goods, may be placed directly on the orbital field of any planet in order to reach it by means of a sand timer".
Czy statek leci wzdłuż orbity (na około), czy na ukos, bezpośrednio do celu? Czy przeskakuje planety - jeśli nie, to czym się różni lot promu bez ładunku. Bo nie rozumiem. Pomóżcie, bo chyba najwidoczniej nie jestem z kosmosu.
Pani kasowa do mnie w Geant:
"Proszę to położyć, żeby było wiadomo, gdzie się pan kończy".
"Proszę to położyć, żeby było wiadomo, gdzie się pan kończy".
hehe, jak to na ukos? Przecież jest napisane w cytowanym fragmencie "along the circle".
Ale mam za to szereg pytań po mojej jedynej rozgrywce:
- czy w locie statku omijamy neutralne planety (uznaliśmy ze znajomymi, że nie, bo dopiero od 4 osób miałby sens przepis o locie bez ładunku)
- czy można wystawić kartę technologii "do budowy", jeśli w danym momencie nie mamy wolnej klepsydry?
- czy można wystawić kartę technologii "do budowy", jeśli po jej zbudowaniu nie będziemy jej mogli zasilić? czy taki niezasilony budynek można wstawić do swojej stacji, tylko nie będzie działał w danym momencie? Jeśli tak, to jest wówczas duża możliwość pomyłki.
- co jeśli w 2 pobranych kartach technologii będą budynki, których nie możemy zbudować (np. gorsze generatory)? A co jeśli nie chcemy żadnego budować, czy można je odrzucić i dobrać 2 kolejne karty?
Ale mam za to szereg pytań po mojej jedynej rozgrywce:
- czy w locie statku omijamy neutralne planety (uznaliśmy ze znajomymi, że nie, bo dopiero od 4 osób miałby sens przepis o locie bez ładunku)
- czy można wystawić kartę technologii "do budowy", jeśli w danym momencie nie mamy wolnej klepsydry?
- czy można wystawić kartę technologii "do budowy", jeśli po jej zbudowaniu nie będziemy jej mogli zasilić? czy taki niezasilony budynek można wstawić do swojej stacji, tylko nie będzie działał w danym momencie? Jeśli tak, to jest wówczas duża możliwość pomyłki.
- co jeśli w 2 pobranych kartach technologii będą budynki, których nie możemy zbudować (np. gorsze generatory)? A co jeśli nie chcemy żadnego budować, czy można je odrzucić i dobrać 2 kolejne karty?
Leci zawsze wzdłuż orbity. Plansze układasz naprzemiennie planeta gracza-planeta neutralna-planeta gracza itd.Andreas von Breslau pisze: Czy statek leci wzdłuż orbity (na około), czy na ukos, bezpośrednio do celu? Czy przeskakuje planety - jeśli nie, to czym się różni lot promu bez ładunku. Bo nie rozumiem. Pomóżcie, bo chyba najwidoczniej nie jestem z kosmosu.
Czyli jak chesz startować z macierzystej planety (tam znajduje się statek na początku gry) to stawiasz go na sąsiedniej planecie neutralnej (po lewej, czy po prawej, zależy dokąd lecisz) i kładziesz na statku klepsydrę. Jak klepsydra się przesypie, to doleciałeś. Możesz się przestawić o kolejne "pole" (czyli na planetę oddaloną od twojego miejsca o jeden; w sensie z przykładu powyżej albo na planetę innego gracza, albo wracasz na swoją) kładziesz klepsydrę i znowu jak się przesypie to doleciałeś.
Czym to się różni od lotu bez ładunku. Otóż z ładunkiem możesz lecieć tylko do najbliższej planety (czy to gracza, czy neutralnej, zależy, która jest najbliższa od obecnego miejsca twojego statku). Ładunku możesz się pozbyć zaspokajając popyt innego gracza, lub wyrzucając go do zasobów, wymienić/dać innemu graczowi lub w zasadach zaawansowanych zostawiając na neutralnej planecie. Jak już masz pusty statek, to możesz z obecnego miejsca dolecieć w dowolne inne, czyli na przykład wrócenie na macierzystą planetę trwa tylko jedną klepsydrę. Z ładunkiem musisz dolatywać zawsze do najbliższej planety, nie możesz przeskakiwać planet.
Nie. Z ładunkiem zawsze lecisz do najbliższej planety, nie ważne, czy to neutralna planeta, czy gracza. Po prostu lot na planetę innego gracza zajmuje 2 klepsydry.melee pisze: - czy w locie statku omijamy neutralne planety (uznaliśmy ze znajomymi, że nie, bo dopiero od 4 osób miałby sens przepis o locie bez ładunku)
Tak, ale musisz mieć miejsce w obszarze planowania. Nie można brać karty "na rękę". Możesz zbudować daną technologię, kiedy masz na to ochotę. A jak do końca gry nie będziesz miał ochoty, to nie budujesz w ogóle lecz musisz i tak wstawić do obszaru planowania.melee pisze: - czy można wystawić kartę technologii "do budowy", jeśli w danym momencie nie mamy wolnej klepsydry?
wstawić do obszaru planowania możesz, tylko budować (położyć na nim klepsydrę) chyba nie. Tego jednak nie jestem pewny.melee pisze: - czy można wystawić kartę technologii "do budowy", jeśli po jej zbudowaniu nie będziemy jej mogli zasilić? czy taki niezasilony budynek można wstawić do swojej stacji, tylko nie będzie działał w danym momencie? Jeśli tak, to jest wówczas duża możliwość pomyłki.
Nie. W zasadach podstawowych masz problem. W zaawansowanych po przesypaniu klepsydry możesz albo wstawić budynek na planetę, albo odrzucić (ale też PO przesypaniu klepsydry). Można się też wymieniać z innymi graczami kartami technologii wstawionymi do obszaru planowania (i oczywiście jeszcze nie budowanymi).melee pisze: - co jeśli w 2 pobranych kartach technologii będą budynki, których nie możemy zbudować (np. gorsze generatory)? A co jeśli nie chcemy żadnego budować, czy można je odrzucić i dobrać 2 kolejne karty?
W ogóle, to po zagraniu minimum jednej partii na zasadach podstawowych polecam zasady zaawansowane, ZNACZNIE uatrakcyjniają grę.
Dzięki Sztefan za odpowiedzi, trochę wyjaśniają mi temat Ale jeśli chodzi o powyższy punkt, to jeśli wstawilibyśmy do obszaru planowania dwa budynki, których nie możemy zasilić, to praktycznie byłby to koniec gry dla takiego gracza. Zakładając, że nie może nic "nadbudować". Dlatego wydaje mi sie, że można wstawić budynek, tylko nie będzie działać bez prądu. Choć z pewnością łatwo się będzie pomylić i przez przypadek użyć jego funkcji.Sztefan pisze:wstawić do obszaru planowania możesz, tylko budować (położyć na nim klepsydrę) chyba nie. Tego jednak nie jestem pewny.melee pisze: - czy można wystawić kartę technologii "do budowy", jeśli po jej zbudowaniu nie będziemy jej mogli zasilić? czy taki niezasilony budynek można wstawić do swojej stacji, tylko nie będzie działał w danym momencie? Jeśli tak, to jest wówczas duża możliwość pomyłki.
Między innymi dlatego zasady podstawowe są tylko po poznania gry. Trzeba zagrać na nie, bo inaczej będzie zbyt duży chaos. Sam autor przyznaje jednak na oficjalnym FAQu, że w tej wersji może dojść do zablokowania. Docelowe sąjednak zasady zaawansowane. A tam jak pisałem można się tymi kartami wymieniać, albo po użyciu klepsydry mamy prawo odrzucić kartę z obszaru planowania.melee pisze:Ale jeśli chodzi o powyższy punkt, to jeśli wstawilibyśmy do obszaru planowania dwa budynki, których nie możemy zasilić, to praktycznie byłby to koniec gry dla takiego gracza. Zakładając, że nie może nic "nadbudować".Sztefan pisze:wstawić do obszaru planowania możesz, tylko budować (położyć na nim klepsydrę) chyba nie. Tego jednak nie jestem pewny.melee pisze: - czy można wystawić kartę technologii "do budowy", jeśli po jej zbudowaniu nie będziemy jej mogli zasilić? czy taki niezasilony budynek można wstawić do swojej stacji, tylko nie będzie działał w danym momencie? Jeśli tak, to jest wówczas duża możliwość pomyłki.
- Andreas von Breslau
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 wrz 2006, 21:30
- Andreas von Breslau
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 wrz 2006, 21:30
- Tommy
- Posty: 1739
- Rejestracja: 25 lut 2008, 15:18
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 27 times
Space Dealer
Nie znalazłem osobnego wątku o tej grze a bardzo pilnie potrzebuję angielską instrukcję (wiem, że na rebelu jest PL, ale ja niestety muszę posiadać angielską).
Będe wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam i z góry dzięki.
Będe wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam i z góry dzięki.
"I used to roll the dice
feel the fear in my enemy's eyes"
feel the fear in my enemy's eyes"
Re: Space Dealer
Gdzieś mi wsiąkła płytka ze Space Dealera, pewnie się znajdzie, ale nie dopóki jest potrzebna
Może ktoś robił ze ścieżki dźwiękowej mp3 i mógłby się podzielić?
Może ktoś robił ze ścieżki dźwiękowej mp3 i mógłby się podzielić?
Re: Space Dealer
Mam taką wątpliwość.
Jeśli wyprodukowałem dodatkową klepsydrę (robota) w Roboterfabrik i zabuduję tę kartę, poprzez położenie innej, to czy muszę tę dodatkową klepsydrę oddać?
Jeśli wyprodukowałem dodatkową klepsydrę (robota) w Roboterfabrik i zabuduję tę kartę, poprzez położenie innej, to czy muszę tę dodatkową klepsydrę oddać?
Re: Space Dealer
O ile dobrze pamiętam Robot Factory jest kartą posiadającą zapotrzebowanie (demand) więc zgodnie z zasadami nie można jej zabudowywać.
Nawet gdyby pominąć powyższą zasadę powiedziałbym że zabudowanie tej karty odbiera trzecią klepsydrę (tak jak nie można korzystać z zabudowanej Multi-Mine.
Nawet gdyby pominąć powyższą zasadę powiedziałbym że zabudowanie tej karty odbiera trzecią klepsydrę (tak jak nie można korzystać z zabudowanej Multi-Mine.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum